هاست پایتون چیست و چه نکاتی را باید هنگام خرید هاست Python رعایت کنید؟

Avatar
نویسنده: سانیا عبدی‌پور
یکشنبه 5 دی 1400
مطالعه: ۹ دقیقه ۰ نظر ۲۲۶۹ بازدید

هاست پایتون چیست؟ هاستی که از زبان برنامه نویسی پایتون پشتیبانی می کند و بر وب سرور کاربر نصب باشد. میزبان مناسب برای زبان پایتون نیازها و ویژگی‌های خاص خود را دارد. بطورمثال، هاست پایتون به استفاده از CGI و SSH با پشتیبانی از CGI و همچنین mod_wsgi نیاز دارد.

Extensionهای پایتون توانایی کدنویسی به زبان C یا C++ را دارند. آنها می‌توانند از برنامه‌های مبتنی بر جاوا هم کار کنند. کاربران می توانند به پکیج‌های از پیش پیکربندی شده دسترسی داشته باشند. بنابراین با تسریع در توسعه، هزینه‌ها را کاهش دهند. به منظور تبدیل دیتا به پروژه، برنامه نویسان می توانند به راحتی به دیتابیس دسترسی داشته باشند.

در این مقاله از سرویس‌های میزبانی و آموزش‌های هاست سعی می کنیم به این سوال پاسخ دهیم که هاست پایتون چیست، اما قبل از اینکه به طور خاص به هاست پایتون بپردازیم، اجازه دهید نگاهی به تعریف هاست بیاندازیم.

خرید سرویس‌های میزبانی پارس پک برای راه‌اندازی کسب‌وکارهای آنلاین

با توجه به توضیحات این مقاله می‌توانید، سرویس میزبانی خود را مدیریت کنید و اگر شما قصد خرید سرویس‌های هاست پارس پک را دارید، می‌توانید از لینک زیر اقدام کنید و یا با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.

مقدمه‌ای بر هاست

هاست چیست؟ هاست به فضای میزبانی اطلاق می‌شود که روی یک سرور قرار دارد و به یک وب سایت اختصاص داده شده است. به عبارت ساده، محتوای وب سایت شما، عکس ها، صداها، تصاویر، کدهای سایت و تمام آن محتوا در هاست شما ذخیره می شود. هاست یک فضای شخصی است که می توانید دیتا و اطلاعات را در آن ذخیره کنید. سیستم عامل نصب شده بر روی هاست شما می‌تواند لینوکس و یا ویندوز باشد. برای همین در ادامه توضیح مختصری از هاست لینوکس و ویندوز نیز ارائه می‌دهیم.

خرید هاست ابری

هاست لینوکس و ویندوز

قبل از در نظر گرفتن هاست پایتون، اجازه دهید ابتدا نگاهی به تفاوت هاست لینوکس و  هاست ویندوز بیندازیم. همانطور که از نام آن مشخص است در هاست لینوکس سیستم عامل ارائه شده لینوکس و سیستم عامل ارائه شده در هاست ویندوز ویندوز است. اگر زبان کدنویسی وب سایت شما به عنوان مثال زبان PHP است، می توانید از هاست لینوکس استفاده کنید. هاست های ویندوز به زبان هایی مانند PHP بخوبی پاسخ نمی‌دهند.

اگر وب سایتی دارید که با ASP کار می کند، بهترین انتخاب هاست ویندوز است. حال ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چه میزبانی برای سیستم های مدیریت محتوا مناسب است؟ پاسخ ساده است. ببینید زبان کدگذاری اصلی این سیستم ها چیست. به عنوان مثال، سیستم مدیریت محتوای وردپرس با PHP ساخته شده است. بنابراین بهترین هاست برای آن لینوکس خواهد بود.

هاست پایتون چیست؟

هاست پایتون چیست؟

زبان پایتون و هاست پایتون

زبان برنامه نویسی پایتون در سال 1980 معرفی شد. در آن زمان هیچ کس فکر نمی کرد پایتون به یکی از بهترین زبان‌های برنامه نویسی در جهان تبدیل شود. اگر به دنیای برنامه نویسی به عنوان یک سرزمین گسترده نگاه کنید، پایتون حاکم بخش بزرگی از آن است. پایتون یک زبان تمام عیار است و به نوع خاصی از نرم افزار محدود نمی شود.

بطور مثال می توانید از زبان پایتون برای تجزیه و تحلیل دیتا یا حتی طراحی وب سایت یا ساخت بازی‌های کامپیوتری استفاده کنید! پایتون در جهان بسیار محبوب است. اگر بگوییم پایتون یکی از تاثیرگذارترین و مناسب‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی امروزی است، اشتباه نکرده‌ایم.

هاست python چیست؟

هاست python چیست؟

با پایتون چه کاری می توان انجام داد؟

این یک سوال هوشمندانه است و ارائه پاسخ دقیق برای آن آسان نیست. اجازه دهید در سه بخش به این سوال پاسخ دهیم.

استفاده از پایتون را می توان به سه دسته اصلی تقسیم کرد:

  • توسعه برنامه‌های کاربردی وب(اپلیکیشن)
  • Data Science و Machine Learning
  • اسکریپت‌نویسی
  • از آنجایی که ما در مورد میزبانی پایتون بحث می کنیم، وارد جزئیات بیشتر نمی شویم.

هاست پایتون دقیقاً چیست؟

اگر وب سایتی دارید که با پایتون طراحی شده است، باید از یک میزبان وب استفاده کنید تا کار را برای شما آسان کند. برنامه ها و ویژگی های میزبان پایتون نصب ماژول های پایتون را برای شما آسان می کند. همچنین سرعت و بهره وری را به طور چشمگیری افزایش می دهد. هاست پایتون یک میزبان لینوکس است که برای استفاده با برنامه های طراحی شده با پایتون با نصب پیش نیازهای مربوطه بر روی سرور بهینه شده است.

هاست پایتون

کاربرد هاست پایتون

چرا خرید هاست پایتون؟

هاست Python سازگاری عالی برای توسعه وب را امکان پذیر می کند و استفاده از Python را در اپلیکیشن‌های پیشرفته تضمین می کند. پردازش بیگ دیتا در محیط‌های علمی و با فناوری پیشرفته مشارکت اغلب نیاز به مشارکت پایتون دارند. کدهای پایتون به سمت زبان انگلیسی گرایش دارند و اسکن را آسان می کنند. هاست پایتون معمولاً برای اپلیکیشن‌های کراس-پلتفرمی مناسب است و می‌تواند در برنامه‌های امنیتی نیز استفاده شود. توصیه می شود قابلیت ارائه دهنده هاست پایتون را برای برآورد ساختن پیش نیازهایتان مورد بررسی قرار دهید.

چرا مردم پایتون را انتخاب می‌کنند؟

1. بدون code assembling

پایتون یک زبان برنامه نویسی تفسیر شده(interpreted) است و با پرش از کامپایل کد در زمان شما صرفه جویی می کند. شما می توانید تمام برنامه های خود را در مک، ویندوز و اکثر انواع یونیکس اجرا کنید.

2. سینتکس ساده و خوانا

پایتون کدنویسی کارآمدی دارد و می تواند یک پلتفرم قدرتمند و زیبا برای توانمندسازی برنامه نویسان ارائه دهد. کاربران با تجربه و حتی تازه کار می توانند به سرعت خود را با زبان تطبیق دهند. پایتون تمام عبارات شما را از طریق اعلام احتمال خطا، تورفتگی یا نقطه گذاری، و حذف درهم ریختگی بصری سازماندهی می کند.

3. یادگیری آسان

از آنجایی که کدنویسی پایتون خوانا و ساده است، هم برنامه نویسان با تجربه و هم مبتدیان می توانند از آن بهره ببرند. یادگیری آن نسبتاً آسان است و می‌توانید به راحتی از آن استفاده کنید.

4. Library غنی

پایتون دارای یک Library استاندارد غنی است و نیازی به نصب پکیج‌ها به طور جداگانه نیست. این شامل ابزارها و پشتیبانی برای ایجاد رابط کاربری گرافیکی، پروتکل‌ها، آزمایش، اتصال به دیتابیس و تجزیه است.

مزایای هاست پایتون

مزایای هاست پایتون

الزامات هاست پایتون چیست؟

پایتون به یکی از محبوب‌ترین زبان ها برای ساخت برنامه‌های پیچیده سریع و کارآمد تبدیل شده است. این زبان همه کاره است، کدنویسی آن آسان است و دارای چندین ویژگی آینده نگر است که آن را به یکی از انعطاف پذیرترین زبان های برنامه نویسی حتی پس از سی سال تبدیل می کند. امروزه از آن برای برنامه‌های کاربردی پیشرفته مانند AI، Data Sience، IoT و توسعه وب استفاده می شود.

از طرفی بسیاری از آنها به ماشین‌های قدرتمند با قدرت ذخیره سازی و پردازش زیاد نیاز دارند که معمولاً در PCها در دسترس نیستند. اینجاست که ما نیاز به اطلاعات بیشتری از این ماشین ها( همان هاست‌های پایتون) خواهیم داشت.

هاست پایتون python

هاست پایتون python

مزایای هاست پایتون چیست؟

کلید ساخت سریعتر برنامه‌های پایتون اغلب در فریم‌ورک و زیرساخت نهفته است. میزبانی محیط‌های پایتون در فضای ابری می‌تواند از جهات مختلف به توسعه دهندگان کمک کند.

  • توسعه دهندگان می‌توانند از یک پلتفرم (بدون درگیری با تنظیمات خود سرور ) استفاده کنند. بنابراین به جای نگرانی در مورد زیرساخت، روی کد خود تمرکز می‌کنند.
  • منابع محاسباتی، مانند RAM، حافظه و GPU را می‌توان بر حسب تقاضا بر اساس حجم کاری مقیاس‌بندی کرد.
  • به محیط توسعه و دیتابیس می توان از راه دور، با استفاده از هر دستگاه دارای اینترنت دسترسی داشت.
  • workload پایتون را می‌توان با ویژگی های امنیتی با درجه سازمانی محافظت کرد.

خرید هاست پایتون

خرید هاست پایتون

راهنمای خرید هاست پایتون

سیستم مورد نیاز برای میزبانی پایتون به منطقه استفاده بستگی دارد. در حالی که برنامه‌نویسی باطنا نیازمندی‌های سیستمی پایین‌تری دارد، استفاده از پایتون برای ماشین لرنینگ/دیپ لرنینگ و سایر برنامه‌های سنگین به سرور مجازی مجهز به GPU با فضای ذخیره‌سازی بزرگ و قدرت پردازش بالاتر نیاز دارد. در اینجا برخی از ملاحظات قبل از انتخاب میزبانی پایتون آورده شده است.

  1. برنامه نویسی در پایتون همیشه شامل استفاده از ماژول ها و فریمورک های مختلف است. هاست مورد نظر باید قادر به پشتیبانی از مفسرها(interpreter ) و ماژول های رایج باشد.
  2.  هاست باید اجازه دهد تا فرآیندهای دائمی اجرا شوند و باید دسترسی SSHرا فراهم کند.
  3. هاست پایتون باید بتواند از دیتابیس‌های محبوب relational و non-relationalپشتیبانی کند.
  4. ارائه‌دهنده خدمات هاستینگ باید سرورهایی با ایمن کافی برای محافظت در برابر حملات پیشرفته داشته باشد.
  5. سرورها باید سریع باشند و برای کارایی بالا بهینه سازی شوند.
  6. برای مدیریت فایل‌ها باید هم از رابط کاربری وب(web UI) و هم از command line پشتیبانی شود.
  7. کاربران باید بتوانند appهای پایتون خود را به راحتی استقرار، مدیریت و مقیاس بندی کنند.
  8. ادمین‌ها باید بتوانند از ابزارها و داشبوردهای انتخابی خود برای نظارت بر CPU، توان عملیاتی، زمان پاسخگویی و حافظه برای تشخیص ارورها استفاده کنند.
  9. باید بکاپ‌گیری منظم و خودکار از سرور وجود داشته باشد تا احتمال از دست رفتن اطلاعات به حداقل برسد.

راهنمای خرید هاست پایتون

راهنمای خرید هاست پایتون

کلام آخر

در زمان راه اندازی وب سایت، به هاست نیاز دارید. هاست ها انواع مختلفی دارند به طوری که وقتی برای خرید هاست به وب سایتی می روید با گزینه های مختلفی روبرو می شوید: هاست لینوکس، وردپرس، ویندوز، پایتون و … . در واقع سرویس‌های میزبانی آنقدر متفاوت و گسترده هستند که گاهی اوقات نمی دانید چرا، چگونه یا کدام را انتخاب کنید.

اما اگر در از زبان پایتون استفاده می‌کنید و نیاز به هاست دارید، قطعا خرید هاست پایتون عقلانی‌ترین گزینه می‌باشد. نکات گفته شده در راهنمای خرید هاست Python‌ را دنبال کرده و از اعتبار شرکت هاستینگ قبل از خرید مطمئن شوید.

سوالات متداول

1. هاست پایتون چیست؟

به وب هاستی که از زبان برنامه نویسی پایتون پشتیبانی کند و پایتون روی وب سرور کاربر نصب شده باشد، هاست پایتون گفته می‌شود. چنین هاستی بیشترین سازگاری را با وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های پایتون ارائه می‌دهند.

2. مزایای هاست پایتون چیست؟

پایتون نه تنها زبانی برای توسعه‌دهندگان بک‌اند است، بلکه برای متخصصان توسعه بازی و لرنینگ ماشین زبانی عالی می‌باشد. Python جامعه بزرگی از توسعه‌دهندگان دارد. بنابراین پشتیبانی آسان است. هرچه انجمن دولوپرهای یک زبان بزرگتر باشد، دریافت پشتیبانی آسان تر است. در هاست پایتون نیازی به نصب یک افزونه نیست. تمام برنامه‌های کاربردی لازم از قبل پیکربندی شده و وجود دارد. شما به سادگی می توانید از پایتون استفاده کنید.

3. آیا می توانم هاست پایتون را با هاست جاوا ادغام کنم؟

نه، شما نمی توانید دو نوع میزبانی مختلف را در یک نوع ادغام کنید. با این حال، پایتون دارای تعدادی کتابخانه داخلی مانند Cython و Jython است که از آنجا می توانید زبان های دیگر – C، C++ و Java را به صورت داخلی ادغام کنید.

4. آیا می توانم از پایتون به عنوان سیستم مدیریت دیتابیس استفاده کنم؟

بله، می توانید از پایتون برای مدیریت دیتابیس استفاده کنید. در مقایسه با سایر سیستم‌های مدیریت دیتابیس، پایتون ممکن است تا حدودی ابتدایی به نظر برسد. اگر در حال توسعه نرم افزارهای پیچیده هستید و نیاز به یکپارچه سازی دارید، توصیه می شود به دنبال فناوری های محبوب دیگر مانند JDBC و ODBC باشید.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم