هاست پرسرعت چیست؟ + ۵ نکته مهم در خرید هاست سریع

هاست پرسرعت چیست؟
Avatar
نویسنده: سانیا عبدی‌پور
شنبه 10 تیر 1402
مطالعه: ۱۱ دقیقه ۰ نظر ۱۱۰۵ بازدید

هاست پرسرعت ازجمله دلایل موفقیت وب‌سایت‌ها و حفظ مشتریان به‌شمار می‌آید. هاست سریع با سخت‌افزار قدرتمند و امکان ارائه بیشترین سرعت و کمترین پینگ، می‌تواند انجام کارهای آنلاین و در‌نتیجه وضعیت کسب‌وکارهای آنلاین را بهبود ببخشد.

به‌عنوان مدیر وب‌سایت، باید بدانید که کاربران حاضر نیستند بیشتر از چند ثانیه برای لود‌شدن صفحه‌های وب‌سایت شما منتظر بمانند. دیر بالاآمدن وب‌سایت باعث می‌شود تا مشتریان و کاربرانتان را به‌راحتی از دست بدهید.

حفظ مشتری مهم‌ترین دلیل شما برای استفاده از هاست سریع خواهد بود. استفاده از این هاست‌ها کمک می‌کند تا سرعت بارگیری صفحه‌های وب‌سایت شما به کمتر از ۳ ثانیه برسد. در این مقاله از سرویس‌های میزبانی بلاگ پارس پک، درباره ویژگی‌های هاست‌های سریع صحبت می‌کنیم و توضیح می‌دهیم که آیا امکان خرید هاست پرسرعت ارزان وجود دارد یا خیر.

خرید هاست پرسرعت پارس پک برای مدیریت وب‌سایت‌ها

از این مقاله می‌‌توانید برای مدیریت سرویس‌های هاست پرسرعت خود استفاده کنید و اگر قصد خرید سرویس هاست پرسرعت پارس پک را دارید، می‌توانید با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید. همچنین، می‌توانید جهت کسب‌ اطلاعات بیشتر به لینک‌ زیر مراجعه کنید.

هاست پرسرعت چیست؟

هاست پرسرعت (High Speed Host) با قدرت سخت‌افزاری فراوان، بیشترین میزان سرعت و کمترین میزان پینگ را دارد که استفاده از آن به بهبود وضعیت و موفقیت مشاغل آنلاین کمک می‌کند. هاست پرسرعت از هاردهای SSD (مخفف Solid-State Drives) بهره می‌برد که از هاردهای قدیمی سریع‌تر عمل می‌کند.

همچنین، تعداد وب‌سایت‌هایی که روی این هاست میزبانی می‌شود، کمتر است؛ به‌همین‌دلیل، رقابت برای دستیابی به منابع سخت‌افزاری کمتر و سرعت هاست بیشتر می‌شود. سرعت و عملکرد وب‌سایت نقش مهمی در سئو و نتایج موتور جست‌وجوی گوگل ایفا می‌کند؛ ازاین‌رو، خرید High Speed Host برای وب‌سایت‌های پربازدید بسیار اهمیت دارد.

تأثیر لوکیشن هاست روی سرعت هاست

یکی از سؤالاتی که در زمان خرید هاست پرسرعت مطرح می‌شود، این است که بین هاست‌های ایرانی و خارجی کدام را باید انتخاب کنیم؟ قبل از اینکه سرعت بین هاست‌های داخلی و خارجی را مقایسه کنیم، تفاوت اصلی این دو را باید بدانیم.

تفاوت بین هاست ایرانی و خارجی به موقعیت دیتاسنترهای آن‌ها مربوط می‌شود. معمولاً هرچه موقعیت دیتاسنتر به موقعیت کاربران و بازدیدکنندگان وب‌سایت نزدیک‌تر باشد، سرعت انتقال داده‌ها هم بیشتر می‌شود. به‌عبارت‌دیگر، هاست سریع دیتاسنترهایی دارد که به موقعیت مکانی کاربران نزدیک‌تر است.

حالا این سؤال مطرح می‌شود که آیا هاست‌های ایرانی سریع‌تر از هاست‌های خارجی هستند؟ معمولاً هاست‌های خارجی و انواع هاست اروپا به‌دلیل دسترسی به دیتاسنترهای مطرح جهان از کیفیت بهتری برخوردارند. کیفیت و پایداری شبکه انواع هاست خارجی همواره بر سرعت هاست اولویت دارد؛ اما اگر به‌دنبال خرید هاست پرسرعت ارزان هستید، هاست‌ ایرانی گزینه منطقی‌تری به‌نظر می‌رسد.

انواع هاست چه ویژگی‌هایی دارند و چطور یک هاست مناسب تهیه کنیم؟ تأثیر هاست بر سئو چیست؟ در مقاله زیر بخوانید.

هاست چیست؟

ویژگی‌های هاست پرسرعت را بشناسید

پس از آشنایی با انواع هاست پرسرعت و کاربردهای آن‌ها برای وب‌سایت‌ها‌، بیایید ببینیم که در این هاست‌ها باید به‌دنبال چه ویژگی‌هایی باشیم. ازجمله ویژگی‌های هاست پرسرعت می‌توان به این‌ها اشاره کرد:

۱. کیفیت سخت‌افزار هاست پرسرعت

معمولاً هاست‌های سریع از جدیدترین تکنولوژی سخت‌افزار سرور بهره می‌برند. هرچه کیفیت سخت‌افزار سرور بهتر باشد، کیفیت سرویس مدنظر شما هم بهتر و در‌نتیجه سرعت هاست بیشتر خواهد بود.

۲. بهره‌مندی از هارد درایو باکیفیت

با خرید هاست درواقع بخشی از هارد درایو سرور را می‌خرید؛ به‌همین‌دلیل، نوع و کیفیت هارد درایو بر کیفیت و سرعت هاست تأثیرگذار است. معمولاً هاردهای SSD گزینه‌های بهتری هستند.

۳. استفاده از CDN

زمانی‌که هاست از CDN استفاده کند، سرعت بارگذاری وب‌سایت هم افزایش پیدا می‌کند. استفاده از CDN باعث می‌شود تا نسخه‌های کش‌شده وب‌سایت روی سرورهای مختلف در سراسر دنیا پراکنده شوند و در‌نتیجه با ورود کاربر به وب‌سایت، نسخه‌ای که نزدیک‌ترین فاصله را به او داشته باشد، بارگذاری می‌شود.

ویژگی هاست پرسرعت و ارزان
هاست سریع چه ویژگی‌هایی دارد؟

چرا به هاست پرسرعت نیاز داریم؟

حالا که می‌دانیم هاست پرسرعت چیست و انواع آن کدام است، بهتر است به این سؤال جواب دهیم که «چرا کسب‌‎وکارها به خرید هاست پرسرعت نیاز دارند؟» برخی از دلایل اصلی استفاده از هاست سریع در کسب‌وکارهای مختلف عبارت‌اند از:

۱. افزایش رتبه وب‌سایت در گوگل

گوگل به‌سرعت وب‌سایت اهمیت فراوانی می‌دهد و همواره سرعت زیاد را به‌عنوان یکی از معیارهای اساسی در تعیین رتبه وب‌سایت‌ها در نظر می‌گیرد. درادامه بیشتر درمورد تأثیر هاست پرسرعت بر سئو و سرعت وب‌سایت توضیح می‌دهیم.

۲. ارائه تجربه کاربری بهبودیافته

اگر می‌خواهید موفقیت وب‌سایت خود را برای طولانی‌مدت تضمین کنید، باید تجربه مثبت و بهتری از رقبایتان به کاربران و مشتریان ارائه دهید. به‌کمک هاست پرسرعت و ارزان، با صرف هزینه‌ای اندک می‌توانید به ارتقای این تجربه کمک کنید.

۳. افزایش تعداد مشتریان

درصورتی‌که سرعت لود‌شدن وب‌سایت را افزایش دهید، نه‌تنها مشتریان فعلی‌تان را حفظ می‌کنید؛ بلکه حتی آن دسته از مشتریانی که از رقبایتان ناامید شده‌اند، هم به‌سراغ شما می‌آیند.

۴. امکان بهبود راحت‌تر وب‌سایت

با انتخاب هاست لینوکس یا ویندوز پرسرعت به‌عنوان وب‌مستر، می‌توانید به بهینه‌سازی‌های دیگر در وب‌سایتتان کمک کنید. درعین‌حال، با داشتن هاستی با سرعت کُند تلاش‌های شما برای بهینه‌سازی وب‌سایت عملاً بی‌نتیجه خواهد بود.

تأثیر هاست پرسرعت بر سئو و سرعت وب‌سایت

گوگل الگوریتم‌ها و قوانینی دارد که همگی روی ارائه بهترین نتایج مرتبط به کاربرانی که در دنیای وب جست‌وجو می‌کنند، تمرکز دارند. یکی از نکاتی که گوگل همواره برای ارتقای رتبه وب‌سایت روی آن تأکید می‌کند، سرعت لود‌شدن وب‌سایت و صفحه‌های آن است.

بازدیدکنندگان وب‌سایت شما به‌هیچ‌وجه نمی‌خواهند که با صفحه‌های کُند روبه‌رو شوند و به‌محض مواجهه با چنین مسئله‌ای، به‌سرعت از آن خارج می‌شوند. گوگل هم که به تجربه کاربری توجه زیادی می‌کند، این نارضایتی کاربر را در نظر می‌گیرد و در‌نتیجه، وب‌سایت‌های کُندتر در رتبه‌های پایین‌تر قرار می‌گیرند.

اگرچه سرعت وب‌سایت مهم‌ترین معیار در بهبود سئو نیست، در‌کنار سایر الگوریتم‌ها به ارتقای رتبه شما کمک می‌کند. وقتی وب‌سایتی سرعت کمی داشته باشد، کراولرهای گوگل هم کمتر آن را در نظر می‌گیرند. در‌نتیجه، محتوای وب‌سایت شما هرچقدر هم که کاربردی و مفید باشد، برای کاربران و مخاطبانتان نمایش داده نخواهد شد. به‌همین‌دلیل، خرید هاست پرسرعت می‌تواند روی سرعت و درنهایت سئو و رتبه‌ وب‌سایت شما تأثیر بگذارد.

برای آشنایی با نحوه انتخاب منابع (فضای RAM، درایو ذخیره‌سازی، CPU و پهنای باند) مناسب برای هاست مقاله زیر را بخوانید.

نحوه انتخاب منابع هاست

چه کسب‌وکارهایی بیشتر به هاست پرسرعت نیاز دارند؟

همه‌‎ کسب‌وکارها به هاست پرسرعت نیاز ندارند. گاهی برخی وب‌سایت‌ها به‌دلیل آمار بازدید کمتر یا به‌دلیل اینکه به‌تازگی فعالیتشان را شروع کرده‌اند، به سرعت چندان زیادی نیاز ندارند. برای این وب‌سایت‌ها، به‌خصوص به‌دلیل درنظرگرفتن بودجه کمتر درمقایسه‌با کسب‌وکارهای قدیمی‌تر‌، خرید هاست‌های پرسرعت منطقی نیست. این در حالی است که گزینه‌های زیادی مانند هاست وردپرس، هاست لینوکس و… برای کسب‌وکارهای کوچک و روبه‌رشد وجود دارد که می‌توانند از قابلیت‌های این سرویس‌های مقرون‌به‌صرفه برای میزبانی وب‌سایت‌های با بازدید کم یا متوسط بهره‌مند شوند. پس کدام کسب‌وکارها باید به‌دنبال خرید هاست پرسرعت ارزان باشند؟ کسب‌وکارهایی که به هاست پرسرعت احتیاج دارند، ازاین‌قرارند:

  • وب‌سایت‌های آموزشی
  • وب‌سایت‌های آزمون‌محور و ثبت‌نامی
  • وب‌سایت‌های فروشگاهی دارای مشتریان زیاد
  • وب‌سایت‌های دانلود محتواهای مختلف ازجمله فیلم، سریال، بازی و مقاله‌های آموزشی

نکات مهم در انتخاب و خرید هاست پرسرعت

سرعت هاست ازجمله ویژگی‌‌های اساسی برای داشتن وب‌سایت موفق است. هاست پرسرعت به‌ سرعت آپلود صفحه‌ها کمک می‌کند و بارگذاری سریع صفحه‌ها تجربه کاربری بهتری به‌ارمغان می‌آورد‌؛ به‌همین‌دلیل، برای کسب‌وکارها اهمیت دارد. حال سؤال اصلی این است: در انتخاب High Speed Host به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ درادامه، به معیارهای مهمی اشاره می‌کنیم که در انتخاب هاست پرسرعت باید آن‌ها را مدنظر قرار دهید.

بهترین هاست چه ویژگی‌هایی دارد؟ برای خرید بهترین هاست به چه نکاتی توجه کنیم؟ در مقاله زیر بخوانید.

راهنمای خرید بهترین هاست

۱. انتخاب سرویس مناسب

برای انتخاب بهترین هاست سریع‌، باید سرویس یا پلنی بخرید که متناسب با نیاز وب‌سایت باشد. برای مثال، باید ترافیک وب‌سایت را بررسی و سرویسی را انتخاب کنید که توان متناسب با این ترافیک را داشته باشد. برخی از شرکت‌های معتبر ارائه‌دهنده خدمات میزبانی به مشترکان اجازه می‌دهند تا سرویس‌های خاص خود را مطابق با نیاز وب‌سایت طراحی و تهیه کنند.

۲. موقعیت نزدیک‌تر سرور

همان‌طور‌که پیش‌تر گفتیم‌، هنگامی‌که دیتاسنتر سرور اصلی در موقعیت نزدیک‌تری به کاربران قرار گرفته باشد، سرعت هاست نیز بیشتر است. پس سعی کنید در انتخاب بین هاست ایرانی و خارجی، موقعیت کاربران را در نظر بگیرید.

۳. استفاده از SSD روی هارد دیسک

به‌دلیل سرعت زیاد و ایمن‌تر‌بودن SSDها درمقایسه‌با هاردهای استاندارد، هاست پرسرعت باید از این نوع هارد استفاده کند.

۴. فراهم‌کردن رم کافی متناسب با نیاز وب‌سایت

هاست پرسرعت هاستی است که منابع موردنیاز وب‌سایت شما برای ذخیره و نگه‌داری اطلاعات را با رم مناسب تأمین کند.

۵. تخصیص پهنای باند بیشتر برای افزایش سرعت وب‌سایت

پهنای باند مناسب برای پشتیبانی از مخاطبان و کاربران وب‌سایت شما و حتی در مواقع افزایش ناگهانی حجم بازدید از وب‌سایت، از دیگر ویژگی‌های هاست سریع است که باید در زمان خرید به آن توجه کنید.

خرید هاست پرسرعت ارزان
برای خرید هاست پرسرعت و ارزان به چه نکاتی توجه کنیم؟

قیمت هاست پرسرعت چقدر است؟

همان‌طورکه می‌دانید، شرکت‌های زیادی خدمات میزبانی و هاستینگ را ارائه می‌دهند. هر‌یک از این شرکت‌ها ممکن است قیمت‌های متفاوتی برای خرید هاست پرسرعت تعیین کنند. در قدم اول، باید ببینید که شرکت مدنظر آیا دقیقاً همان قابلیت‌هایی که ادعا می‌کند، به شما ارائه می‌دهد یا خیر. سپس، گزینه‌های مختلف را باهم مقایسه و مقرون‌به‌صرفه‌ترین گزینه ممکن را انتخاب کنید.

اینکه قیمت هاست سریع چقدر است، به معیارهای مهم دیگری از‌جمله داخلی یا خارجی بودن هاست، قابلیت‌های مختلف، حجم فضای در‌دسترس، میزان ترافیک، قدرت پردازشگر و RAM بستگی دارد.

آیا هاست پرسرعت ارزان وجود دارد؟

معمولاً قیمت هاست‌های پرسرعت به‌دلیل کیفیت بهتر گران‌تر است؛ اما این بدان‌معنی نیست که هاست پرسرعت ارزان وجود ندارد. در زمان خرید هاست مدنظرتان، می‌توانید سرویس‌هایی را انتخاب کنید که درکنار کمک به افزایش سرعت، روی قیمت تأثیر زیادی نمی‌گذارند.

برای مثال، قیمت خرید هاست ایرانی نه‌تنها کمتر از هاست خارجی است؛ بلکه اگر بیشتر مشتریان شما در ایران باشند، سرعت زیادی هم دارد. از میان شرکت‌های مختلف ارائه‌دهنده خدمات میزبانی و هاستینگ، سعی کنید شرکتی را برای خرید هاست پرسرعت انتخاب کنید که در‌کنار ارائه خدمات باکیفیت، قیمت مناسب‌تری درمقایسه‌با رقبایش در نظر می‌گیرد.

خرید سرویس میزبانی برای مدیریت وب‌سایت خود از پارس پک

با توجه به توضیحات این مقاله می‌توانید، سرویس میزبانی خود را مدیریت کنید و اگر شما قصد خرید سرویس‌های هاست پارس پک را دارید، می‌توانید از لینک زیر اقدام کنید و یا با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.

جمع‌بندی

هاست پرسرعت یکی از دلایل اصلی موفقیت وب‌سایت یا کسب‌وکار آنلاین به‌شمار می‌آید. اگر صاحب کسب‌وکاری هستید که در فضای آنلاین هم فعالیت می‌کند، به‌خوبی می‌دانید که سرعت وب‌سایت و ارائه عالی خدمات در این فضا چقدر اهمیت دارد.

برای داشتن وب‌سایت سریع، به هاست پرسرعت نیاز دارید. در این مطلب از بلاگ پارس پک، توضیح دادیم که هاست سریع چیست و چه ویژگی‌هایی دارد. همچنین، گفتیم که کدام کسب‌وکارها باید هاست‌های پرسرعت را بخرند و چرا باید این کار را انجام دهند. اگر به‌دنبال خرید هاست پرسرعت و ارزان هستید، مطالعه موضوعات گفته‌شده در این مطلب از سری مقاله‌های آموزش‌های هاست برایتان مفید خواهد بود.

یکی از گزینه‌های برتر هاستینگ برای مشاغل آنلاین هاست پرسرعت است. این نوع هاست با سخت‌افزاری قدرتمند و قابلیت ارائه بیشترین سرعت و کمترین پینگ، می‌تواند بهبود وضعیت کسب‌وکار آنلاین را بهبود ببخشد. از ویژگی‌های هاست سریع استفاده از هاردهای SSD است که در‌مقایسه‌با هاردهای قدیمی‌تر، سرعت عملکردشان بیشتر است. بنابراین، استفاده از High Speed Host می‌تواند عملکرد وب‌سایت و کسب‌وکار شما را بهبود دهد.

سؤالات متداول

۱. کدام کسب‌وکارها به هاست پرسرعت نیاز دارند؟

کسب‌وکارهایی مانند فروشگاه‌های آنلاین و وب‌سایت‌های دانلود و بلاگ‌های آموزشی که معمولاً ترافیکشان زیاد است و محتوایی دارند که باید سریع لود شود، به هاست‌های پرسرعت نیاز دارند.

۲. ویژگی‌های هاست سریع چیست؟

هاست سریع با نیازهای وب‌سایت شما سازگار است، سرورهایش در موقعیت نزدیک‌تر به کاربران شما قرار دارند، از سخت‌افزارهای قدرتمند بهره می‌برد و CDN را به‌کار می‌گیرد.

۳. آیا امکان خرید هاست پرسرعت و ارزان وجود دارد؟

بله، سرعت زیاد هاست به‌معنای گران‌بودن آن نیست؛ بلکه حتی سریع‌ترین هاست‌ها را نیز می‌توانید با قیمت مناسب‌تری تهیه کنید.

منابع:123-reg

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم