ماکرو سرور چیست و در چه مواردی به کار می‌رود؟

Avatar
نویسنده: سانیا عبدی‌پور
چهارشنبه 8 تیر 1401
مطالعه: ۷ دقیقه ۰ نظر ۱۱۲۷ بازدید

ماکرو سرور چیست؟ ماکرو سرور یکی از انواع سرورهای اختصاصی است که علاوه‌بر ارائه سخت‌افزار اختصاصی، امکانات نرم‌افزاری فوق العاده ای را ارائه می‌دهد. اغلب استفاده از ماکروسرور از سمت وب‌سایت‌های بزرگ و کاربرانی که به سرورهای قوی با منابع بالا نیاز دارند انجام می‌شود. در این مقاله، قصد داریم درباره سرویس ماکرو سرور بیشتر صحبت کنیم. ناگفته نماند برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع سرورها، می‌توانید به دیگر صفحات وب‌سایت پارس پک مراجعه کنید.

ماکرو سرور چیست؟

ماکرو سرور بستری بسیار قدرتمند و پرسرعت بوده که برای پردازش‌هایی با مقیاس بالا طراحی شده است و می‌توان گفت، ماکرو سرور برای استفاده بهتر از برنامه‌های تجاری، محاسباتی و… طراحی شده است و هدف آن کمک به انجام بارهای کاری سنگین است.

سرور اختصاصی ماکروز سرور از بهترین و قوی‌ترین سخت‌افزارها استفاده می‌کند و به صورت مجازی‌سازی شده ارائه می‌شود. کمپانی‌های بزرگ از یک یا چند ماکروسرور مختلف با منابع و سیستم‌عامل‌های متنوع استفاده می‌کنند.

حالا که با ماکرو سرور به‌طور‌کامل آشنا شدیم، بهتر است برای درک بهتر این نوع سرور، کاربردهای آن را نیز بدانیم. به‌طورکلی، همه ابزارها و امکاناتی که به آن نیاز دارید، در ماکرو سرور یافت می‌شوند. به‌بیان بهتر، یکی از راه‌هایی بهره‌مندی از به‌روزترین و بهترین سطح فناوری پردازشی، می‌تواند خرید ماکرو سرور باشد.

برای بارهای پردازشی سنگین به سروری با منابع پرقدرت و پرسرعت نیاز دارید؟ ماکرو سرور نوعی سرویس اختصاصی است که برای مقیاس‌های بزرگ تجاری و محاسباتی استفاده زیادی از آن می‌شود. خرید ماکرو سرور توان پردازشی زیادی را به‌همراه پایداری، سرعت و امنیت بالا دراختیارتان قرار می‌دهد. توجه کنید که این سرویس با‌توجه‌به قابلیت‌های منحصربه‌فرد خود هزینه نسبتاً بالایی دارد.

کاربردهای ماکرو سرور

ماکرو سرورها می‌توانند سرعت پردازش را به میزان زیادی افزایش دهند و از آنجایی که مجازی‌سازی می‌شوند، قیمت آن‌ها ارزان‌تر از سرور فیزیکی اختصاصی است‌. اگر به‌دنبال خرید سرور اختصاصی ارزان، اما بسیار پرکاربرد هستید، پیشنهاد ما به شما ماکرو سرور است.

  • اگر می‌خواهید که چندین سرور را به یکدیگر در یک شبکه اختصاصی وصل کنید، حتماً به‌سراغ خرید ماکرو سرور بروید. ماکرو سرور با ایجاد شبکه‌ای اختصاصی و منسجم سرورهای مدنظرتان را به یکدیگر وصل می‌کند.
  • ارائه سوئیچ Cisco مختص محیط دیتاسنتر از دیگر مزیت‌های استفاده از ماکرو سرورست.
  • ماکروز سرور برای میزبانی وب‌سایت‌های پرترافیک و اپلیکیشن‌ها مناسب است.
  • به عنوان گیم‌سرور مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • همچنین در مواردی مانند سرور سازمانی، سرور پراکسی، سرور ایمیل و… نیز کاربرد دارند.

برای آشنایی کامل با انواع سرور اختصاصی و ویژگی‌های آن‌ها مقاله‌ی زیر را بخوانید.

سرور اختصاصی چیست؟

مایکرو سرورها را با هدف ساده‌تر‌کردن کارها طراحی کرده‌اند که در آخر به‌عنوان نوعی ماشین تخصصی محسوب شدند. باتوجه‌به پیشرفت و نیاز روزافزون بازار و استفاده هر‌چه‌بیشتر از مایکرو سرورها، آن‌ها نیز پیشرفته‌تر و به‌روزتر می‌شوند. به‌طورکلی، برای داشتن سروری همیشه به‌روز، می‌توانید از ماکرو سرورها استفاده کنید.

خرید ماکرو سرور

ویژگی‌های ماکرو سرور 

ماکرو سرورها ویژگی‌های بسیاری دارند که سبب شده است کاربران بیش‌ازپیش به آن‌ها علاقه‌مند شوند. درادامه، به برخی از ویژگی‌های ماکرو سرور اشاره می‌کنیم.

  1. پنل قدرتمند مدیتریت
  2. توان پردازشی فراوان
  3. پایداری و سرعت بالا
  4. امکان افزایش یا کاهش منابع در لحظه
  5. قابلیت سفارشی‌سازی فوق‌العاده
  6. دسترسی به نمودارهای مصرفی
  7. امنیت بالا
  8. نصب خودکار سیستم‌عامل
خرید ماکرو سرور

ویژگی های ماکرو سرور چیست؟

دسته‌بندی ماکرو سرور بر‌اساس سیستم‌عامل

ماکرو سرورها را بر‌اساس سیستم‌عامل می‌توان تقسیم‌بندی کرد. بد نیست بدانید که مدیر سرور انواع سیستم‌عامل‌ها نظیر ویندوز یا لینوکس ۶۴بیتی (Ubuntu و CentOS و Debian) را می‌تواند روی ماکرو سرور نصب کند. در‌حال‌حاضر، نسخه‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ و ۲۰۱۹ سیستم‌عامل ویندوز برای نصب روی ماکرو سرور دردسترس قرار دارد. برای استفاده از دیگر سیستم‌عامل‌ها نیز، می‌توانید هنگام سفارش ماکرو سرور در وب‌سایت پارس پک، گزینه «سایر سیستم‌عامل‌ها» را انتخاب یا با بخش‌های پشتیبانی ارتباط برقرار کنید.

برای اینکه بدانید موقع خرید سرور اختصاصی باید به چه نکاتی توجه کنید مقاله‌ی زیر را بخوانید.

راهنمای خرید سرور اختصاصی

دسته‌بندی ماکرو سرور براساس موقعیت جغرافیایی

علاوه‌بر سیستم‌عامل، ماکرو سرور را می‌توان بر‌اساس موقعیت جغرافیایی دسته‌بندی کرد. به‌طور‌کلی، تفاوت سرور ایران و اروپا، تنها در موقعیت فیزیکی آن‌هاست؛ اما برای بهبود کیفیت پیشنهاد می‌کنیم که دارندگان وب‌سایت‌های فارسی‌زبان از سرور ایرانی استفاده کنند.

منظور از سرور خارج یا اروپا سرویسی است که در مراکز داده خارج از ایران قرار داشته باشد. سرورهایی اروپایی برای کاربرانی مناسب‌ترند که کاربران زیادی در خارج از کشور دارند یا به IP خارج سرور نیاز دارند. کاهش سرعت دسترسی موتورهای جست‌وجو برای وب‌سایت مدنظر یکی از ویژگی‌هایی است که کاربران می‌توانند با استفاده از سرور خارجی آن را عملی کنند.

سرور اختصاصی مجازی یا VDS به چه سرویسی گفته می‌شود؟ استفاده از این سرویس چه مزایایی دارد؟ در مقاله‌ی زیر بخوانید.

سرور اختصاصی مجازی چیست؟

معرفی سرویس ماکرو سرور پارس پک

پارس پک به‌عنوان اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران، ماکرو سرورهای متنوعی نیز در‌اختیار کاربران گذاشته است. «ماکرو سرور استاندارد»، «ماکرو سرور ویژه»، «ماکرو سرور توربو» و «ماکرو سرور حرفه‌ای» ازجمله پلن‌های ماکرو سرور پارس پک هستند. در‌حال‌حاضر، ماکرو سرورها در بازه‌های زمانی یک‌ماهه تا یک‌ساله عرضه می‌شوند. ناگفته نماند سرویس‌های سه‌ماهه و شش‌ماهه و یک‌ساله ماکرو سرور پارس پک به‌ترتیب با تخفیف ۴ و ۹ و ۱۹درصدی برای علاقه‌مندان فعال می‌شود.

درادامه ویژگی‌های هر‌کدام از ماکرو سرورهای پارس پک را مشاهده می‌کنید:

ماکرو سرور استاندارد

  • ۲۴ گیگابایت حافظه RAM
  • ۱۲ هسته vCPU
  • 200GB SSD Drive

ماکرو سرور ویژه

  • ۴۸  گیگابایت حافظه RAM
  • ۲۴ هسته vCPU
  • 2x200GB SSD Drive

ماکرو سرور توربو

  • ۹۶ گیگابایت حافظه RAM
  • ۴۸ هسته vCPU
  • 2x200GB SSD

ماکرو سرور حرفه‌ای

  • ۹۶ گیگابایت حافظه RAM
  • ۷۲ هسته vCPU
  • 2x400GB SSD

فراموش نکنید که برای آماده‌سازی ماکرو سرورهای پارس پک، باتوجه‌به نیازها و تنظیمات سخت‌افزاری متعدد حدوداً سه تا هفت روز کاری زمان لازم است. بنابراین، برنامه‌ریزی‌های لازم را برای پیشگیری از تداخل برنامه‌ها انجام دهید.

در‌حال‌حاضر، ماکرو سرورهایی در پارس پک عرضه می‌شوند که موقعیت جغرافیایی‌شان در ایران است. ایرانیان با استفاده از ماکرو سرور با موقعیت جغرافیایی ایران، از امنیت و سرعت بیشتری برخوردار می‌شوند. پارس پک با ارائه سرورهایی با کیفیت جهانی، اما با موقعیت ایرانی یکی از دغدغه‌های کاربران را از بین برده است.

بدون نیاز به پرداخت هزینه‌های هنگفت بابت سرورهای خارجی، با استفاده از سرور ایرانی از کیفیت و قیمت مناسبی بهره‌مند شوید. موقعیت سرور ایرانی بر سرعت لود وب‌سایت تأثیر چشمگیری می‌گذارد. ازآن‌جا‌که فاصله ماکرو سرور ایران با کاربر ارسال‌کننده درخواست کمتر می‌شود، سرعت لود وب‌سایت بیشتر خواهد بود.

ماکرو سرور پارس پک

آشنایی با سرور ماکرو پارس‌پک

جمع‌بندی

ماکرو سرورها می‌توانند کارهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را به‌طور‌کامل انجام دهند؛ بنابراین، استفاده از سرورهای فیزیکی که به هزینه بیشتر احتیاج دارند، منطقی نیست. امیدواریم این مقاله برایتان مفید بوده باشد و با خرید ماکرو سرور پارس پک از خدمات فراوان آن بتوانید بهره لازم را ببرید.

VPS و VDS چه تفاوتی با هم دارند؟ کجا باید از سرور اختصاصی استفاده کنیم و کجا از سرور مجازی؟ در مقاله‌ی زیر بخوانید.

تفاوت سرور اختصاصی و سرور مجازی

سؤالات متداول 

1. در‌حال‌حاضر ماکرو سرورهای پارس پک ترافیک ماهانه رایگان دارند؟

بله، انواع ماکرو سرورها ۸ ترابایت ترافیک ماهانه رایگان دارند.

2. امکان ارتقای سخت‌افزاری بدون نیاز به تنظیمات در سیستم‌عامل وجود دارد؟

بله، این قابلیت وجود دارد.

3. توان پردازشی را می‌توان در ماکرو سرورها افزایش داد؟

بله، برای این کار کافی است با بخش پشتیبانی پارس پک در ارتباط باشید.

4. امکان ارتقای سخت‌افزاری وجود دارد؟

بله، منابع مدنظرتان را به بخش پشتیبانی اعلام کنید تا سخت‌افزار ارتقا پیدا کند.

5. ماکرو سرورها هزینه راه‌اندازی دارند؟ 

همه ماکرو سرورها به‌غیر از ماکرو سرور حرفه‌ای هزینه راه‌اندازی دارند. ناگفته نماند هزینه راه‌اندازی ماکرو سرور حرفه‌ای نیز فقط برای سفارش‌های بیشتر از یک ماه رایگان است.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم