هاست نمایندگی حجمی چیست و چه مزایایی دارد؟

هاست نمایندگی حجمی چیست؟
Avatar
نویسنده: سانیا عبدی‌پور
شنبه 2 دی 1402
مطالعه: ۱۰ دقیقه ۰ نظر ۳۹۶ بازدید

هاست نمایندگی حجمی درحال‌حاضر یکی از سرویس‌های اشتراک داده است که به شما امکان می‌دهد بدون هزینه اضافه و کمترین مشکلی، سرویس هاستینگ خود را راه‌اندازی و سرویس‌های مدنظرتان را براساس حجم معین تعریف کنید و در‌کنار تمامی امکانات، با نام خودتان بفروشید و از این راه به درآمد برسید. علاوه‌براین، سرویس نمایندگی حجمی مناسب کسانی است که می‌خواهند خدمات میزبانی وب را بدون هزینه بر سرویس‌های افزوده ارائه دهند.

در این شیوه فروش، به درگیرشدن با موضوعات مدیریت دامین و سرورها، پرداخت‌های هزینه لایسنس نرم‌افزارهای کنترل پنل و… نیازی ندارید و به‌نوعی تنها سختی این کار برای شما، فروش خواهد بود؛ چراکه شرکت ارائه‌دهنده اصلی تمامی خدمات را ارائه می‌دهد. همچنین، روش کسب درآمد بسیار عالی برای کسانی است که تاکنون تجربه‌ای درزمینه فروش هاستینگ نداشته‌اند. در این مقاله، قصد داریم درباره سرویس نمایندگی حجمی به‌طور مفصل صحبت کنیم؛ پس تا پایان با ما همراه باشید.

منظور از هاست نمایندگی حجمی چیست؟

در دنیای کسب‌وکارهای دیجیتال و سنتی، نمایندگی معمولاً برای این منظور تعریف می‌شود که شما به‌عنوان مرجع خدمات پس از فروش، گارانتی یک کالا را ارائه می‌دهید یا حتی آن را می‌فروشید. برای مثال، شرکت بنز در سراسر دنیا نمایندگی‌های زیادی دارد. در بازار هاستینگ نیز، این مفهوم کمی متفاوت‌تر با تعریف‌های منحصربه‌فرد وجود دارد. هاست نمایندگی حجمی یکی از انواع نمایندگی‌هاست. در دنیای توسعه وب، عبارتی با عنوان ریسلر وجود دارد که دقیقاً معادل نمایندگی است و زمانی استفاده می‌شود که شما از یکی از شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ هاست فضایی را تحویل می‌گیرید و با نام خودتان آن را می‌فروشید و برای آن، خدمات و امکاناتی نیز به مشتریان ارائه می‌دهید.

کار اصلی شما جذب مشتری است و در این روش، فروشنده اصلی‌ هاست به درآمدی می‌رسد که برای خود تعیین کرده است و شما نیز به‌نوعی پورسانت دریافت می‌کنید. وقتی از یکی از فروشندگان سرویس‌های هاستینگ خدمات نمایندگی درخواست می‌کنید، در قالب ایمیل، اطلاعات ورود به پنل WHM برای شما ارسال می‌شود. با ورود به آن، می‌توانید حساب‌های کنترل پنل دیگر را بررسی کنید و برای مشتریانتان سرویس بسازید یا تنظیمات لازم را برای آن‌ها انجام دهید. به‌عنوان نمونه، ممکن است برای شما پیش‌آمده باشد که هاستی خریده باشید؛ اما به هر دلیل نتوانید واردش شوید و رمزعبورش را فراموش کرده باشید. در این صورت، نماینده به‌دلیل اینکه دسترسی بیشتری دارد، می‌تواند رمزعبور پنل شما را دوباره تنظیم کند.

هاست نمایندگی حجمی مانند این است که محصولات یک برند معروف را در فروشگاه خود بفروشید. با خرید نمایندگی هاستینگ معتبر، می‌توانید هاست‌های نمایندگی حجمی را با حجم متنوع به مشتریان خود بفروشید و از این طریق کسب درآمد کنید.

ویژگی‌های سرویس میزبانی نمایندگی حجمی

هاست نمایندگی حجمی یا نوع غیر‌حجمی آن به‌طبع ماژول پرداخت و امکانات صدور فاکتور را دارد؛ ازاین‌رو، مشتریان خود را می‌توانید به‌راحتی مدیریت کنید. وقتی مشتری از فروشگاه شما هاست تهیه می‌کند، نیازی نیست که کار خاصی انجام دهید؛ زیرا به‌طور خودکار با درنظرگرفتن مالیات و… برای او فاکتور صادر می‌شود و مشتری می‌تواند این فاکتور را پرداخت کند.

کنترل پنلی که دراختیار مشتری قرار می‌گیرد، بسته به نوع سرور شما و پنلی که عرضه می‌کنید، ممکن است متفاوت باشد. ما این‌جا هاست‌های لینوکسی WHM و کنترل‌پنل‌های دایرکت ادمین و سی پنل را در نظر گرفتیم که از‌نظر امکانات از‌جمله بهترین گزینه‌های موجود هستند و قابلیت‌های فراوانی به شما ارائه می‌دهند. با استفاده از هاست نمایندگی حجمی، می‌توانید به‌راحتی کسب‌وکار اینترنتی خود را راه‌اندازی کنید و با کمترین هزینه ممکن از این‌ راه به درآمد مناسبی برسید.

خرید هاست نمایندگی ارزان حجمی
ویژگی‌های سرویس میزبانی نمایندگی حجمی

امکانات هاست نمایندگی حجمی چیست؟

شما با هاست نمایندگی حجمی به‌عنوان فروشنده‌ای وارد عمل می‌شوید که به انجام کارهای تخصصی نیازی ندارد. در‌واقع، ریسلری هستید که می‌تواند براساس این مؤلفه‌ها هاست بفروشد:

  • میزان فضا
  • تعداد دامین
  • نوع کنترل پنل
  • تعداد کاربر FTP
  • انتقال داده در ماه
  • امکان مدیریت زیرنماینده
  • تعداد وب‌سایت‌های قابل‌میزبانی
  • هزینه راه‌اندازی و هزینه ماهانه و سالانه

گفتنی است شرکت‌های مختلف برای هاست نمایندگی حجمی، خدمات و امکانات و پلن‌های مختلفی در نظر می‌گیرند. در این سرویس، می‌توانید پلن‌های میزبانی مدنظرتان را تعریف و فضای اختصاصی خود را مدیریت کنید و هاست را براساس حجم داده و پهنای باند بفروشید. نکته دیگر اینکه کنترل پنل مخصوصی برایتان ثبت می‌شود و دراختیارتان قرار می‌گیرد که براساس آن، می‌توانید با تبلیغات و روش‌های میدانی سرویس‌ها را بفروشید. افزون‌براین، هزینه‌ای که دریافت می‌کنید، کاملاً مستقل است و شرکت ارائه‌دهنده این سرویس معمولاً دخل‌و‌تصرفی در هزینه و… نمی‌کند و همه‌چیز شفاف و مشخص است.

درمقابل، به‌طور مستقیم با کاربران خود تعامل می‌کنید و هزینه اضافه‌ای به کسی پرداخت نمی‌کنید و معمولاً هیچ راهی برای شناسایی شما به‌عنوان فروشنده واسط وجود ندارد. علاوه‌براین، نیم‌سرورهایی که تعیین می‌شوند، تمامی اطلاعات شخصی حقیقی و حقوقی شما را محفوظ نگه می‌دارند.

بهترین هاست نمایندگی حجمی
امکانات هاست نمایندگی حجمی

کنترل پنل هاست نمایندگی حجمی چیست؟

به‌طورکلی، برای مدیریت هاست نمایندگی حجمی به شما که فروشنده هستید، WHM ارائه می‌شود. با استفاده از WHM، می‌توانید میزان مصرف پهنای باند کاربران و نوع سرویس‌های انتخابی و عملیات مالی و پرداختی آن‌ها را بررسی کنید. پنل در‌دسترس برای مدیریت پکیج‌ها که مشخصات آن برای هر کاربر پس از خرید ارسال می‌شود، می‌تواند دایرکت ادمین و سی پنل و پلسک باشد. دایرکت ادمین و سی پنل مخصوص‌ هاست‌های لینوکسی و پلسک مخصوص هاست‌های ویندوزی است که کامل‌ترین و سریع‌ترین و بهترین امکانات را دارد. درصورت بروز هرگونه مشکل، مانند اختلال در مدیریت هاستینگ و انجام عملیاتی چون بک‌آپ‌گرفتن، می‌توانید وارد کنترل پنل مشتریان شوید و تغییرات موردنیاز را روی سرویس هاستینگ آنان اعمال کنید.

منظور از WHM چیست و مخصوص چه کسی است؟

مدیریت میزبانی وب داده (Web Host Manager) برنامه‌ای قدرتمند و سریع و ایمن است که برای ایجاد دسترسی مدیران ارشد و مدیریت هاستینگ خریداران ارائه می‌شود. بسیاری از شرکت‌هایی که امروزه از آن‌ها هاست می‌خرید، ریسلری هستند که از WHM برای مدیریت‌ هاست‌ها استفاده می‌کنند و معمولاً به شکل‌های مختلف برای آن دسترسی تعریف شده است؛ ازجمله کاربر (User) و دسترسی نمایندگی‌ (Resller) و دسترسی مدیرکل (Root).

WHM امکانات زیادی دارد که با استفاده از آن در سرویس‌ هاست نمایندگی حجمی، می‌توانید حساب‌های کنترل پنل مشتریان را ایجاد و حذف و تعلیق کنید و بر وب‌سایت‌ها و رمزهای عبور پنل آن‌ها نظارت و آن‌ها را مدیریت کنید و اطلاعات سرور، وضعیت پهنای باند و… را بررسی کنید. علاوه‌براین، WHM ازنظر ایمنی و حریم خصوصی بسیار قدرتمند است و درحال‌حاضر، یکی از کنترل‌پنل‌های برتر و کامل برای مدیریت میزبانی وب به‌شمار می‌آید.

اگر می‌خواهید بدانید هاست چیست و چرا باید از آن برای میزبانی وب‌سایت‌های خود استفاده کنید، حتماً مقاله زیر را بخوانید.

هاست چیست؟

مزایای هاست نمایندگی حجمی

اگر توسعه‌دهنده وب هستید یا قصد دارید هاست بفروشید؛ اما نمی‌خواهید وارد مسیرهای پرپیچ‌وخم شرکت‌های نمایندگی هاستینگ شوید و در‌کنار توسعه وب، از فروش‌ هاست هم درآمد کسب کنید، از هاست نمایندگی حجمی می‌توانید بهره ببرید که بسیاری از شرکت‌های سرویس‌دهنده‌ هاست ایرانی آن‌ها را ارائه می‌دهند. علاوه‌براین، هزینه‌های میزبانی وب مشتریان خود را می‌توانید به‌اندازه چشمگیری کاهش دهید و به‌جای مدیریت چند سرویس میزبانی، با داشتن پکیج دارای درجه نمایندگی‌ به‌راحتی همه وب‌سایت‌هایی را مدیریت و میزبانی کنید که برای مشتریان توسعه داده‌اید.

معمولاً هاست نمایندگی حجمی را می‌توانید ارتقا و حجمش را افزایش دهید. این سرور به‌صورت حجمی و بر‌مبنای فضای مشخص به شما ارائه می‌شود؛ اما سرویس نمایندگی حجمی خود را می‌توانید در زمان دلخواه به پلن پیشرفته‌تر و حجیم‌تر ارتقا دهید.

نمایندگی هاست لینوکس حجمی
مزایای هاست نمایندگی حجمی

نکات مهم خرید هاست نمایندگی حجمی

 وقتی قصد دارید هاست نمایندگی حجمی را دریافت‌ کنید، در هنگام خرید بهتر است به نکات مهمی دقت کنید. برای نمونه، باید بتوانید فضای هر دامین را محدود کنید تا از پهنای باند غیرمعمول استفاده نکند و حجمی مشخص داشته باشد؛ مثلاً برای هر خریدار هاست ۵ گیگابایت تعیین کنید. علاوه‌براین، باید بتوانید تعرفه دلخواه را تنظیم و برای هر دامین ایمیل مشخص کنید و به آن‌ها امکان اضافه‌کردن اکانت ایمیل را بدهید.

پس از خرید، اطلاعات مشتریان باید برایشان ایمیل شود. این اطلاعات شامل پنل دسترسی به هاستینگ، FTP و… خواهد بود. فضای مصرفی هر کاربر و کنترل پنل برای هر وب‌سایت و امکان استفاده از نام‌های سرور اختصاصی از‌جمله ویژگی‌های مهم‌ دیگری هستند که انتظار می‌رود شرکت‌‌های هاست نمایندگی حجمی آن‌ها را به شما ارائه دهند. درباره هاست نمایندگی حجمی و امکانات و مزایایش ممکن است سؤالاتی در ذهنتان مطرح شود.

هنگام خرید هاست نمایندگی حجمی، به موضوع سرعت و آپتایم وب‌سایت‌ها و دردسترس‌بودن سرورها، امنیت در‌نظر‌گرفته‌شده برای آن‌ها، پشتیبانی ۲۴ساعته در ۷ روز هفته، امکان ارسال تیکت، گفت‌وگو و تماس با پشتیبانی و… نیز بسیار دقت کنید.

کسب درآمد آسان و مطمئن با نمایندگی هاست پارس پک

راه‌اندازی خدمات هاستینگ می‌تواند چالش‌برانگیز و پرهزینه باشد. شما باید زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری را تهیه کنید، تیم پشتیبانی را تشکیل دهید و مسائل فنی را مدیریت کنید. اما این پایان کار نیست. نمایندگی هاست پارس پک فرصتی طلایی برای شماست تا بدون نیاز به سرمایه‌گذاری اولیه، از فروش هاست یا میزبانی چندین سایت کسب درآمد کنید. با کلیک روی دکمه زیر، امکانات نمایندگی هاست وردپرس را مشاهده کنید.

جمع‌بندی

 هاست نمایندگی حجمی جامعه هدف کسانی هستند که قصد دارند شرکت توسعه وب راه‌اندازی و از روی یک سرور به‌راحتی تمامی هاست‌های مشتریانشان را مدیریت کنند یا کسانی که می‌خواهند هاست بفروشند و از این راه درآمد کسب کنند. در تمامی موارد، می‌توانید به‌راحتی با تهیه‌ هاست نمایندگی حجمی و دریافت کنترل پنل اختصاصی، تعداد زیادی‌ هاست اشتراکی وب‌سایت را مدیریت و در کنترل پنل کاربران، از لوگو و نماد و اطلاعات رسمی خود به‌عنوان فروشنده استفاده کنید. همچنین، اگر مشتری از شما خرید کرد، اطلاعات سرویس را به‌طور خودکار برایش بفرستید و به تیکت‌های او پاسخ دهید و دردسری بابت راه‌اندازی سرور و… نکشید.

سؤالات متداول

۱. هاست نمایندگی حجمی چه امکاناتی دارد؟

با استفاده از خدمات هاست نمایندگی حجمی، می‌توانید به‌راحتی برای هر کاربر و مشتری و پنل فضا تعریف کنید و آن را براساس نیاز به او اختصاص دهید؛ درست مانند بسیاری از وب‌سایت‌های فروش‌ هاست که به آن‌ها مراجعه می‌کنید و به شما کنترل پنل و مشخصات ارائه می‌کنند. از این طریق خودتان هم می‌توانید در نقش فروشنده وارد عمل شوید و به‌راحتی کسب درآمد کنید.

۲. کنترل پنل سرویس‌های نمایندگی چیست؟

برای کنترل سرویس‌های نمایندگی معمولاً از WHM استفاده می‌شود. WHM نرم‌افزاری است که به شما اجازه می‌دهد هاست، پهنای باند، حجم داده و کاربران و کنترل‌پنل‌های دراختیار آن‌ها را مدیریت‌ کنید. درحال‌حاضر، هاست نمایندگی یکی از روش‌های برتر برای مدیریت چند وب‌سایت و مانیتورینگ سرویس‌هاست آن‌هاست.

۳. هنگام خرید اکانت ریسلر به چه نکاتی دقت کنیم؟

اگر مشتری ریسلر هستید و می‌خواهید این سرویس را دریافت کنید، باید به چند نکته دقت کنید. اولین نکته در خرید هاستینگ، آپتایم است که بهتر است با اتصال به بک بُن و بررسی تمامی سوئیچ‌ها و پورت‌ها تعیین شود. دومین نکته این است که شرکت ارائه‌ هاست باید به شما تضمین دهد که ایمنی بسیاری زیادی برایتان فراهم‌ می‌کند. شایان ذکر است امکاناتی نظیر پشتیبانی ۲۴ساعته در ۷ روز هفته و… نیز اهمیت ویژه‌ای خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم