هاست ابری چیست و چه تفاوتی با هاست معمولی دارد؟

هاست ابری
Avatar
نویسنده: سانیا عبدی‌پور
چهارشنبه 18 بهمن 1402
مطالعه: ۱۵ دقیقه ۰ نظر ۲۱۹ بازدید

هاست ابری چیست؟ هاست ابری به‌عنوان یک فناوری جدید با ارائه مزایایی همچون انعطاف‌پذیری، مقیاس‌پذیری و امنیت بالا در سال‌های اخیر توانسته در رقابت با هاست سنتی خوش بدرخشد. طبق تحقیقات انجام شده استفاده از هاست ابری در سال ۲۰۲۳ بیش از ۳۳ درصد افزایش پیدا کرده است. در این مقاله به‌طور کامل بررسی خواهیم کرد که منظور از هاست ابری چیست و چه مزایا و معایبی دارد. پس از خواندن این مطلب از آموزش های هاست بلاگ پارس پک با  انواع، کاربرد و نحوه کار کلود هاست آشنا خواهید شد. در انتهای مقاله نیز یک پیشنهاد جذاب برایتان داریم، پس تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

هاست ابری چیست؟ 

هاست ابری (Cloud Host) سرویس میزبانی مبتنی‌بر رایانش ابری (Cloud Computing) است که شما را از شر سرورهای فیزیکی رها می‌کند و منابع چندین سرور را به‌صورت همزمان با مقیاس‌پذیری و انعطاف‌پذیری فراوان به شما ارائه می‌دهد. این سرویس پایداری و دسترس‌پذیری کم‌نظیری دارد و درمقایسه‌با هاست معمولی امنیت و انعطاف‌پذیری بیشتری را به کاربران ارائه می‌کند. هزینه سرویس هاست ابری به‌ازای منابع انتخابی و دوره مصرفی محاسبه می‌شود و می‌توانید در لحظه منابع را به میزان مورد نظر ارتقا دهید.

تصور کنید قصد اجرای یک کمپین تبلیغاتی بزرگ دارید تا ترافیک وب‌سایت‌تان به‌طور چشمگیری افزایش پیدا کند. با انتخاب بهترین هاست ابری، دیگر نیازی به خرید سرورهای جدید و گران‌قیمت نیست. شما به‌راحتی می‌توانید ظرفیت هاست خود را افزایش دهید و وب‌سایتتان را با خیال راحت روی پای خود نگه دارید.

خرید هاست ابری

هاست ابری چگونه کار می‌کند؟

هاست ابری از فرایندی به نام مجازی‌سازی استفاده می‌کند. یعنی مانند سرورهای مجازی (VPS) یک لایه مجازی روی سرور اصلی ایجاد می‌شود که محتوا و اطلاعات در آن ذخیره می‌شوند. این لایه‌های مجازی، قابلیت تکثیر روی دیگر سرورهای موجود در شبکه‌ ابری را دارند. شبکه‌ای که در سراسر جهان و در نقاط مختلف گسترده شده است. به این ترتیب، حتی اگر یک سرور از کار بیفتد، نسخه‌ دیگر از داده‌های شما روی سرور دیگری در دسترس خواهد بود.

برای معرفی هاست ابری یک تیم ورزشی در بازی‌های المپیک را در نظر بگیرید. هر سرور مانند یکی از ورزشکاران این تیم است که هرکدام وظایف و مسئولیت‌های خود را برای قهرمانی تیم برعهده دارند. اگر یکی از قهرمان‌ها آسیب ببیند یا مصدوم شود، بقیه سرورها مانند نفرات نیمکت‌‌نشین این تیم، وارد میدان مسابقه شده تا وظایف ورزشکار مصدوم را انجام دهند. هاست ابری دقیقا به‌همین شکل کار می‌کند. اگر یکی از سرورها به هر دلیلی از کار بیفتد، بقیه سرورها آماده به خدمت هستند تا سریع وارد عمل شوند.

وزنه برداری که به کمک هم تیمی‌هایش موفق به مهار وزنه شده است
تشبیه کارکرد هاست ابری به کار تیمی ورزش وزنه‌برداری

مزایای هاست ابری چیست؟

هاست ابری مزایای زیادی مانند قیمت مقرون‌به‌صرفه، مقیاس‌پذیری و دسترس‌پذیری فراوان دارد. در این بخش، مزایای فناوری هاست ابری را بررسی می‌کنیم.

۱. قابلیت مقیاس‌پذیری فوق‌العاده؛ میزبان خونگرم ترافیک‌های بالا

یکی از مهم‌ترین مزیت‌هایی که کلود هاست برای وب‌سایت‌ها و وب‌اپلیکیشن‌ها به‌ارمغان می‌آورد، قابلیت ارتقاء و کارایی بی‌نظیر آن است. هاست ابری به شما امکان می‌دهد با اضافه کردن منابع مختلف، ظرفیت سیستم خود را به‌راحتی افزایش دهید. این قابلیت، انعطاف فوق‌العاده‌ای برای مقابله با ترافیک‌های ناگهانی و داده‌های بسیار به شما می‌دهد. همچنین، می‌توانید به‌راحتی فریم‌ورک و اپلیکیشن خود را متناسب با رشد کاربران و نیازهای آن‌ها ارتقا دهید.

۲. عملکرد و پایداری بالاتر؛ تجربه کاربری بهتر

هاست ابری علاوه بر آپ‌تایم کم‌نظر، سرعت و عملکرد سایت شما را نیز به اوج می‌رساند. یعنی مشتریان شما، تجربه بهتری از دسترسی و کاربری سایت خواهند داشت. همچنین، این سرویس بار کاری را بین چندین سرور تقسیم می‌کند؛ در نتیجه فشار کمتری روی هر سرور وارد خواهد شد.

۳. قیمت مقرون‌به‌صرفه؛ صرفه‌جویی هوشمندانه در هزینه‌ها

قیمت هاست ابری به‌گونه‌ای است که دیگر خبری از خرید، نگهداری و مدیریت سخت‌افزارهای گران‌قیمت نیست. این یعنی صرفه‌جویی در هزینه! همچنین، انعطاف‌پذیری هاست ابری به شما اجازه می‌دهد تا منابع مورد نیاز خود را کم یا زیاد کنید. دیگر نیازی به پرداخت هزینه برای منابع استفاده نشده نخواهید داشت.

مزایای هاست ابری
مزایای استفاده از سرویس میزبانی ابری

۴. بکاپ و بازیابی سریع؛ آماده خدمت در هر شرایطی

یکی دیگر از ابرقدرت‌های هاست ابری، سادگی در بکاپ‌گیری و بازیابی اطلاعات در روز مبادا است. دیگر نگران از دست رفتن اطلاعات نباشید، قهرمان هاست ابری همیشه مراقب است.

۵. سرعت ورود به بازار؛ پیشتاز در رقابت‌ها

سازمان‌هایی که زیرساخت فناوری اطلاعات خود را به‌صورت سنتی برپا می‌کنند، باید منتظر راه‌اندازی سخت‌افزار فیزیکی، تست و سپس استقرار محیط‌های جدید خود باشند. اما با استفاده از محیط‌های ابری، می‌توانید فناوری‌های جدید را به‌راحتی ادغام کرده و چرخه‌های توسعه را کوتاه‌تر کنید. هاست ابری به شما امکان می‌دهد تا با سرعت چشمگیری به بازار ورود کنید و از رقبا پیشی بگیرید.

۶. امنیت قدرتمند؛ دژ مستحکمی برای داده‌های شما

یکی از مزیت‌های کلیدی این سرویس، امنیت هاست ابری است. سرویس قدرتمند میزبانی ابری با به‌روزرسانی و پچ‌های مداوم سیستم‌ها، داده‌های شما را در جدیدترین چارچوب‌های امنیتی حفاظت می‌کنند. بهترین ارائه‌دهندگان خدمات هاست ابری، پشتیبان‌گیری و بازیابی داده‌ را نیز به‌عنوان قابلیت‌های جانبی در اختیار شما قرار می‌دهند.

نکته:

بهترین قابلیت هاست ابری در کنار سایر مزایای آن این است که فقط هزینه منابع مصرف شده را پرداخت می‌کنید. همچنین دیگر نیازی به خرید سرورهای غول‌پیکر و سخت‌افزارهایی پردردسر نیست. هر زمان که بخواهید می‌توانید منابع را متناسب با نیازتان افزایش یا کاهش دهید. به‌عبارتی، خیالتان راحت است که نه‌تنها خبری از پرداخت پول اضافه نیست، بلکه هیچ‌وقت با کمبود منابع نیز روبه‌رو نخواهید شد.

معایب هاست ابری چیست؟

هرچند مزایای هاست ابری نسبت به معایب آن رتبه درخشان‌تری کسب کرده است، با این حال نیاز است با معایب میزبان ابری نیز آشنا شوید. در نظر داشته باشید امنیتی که جزو مزایای هاست ابری برشمردیم، زمانی نقطه قوت این هاست است که ارائه‌دهنده از شیوه‌های امنیتی مناسب پیروی کند. درغیراین‌صورت، ممکن است روزی از خواب بیدار شوید و ببینید تمامی داده‌های هاستتان به باد رفته است.

مورد مهم دیگری که باید در نظر بگیرید، میزان قطعی هاست‌ ابری است. هرچند پایداری این سرویس خیالتان را از در دسترس بودن مداوم راحت می‌کند، بااین‌حال، زمانی که سرویس شما از شرکت‌های واسط و غیرمعتبر تامین شود که در ارائه زیرساخت قوی عمل نکردند، ممکن است به مشکل برخورد کنید.

نکته قابل توجه در مورد میزبانی ابری لزوم دسترسی شما به اینترنت است. هرچند در هرجای دنیا، اینترنت به‌صورت آزاد و بدون محدودیت در دسترس مردم قرار دارد، اکنون ما در دوره‌ای به سر می‌بریم که دسترسی به اینترنت برای کاربران ایرانی تبدیل به یک چالش بزرگ شده است. توجه کنید که تنها راه ارتباطی شما با هاست ابری‌تان اینترنت است.

هر آنچه باید درباره انواع و کاربردهای هاست و تفاوت آن با سرور بدانید را در مقاله زیر بخوانید.

هاست چیست؟

کاربرد هاست ابری چیست؟

اصلی‌ترین کاربرد هاست ابری میزبانی وب‌سایت و اپلیکیشن است. شما می‌توانید انواع سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس، پرستاشاپ، جوملا و… را روی هاست ابری میزبانی و سایتتان را به‌سرعت نصب و راه‌اندازی کنید. همچنین می‌توانید از این سرویس به‌عنوان محل ذخیره‌سازی اطلاعات یا ارسال ایمیل به مشتریانتان استفاده کنید. هاست ابری گزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه برای کسب‌وکارهایی است که می‌خواهند به‌ازای منابع مصرفی هزینه پرداخت کنند. سرعت و پایداری بالای هاست ابری باعث بهبود سئو و تجربه کاربری وب‌سایت‌ها می‌شود.

هزینه مقرون‌به‌صرفه هاست ابری
پرداخت هزینه به‌ازای منابع انتخابی در هاست ابری

 انواع هاست ابری براساس نوع ارائه

انواع هاست ابری بر اساس نوع ارائه عبارت‌اند از:

۱. هاست ابری عمومی (Public Cloud Hosting)

در این حالت، فضای محاسباتی و ذخیره‌سازی به‌صورت مشترک بین چندین مشتری ارائه می‌شود. این نوع هاست ابری اغلب توسط ارائه‌دهندگان سرویس ابری بزرگی مانند Amazon Web Services (AWS) ،Microsoft Azure ،Google Cloud Platform و DigitalOcean دراختیارتان قرار می‌گیرد.

۲. هاست ابری خصوصی (Private Cloud Hosting)

 در این حالت، زیرساخت ابری برای استفاده فقط توسط یک سازمان یا شرکت مشخص اختصاص داده می‌شود. این نوع هاست ابری برای شرکت‌ها یا سازمان‌هایی که نیاز به سطح بالایی از امنیت و کنترل دارند مناسب است.

۳. هاست ابری هیبریدی (Hybrid Cloud Hosting)

در این حالت، سازمان‌ها از ترکیب هاست‌های ابری خصوصی و عمومی برای میزبانی برنامه‌ها و داده‌های خود استفاده می‌کنند. این قابلیت به سازمان‌ها امکانی می‌دهد تا بخشی از فعالیت‌های خود را در محیط ابری عمومی و بخشی را در محیط ابری خصوصی انجام دهند.

انواع هاست ابری
آشنایی با انواع هاست ابری براساس نوع ارائه

۴. هاست ابری لینوکس

هاست ابری لینوکس یک سرویس میزبانی وب است که از سیستم‌عامل لینوکس استفاده می‌کند. با استفاده از هاست ابری لینوکس می‌توانید منابع محاسباتی خود را به‌راحتی ارتقا دهید و از امکانات مورد نیاز خود برای اجرای برنامه‌ها و وب‌سایت‌ها بهره‌مند شوید. با تهیه هاست ابری لینوکس از پارس پک یک آی‌پی اختصاصی همراه با سرویس میزبانی ابری خود دریافت خواهید کرد.

۵. هاست ابری وردپرس

هاست ابری وردپرس نوعی سرویس میزبانی وب با زیرساخت ابری است. این نوع هاست، یک سرویس میزبانی وب پرسرعت و اختصاصی برای سایت‌هایی است که با سیستم مدیریت محتوای وردپرس راه‌اندازی شدند. با استفاده از هاست ابری وردپرس، می‌توانید وب‌سایت وردپرسی خود را روی زیرساخت ابری با دسترسی سریع‌تر، مقیاس‌پذیری مناسب‌تر و امنیت بالاتر میزبانی کنید.

۶. هاست ابری دانلود

هاست دانلود ابری به‌طور ویژه برای میزبانی و به اشتراک‌گذاری فایل‌های دانلودی در بستر ابری طراحی شده است. این نوع هاست برای وب‌سایت‌ها یا وب‌اپلیکیشن‌هایی مناسب است که فایل‌های دانلودی ارائه می‌دهند. هاست ابری دانلود به شما اجازه می‌دهد تا فایل‌های بزرگ را به آسانی بارگذاری کرده و تعداد بالایی از درخواست‌های دانلود را پشتیبانی کنید. با استفاده از هاست دانلود، سرعت دانلود فایل‌ها نیز بهبود می‌یابد و برای ترافیک بالا به‌خوبی مقیاس‌پذیر است.

۷. هاست ابری پربازدید

اگر وب‌سایت شما پربازدید است و سرورهای معمولی پاسخگوی نیازهای شما نیست، هاست ابری پربازدید بهترین گزینه برای شماست. هاست ابری پربازدید با کنار گذاشتن محدودیت‌ها، منابع بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد و باعث می‌شود وب‌سایت شما با سرعت و عملکرد بالا به کاربران خود خدمت‌رسانی کند.

۷. هاست ابری پایتون

منظور از این هاست ابری چیست؟ هاست ابری پایتون، سرویس قدرتمندی است که برای میزبانی وب‌سایت‌هایی با زبان برنامه‌نویسی پایتون طراحی شده است. این نوع هاست، پشتیبانی و قابلیت‌های مناسبی مخصوص محیط‌های توسعه پایتون در اختیار کاربران و توسعه‌دهندگان پایتون قرار می‌دهد.

۸. هاست ابری اختصاصی

هاست ابری اختصاصی به عنوان یک سرویس ابری پیشرفته و انعطاف‌پذیر برای شرکت‌ها و سازمان‌هایی مناسب است که به دنبال قدرت و امنیت بالا هستند. با این نوع هاست منابع سخت‌افزاری به‌صورت اختصاصی دراختیارتان قرار می‌گیرد؛ درنتیجه می‌توانید با منابع اختصاصی وب‌سایت خود را میزبانی کنید و به ترافیک بالایی با سرعت و پایداری بالا خدماتتان را ارائه دهید.

برای این منظور، سرویس میزبانی اختصاصی پارس‌پک، زیرساختی با سخت‌افزار‌های با توان بالا به‌همراه منابع اختصاصی «فضای ذخیره‌سازی زیاد» و «قدرت پردازش وسیع» را در اختیارتان قرار می‌دهد.

۹. نمایندگی هاست ابری

نمایندگی هاست ابری یک گزینه عالی برای افرادی است که می‌خواهند سرویس هاست ابری را به‌صورت تجاری و با قابلیت انعطاف بیشتر به دیگران ارائه دهند. با این سرویس، شما می‌توانید منابع سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را اجاره کرده و آن‌ها را به مشتریان خود بفروشید. این سرویس به شما اجازه می‌دهد تا برندینگ و ارتقا سرویس خود را کاملاً شخصی‌سازی کنید.

دقت به کیفیت زیرساخت هاست ابری و عدم استفاده از هاست رایگان ابری
توجه به نقش پررنگ کیفیت زیرساخت در قدرت و سرعت هاست ابری

انواع هاست ابری بر اساس موقعیت

هاست ابری بر اساس موقعیت قرارگیری سرورها دسته‌های مختلفی دارد. انتخاب نوع هاست ابری مناسب، به نیازهای شما بستگی دارد. اگر مخاطبان اصلی شما در داخل کشور هستند، هاست ابری ایران برایتان مناسب است. درصورتی‌که مخاطبان شما در خارج از کشور قرار دارند، هاست ابری خارج گزینه کاربردی‌تری برایتان خواهد بود.

۱. هاست ابری ایران 

هاست ابری داخلی، سرویس میزبانی وب است که سرورهای آن در داخل ایران میزبانی می‌شوند. این هاست برای وب‌سایت‌هایی مناسب است که مخاطبان اصلی آن‌ها IP و موقعیت ایران دارند. قیمت هاست ایران نسبت به هاست ابری خارجی مقرون‌به‌صرفه و ارزان‌تر است.

۲. هاست ابری خارج

هاست ابری خارجی، سرویس میزبانی وب است که سرورهای آن در کشورهای خارج از ایران قرار دارند. ارائه‌دهندگان هاست ابری خارجی، دیتاسنتر خود را در کشورهای خارجی مانند آمریکا، اروپا و آسیا قرار می‌دهند. با این کار، وب‌سایت شما با IP کشورهای خارجی میزبانی می‌شود و سرعت دسترسی کاربران خارجی به آن افزایش می‌یابد.

۳. هاست ابری آلمان

هاست ابری آلمان یکی از انواع هاست ابری خارجی و گزینه‌ای عالی برای کسب‌وکارها و افرادی است که مایلند با مخاطبان و مشتریان خود در کشورهای خارجی ارتباط برقرار کنند. سرورهای این نوع هاست در موقعیت آلمان قرار دارد. آلمان یکی از کشورهای پیشرفته در زمینه فناوری اطلاعات است و زیرساخت‌های قوی و پایداری دارد.

برای آشنایی با مزایا و معایب و تفاوت‌های هاست ابری و اشتراکی مقاله زیر را از دست ندهید.

مقایسه هاست اشتراکی و هاست ابری

۴. هاست ابری ترکیه 

هاست ابری ترکیه، هاستی است که سرورهای آن در کشور ترکیه قرار دارند. ترکیه یکی از کشورهای نزدیک به ایران است و زیرساخت‌ نسبتاً خوبی در زمینه فناوری اطلاعات دارد. هاست ابری ترکیه نیز گزینه‌ای عالی برای میزبانی وب‌سایت‌ها است. با استفاده از هاست ترکیه فاصله فیزیکی بین سرور وب‌سایت شما و کاربران ایرانی و سایر کاربران کشورهای همسایه ترکیه کاهش می‌یابد. این امر باعث می‌شود تا سرعت بارگذاری وب‌سایت شما برای این کاربران به‌طور قابل توجهی افزایش یابد.

هاست ابری برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به دنبال میزبانی هستید که عملکرد پایدار و تاخیر کمی داشته باشد، بدون اینکه نیازی به مدیریت و نگهداری سرور داشته باشید، هاست ابری بهترین گزینه برای شما خواهد بود. بهترین هاست ابری با زیرساخت توزیع‌شده خود توانایی مقابله با ترافیک ناگهانی را در اختیار شما قرار می‌دهد؛ چه در زمان تبلیغات یا توسعه وب‌سایت باشید یا قصد دارید حجم بسیاری از اطلاعات را ذخیره کنید. به‌طورکلی، این هاست برای کاربران زیر مناسب است:

۱. دارندگان وب‌سایت‌های پرترافیک

هاست ابری بهترین گزینه برای وب‌سایت‌هایی است که حجم بالایی از داده‌ها را مدیریت می‌کنند و نیاز به قدرت پردازش اختصاصی، پهنای باند و فضای ذخیره‌سازی بالا دارند. وب‌سایت‌هایی مانند نشریات خبری، وبلاگ‌های بزرگ و فروشگاه‌های آنلاین می‌توانند از مزایای هاست ابری برای سرویس‌دهی سریع و پایدار به کاربران خود استفاده کنند. همچنین، هاست ابری برای وب‌سایت‌هایی که نیاز به امنیت بالایی برای محافظت از اطلاعات حساس دارند، مانند فروشگاه‌های اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی گزینه عالی است.

۲. توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های تحت وب

هاست ابری با قابلیت‌های مقیاس‌پذیری و انعطاف‌پذیری بالا گزینه مناسبی برای میزبانی اپلیکیشن‌های تحت وب با نیازهای مختلف است. این اپلیکیشن‌ها می‌توانند شامل فروشگاه‌های اینترنتی، سیستم‌های مدیریت محتوا، نرم‌افزارهای مدیریتی و … باشند.

نحوه کار هاست ابری و هاست معمولی
مقایسه نحوه کار هاست ابری و هاست معمولی

تفاوت هاست ابری و هاست معمولی چیست؟ 

هاست ابری بهترین انتخاب است اما نه در هر شرایطی. ممکن است به قابلیت‌های پیشرفته‌ای نیاز داشته باشید، درحالی‌که برای برخی از کاربران قابلیت انعطاف‌پذیری هاست مسئله مهمی است. برای اینکه بهترین انتخاب را داشته باشید، در این بخش نگاهی بر تفاوت هاست ابری و معمولی انداختیم. با خواندن این بخش خواهید فهمید تفاوت هاست اشتراکی (معمولی) با هاست ابری چیست.

نوع هاست تخصیص منابع عملکرد مقیاس‌پذیری امنیت هزینه مناسب برای
هاست اشتراکی منابع مشترک بین چندین وب‌سایت محدود ثابت آسیب‌پذیر در برابر خطرات امنیتی ناشی از وب‌سایت‌های دیگر کمترین کسب‌وکارهای کوچک، وب‌سایت‌های شخصی
هاست مجازی منابع اختصاصی برای هر وب‌سایت پایدار مقیاس‌پذیر در محدوده منابع اختصاصی نیاز به دانش فنی برای مدیریت دارد. کمی بالاتر کسب‌وکارهای متوسط، وب‌سایت‌های با ترافیک متوسط
هاست ابری منابع بسیار مقیاس‌پذیر استثنایی مقیاس‌پذیری پویا براساس درخواست و نیاز کاربر بسیار ایمن به دلیل محیط‌های مجازی جداگانه گران‌ سازمان‌های بزرگ، وب‌سایت‌های با ترافیک بالا و نیازهای متغیر
هاست اختصاصی ارائه منابع اختصاصی به یک وب‌سایت بالاترین مقیاس‌پذیر تا حد سرور فیزیکی نیاز به دانش مدیریت پیشرفته سرور دارد. گران‌ترین گزینه سازمان‌های بزرگ با وب‌سایت‌های پرترافیک و نیازهای تخصصی

 هاست ابری پارس پک؛ میزبانی قدرتمند برای وب‌سایت‌‌های پربازدید

هاست ابری پارس پک با بهره‌گیری از بهترین سخت‌افزارها و دیتاسنترهای موقعیت‌ ایران و خارج، منابع قدرتمند و پایدار را در اختیار کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ قرار می‌دهد. با پلن‌های متنوع و اقتصادی هاست ابری پارس پک می‌توانید متناسب با نیاز کسب‌وکارتان منابع پرسرعت و پرقدرت تهیه کنید و فقط به اندازه منابع انتخابی خود هزینه پرداخت خواهید کرد. همچنین پشتیبانی همیشه در دسترس پارس پک، خیالتان را از میزبانی مطمئن و پاسخگویی سریع راحت خواهد کرد. برای آشنایی با مشخصات هاست ابری پارس‌پک به صفحه زیر مراجعه کنید.

جمع‌بندی

هاست ابری چیست؟ هاست ابری، تحولی عظیم در زمینه میزبانی وب است که جایگزینی قدرتمند برای سرورهای فیزیکی پرهزینه محسوب می‌شود. این فناوری با بهره‌گیری از داده‌های ابری، سرعت و کارایی را به‌طور چشمگیری افزایش می‌دهد. هاست ابری برای کسب‌وکارهایی مناسب است که به سرویس میزبانی با هزینه مقرون‌به‌صرفه و منابع پایدار و قدرتمند نیاز دارند. در این مقاله از آموزش سرویس های میزبانی بلاگ پارس پک همه چیز راجع به هاست ابری را بررسی کردیم. درصورتی‌که سوالی در این زمینه دارید، مشتاقانه منتظر پاسخگویی به شما هستیم. در انتهای همین مقاله می‌توانید نظراتتان را برایمان بنویسید.

سؤالات متداول 

۱. هاست ابری چیست؟

هاست ابری نوعی سرویس میزبانی وب است که از منابع چندین سرور به‌طور هم‌زمان استفاده می‌کند. این امر به شما امکان می‌دهد تا از منابع قدرتمند و پایدار برای میزبانی وب‌سایت‌های خود استفاده کنید، بدون اینکه نگران افزایش یا کاهش ترافیک باشید.

۲. تفاوت هاست اشتراکی با هاست ابری چیست؟

هاست اشتراکی منابع یک سرور را بین چندین کاربر به‌اشتراک می‌گذارد. درحالی‌که هاست ابری منابع چندین سرور را به کاربران ارائه می‌دهد و می‌توانید ‌همزمان از منابع چند سرور بر بستر ابری بهره‌مند شوید.

۳. در انتخاب هاست ابری به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای انتخاب هاست ابری ابتدا به نیازهای کسب‌وکارتان توجه کنید. مواردی همچون میزان منابع مورد نیاز شامل حافظه رم، فضای ذخیره‌سازی، تعداد هسته پردازنده، پهنای باند، موقعیت ایران یا خارج، سیستم‌عامل لینوکس، ویندوز یا میکروتیک، کنترل‌ پنل، اعتبار ارائه‌دهنده، پشتیبانی و … باید مد نظر قرار گرفته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم