معرفی هاست وردپرس رایگان برای کسب‌وکارهای مختلف

Avatar
نویسنده: سانیا عبدی‌پور
جمعه 9 اردیبهشت 1401
مطالعه: ۸ دقیقه ۰ نظر ۷۵۱ بازدید

اگر مبتدی هستید یا می‌خواهید وب‌سایتی را امتحان کنید، باید به‌سراغ هاست وردپرس رایگان برای ذخیره‌سازی اطلاعات بروید؛ زیرا فضای لازم و امکانات مناسب را برای انجام این کار دراختیارتان قرار می‌دهد. در این مقاله از سرویس‌های میزبانی بلاگ پارس پک، ابتدا هاست وردپرس رایگان را معرفی و سپس به مزایا و معایب آن اشاره می‌کنیم و درادامه سه نمونه از بهترین هاست‌های وردپرس رایگان را شرح می‌دهیم؛ پس تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

خرید هاست وردپرس با کاربری مناسب از پارس پک

از این مقاله می‌‌توانید برای مدیریت سرویس‌های میزبانی وردپرس خود استفاده کنید و اگر قصد خرید سرویس هاست وردپرس پارس پک را دارید، می‌توانید با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید. همچنین، می‌توانید جهت کسب‌ اطلاعات بیشتر به لینک‌ زیر مراجعه کنید.

مزایای استفاده از هاست وردپرس رایگان

آشنایی با مزایای سرویس‌های مختلف به شما کمک می‌کند تا بتوانید راحت‌تر درباره انتخاب آن‌ها تصمیم بگیرید. دو مزیت مهم استفاده از هاست وردپرس رایگان عبارت‌اند از:

۱. کاربری بسیار مناسب

راحتی کار با هاست وردپرس رایگان مزیت بسیار مهمی است؛ زیرا معمولاً افرادی از آن استفاده می‌کنند که دانش فنی چندان زیادی ندارند.

۲. آزمایش وب‌سایت‌های مختلف و یادگیری طراحی آن‌ها

افرادی که به‌دنبال محیط آزمایشی مناسب برای طراحی وب‌سایت و یادگیری آن می‌گردند، از هاست وردپرس رایگان به‌عنوان فضای ذخیره‌سازی اطلاعات خود و آزمایش فروشگاه اینترنتی ساخته‌شده با ووکامرس می‌توانند استفاده کنند.

برای آشنایی با کاربرد هاست وردپرس و انواع مختلف آن، مقاله زیر را مطالعه کنید.

هاست وردپرس چیست؟

معایب استفاده از هاست وردپرس رایگان

هاست وردپرس رایگان درکنار مزایای بسیارش، معایبی نیز دارد که باید با آن‌ها آشنا شوید. برخی از معایب استفاده از هاست وردپرس رایگان ازاین‌قرارند:

۱. محدودیت در پهنای باند و فضای ذخیره‌سازی

این سیستم محدودیت‌های بسیاری درزمینه پهنای باند و فضای ذخیره‌سازی دارد که باعث می‌شود تا سرعت چشمگیر هاست‌های غیررایگان و فضای لازم برای نگه‌داشتن اطلاعات را نداشته باشد.

 ۲. نداشتن پشتیبانی مناسب

هنگام استفاده از هاست وردپرس رایگان باید توجه کنید که این بستر پشتیبانی خاصی ندارد و در‌صورت بروز مشکل، آن را باید خودتان به‌تنهایی حل کنید.

اگر می‌خواهید وب‌سایت‌های وردپرسی‌ خود را در هاست رایگان میزبانی کنید، بهتر است یک‌بار استفاده از هاست وردپرس رایگان وردپرس را تجربه کنید. این سرویس منابع باکیفیتی را برای تست و طراحی وب‌سایت‌های وردپرسی به شما ارائه می‌دهد. امکانات و قابلیت‌های هاست وردپرس رایگان متناسب با نیازهای سیستم مدیریت محتوای وردپرس بهینه‌سازی شده و بهترین انتخاب برای افرادی است که می‌خواهند نمای کلی وب‌سایتشان را به‌صورت رایگان و آنلاین در وب مشاهده کنند.

انواع سیستم‌عامل هاست وردپرس رایگان

قبل از اینکه به‌سراغ معرفی بهترین هاست‌های وردپرس رایگان برویم، بهتر است اطلاعاتی درباره سیستم‌عامل‌های هاست وردپرس رایگان کسب کنید. دو سیستم‌عامل متداول در هاست وردپرس رایگان بدین‌شرح‌اند:

۱. هاست ویندوزی

به فضاهای میزبانی‌ای که سیستم‌عامل آن‌ها ویندوز است، هاست ویندوزی گفته می‌شود. از این سیستم‌عامل بیشتر برای وب‌سایت‌هایی استفاده می‌شود که در طراحی آن‌ها از تکنولوژی ASP.net یا زبان PHP استفاده شده‌ است.

۲. هاست لینوکسی

اگر سیستم‌عامل هاست لینوکس باشد، به آن هاست لینوکسی گفته می‌شود. هاست لینوکسی ایمن‌تر از هاست ویندوزی و از شهرت بیشتری نیز برخوردار است.

انواع کنترل‌پنل هاست وردپرس رایگان

کنترل‌پنل هاست فضایی است که با استفاده از آن می‌توانید هاستتان را به‌خوبی مدیریت کنید. در‌ادامه، کنترل‌پنل‌های معروف‌ هاست‌های لینوکس و ویندوز را معرفی می‌کنیم.

۱. کنترل‌پنل پلسک (Plesk)

یکی از کنترل‌پنل‌های ویندوزی معروف پلسک (Plesk) است؛ البته باید توجه کنید که از آن برای سیستم‌عامل‌های لینوکسی نیز می‌توانید استفاده کنید و از این نظر محدودیتی ندارید. مهم‌ترین مزیت کنترل‌پنل پلسک محیط کاربرپسند و ساده آن است که کمک می‌کند تا افراد به‌راحتی از آن استفاده کنند.

۲. کنترل‌پنل هلم (Helm)

با استفاده از کنترل‌پنل هلم (Helm) می‌توانید به‌راحتی چندین فضای میزبانی و سرور را مدیریت کنید. این کنترل‌پنل بسیار ایمن است؛ ولی کاربران کمتر از آن استفاده می‌کنند.

۳. کنترل‌پنل وب‌سایت پنل (Websitepanel)

کنترل‌پنل  وب‌سایت پنل (Websitepanel) ساختار بسیار قدرتمندی دارد و به شما امکان می‌دهد تا به‌راحتی وب‌سایت، حساب FTP، بانک های اطلاعاتی و دیگر بخش‌ها را از قسمت مدیریت کنترل کنید.

۴. کنترل‌پنل سی پنل (cPanel)

محبوب‌ترین کنترل‌پنل در ایران سی پنل است که برای هاست‌‌هایی با سیستم‌عامل لینوکسی استفاده می‌شود.

۵. کنترل‌پنل دایرکت ادمین (Direct Admin)

این نوع کنترل‌پنل بسیار سبک‌تر از سی پنل است و آن را به‌راحتی می‌توان روی هاست ویندوزی و لینوکسی نصب کرد.

۶. کنترل‌پنل ویستا پنل (Vista Panel)

ویستا پنل شباهت زیادی به سی پنل دارد و بیشتر ویژه هاست‌ وردپرس لینوکس است. این کنترل‌پنل به شما اجازه می‌دهد تا دامنه‌های اضافی را روی وب‌سایت خود ایجاد و دامنه‌های موجود را نیز روی آن پارک و اطلاعات مربوط به پایگاه‌های داده‌ وب‌سایتتان را ویرایش کنید.

هاست چیست؟ چه انواع و کاربردهایی دارد؟ در مقاله زیر بخوانید.

هاست چیست؟

معرفی سه نمونه هاست وردپرس رایگان

پس از بررسی انواع سیستم‌عامل‌های هاست و کنترل‌پنل‌هایش، نوبت آن است که بهترین نمونه‌های هاست وردپرس رایگان را معرفی کنیم. سه نمونه از این هاست‌ها عبارت‌اند از:

۱. هاست وردپرس رایگان گیگفا

اولین سرویس هاست رایگان وردپرس گیگفا نام دارد که از ابتدای سال ۱۳۸۶ کارش را آغاز کرده و تاکنون نیز در حال فعالیت است.

سیستم‌عامل هاست وردپرس رایگان گیگفا

سیستم‌عامل این هاست وردپرس رایگان لینوکس است و از ۲۰۰ گیگابایت پهنای باند و ۵.۵ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی بهره می‌برد.

کنترل‌پنل هاست وردپرس رایگان گیگفا

کنترل‌پنل استفاده‌شده در هاست وردپرس رایگان گیگفا vPanel است که از آن برای مدیریت فضای میزبانی خود می‌توانید استفاده کنید.

امکانات دیگر هاست وردپرس رایگان گیگفا

  • دیتابیس MySQL: ۵۰
  • تعداد مجاز اضافه‌کردن دامنه: ۵۰
  • تعداد پارک دامین مجاز: ۵۰
  • تعداد زیردامنه مجاز برای اضافه‌کردن: ۵۰

۲. هاست وردپرس رایگان Xzn

یکی از بهترین هاست‌های وردپرس رایگان Xzn است. ناگفته نماند روی این فضای میزبانی امکان نصب گواهینامه SSL وجود ندارد و بک‌آپ‌گیری از اطلاعات نیز برعهده خودِ فرد است.

سیستم‌عامل هاست وردپرس رایگان Xzn

سیستم‌عامل هاست وردپرس رایگان Xzn لینوکس و وب سرور استفاده‌شده روی آن نیز Nginx است. استفاده از سیستم‌عامل یادشده باعث می‌شود تا سرعت و کارایی این سرویس افزایش پیدا کند.

کنترل‌پنل هاست وردپرس رایگان Xzn

هاست وردپرس رایگان Xzn نیز از کنترل‌پنل ویستا پنل یا وی‌پنل استفاده می‌کند و شما باید کار نظارت بر هاست وب‌سایت را از این طریق انجام دهید.

۳. هاست وردپرس رایگان زیلی (Zili)

این هاست از پهنای باند نامحدود و قابلیت FTP بهره می‌برد که به شما اجازه می‌دهد تا به‌راحتی اطلاعات مختلف را روی هاست وردپرس رایگان خود منتقل کنید. همچنین، از گواهینامه SSL برخوردار است که امنیت وب‌سایت را افزایش می‌دهد.

سیستم‌عامل هاست وردپرس رایگان زیلی (Zili)

سیستم‌عامل این هاست وردپرس رایگان لینوکس است و سرعت بسیار زیادی دارد.

کنترل‌پنل هاست وردپرس رایگان زیلی (Zili)

کنترل‌پنل هاست وردپرس رایگان زیلی (Zili) از نوع cPanel 11 است که امکانات و قابلیت‌های فراوانی برای مدیریت وب‌سایت به شما ارائه می‌دهد.

خرید هاست با آپتایم و سرعت بالا از پارس پک

با توجه به توضیحات این مقاله می‌توانید، سرویس میزبانی خود را مدیریت کنید و اگر شما قصد خرید سرویس‌های هاست پارس پک را دارید، می‌توانید از لینک زیر اقدام کنید و یا با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.

جمع‌بندی

هاست وردپرس رایگان فضای میزبانی لازم را برای راه‌اندازی وب‌سایت آزمایشی به کاربران تازه‌کار و حرفه‌ای ارائه می‌دهد. در این مقاله از آموزش‌های هاست بلاگ پارس پک، هاست وردپرس رایگان را معرفی و به کاربردها، ویژگی‌ها، سیستم‌عامل‌ها و کنترل‌پنل‌های آن اشاره کردیم. اگر درباره این موضوع سؤال یا ابهامی دارید، آن را ازطریق کامنت با ما مطرح کنید.

سؤالات متداول

۱. از کجا می‌توان DNS دامنه متصل به هاست وردپرس رایگان را تغییر داد؟

سوابق DNS دامین با لوکیشن Name Servers دامین کنترل می‌شود. اگر از Name Servers وب‌سایت wordpress.com استفاده می‌کنید، برای مدیریت سوابق DNS خود به حساب کاربری‌تان در این وب‌سایت بروید. برای انجام این کار، گزینه Upgrades را بیابید و به قسمت Domains آن بروید. سپس، روی گزینه Manage در قسمت DNS records کلیک کنید. حالا امکان تغییر DNS دامنه برایتان فراهم خواهد بود.

۲. آیا می‌توان دامنه را به صفحه خاصی در وب‌سایت متصل کرد؟

خیر، امکان اضافه‌کردن دامنه به صفحه‌ای خاص وجود ندارد.

۳. اگر هنگام اتصال دامنه به هاست وردپرس رایگان نتوانیم Name Servers را تغییر دهیم، چه کاری باید انجام دهیم؟

اگر نمی‌توانید Name Servers دامین خود را تغییر دهید‌، می‌توانید از گزینه‌های جایگزین یعنی اضافه‌کردن IP addresses و CNAME استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم