۷ روش موثر برای افزایش سرعت سرور مجازی

Avatar
نویسنده: لیلا محمدی
دوشنبه 28 شهریور 1401
مطالعه: ۷ دقیقه ۰ نظر ۱۹۹۴ بازدید

افزایش سرعت سرور مجازی؛ سرعت کُند سرور مجازی یکی از مشکلات آزاردهنده برای کاربران است؛ به‌همین‌دلیل، تمام کاربران به‌دنبال استفاده از سرور مجازی پرسرعت هستند. در این مقاله از بلاگ پارس پک، قصد داریم راه‌های افزایش سرعت سرور مجازی ویندوز را به شما معرفی کنیم؛ پس تا پایان با ما همراه باشید.

راه‌ های افزایش سرعت سرور مجازی

راه‌های زیادی برای افزایش سرعت VPS وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید لذت استفاده از سریع‌ترین سرور مجازی را تجربه کنید. در‌ادامه، به تعدادی از این راه‌ها اشاره می‌کنیم.

۱. بهبود سرعت VPS با ارتقای کرنل (هسته مرکزی)

کرنل یا هسته مرکزی یکی از بخش‌هایی است که تأثیر مستقیمی روی سرعت سرور مجازی می‌گذارد. اگر نسخه کرنل VPS شما قدیمی است، پیشنهاد می‌کنیم که آن را ارتقا دهید؛ زیرا بعد از ارتقا، به‌خوبی متوجه افزایش سرعت سرور مجازی خود خواهید شد. برای ارتقای هسته مرکزی، می‌توانید به وب‌سایت Kernel مراجعه کنید. 

۲. بهینه‌ سازی تنظیمات وب‌سرور

وظیفه مدیریت و افزایش و بهینه‌سازی سرور بر‌عهده وب سرور است. بهینه‌سازی خودِ وب سرور هم باعث می‌شود که سرعت سرور مجازی بیشتر شود. پیشنهاد می‌کنیم که تنظیمات وب سرور خود را بهینه‌سازی کنید.

۳. افزایش سرعت سرور مجازی با آپدیت‌ کردن MYSQL 

اگر نسخه MYSQL قدیمی باشد، با مشکل افت سرعت سرور مجازی مواجه می‌شوید. اگر به‌تازگی سرعت VPS شما با کُندی مواجه شده است و از نسخه قدیمی MYSQL استفاده می‌کنید، آن را به‌روزرسانی کنید. بعد از آپدیت‌کردن نسخه قدیمی MYSQL، سرعت سرور مجازی تا حد زیادی افزایش می‌یابد.

۴. فاصله سرور از شما 

یکی دیگر از عواملی که باعث می‌شود سرعت سرور مجازی کُند باشد، فاصله سرور از شماست. حتی اگر از VPS با بهترین مشخصات و سخت‌افزارها استفاده کنید و فاصله سرور از شما دور باشد، بازهم نمی‌توانید پرسرعت‌ترین حالت آن سرور مجازی را تجربه کنید. برای برطرف‌کردن این مشکل، بهتر است از آن دسته از سرورهای مجازی استفاده کنید که دیتاسنترهای آن به شما نزدیک‌تر باشند. لوکیشن‌های نزدیک‌تر می‌توانند انتخاب بهتری برای خرید سرور مجازی باشند.

۵. انجام تنظیمات افزایش سرعت سرور مجازی ویندوز 

از خودِ سرور مجازی ویندوز هم می‌توانید تنظیماتی را برای افزایش سرعت آن انجام دهید. برای انجام این کار، ابتدا وارد RDP یا ریموت دسکتاپ شوید و سپس روی گزینه Show Options کلیک کنید. درادامه، از‌طریق سربرگ Display بخش Display Configuration را به کمترین حد ممکن برسانید.

بعد از دنبال‌کردن مراحل گفته‌شده‌، از‌طریق سربرگ Experience گزینه Low-Speed Broadband را انتخاب کنید و تیک‌های فعال را بردارید و سپس روی Connect کلیک کنید. با انجام این کارها، تمام گرافیک‌ها و انیمیشن‌های غیرمرتبط با سرور را غیرفعال می‌کنید تا لذت استفاده از پرسرعت‌ترین سرور مجازی را تجربه کنید.

۶. افزایش سرعت سرور مجازی با ارتقای سخت‌ افزار

گاهی اوقات نیز سخت‌افزار ضعیف سرورهای مجازی موجب کُندی سرعت آن‌ها می‌شوند. برای اینکه با مشکل کاهش سرعت سرور مواجه نشوید، قبل از به‌وجود‌آمدن مشکل سخت‌افزار آن را ارتقا دهید. بسیاری از هاستینگ‌های موجود در ایران و خارج از ایران قابلیت ارتقای سخت‌افزار را دارند و نیازی نیست تا به‌اتمام‌رسیدن زمان اشتراک سرویس خود منتظر بمانید. اگر شما هم با مشکل کُندی سرعت سرور مجازی مواجه شدید، حتماً ارتقای سخت‌افزار را جدی بگیرید.

۷. عامل اصلی کاهش سرعت سرور را پیدا کنید

اگر با راهکارهای یادشده نتوانستید سرعت سرور خود را افزایش دهید، باید به‌دنبال مشکل بگردید. برنامه‌های مرتبط، از‌بین‌رفتن تنظیمات مناسب و‌… ازجمله عواملی هستند که باعث کُندشدن سرور می‌شوند. ازاین‌رو، بهتر است به‌دنبال مشکل بگردید و در‌صورت امکان آن را برطرف کنید.

فراموش نکنید که سرعت اینترنت شما نیز تأثیر فراوانی بر سرعت سرور مجازی می‌گذارد. به‌عبارت‌دیگر، می‌توانیم بگوییم تمام عواملی که باعث کُندشدن سرعت سرور مجازی می‌شوند، به خود سرور مربوط نیستند. اگر از سرعت مناسب اینترنت خود مطمئن نیستید، بهتر است به تنظیمات سرور دست نزنید و ابتدا مشکل سرعت کم اینترنت را برطرف کنید.

 افزایش سرعت سرور مجازی لینوکس و ویندوز

روش‌ های افزایش سرعت سرور مجازی

چرا باید از سرور مجازی پرسرعت استفاده کنیم؟

اینکه از سرور مجازی به‌عنوان سرویس میزبانی وب‌سایت بهره ببرید یا با کمک آن در بازارهای بین‌المللی فعالیت کنید‌، به خودتان بستگی دارد؛ اما باید توجه کنید که استفاده از سرور مجازی با سرعت اندک، به‌هیچ‌عنوان خوشایند نیست. 

اگر از سرور مجازی به‌عنوان سرویس میزبانی وب‌سایت استفاده می‌کنید، سرعت سرور اهمیت دوچندانی خواهد داشت؛ چراکه سرعت زیاد سرویس میزبانی وب‌سایت روی سرعت بارگذاری صفحات آن وب‌سایت تأثیر فراوانی می‌گذارد. این کار علاوه‌بر جلب رضایت کاربران، بر رتبه صفحات شما در نتایج گوگل مؤثر است. سرعت یکی از معیارهای مهم گوگل برای سئو به‌شمار می‌رود و همین امر باعث می‌شود که سرعت سرور مجازی (به‌عنوان سرویس میزبانی وب‌سایت) اهمیت بسیاری دارد.

اگر از سرور مجازی برای ترید و انجام معاملات بین‌المللی استفاده می‌کنید، باز‌هم سرعت اهمیت زیادی پیدا می‌کند. برای ترید و انجام معاملات در بازارهای بین‌المللی که سود‌و‌زیان در آن‌ها به ثانیه‌ها وابسته است، باید از سرور مجازی پرسرعت استفاده کنید. هیچ تریدری علاقه‌ ندارد زمانش را هدر دهد. اگر شما هم تریدر هستید، باید از سرور مجازی پرسرعت مخصوص ترید استفاده کنید.

بهتر است از همان ابتدا به فکر خرید سرور مجازی پرسرعت باشید. با این کار دیگر به‌دنبال راه‌های افزایش سرعت سرور مجازی نخواهید بود.پیشنهاد می‌کنیم سرور مجازی را از مکان‌های نزدیک‌تر به کشور خود تهیه کنید؛ چراکه سریع‌تر و باکیفیت‌تر به سرور متصل خواهید شد.

خرید سرور مجازی از خدمات میزبانی پارس پک

اگر اولین تجربه‌تان درزمینه سرورهای مجازی است یا دانش کافی در انتخاب بهترین نوع سرور مجازی  ایرانی یا خارجی دارید، پارس پک، یکی از شرکت‌های هاستینگ قدرتمند ایران، به شما کمک خواهد کرد تا بهترین پنل را متناسب با نیازتان انتخاب کنید. برای دریافت هرگونه راهنمایی و مشاوره رایگان از‌طریق تیکت یا تلفن می‌توانید با کارشناسان پارس پک ارتباط بگیرید. همچنین برای مشاهده تعرفه‌ها و اطلاعات بیشتر میتوانید وارد صفحه زیر شوید.

سرور مجازی

جمع‌بندی

در این مقاله، راه‌های افزایش سرعت سرور مجازی را معرفی کردیم و دلایل خرید سرور مجازی پرسرعت را شرح دادیم. با کمک راه‌های گفته‌شده می‌توانید سرعت VPS خود را تا حد زیادی افزایش دهید و در‌نهایت، لذت استفاده از سریع‌ترین سرور مجازی را تجربه کنید.

سؤالات متداول

۱. راه‌ های افزایش سرعت سرور مجازی کدام‌ اند؟

ارتقای کرنل، بهینه‌سازی تنظیمات وب‌سرور، آپدیت MYSQL، ارتقای سخت‌افزار سرور و‌… برخی از راه‌های افزایش سرعت سرور مجازی هستند.

۲. چرا باید از سرور مجازی پرسرعت استفاده کنیم؟

با‌توجه‌به استفاده‌تان از سرور مجازی، سرعت فراوان اهمیت بسیاری دارد. اگر از سرور مجازی به‌عنوان سرویس میزبانی وب‌سایت یا ترید در بازارهای بین‌المللی استفاده می‌کنید، باید سرعت زیادی داشته باشید.

۳. چرا با اینکه سرور من تمام ویژگی‌ ها را دارد، باز‌هم سرعت آن کُند است؟

یکی از عواملی که باعث کُندی سرعت سرور مجازی می‌شود، سرعت اندک اینترنت خودتان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم