سرور مجازی کانادا چیست و چه کاربردی دارد؟

Avatar
نویسنده: سانیا عبدی‌پور
یکشنبه 25 اردیبهشت 1401
مطالعه: ۹ دقیقه ۰ نظر ۱۵۶۱ بازدید

خرید سرور مجازی کانادا می‌تواند برایتان مفید اگر وب‌سایت شما کاربرانی از موقعیت جغرافیایی کشور کانادا یا آمریکا دارد. همچنین، وی‌پی‌اس کانادا برای خرید‌و‌فروش ارزهای دیجیتال در صرافی‌های مختلف استفاده می‌شود.

اگر برای وب‌سایت خود به سروری نیاز دارید که از سرعت دانلود و آپلود بسیار زیادی برخوردار باشد و بتواند از وب‌سایت‌های سنگین و پرمصرف میزبانی کند، VPS کانادا انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.

در این مقاله، سرور مجازی و ویژگی‌هایش را کاملاً توضیح می‌دهیم و به نکاتی اشاره می‌کنیم که موقع خرید وی‌پی‌اس کانادا باید به آن‌ها توجه کنید.

خرید وی پی اس کانادا از پارس پک

از این مقاله می‌‌توانید برای مدیریت سرویس‌های وی پی اس خود استفاده کنید و اگر قصد خرید سرویس vps پارس پک را دارید، می‌توانید با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید. همچنین، می‌توانید جهت کسب‌ اطلاعات بیشتر به لینک‌ زیر مراجعه کنید.

سرور مجازی چیست؟

سرور مجازی (Virtual Private Server) سرور فیزیکی مجازی‌سازی شده است که به بخش‌های مختلفی با میزان منابع مختلف تقسیم شده است.

می‌توانید از منابع مشخص و اختصاصی آن مانند رم و سی‌پی‌یو و هارد استفاده کنید. همچنین، سرور مجازی یک آی پی اختصاصی‌ دراختیارتان قرار می‌دهد که با آن می‌توانید سروری مستقل راه‌اندازی کنید.

برای آشنایی کامل با سرور مجازی یا VPS، مقاله زیر را بخوانید.

سرویس سرور مجازی چیست؟

خرید سرور مجازی کانادا

بهترین سرور مجازی کانادا چه ویژگی هایی دارد؟

سرور مجازی را می‌توانید با سیستم‌عامل دلخواهتان بخرید تا مدیریت وب‌سایت شما راحت‌تر شود. به‌طور خلاصه اگر کسب‌وکاری در حال پیشرفت دارید، سرور مجازی برایتان بسیار مناسب است؛ زیرا این سرورها با داشتن منابع سخت‌افزاری قوی و ترافیک فراوان می‌توانند نیازهای شما را بر‌طرف کنند.

نکته دیگر اینکه سرور مجازی را می‌توانید بسته به نیازتان از کشورهای مختلفی تهیه و از آن به‌عنوان هاست وب‌سایت، فضای ذخیره فایل‌ها، کامپیوتر مجازی و… استفاده کنید.

خرید سرور مجازی

سرور مجازی کانادا در چه موقعیت‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرد؟

1. سرور مجازی کانادا برای ترید

این روزها افراد زیادی وارد دنیای ارزهای دیجیتال شده‌اند؛ اما به‌دلیل شرایط موجود در کشور ایران، نمی‌توانند از صرافی‌های آنلاین، مانند بایننس استفاده کنند.

با سرور مجازی ترید کانادا، به‌راحتی می‌توانید با IP کانادا به حساب کاربری خود دسترسی داشته باشید و ارزهای دیجیتال مدنظرتان را خرید‌و‌فروش کنید. این سرور به‌دلیل پینگ تایم ۴۰ تا ۹۰ میلی‌ثانیه‌ای، سرعت چشمگیری برای کاربران ایرانی فراهم می‌کند.

با خواندن مقاله زیر به چند و چون یک VPS مناسب برای ترید آگاه خواهید شد.

معرفی سرور مجازی ترید

2. امنیت وب‌سایت

اگر به فکر آن هستید که بر وب‌سایت خود کامل‌تر و جامع‌تر نظارت کنید، با خرید سرور مجازی کانادا، علاوه‌بر میزبانی آسان از کاربران جهانی‌، مدیریت کامل وب‌سایت خود را نیز بر‌عهده می‌گیرید.

نکته دیگر اینکه ازآن‌جاکه سرور مجازی کانادا اشتراکی نیست، بسیار ایمن است. به‌طور خلاصه VPS کانادا امنیت فراوانی برای شما به‌ارمغان می‌آورد و قابلیت دسترسی Root به سرور را دارد.

وی پی اس کانادا برای تریدرها و فری لنسرها

خرید سرور مجازی کانادا با IP اختصاصی برای ترید

3. برای داشتن فروشگاه اینترنتی

درصورتی‌که کسب‌وکارتان به فروشگاه اینترنتی نیاز دارد یا فروشگاهی اینترنتی دارید، بهتر است برای پرداخت‌های آنلاین مشتریانتان، فضایی امن ایجاد کنید.

اگر از VPS استفاده کنید، خیالتان از بابت امنیت اطلاعات مشتریان راحت می‌شود؛ چون ممکن است امنیت گردش‌های مالی برایتان اهمیت داشته باشد؛ اما درحال‌حاضر نتوانید سرور اختصاصی بخرید.

4. نصب نرم‌افزارهای سفارشی

برخی افراد هنگام نصب ماژول‌های سفارشی یا نرم‌افزارهای خاصی که به مدیریت کامل سرور یا استفاده از پروتکل‌های ssh نیاز دارد، از این سرور استفاده می‌کنند.

5. برگزاری وبینار یا کلاس آنلاین

برای هر وبینار با هر میزان اهمیت موضوعی، مهم است که دسترسی افراد دچار اختلال نشود. برای جلوگیری از چنین مشکلی، می‌توانید از VPS استفاده کنید. اگر تعداد شرکت‌کنندگان بسیار زیاد شده، بهتر است سرور اختصاصی تهیه کنید.

6. بهبود SEO

اگر تجارتی بین‌المللی دارید، با انتخاب سرور مجازی کانادا، وب‌سایت شما بهتر عمل خواهد کرد و تأثیر بسیاری بر سئو وب‌سایت شما می‌گذارد.

  • درصورتی‌که هزینه خرید سرور اختصاصی برایتان زیاد است، VPS کانادا به شما سروری امن و پایدار می‌دهد.
  • از سرور مجازی کانادا برای وب‌سایت‌هایی استفاده می‌شود که ترافیک متوسطی دارند.
  • این سرور برای افرادی مناسب است که به امنیت بیشتر و دسترسی به Root سرور نیاز دارند.

سرور مجازی سرویسی اختصاصی با دسترسی کامل است که می‌توانید از منابع آن با آپ‌تایم بالا برای کاربردهای مختلف استفاده کنید. اگر دیتاسنتر سرور در کشور کانادا قرار بگیرد به آن سرور مجازی کانادا می‌گویند. در این سرویس از سخت‌افزارهای قدرتمند با جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا برای ارائه منابع به کاربران استفاده می‌شود و بهترین انتخاب برای افرادی است که می‌خواهند IP ثابت کانادا را داشته باشند.

VPS کانادا چه ویژگی‌هایی دارد؟

  1.  داشتن IP ثابت و اختصاصی  کانادا
  2.  مدیریت کامل سرور
  3.  صرفه‌جویی در هزینه‌ها
  4.  هارد پر‌سرعت (SSD)
  5.  ترافیک چشمگیر سرور مجازی کانادا
  6.  داشتن پردازنده قدرتمند نسل جدید
  7.  پهنای باند نامحدود
  8.  امکان راه‌اندازی کنترل‌پنل‌های مختلف روی آن
  9.  داشتن منابع سخت افزار کاملا اختصاصی
  10.  نصب یا تغییر سیستم‌عامل‌های Debian ،centOS ،Ubuntu و Windows Server روی این سرور
  11.  ارزان‌بودن درمقایسه‌با سرورهای اختصاصی
  12.  امنیت فراوان وی‌پی‌اس کانادا

راهنمای خرید سرور مجازی کانادا

برای خرید سرور مجازی کانادا به این نکات مهم باید توجه کنید‌:

1. بررسی نوع سیستم‌عامل

باتوجه‌به استفاده‌تان از وی‌پی‌اس کانادا‌، سیستم‌عامل خود را انتخاب کنید. سیستم‌عامل ویندوز برای ترید، بازی، وب‌گردی و… و سیستم‌عامل لینوکس اغلب برای میزبانی وب‌سایت و اپلیکیشن استفاده می‌شود. پس انتخاب سیستم‌عامل VPS به نوع استفاده شما بستگی خواهد داشت.

  • اگر تازه‌کار هستید، سرور مجازی ویندوز کانادا برایتان مناسب‌تر است؛ زیرا فضایی شبیه به ویندوز معمولی را به شما ارائه می‌دهد و کار‌کردن با آن راحت‌تر است. درمقابل، VPSهای مجازی ظاهر گرافیکی ندارند و باید رابط کاربری روی آن راه‌اندازی کنید.
  • برای زبان‌های سی، C++ ،perl و php سرور مجازی لینوکس و برای زبان ASP.NET سیستم‌عامل ویندوز مناسب‌تر است. در سرورهای لینوکسی، از پروتکل امن ssh و در سرورهای مجازی ویندوزی برای دسترسی به سرور، از پروتکل FTP استفاده می‌شود.
  • به‌دلیل اینکه در ایران نرم‌افزارهای ویندوز کرک‌شده هستند، باگ‌های امنیتی به‌وجود می‌آیند و این نرم‌افزارها امنیت کمتری دارند؛ اما در سرورهای لینوکسی، نرم‌افزارها متن‌باز (Open-source) هستند و چون افراد بسیاری با آن‌ها کار کرده‌اند، باگ‌هایشان شناسایی شده است.

از کجا سرور مجازی کانادا بخریم؟

نکاتی که باید هنگام خرید سرور مجازی کانادا به آن‌ها توجه کنیم.

2. تعیین میزان منابع

قبل از خرید VPS کانادا، باید میزان منابع موردنیازتان را مشخص کنید. شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات هاستینگ به شما این امکان را می‌دهند که درصورت نیاز، منابع را افزایش یا کاهش دهید.
منابع وی‌پی‌اس عبارت‌اند از:

  1.  رم: میزان حافظه سرور روی قیمت آن مستقیماً تأثیرگذار است و باید آن را متناسب با فعالیتتان انتخاب کنید.
  2.  فضای SD: سرعت سرور نیز به فضای SSD بستگی دارد؛ پس فضای ذخیره‌سازی را متناسب با نیازتان انتخاب کنید.
  3.  CPU: در سرورهای مجازی به‌صورت اشتراکی استفاده می‌شود. میزان پردازشگر CPU را نیز باید با‌توجه‌به سرعت و کیفیت سرور خود انتخاب کنید.

3. بررسی خدمات شرکت‌های ارائه‌دهنده

بررسی کنید که شرکت ارائه‌دهنده چه خدماتی را همراه با VPS کانادا به شما ارائه می‌دهد؟ لایسنس چه کنترل‌پنل‌هایی را می‌توانید همراه با سرور دریافت کنید؟ آیا خدمات امنیتی مانند فایروال خواهید داشت؟ برای بک‌آپ‌گیری چه خدماتی ارائه می‌شود؟ پشتیبانی هاستینگ چه کیفیتی دارد؟

به‌طورکلی، نکاتی که برای خرید سرور مجازی باید مدنظر قرار دهید، ازاین‌قرارند: منابع موردنیاز، نوع سیستم‌عامل، آی‌پی اضافه، پهنای باند، برنامه کنترل پنل، امکانات فایروال و امکانات بک‌آپ‌گیری.

راهنمای زیر شامل تمام نکاتی است که هنگام خرید سرور مجازی، باید مدنظر داشته باشید.

راهنمای کامل خرید سرور مجازی

خرید سرور مجازی از خدمات هاستینگ پارس پک

اگر اولین تجربه‌تان درزمینه سرورهای مجازی است یا دانش کافی در انتخاب بهترین نوع سرور مجازی  ایرانی یا خارجی دارید، پارس پک، یکی از شرکت‌های هاستینگ قدرتمند ایران، به شما کمک خواهد کرد تا بهترین پنل را متناسب با نیازتان انتخاب کنید. برای دریافت هرگونه راهنمایی و مشاوره رایگان از‌طریق تیکت یا تلفن می‌توانید با کارشناسان پارس پک ارتباط بگیرید. همچنین برای مشاهده تعرفه‌ها و اطلاعات بیشتر میتوانید وارد صفحه زیر شوید.

خرید سرور مجازی

جمع‌بندی

سرور مجازی کانادا یکی از سرویس‌های میربانی خارجی است که همراه با آن IP اختصاصی کانادا ارائه می‌شود. برخی از شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات میزبانی وب مانند پارس پک، در‌صورت نیاز بیش از یک IP همراه با این سرویس دراختیار کاربران قرار می‌دهند.

خرید وی‌پی‌اس کانادا برای تریدرهایی که در صرافی‌های بین‌المللی مانند بایننس و کوکوین فعالیت می‌کنند و وب‌سایت‌هایی که کاربرانی از کانادا و آمریکا دارند و…، گزینه مناسبی است.

سؤالات متداول

1. نحوه اتصال به سرور مجازی کانادا چگونه است؟

برای اتصال به سرور مجازی ویندوز ، از نرم‌افزار Remote Desktop Connection و برای اتصال به سرور مجازی لینوکس، از نرم‌افزار PuTTY می‌توانید استفاده کنید.

2. قیمت سرور مجازی کانادا چقدر است؟

اگر در شروع کسب‌وکار خود نمی‌توانید برای سرور اختصاصی هزینه کنید؛ اما به منابع بیشتری احتیاج دارید، قیمت سرور مجازی ارزان‌تر از سرور اختصاصی است.

3. سرور مجازی کانادا چه استفاده‌هایی دارد؟

به دلیل اینکه وی پی اس کانادا، IP اختصاصی کشور کانادا را در اختیار شما قرار می‌دهد، شما می‌توانید از آن برای انجام فعالیت‌هایی که با آی پی ایران محدودیت دارند، کمک بگیرید. علاوه بر این سرعت و قدرت بالایی را ارائه می‌دهد.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم