همه چیز درباره انواع روش‌های تست سرعت سرور مجازی

Avatar
نویسنده: سانیا عبدی‌پور
پنج‌شنبه 30 شهریور 1402
مطالعه: ۱۵ دقیقه ۰ نظر ۱۹۶۹ بازدید

تست سرعت سرور مجازی دست روی نقطه‌ای از وضعیت سرعت سرور مجازی گذاشته که اگر به‌خوبی پیش نرود، با سرعت پایین خود اعصابمان را مختل خواهد کرد. همانطور که استفاده از سریعترین سرور مجازی به‌خصوص در هیاهوی مشکلات مربوط به اینترنت و اتصال به سرور، حس پادشاهی به ما می‌بخشد.

سرورهای مجازی یا Virtual Private Server با سرعت بسیار بالا انتخاب بهتری برای کارهای حساسی همچون میزبانی وب، بازی، فعالیت در بورس و ترید هستند. ممکن است در حین استفاده از سرور نیاز داشته باشید سرعت آن را تست کنید. در این مقاله از آموزش سرور بلاگ پارس پک، قصد داریم انواع روش‌های تست سرعت سرور مجازی را بررسی کنیم. اگر قصد افزایش سرعت سرور مجازی ویندوز یا لینوکس را دارید، تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

عوامل مؤثر بر تست سرعت سرور مجازی

در تست سرعت سرور مجازی عوامل مختلفی تاثیرگذار هستند. از سخت‌افزاری که استفاده می‌کنید تا وضعیت اینترنت و شبکه در افزایش سرعت سرور مجازی تاثیر می‌گذارند. زمانی‌که قصد خرید سرور مجازی را دارید، نیاز است ویژگی‌های سخت‌افزاری از جمله کیفیت و قدرت سخت افزار سرور مجازی، پردازنده، حافظه RAM و دیسک را درنظر بگیرید. همچنین نحوه تنظیم و پیکربندی نرم‌افزار سرور نیز تأثیر مهمی در سرعت سرور مجازی دارد. پرسرعت‌ ترین سرورهای مجازی، سخت‌افزار و نرم‌افزارهای قدرتمندی دارند. در ادامه، مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر تست سرور مجازی ایران و خارج را بررسی خواهیم کرد.

 با تست سرعت سرور مجازی به دنیای پرسرعت و مطمئن سرورهای مجازی پرسرعت قدم خواهید گذاشت. تست سرعت سرور مجازی به شما کمک می‌کند تا به جای دست‌وپنجه نرم‌ کردن با یک سرور مجازی کند و نامناسب، تصمیم به‌موقعی برای تعویض یا خرید سریع‌ترین سرور مجازی بگیرید. برای بهبود وضعیت سرور مجازی می‌توانید از سریع‌ترین سرور مجازی پارس پک استفاده کنید.

خرید سرور مجازی

۱. تست سرعت هارد در سرور مجازی

در تست سرعت سرور خارجی و ایرانی درنظر بگیرید که سرورهای مجازی دو نوع هارد دارند: یکی هارد SATA و دیگری هارد SSD. سرور با هارد SATA به‌عنوان سرور دانلود نیز شناخته می‌شود. در این نوع سرورها با سرعت کُند، اما حجم دانلود زیادی روبه‌رو هستید. در‌صورتی‌که سرور با هارد SSD فضای کمتر، ولی سرعت بیشتری دارد. در سرورهایی مثل سرور بورس و ترید که سرعت پردازش از فضای ذخیره‌سازی و دانلود مهم‌تر است، از هارد SSD استفاده می‌شود.

برای تست سرعت هارد SSD در سرور مجازی، بهتر است از نرم‌افزار Crystal Disk Mark بهره ببرید. با نصب این نرم‌افزار روی سیستم خود، به‌راحتی می‌توانید سرعت خواندن و نوشتن سرور را مشاهده کنید.

۲. تست سرعت پورت در سرور مجازی

برای تست سرعت پورت سرور در ویندوز می‌توانید از طریق سایت https://www.speedtest.net اقدام کرده و در لینوکس از دستور speedtest-cli استفاده کنید. در بررسی سرعت پورت سرور با اسپید تست، حداکثر سرعت‌برثانیه بر‌اساس پهنای باند به شما نمایش داده می‌شود. هرچه این میزان بیشتر باشد، پهنای باند و سرعت پورت سرور شما نیز بیشتر است؛ درنتیجه، سرعت دریافت داده از سمت سرور (سرعت دانلود‌) و سرعت ارسال داده به سرور (سرعت آپلود) بیشتر است. سرور مجازی با سرعت اینترنت بالا از سرعت پورت بالا برخوردار است.

۳. تست سرعت پینگ در سرور مجازی

اهمیت تست پینگ سرور به‌خصوص در بازارهای معاملاتی نیز مهم‌ترین عاملی‌ است که نمی‌توان تأثیر آن را بر موفقیت یا شکست معامله نادیده گرفت؛ به‌ویژه اگر پای یک سرمایه‌گذاری بزرگ در میان باشد. این‌جااست که اگر سرور مجازی آن‌هم از نوع ترید، ساز مخالف بزند یا سرعت اتصال پایینی داشته باشد، باعث می‌شود کاربر در چند ثانیه از عرش به فرش برسد.

در سرورهایی مثل ترید یا بورس که سرعت دانلود یا آپلود اهمیت چندانی ندارد، مفهوم دیگری به نام تست پینگ سرور اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. پینگ سرور فاصله زمانی‌ای است که پس از زدن یک دکمه درخواست شما به سرور اعلام می‌شود؛ بنابراین، هرچه این فاصله زمانی کمتر باشد، پینگ سرور سرعت بیشتری دارد.

در این بخش، اگر تست سرعت پینگ سرور ۱۰۰۰ باشد؛ یعنی درخواست کاربر با ۱۰۰۰ میلی‌ثانیه تأخیر به سرور اعلام می‌شود که این اصلاً پذیرفتنی نیست. در سرورهایی با پینگ ۰ یا ۱، درخواست کاربر بلافاصله به سرور فرستاده می‌شود. معمولاً پینگ تایم کمتر از ۶۰ میلی‌ثانیه مناسب است. درادامه مطلب، سرعت تست سرعت سرور لینوکس، بورس و ترید بررسی می‌کنیم.

برای آشنایی با ۷ روش موثر برای افزایش سرعت سرور مجازی مقاله زیر را از دست ندهید.

افزایش سرعت سرور مجازی

تست سرعت سرور مجازی لینوکس

ابزارهای مختلفی برای تست سرور مجازی لینوکس وجود دارد. در بررسی این ابزارها، دستورات را با استفاده از root می‌توانید اجرا کنید.

در‌صورتی‌که به root دسترسی ندارید، قبل از اجرای هر دستور باید دستور sudo را وارد کنید تا برنامه را فراخوانی کند. ما در این مقاله از ابزارهای زیر برای تست سرعت استفاده کرده‌ایم.

۱. تست سرعت سرور با استفاده از TcpTrack

برای تست سرور مجازی ایران و خارج، نرم‌افزار TcpTrack را می‌توانید روی سرورهای مبتنی‌بر لینوکس مانند اوبونتو یا دبیان نصب کنید. از آدرس https://pkgs.org/download/tcptrack می‌توانید TcpTrack را برای دیگر سرورهای مبتنی‌بر لینوکس دانلود و نصب کنید.

بعد از نصب نرم‌افزار در صفحه فرمان، دستور زیر را اجرا کنید. فراخوانی زیر به‌کمک دستور sudo انجام شده است:

افزایش سرعت سرور مجازی
نحوه تست سرعت سرور با استفاده از TcpTrack

پس از نصب و اجرای TcpTrack، دستور flag i را به‌صورت زیر و نام شبکه را به‌جای wlp3s0 وارد کنید:

تست سرعت سرور
دستور flag i و نام شبکه وارد کنید

همان‌طور‌که تصویر زیر نشان می‌دهد، آدرس آی‌پی دستگاه در ستون اول، آدرس ریموت و پورت در ستون دوم، حالت اتصال در سومین ستون، زمان Idle در ستون چهارم و سرعت اتصال هر دستگاه در ستون آخر به‌نمایش درآمده است.

تست سرور مجازی ایران
اطلاعاتتان نمایش داده می‌شود

۲. تست سرعت سرور مجازی با استفاده از Nload

Nloade نیز عملکردی مشابه TcpTrack دارد، با این تفاوت که می‌توانید ترافیک‌ ورودی و خروجی را در صفحه مشاهده کنید. برای نصب این نرم‌افزار روی اوبونتو یا دبیان و vps تست، دستور زیر را وارد کنید:

تست سرعت سرور مجازی
تست سرعت سرور مجازی با استفاده از Nload

برای اجرای برنامه به‌جای wlp3s0، نام دستگاه خود را وارد کنید:

آموزش تست سرعت سرور با استفاده از Nload
نام دستگاه‌ خود را وارد کنید

در تصویر زیر، می‌توانید سرعت ورودی و خروجی، حداقل و حداکثر و متوسط تست سرعت اینترنت سرور خارجی یا ایرانی خود را مشاهده کنید:

پرسرعت ترین سرور مجازی
سرعت ورودی و خروجی و موارد مشاهبه نمایش داده می‌شود

۳. تست سرعت سرور لینوکس از طریق Speedtest-cli

وب‌سایت Speedtest.net برای تست سرعت پینگ یا تست پهنای باند ابزار Speedtest-cli را معرفی کرده است. از این دستور همچنین می‌توانید برای تست سرعت اینترنت در اوبونتو 20 یا سایر توزیع‌های لینوکس استفاده کنید. برای استفاده از این ابزار در محیط دستوری اوبونتو، دستور زیر را وارد کنید:

sudo apt install speedtest-cli

سپس، برای اجرای آن عبارت زیر را تایپ کنید:

speedtest-cli
تست سرعت سرور لینوکس از طریق Speedtest-cli
برای تست سرعت پهنای باند از ابزار ابزار Speedtest-cli استفاده کنید

این اطلاعات بر‌اساس مگابایت است. برای اطمینان دستورهای ۳ و ۴ را در زمان‌های مختلف اجرا کنید تا سرعت دقیق سرور را به‌دست آورید؛ چرا‌که ممکن است در بازه‌ای که این دستور را اجرا می‌کنید، سرور مشغول باشد و سرعت دقیقی به شما ندهد.

تست سرعت سرور لینوکس از طریق Speedtest-cli با دسترسی root

در بخش قبلی، دانستید که چطور با استفاده از speed test وضعیت سرعت سرور مجازی و اینترنت اوبونتو را بررسی کنید. اگر از توزیع Centos یا هر توزیع دیگری استفاده می‌کنید و دسترسی root دارید، با استفاده از دستور زیر خواهید توانست تست سرعت سرور خارجی یا ایرانی خود را انجام دهید. برای این کار، دستور زیر را در محیط shell لینوکس وارد کنید.

sudo yum install speedtest-cli

دستوری که در بالا وارد کردید، برای نصب در CentOS کارتان را راحت می‌کند. زیرا با وارد کردن این دستور تمام پیش‌نیاز های لازم نیز نصب خواهد شد. بااین‌حال دستورات زیر نیز شیوه دیگر برای پیاده‌سازی تست سرعت است.

yum install -y python

با این دستور، ابتدا پایتون روی سیستم شما نصب خواهد شد. پس از نصب پایتون، با دستور زیر، فرمان دانلود SpeedTest-cli را می‌دهید:

wget -O speedtest-cli https://raw.githubusercontent.com/sivel/speedtest-cli/master/speedtest.py

اگر با وارد کردن دستور بالا، با خطا روبه‌رو شدید، یعنی ابزار wget روی سرور مجازی‌تان نصب نیست. بنابراین، نیاز است با استفاده از دستور زیر ابتدا wget را نصب کنید:

yum install -y wget

سپس مجدداً فرمان دانلود SpeedTest-cli را وارد کنید. درنهایت، دستور زیر را برای دسترسی اجرایی به سیستم بدهید.

chmod +x speedtest-cli

 باموفقیت توانستید اسپید تست را نصب کنید. با وارد کردن دستور زیر، تست سرعت سرور مجازی آغاز خواهد شد:

./speedtest-cli

پیغام زیر وضعیت سرعت دانلود و آپلود را براساس مگابایت به شما نشان خواهد داد.

تست سرعت پینگ سرور
تست سرعت سرور لینوکس از طریق Speedtest-cli با دسترسی root

۴. تست سرعت سرور مجازی لینوکس با ابزار fast-cil

ابزار تست fast-cil برای تست سرعت سرور مجازی از سرورهای Netflix استفاده می‌کند. اگر قصد دارید با این ابزار قدرتمند به تست سرور مجازی ایران و خارج اقدام کنید، به Node package manager نیاز دارید. این مورد را در پکیج Nodejs دراختیار خواهید داشت. اگر Node.js را نصب نکردید، از دستور زیر می‌توانید استفاده کنید:

curl -sL https://deb.nodesource.com/setup_15.x | sudo -E bash -

این دستور نصب 15 Node.js را در توزیع دبیان نشان می‌دهد. شما می‌توانید براساس توزیعی که دراختیار دارید از آن استفاده کنید.

درصورت نیاز ابتدا دستور زیر را وارد کنید:

npm install --global fast-cli

اکنون، با وارد کردن دستور زیر فرمان نصب را خواهید داد:

sudo apt install -y nodejs
تست سرعت سرور مجازی لینوکس
برای تست سرعت دانلود دستور Fast را وارد کنید

همانطور که در تصویر می‌بینید، فقط کافی‌است برای تست سرعت دانلود دستور Fast را وارد کنید:

fast –u

ابزار fast-cil فقط اطلاعاتی راجع‌به سرعت اتصال سرور شما خواهد داد و هیچ اطلاعات اضافه‌ دیگری نشان نمی‌دهد.

تست سرعت سرور مجازی بورس

در انتخاب سرور بورس، تست سرعت پینگ مهم‌تر از تست پهنای باند و سرعت آپلود و دانلود فایل است. همچنین عامل مهمی در موفقیت سرمایه‌گذاری‌های معاملاتی شما به‌حساب می‌آید. در بازار سرمایه‌گذاری بورس یا ترید قیمت ممکن است در چند ثانیه تغییر کند. همین تغییر به سود یا زیان شما منجر خواهد شد. تصور کنید درحالی‌که نیاز است به‌صورت لحظه‌ای و بدون درنگ درخواست معامله شما به سرور کارگزار اعلام شود، پس از دقایق طولانی و هم‌زمان با افزایش قیمت، درخواست شما به سرور ارسال می‌شود. همین کُندی سرعت باعث شده تا طی چند ثانیه سرمایه شما از دست برود. برای اینکه این اتفاق نیفتد، سرعت پینگ در تست سرعت سرور مجازی بورس باید کم باشد.

اگر می‌خواهید یکبار برای همیشه با مفهوم سرور مجازی و نکات مهم مربوط به خرید و استفاده از آن آشنا شوید، مقاله زیر را حتماً بخوانید.

سرور مجازی چیست؟

تست سرعت سرور مجازی ترید

از‌آن‌جاکه به‌دلیل تحریم‌ها و مشکلات اینترنت استفاده از آی‌پی ایران ناممکن است، تنها راه فعالیت در بازار ترید استفاده از سرور مجازی خارجی با آی‌پی ثابت است. vps تست ترید کمک می‌کند تا دردسر مشکلات قطعی اینترنت ایران یا سرعت پینگ زیاد را نداشته باشید. البته درنظر داشته باشید که که vps ترید در موقعیت آلمان نباشد. چون این کشور نیاز به احراز هویت دارد؛ بنابراین سرور تست تردید آلمان گزینه مناسبی برای ترید نخواهد بود.

۱. تست پینگ در سرور مجازی با Speedtest

عوامل تأثیرگذار بر سرعت پینگ سرور عبارت‌اند از: سرعت اینترنت، تجهیزات شبکه، سرعت اتصال، ترافیک‌ مشتریان و… . پس از انتخاب سرور مجازی ترید، برای اطمینان از سرعت پینگ سرور کافی است از وب‌سایت معروف Speedtest.net استفاده کنید؛ البته با نصب نرم‌افزار آن تست پینگ راحت‌تر خواهد بود.

Speedtest اطلاعات لازم شامل سرعت دانلود و آپلود و سرعت پینگ را در سرور نشان می‌دهد. بدون نصب نرم‌افزار و با ورود به وب‌سایت speedtest.net، شما می‌توانید روی Go کلیک و پس از چند ثانیه وضعیت سرعت پینگ و آپلود و دانلود را مشاهده کنید.

آموزش تست سرعت اینترنت در سرور مجازی لینوکس با speedtest.net
برای تست سرعت پینگ روی گزینه GO کلیک کنید

البته نرم‌افزار تست پینگ را راحت می‌کند. از لینک speedtest.net/apps/windows وارد وب‌سایت شوید و نسخه ۶۴بیتی را برای ویندوز دانلود و نصب کنید. بعد از اجرای نرم‌افزار، روی Go کلیک کنید.

نحوه تست پینگ سرور مجازی
برای تست سرعت پینگ با Speedtest روی گزینه GO بزنید

پس از چند ثانیه اطلاعات وضعیت سرعت سرور مجازی به شما نمایش داده شود.

تاثیر سرور مجازی در پینگ
نمایش اطلاعات وضعیت سرور مجازی

به‌صورت تخصصی‌تر، می‌توانید هم‌زمان سرعت سرور ترید خود را با سایر سرورها مقایسه کنید. برای این کار، از گوشه پایین سمت چپ، گزینه Telia را انتخاب کنید.

افزایش سرعت سرور مجازی ویندوز
برای تست سرعت سرور ترید روی گزینه Telia کلیک کنید

لیستی از سرورها برایتان نمایان خواهد شد. از این بخش می‌توانید با کلیک روی هر سرور، سرعت سرور مجازی ترید خود را با آن مقایسه کنید:

نحوه تست سرعت اینترنت سرور خارجی
برای تست سرعت سرور مجازی ترید را از لیست نمایش داده شده انتخاب کنید

برای اطمینان از صحت نتایج تست سرور مجازی خارجی یا ایرانی خود می‌توانید از ابزار task manager استفاده کنید.

۲. تست سرعت پینگ سرور با استفاده از Task Manager

پس از اینکه سرعت سرور مجازی را با کمک Speed Test بررسی کردید، برای اطمینان از سرعت عبوری از کارت شبکه سرور ترید، می‌توانید از بخش Task Manager استفاده کنید. پس از آوردن صفحه Task Manager از بخش بالای کادر، روی گزینه Performance کلیک کنید. این صفحه به شما مقدار CPU و حافظه و کارت شبکه (Ethernet‌) را نشان می‌دهد.

تست سرعت پینگ سرور با استفاده از Task Manager
برای اطمینان از سرعت عبوری از کارت شبکه روی روی گزینه Performance بزنید.

در زیر گزینه Ethernet دو مقدار R و S می‌بینید. مقدار R همان Receive به‌معنای مقدار دانلود و S همان Send به‌معنای مقدار آپلود است. با قرار‌دادن دو صفحه تست از طریق Task Manager و Speedtest کنارهم، می‌توانید مقادیر دانلود و آپلود را مقایسه کنید.

تست سرعت پینگ سرور ترید در ویندوز

در‌صورتی‌که از سیستم‌عامل ویندوز استفاده می‌کنید، برای vps تست از منو جست‌وجو کلمه CMD را درج کنید تا پنجره Command Prompt باز شود. سپس، دستور Ping و آدرس سروری که قصد دارید به آن متصل شوید‌، وارد کنید. برای مثال، اگر می‌خواهید وضعیت سرعت پینگ سرور ترید خود به گوگل را بسنجید، آی‌پی گوگل ۸.۸.۸.۸ را وارد کنید. پس از زدن دکمه اینتر، خواهید دید مدت ارسال و دریافت داده و میانگین را به شما نشان می‌دهد. براین‌اساس می‌توانید درصورت نیاز، اقدامات لازم برای افزایش سرعت سرور مجازی ویندوز را انجام دهید. در این مثال، زمان پینگ ما ۸ میلی ثانیه بوده که زمان پینگ فوق‌العاده‌ای است.

تست سرعت پینگ سرور ترید در ویندوز
برای تست پهنای باند VPS ویندوز در کامندلاین دستور ping را تایپ کنید

از یک سرور مجازی پرسرعت خبر بگیریم!

سرور مجازی پارس پک با سیستم‌عامل لینوکس و ویندوز بهترین گزینه برای توسعه کسب‌وکارهای مختلف است. شما می‌توانید با خرید سرور مجازی پارس پک به کمک فناوری ابری منابع سخت‌افزاری خود را تا ۷۲ هسته CPU و ۲۵۶ گیگابایت ارتقاء دهید؛ درنتیجه در شرایطی که اینترنت ایران و انواع سرورها در وضعیت نابه‌سامان به‌سر می‌برد، با وی پی اس پارس پک نه‌تنها درگیر قطعی یا کندی سرور نخواهید شد، بلکه تجربه فوق‌العاده‌ای از افزایش سرعت سرور مجازی و پشتیبانی همیشه در دسترس پارس پک نیز خواهید داشت.

جمع‌بندی

 تست سرعت سرور مجازی را در این مطلب از آموزش سرویس های میزبانی بلاگ پارس پک بررسی کردیم. انتخاب سرور مجازی با سرعت اینترنت بالا برای ترید یا بورس که در اتصال به اینترنت حداکثر سرعت پینگ و حداقل خطا را داشته باشد، می‌تواند شما را پیروز معامله‌ حساسی کند که در چند ثانیه تغییر کرده است. پس از انتخاب سرور مجازی، پیش از آنکه دچار ضررهای مالی یا هزینه‌های جانبی دیگر شوید، با کمک روش‌های گفته‌شده در این مقاله می‌توانید سرعت پینگ را بررسی کنید.

این نکته را درنظر بگیرید، حتی اگر سرور بی‌عیب‌نقصی در اختیار داشته باشید و وضعیت تست سرعت اینترنت نیز سرعت عالی را به شما نشان دهد، ممکن است هنگام اتصال به سرور به مشکل بخورید. دراین‌صورت نیاز است نگاهی به سرویس اینترنت خود بیندازید. کندی سرورتان خصوصاً با وضعیت اینترنت ایران ممکن است ناشی از کیفیت نامناسب اینترنت باشد. دراین‌صورت، با اینترنت‌ وای‌فای و گوشی به سرور اروپا وصل شده و وضعیت را بسنجید.

برای دریافت هرگونه راهنمایی و مشاوره رایگان از‌طریق تیکت یا تلفن می‌توانید با کارشناسان پارس پک ارتباط بگیرید. همچنین برای مشاهده تعرفه‌ها و اطلاعات بیشتر میتوانید وارد صفحه سرور مجازی شوید.

سؤالات متداول

۱. تست سرعت سرور مجازی به چه عواملی بستگی دارد؟

تست سرعت سرور مجازی تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله فاصله فیزیکی بین مبدا و مقصد، کیفیت پورت سرور، وضعیت دیتاسنتر، سرعت پردازشگر و حافظه رم بستگی دارد.

۲. تست سرعت پورت در سرور مجازی چگونه است؟

به کمک نرم افزار speedtest می‌توان وضعیت سرعت‌بر‌ثانیه را بر اساس پهنای باند بررسی کرد. هرچه این میزان اسپید تست پهنای باند بیشتر باشد، پهنای باند و سرعت پورت بیشتر است.

۳. چگونه سرعت پینگ در سرور مجازی ترید را افزایش دهیم؟

در سرور مجازی ترید، عواملی همچون سرعت شبکه، سرعت اینترنت، سرعت اتصال به شبکه، ترافیک مشتریان تاثیرگذار است.

۴. قیمت سریعترین سرور مجازی پارس پک چقدر است؟

قیمت سرور مجازی با سرعت بالا در پارس پک براساس نوع سیستم‌عامل (لینوکس یا ویندوز) و موقعیت سرور‌مجازی ( ایران یا اروپا) متفاوت است.

۵. آیا نتیجه speedtest قابل اعتماد است و برای همه موقعیت‌های جغرافیایی کار می‌کند؟

روش کار speedtest به‌صورتی است که محل سرور شما را از روی آدرس آی پی تشخیص داده و نزدیک‌ترین سرور تستی را که در اختیار دارد، برای اتصال انتخاب می‌کند. این یعنی ممکن است عملاً شما به ناحیه دیگری وصل شوید؛ درنتیجه سرعت متفاوتی خواهید داشت.

منابع:linuxhint

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم