هاست وردپرس چیست؟ معرفی کامل هاست وردپرس

Avatar
نویسنده: سانیا عبدی‌پور
جمعه 2 اردیبهشت 1401
مطالعه: ۱۴ دقیقه ۰ نظر ۱۵۸۵ بازدید

اگر برای راه‌اندازی وب‌سایت خود از وردپرس استفاده کرده باشید، احتمالاً با هاست وردپرس آشنا هستید. هاست یا میزبانی یکی از جنبه‌های مهم راه‌اندازی وب‌سایت است که اهمیت آن معمولاً نادیده گرفته می‌شود. درواقع، استفاده‌نکردن از هاست باکیفیت و مناسب، نه‌تنها می‌تواند به کُندشدن وب‌سایتتان منجر شود؛ بلکه روی امنیت آن نیز تأثیر می‌گذارد و ممکن است بیشتر درمعرض هک‌شدن قرار بگیرد.

به‌همین‌دلیل، انتخاب و استفاده از هاست WordPress عالی به‌دلیل تأثیرگذاری‌اش بر میزان بهبود عملکرد وب‌سایت اهمیت پیدا می‌کند. در این مطلب، قصد داریم به سوال هاست وردپرس چیست و انواع و مزایا و معایب آن بپردازیم؛ پس تا پایان با ما همراه باشید.

هاست وردپرس چیست؟

به‌زبان ساده، هاست وردپرس برای پاسخ به نیازها و عملکرد امنیتی وردپرس و بهینه‌سازی آن ایجاد شده است. ویژگی و قابلیت‌های ارائه‌شده در انواع هاست وردپرس ممکن است با‌هم متفاوت باشند؛ اما برخی ویژگی‌ها از‌جمله امکان نصب وردپرس فقط با یک کلیک، در اغلب آن‌ها یکسان است.

در برخی از نمونه‌های هاست WordPress، ممکن است درصورت نیاز نرم‌افزار وردپرس به‌صورت خودکار به‌روزرسانی شود. بخش پشتیبانی شرکتی که این نوع هاست را از آن می‌خرید، در مباحث مربوط به وردپرس مسلط‌ترند. استفاده از هاست وردپرس به صاحبان وب‌سایت کمک می‌کند که از وب‌سایتشان بهترین بهره را ببرند.

به چند دلیل میزبانی وردپرس راه‌حل مناسبی برایتان است:

  1. اگر وب‌سایتی با ترافیک فراوان پیاده‌سازی می‌کنید.
  2. استفاده از هاست وردپرس برای جلوگیری از خرابی ضروری است.
  3. وب‌سایت فعال در حوزه تجارت الکترونیک در مقیاس بزرگ ممکن است پول کافی برای توجیه هزینه اضافی میزبانی وردپرس داشته باشد.
  4. اگر وب‌سایت شما اطلاعات حساس کاربر را مدیریت می‌کند، به حداکثر ویژگی‌های امنیتی نیاز دارد.

خرید هاست

تفاوت هاست وردپرس و هاست وب

تفاوت اصلی بین هاست وردپرس و هاست چیست ؟ تفاوت این دو سرویس میزبانی؛ در این است که هاست وب اصطلاحی کلی‌تر است. هاست وب به هر نوع سرویس میزبانی گفته می‌شود که بخشی از فضای یک سرور را دراختیارتان قرار می‌دهد تا فایل‌های وب‌سایت را در آن ذخیره کنید و اجازه فعالیت در فضای اینترنت را به آن می‌دهد.

درمقابل، هاست WordPress به‌طورتخصصی برای وب‌سایت‌هایی طراحی شده است که در فضای وردپرس فعالیت می‌کنند. علاوه‌براین، میزبانی وردپرس منابعی دارد که به‌طور‌خاص برای CMS (مانند افزایش حافظه PHP) و دسترسی به تم‌های مختلف و افزونه‌ها و خدماتی برای ساده‌سازی روند طراحی و راه‌اندازی وب‌سایت وردپرسی بهینه شده است.

پشتیبانی وردپرس

انواع هاست وردپرس

هاست وب‌سایت وردپرسی فضایی روی سرور دراختیارتان می‌گذارد که تمام اطلاعات وب‌سایت را می‌توان در آن ذخیره و مدیریت و منتقل کرد. با‌این‌حال، انواع مختلفی از هاست WordPress از‌جمله سرویس هاست اشتراکی و اختصاصی و مدیریت‌شده وجود دارد که هر‌یک برای وب‌سایت‌های گوناگونی مناسب‌اند. نوع هاست وردپرسی که انتخاب می‌شود، روی بهبود عملکرد، امنیت، مدیریت و مقیاس‌پذیری وب‌سایت تأثیر می‌گذارد؛ به‌همین‌دلیل، باید با انواع هاست آشنا شوید.

چطور بوسیله‌ی وردپرس سایت طراحی کنیم؟ برای آموزش صفرتاصد طراحی سایت با وردپرس به مقاله‌ی زیر رجوع کنید.

آموزش طراحی سایت با وردپرس

۱. هاست اشتراکی

در هاست اشتراکی، یک سرور میزبان چندین وب‌سایت وردپرسی است و وب‌سایت شما منابع سرور را با وب‌سایت‌های دیگر به‌اشتراک می‌گذارد؛ درست مانند زمانی که همراه با افراد دیگر یک خانه را اجاره می‌کنید. شما ممکن است اتاق مجزای خود را داشته باشید؛ اما منابعی مانند آب و برق و فضای نشیمن خانه را با‌ دیگران به‌اشتراک می‌گذارید. کاربردهای هاست WordPress اشتراکی بدین‌شرح‌اند:

  • برای افراد مبتدی که وب‌سایتی نوپا و کوچک دارند.
  • برای افرادی که فرایند راه‌اندازی ساده و بدون نیاز به دانش فنی زیاد را ترجیح می‌دهند.
  • برای افرادی که بودجه کمتری دارند و نمی‌خواهند برای وب‌سایت جدید هزینه زیادی بپردازند.
  • برای وب‌سایت‌هایی که کمتر از ۲۰هزار بازدید در ماه دارند.

باوجوداین، استفاده از هاست WordPress اشتراکی ممکن است معایبی مانند کُندبودن زمان بارگذاری وب‌سایت و کم‌بودن نرخ آپ‌تایم را به‌دنبال داشته باشد. این مسئله به‌دلیل استفاده از یک سرور برای چند وب‌سایت است. علاوه‌براین، استفاده از این نوع هاست معمولاً محدودیت‌هایی به‌دنبال دارد و وب‌سایت نمی‌تواند روی ترافیک در طول فروش یا رویدادهای دیگر خود تغییرات زیادی اعمال کند. نکته دیگر اینکه امکان پیکربندی یک سرور براساس نیازهای وب‌سایت نیز وجود ندارد و باید از تنظیمات پیش‌فرض استفاده شود.

۲. هاست وردپرس اختصاصی

زمانی که از هاست WordPress اختصاصی یا هاست نا محدود استفاده می‌کنید، کل یک سرور به وب‌سایت شما اختصاص داده می‌شود و از تمام ظرفیت‌ها و منابع آن می‌توانید بهره‌مند شوید؛ درست مانند زمانی که یک خانه را برای خود می‌خرید و آن را به سلیقه خود رنگ یا بازسازی می‌کنید و از تمام منابع آن بهره می‌برید. کاربردهای هاست وردپرس اختصاصی ازاین‌قرارند:

  • برای وب‌سایت‌هایی که حجم ترافیکشان زیاد است و بیش از ۱۰۰هزار بازدید در ماه دارند.
  • برای وب‌سایت‌هایی که داده‌های حساسی مانند اطلاعات مالی را ذخیره و استفاده می‌کنند و به امنیت فراوانی نیاز دارند.
  • برای وب‌سایتی‌هایی که به کنترل فنی کامل روی پیکربندی و عملکرد سرور نیازمندند.
  • برای وب‌سایت‌هایی که به سرعت بارگذاری و نرخ آپ‌تایم فراوان احتیاج دارند.

با وجود مزایای بسیار زیاد، هاست اختصاصی معایبی نیز دارد. به‌عنوان مثال، استفاده از این هاست به‌دلیل استفاده از سرورهای اختصاصی می‌تواند هزینه گزافی برایتان به‌دنبال داشته باشد. علاوه‌براین، برای استفاده از هاست WordPress اختصاصی به دانش فنی بسیار یا یک یا چند مدیر سیستم برای کنترل و بهبود عملکرد نیاز است. وب‌سایت‌های فعال در حوزه تجارت الکترونیک مانند آمازون یا پلتفرم‌های اجتماعی مانند یوتیوب، از هاست اختصاصی استفاده می‌کنند.

در مقاله‌ زیر می‌توانید مراحل نصب وردپرس در اوبونتو و راه‌اندازی وب‌سایت را دنبال کنید. آن را از دست ندهید.

نصب وردپرس در اوبونتو

3. سرور مجازی VPS

VPS ( سرور مجازی ) به میزبانی اختصاصی نزدیک‌تر است و محیطی را فراهم می‌کند که شبیه سرور اختصاصی است؛ گرچه شما همچنان سرور فیزیکی را با سایر وب‌سایت‌ها به‌اشتراک خواهید گذاشت. به میزبانی VPS مانند اجاره سوییت در ساختمان به‌جای اجاره اتاق در خانه‌ای با منطقه مشترک فکر کنید.

شما آشپزخانه و حمام خود را دارید؛ اما هنوز در ساختمانی مشترک خواهید بود، فضای بیشتری خواهید داشت، همه منابع دراختیار خودتان خواهد بود و کنترل و انعطاف بیشتری خواهید داشت. با‌این‌حال، راه عبور شما با سایر ساکنان ساختمان مشترک است.

4. هاست مدیریت شده

تفاوت اصلی این نوع هاست با دو هاست قبلی، در این است که هاست مشترک یا اختصاصی می‌تواند مدیریت‌شده یا مدیریت‌نشده باشد. برنامه‌های هاست معمولاً مدیریت نمی‌شوند؛ یعنی زمانی که آن را می‌خرید، مسئولیت حفظ عملکرد و امنیت وب‌سایت برعهده خودتان خواهد بود؛ اما در هاست مدیریت‌شده، مدیریت وظایف مهمی مثل به‌روزرسانی یا تهیه نسخه پشتیبان برعهده شرکت ارائه‌دهنده سرویس هاست خواهد بود. این یعنی وقتی از هاست WordPress مدیریت‌شده استفاده می‌کنید، نیازی نیست که زمان زیادی را برای مدیریت وب‌سایت صرف کنید. کابردهای هاست مدیریت‌شده عبارت‌اند از:

  • زمانی‌که به‌ کمک متخصص برای بهینه‌سازی امنیت و مدیریت عملکرد وب‌سایت نیاز دارید.
  • وقتی به به‌روزرسانی خودکار و پشتیبان‌گیری از وب‌سایت احتیاج دارید.
  • زمانی‌که به کانال‌های پشتیبانی مطمئن برای وب‌سایت نیاز دارید.
  • برای مدیران وب‌سایت که عملکرد بهینه‌سازی‌شده را در سطح سرور می‌خواهند تا مجبور نباشند از افزونه‌های سنگین استفاده کنند.

هاست مدیریت‌شده گران‌تر از هاست مدیریت‌نشده است و کنترل کمتری روی پیکربندی سرور و اقدامات بهینه‌سازی عملکرد دارد.

هاست لینوکس چیست و آیا می توان وردپرس را روی هاست لینوکس نصب کرد؟ در مقاله‌ی زیر بخوانید.

هاست لینوکس چیست؟

انواع هاست وردپرس

چند نوع هاست WordPress وجود دارد؟

هاست وردپرس ایرانی یا خارجی؟

یکی از دغدغه‌ها و سؤال‌های مهم صاحبان وب‌سایت در زمان خرید هاست این است که باید هاست ایران تهیه کنند یا هاست خارجی ؟ هاست داخلی یا خارجی در محل قرارگیری سرور و دیتاسنتر و سخت‌افزارهای مربوط به سرور باهم تفاوت دارند. شاید تا چند سال پیش، پاسخ به این پرسش به‌طورقطع هاست خارجی بود؛ اما حالا شرایط تغییر کرده است. امروزه، با تغییراتی که در وضعیت اینترنت ایران به‌وجود آمده است، شاهد پیشرفت‌های چشمگیری هستیم.

اگرچه هنوزهم نمی‌توان گفت که ایران در حد کشورهای پیشرفته است، در سطح میزبانی وب‌سایت با نمونه‌های راضی‌کننده‌ای مواجه هستیم. علاوه‌براین، به‌دلیل نوسان‌ها و موقعیت کشور استفاده از هرگونه سرویس خارجی کاری پرخطر محسوب می‌شود؛ زیرا هر‌لحظه امکان دارد که سرویس شما مسدود شود و درنتیجه، دیگر به هاست وب‌سایت خود دسترسی نخواهید داشت. پس با اطمینان می‌توان استفاده از هاست داخلی را برای انواع وب‌سایت‌ها توصیه کرد. ناگفته نماند انتخاب هاست WordPress به عوامل مختلفی بستگی دارد و در زمان خرید، باید به این نکات توجه کنید:

  • بازار هدف
  • امنیت وب‌­سایت
  • سرعت بارگذاری
  • قیمت سرویس
  • عملکرد سئو

هاست وردپرس این امکان را به شما می‌دهد تا با امکانات و قابلیت‌های بیشتری درمقایسه‌با سایر سرویس‌های میزبانی وب‌سایت وردپرسی‌تان را مدیریت کنید. ازجمله این امکانات می‌توان به پکیج‌ مدیریت آسان وردپرس با ابزارها و سرویس‌های آماده اشاره کرد. این سرویس منابع قوی، سریع و پایداری را در موقعیت ایران یا اروپا با انواع سیستم‌عامل لینوکس یا ویندوز دراختیارتان قرار می‌دهد. 

انتخاب کنترل پنل مناسب برای هاست وردپرس

کنترل‌پنل هاست WordPress وظیفه مدیریت و نگه‌داری وب‌سایت وردپرس را برعهده دارد و مدیریت آن و سرور وردپرس را تسهیل می‌کند. کنترل‌پنل هاست برای وردپرس باید این ویژگی‌ها را داشته باشد:

  • مدیریت وب‌سایت و دامنه
  • دسترسی به حساب‌های ایمیل نشان‌دار
  • ارائه گزارش برای معیارهای اصلی
  • ارائه ویژگی‌های امنیتی
  • راه‌اندازی و مدیریت دیتابیس
  • نصب نرم‌افزار و اپلیکیشن

باتوجه‌به این ویژگی‌ها و قابلیت‌ها، کنترل‌پنل سی‌پنل و دایرکت‌ادمین برای هاست WordPress انتخاب بسیار مناسبی به‌شمار می‌روند.

خرید هاست وردپرس

از کدام کنترل‌پنل‌ها می‌توان برای هاست WordPress می‌توان استفاده کرد؟

مزایای هاست وردپرس 

زمانی‌که از هاست WordPress برای وب‌سایت خود استفاده می‌کنید، باید با ویژگی های آن آشنا باشید:

۱. سرعت بسیار زیاد

امروزه، داشتن وب‌سایتی با سرعت بارگذاری سریع اهمیت زیادی دارد؛ زیرا به‌شدت روی تجربه کاربری و روند بررسی موتورهای جست‌وجو تأثیر خواهد گذاشت. استفاده از هاست وردپرس می‌تواند سرعت وب‌سایتتان را افزایش دهد. حتی اگر از هاست اشتراکی استفاده می‌کنید، وب‌سایت شما درمقایسه‌با زمانی که هنوز از میزبان وردپرس استفاده نمی‌کردید، سرعت بیشتری خواهد داشت. استفاده از هاست اختصاصی نیز می‌تواند مزیت رقابتی بزرگی برای وب‌سایت شما محسوب شود.

۲. بهره‌مندی از امنیت فراوان

بسیاری از صاحبان وب‌سایت معمولاً تا زمانی که احساس خطر نکنند، به امنیت وب‌سایت خود فکر نخواهند کرد. زمانی‌که به‌کمک هاست WordPress وب‌سایت خود را میزبانی می‌کنید، امنیت اطلاعات روی وب‌سایت و داده‌های کاربران و بازدیدکنندگان را می‌توانید تضمین کنید. هاست وب از وب‌سایت شما دربرابر حملات احتمالی محافظت می‌کند؛ اما وقتی از هاست وردپرس استفاده می‌کنید، این حفاظت تخصصی‌تر و بهتر می‌شود.

۳. امکان استفاده از نرم‌افزار به‌روز

کسانی که از وب‌سایت وردپرسی استفاده می‌کنند، به‌خوبی می‌دانند که باید به‌طورمنظم به‌روزرسانی‌ها را بررسی و نصب کنند. این کار سختی نیست؛ اما بسیاری از مدیران و صاحبان وب‌سایت‌ها آن را فراموش می‌کنند. هاست وردپرس معمولاً به‌طورخودکار به‌روزرسانی‌های لازم را اجرا و این کار را برایتان ساده می‌کند. این ویژگی به‌خصوص در به‌روزرسانی‌های مربوط به امنیت از اهمیت بیشتری برخوردار است. همچنین، بدون به‌روزرسانی مواردی ازجمله تم‌ها و افزونه‌ها، وب‌سایت را درمعرض سوءاستفاده قرار خواهید داد.

چطور بوت‌استرپ را به وردپرس اضافه کرده و از آن استفاده کنیم؟ استفاده از bootstrap چه مزایایی دارد؟ در مقاله زیر بخوانید.

استفاده از bootstrap در وردپرس

۴. استفاده آسان‌تر با پنل کاربری بهتر

برخی از پنل‌های کاربر ممکن است گیج‌کننده باشند. در چنین مواقعی، میزبانی وردپرس وارد می‌شود. هاست WordPress مدیریت‌شده امکان دسترسی به پنل‌های کاربری سفارشی را فراهم می‌کند که کار با آن‌ها بسیار ساده‌تر است و ویژگی‌های بسیار کاربردی‌تری ارائه می‌دهند.

5. منابع هاست ابری وردپرس

همان‌طورکه قبلاً گفتیم، لازم نیست منابع خود را در هاست وردپرس به‌ اشتراک بگذارید؛ چراکه شما منابع کامل یک هاست را دریافت می‌کنید و نیازی نیست نگران استفاده سایر وب‌سایت‌ها از CPU و RAM هاست باشید. درصورت استفاده از هاست اشتراکی، برخی از موارد دیگر ممکن است کیفیت و کارایی وب‌سایت شما را بدون هیچ خطایی کاهش دهد. به‌عنوان مثال، وب‌سایت دیگر احتمال دارد اسکریپت‌های بدی را اجرا یا در استفاده از پهنای باند زیاده‌روی کند. اگر به منابع بیشتری نیاز دارید، به‌راحتی می‌توانید از آن بهره‌مند شوید تا در زمان‌های اوج مصرف نیز، وب‌سایتتان همچنان عملکرد رضایت‌بخشی ارائه دهد.

6. قابلیت اطمینان

احتمال خرابی سخت‌افزار در هاست‌های وردپرس نیز کمتر است. مراکز داده برای تأمین برق پشتیبان‌های زیادی دارند تا در‌صورت از‌کار‌افتادن شبکه‌های برق محلی، سرورها به کارشان ادامه دهند. آن‌ها از منابع مختلف برای محاسبه هرگونه قطعی برق احتمالی استفاده می‌کنند. این موضوع به شما نیز بستگی دارد که چه زمانی می‌خواهید تعمیر و نگه‌داری وب‌سایتتان را انجام دهید. زمان ازکار‌افتادن هاست وردپرس در کنترل شماست؛ اما در هاست اشتراکی، Maintenance بودن فعالیت هاست انتخابی نیست.

مشخصات هاست مناسب وردپرس

با مزایا و معایب هاست WordPress آشنا شوید!

ویژگی متمایز هاست wordpress چیست ؟

انتخاب و خرید هاست WordPress ممکن است کمی پیچیده باشد. شما باید بتوانید میزبانی را انتخاب کنید که بهترین ویژگی و قابلیت‌های ممکن را به شما ارائه دهد و به موفقیت وب‌سایتتان کمک کند. درواقع، بهترین هاست وردپرس باید امکانات زیر را به شما ارائه دهد:

  • ارائه منابع کامل سرور (نظیر حافظه و پهنای باند و پردازنده‌ها)
  • ایجاد پیکربندی‌های منحصربه‌فرد (مانند استیجینگ و NGINX)
  • ارائه خدمات پشتیبانی ۲۴ساعته و اختصاصی
  • ارائه برخی امکانات ویژه (مانند گواهینامه رایگان SSL و تم وردپرس و افزونه وردپرس)
  • پشتیبانی از مدیریت نام دامنه
  • ارائه ویژگی‌های امنیتی اساسی
  • ارائه تضمین زمان
  • امکان دسترسی به سرور

معرفی هاست وردپرس پارس پک

با مطالعه مطالب گفته‌شده، به‌خوبی می‌توان متوجه شد که بهترین سرویس میزبان وردپرس چه ویژگی‌هایی دارد و چه خدماتی را باید به شما ارائه کند. ضرورت استفاده از هاست وردپرس به‌دلیل مزایای بسیاری که برای سرعت و امنیت وب‌سایتتان به‌ارمغان می‌آورد، کاملاً واضح است. امروزه اغلب از شرکت‌های داخلی هاست WordPress خریده می‌شود و صاحبان وب‌سایت اکثراً هاست‌های ایرانی را ترجیح می‌دهند.

شرکت پارس پک یکی از شرکت‌های مطمئن و باسابقه‌ای است که می‌توانید هاست وردپرس خود را از آن تهیه کنید. کارشناسان پارس پک پس از بررسی وب‌سایت وردپرسی شما و درنظرگرفتن عواملی ازجمله نوع محتوا و حوزه کاری و قوت‌ها و ضعف‌های مدیریت محتوا، برای خرید بهترین هاست به شما کمک می‌کنند. تنها کافی است با کارشناسان مجموعه تماس بگیرید و پس از ارائه توضیحاتی درباره وب‌سایت خود، بهترین پشتیبانی و مشاوره را از آنان دریافت کنید.

خرید هاست وردپرس ارزان

معرفی بهترین هاست WordPress پارس‌پک

جمعبندی

در این مطلب از آموزش وردپرس، هاست WordPress را به‌طورکامل بررسی و به مزایا و معایب آن‌ها برای وب‌سایت اشاره کردیم. همچنین، ویژگی‌های بهترین میزبانی وردپرس را برشمردیم و هاست وردپرس پارس پک را معرفی کردیم. صاحبان مشاغل و کسب‌و‌کارهایی که فعالیتشان را به فضای آنلاین گسترش داده‌اند، به‌خوبی می‌دانند که برای موفقیت در این فضا باید تلاش بیشتری کنند؛ زیرا رقابت در اینترنت بسیار پیچیده‌تر شده و کسب رتبه بهتر در نتایج گوگل نیازمند تخصص و دانش فنی است.

عواملی از‌جمله سرعت بارگذاری محتواهای وب‌سایت، نه‌تنها برای کاربران اهمیت دارد؛ بلکه از‌نظر موتورهای جست‌وجو نیز بسیار مهم است. درکنار سرعت، امنیت وب‌سایت و محافظت از اطلاعات مشتریان اهمیت دارد؛ از‌این‌رو، صاحبان وب‌سایت باید از خدماتی همچون هاست یا سرویس‌های میزبانی وب‌سایت‌ها برای بهبود عملکردشان استفاده کنند. هاست وردپرس به‌طوراختصاصی برای وب‌سایت‌های وردپرسی طراحی و ایجاد شده است و تأثیر انکارناپذیری بر بهبود عملکرد آن‌ها خواهد گذاشت.

هاست وردپرس با قابلیت‌های امنیتی و عملکردی سیستم مدیریت محتوای وردپرس بهینه‌سازی شده است. خرید هاست وردپرس ویژگی‌ها و امکانات موردنیاز برای میزبانی بار ترافیک بالا را دراختیارتان قرار می‌دهد. این سرویس میزبانی امنیت بالایی دارد و با پلاگین‌های وردپرسی کاملاً سازگار است. هاست وردپرس بهترین انتخاب برای وب‌سایت‌های وردپرسی است و با استفاده از آن می‌توانید سرعت بالایی را در ارائه خدمات به کاربران تجربه کنید.

برای آشنایی با بهترین پلاگین‌هایی که برای افزایش امنیت وردپرس بکار می‌روند، مقاله‌ی زیر را بخوانید.

بهترین افزونه‌های امنیتی وردپرس ۲۰۲۲

سؤالات متداول

۱. هاست وردپرس دقیقاً چه کاری انجام می‌دهد؟

هاست وردپرس به‌طور‌اختصاصی برای بهبود عملکرد وب‌سایت از‌نظر سرعت، امنیت و‌… طراحی شده است.

۲. چند نوع هاست وردپرس وجود دارد؟

به‌طورکلی، دو نوع هاست اشتراکی و اختصاصی وجود دارد که هریک از آن‌ها، می‌توانند به‌صورت مدیریت‌شده یا مدیریت‌نشده باشند.

۳. تفاوت هاست وب و هاست وردپرس چیست؟

هاست وردپرسی درواقع نوعی هاست وب است که به‌طور‌اختصاصی برای وب‌سایت‌های وردپرسی ایجاد شده است.

۴. هاست ایرانی برای وردپرس بهتر است یا هاست خارجی؟

امروزه هاست‌های داخلی پیشرفت بسیاری کرده‌اند و اگرچه هنوز به حدواندازه‌های هاست‌های خارجی نرسیده‌اند، مشکلاتی مانند خطر مسدود‌شدن را ندارند. درنتیجه بسیاری از افراد میزبان‌های وردپرس ایرانی را ترجیح می‌دهند.

مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم