معرفی هاست وردپرس حرفه‌ای و کاربردهای آن 

Avatar
نویسنده: لیلا محمدی
شنبه 3 اردیبهشت 1401
مطالعه: ۷ دقیقه ۰ نظر ۱۰۷ بازدید

سؤالی که امروزه بسیار مطرح می‌شود، این است که بهترین هاست وردپرس حرفه‌ای چه ویژگی‌هایی دارد؟ استفاده از هاست حرفه‌ای که تمام نیازهای کسب‌وکار شما را فراهم کند، بسیار مهم است. در این مطلب از بلاگ پارس پک، بهترین هاست‌ وردپرس حرفه‌ای و کاربردهای آن را معرفی می‌کنیم. اگر می‌خواهید هاست حرفه‌ای مناسبی انتخاب کنید، تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

سیستم‌عامل و کنترل‌پنل هاست وردپرس

سیستم‌عامل و کنترل‌پنل برای هاست وردپرس بسیار اهمیت دارد. این دو عامل به شما کمک می‌کنند تا بتوانید وب‌سایت خود را به‌راحتی در محیطی کاربردی و مناسب مدیریت کنید. از سیستم‌عامل‌های قدرتمند برای هاست حرفه‌ای می‌توان به سیستم‌عامل لینوکس اشاره کرد.

از ویژگی‌های مهم‌ این سیستم‌عامل می‌توان به ذخیره‌سازی داده‌ها، دسترسی به شبکه کامپیوتری، زمان‌بندی، استفاده از ابزارهای ورودی‌و‌خروجی مانند موس، کیبورد، وب‌کم و فلش USB، امنیت‌ منابع و کاربران و گروه‌های کاربری مختلف اشاره کرد. امروزه، کنترل‌پنل‌های متعددی وجود دارند؛ ازجمله سی پنل و دایرکت ادمین و پلسک. درادامه، با این کنترل‌پنل‌ها بیشتر آشنا می‌شویم.

برای مدیریت وب‌سایتتان به بهترین شکل باید از سرویس‌ میزبانی قوی و حرفه‌ای استفاده کنید. هاست وردپرس حرفه‌ای دقیقاً همان چیزی است که به آن نیاز دارید. این سرویس منابع بهینه و اختصاصی دارد و میزبانی سریع، امن و پایدار وب‌سایت‌های وردپرسی را با هزینه مناسب فراهم می‌کند. در این سرویس می‌توانید منابع را به‌دلخواه انتخاب‌کرده و از سیستم‌عامل لینوکس یا ویندوز و کنترل‌پنل‌های دایرکت‌ادمین، سی‌پنل و پلسک برای مدیریت وب‌سایتتان بهره‌مند شوید. سازگاری بالا با انواع قالب‌ها و افزونه‌های وردپرسی و نصب و مدیریت آسان از مهم‌ترین ویژگی‌های هاست وردپرس حرفه‌ای است.

۱. کنترل‌پنل پلسک (Plesk)

این کنترل‌پنل را شرکت SWsoft توسعه داده که امکان نصب آن روی هر دو سرور لینوکس و ویندوز فراهم است. این کنترل‌پنل محیط بسیار ساده‌ای دارد و بسیار کاربرپسند است. امکانات پیشرفته این گزینه برای مدیریت هاستینگ سرور اختصاصی و هاست اشتراکی و سرور مجازی بسیار متنوع است.

۲. کنترل‌پنل سی پنل (cPanel)

در سی پنل، ابزار خودکار برای مدیریت منابع وب‌سایت ارائه می‌شود. سی پنل با ویژگی‌های متنوعش یکی از کنترل‌پنل‌های پرطرفدار شناخته می‌شود. سیستم WHM نیز امکان می‌دهد تا برای وب‌سایت‌های مختلف حساب کاربری ایجاد کنید.

۳. کنترل‌پنل دایرکت ادمین (DirectAdmin)

این کنترل‌پنل به‌عنوان کنترل‌پنل لینوکس شناخته می‌شود. از ویژگی‌های دایرکت ادمین می‌توان به استفاده آسان و سرعت زیاد و پشتیبانی قوی اشاره کرد. درمقایسه‌با سایر کنترل‌پنل‌ها، دایرکت ادمین امکانات بسیار کاملی ارائه می‌دهد.

۴. کنترل‌پنل کلوکسو (Kloxo)

این کنترل‌پنل در دسته کنترل‌پنل‌های ناشناخته قرار می‌گیرد. هزینه استفاده از کلوکسو بسیار ناچیز است و روی سرورهای ۱۵مگابایتی هم نصب و استفاده می‌شود.

۵. کنترل‌پنل اکستند (eXtend)

از ویژگی‌های مهم این کنترل‌پنل می‌توان به گرفتن Backup & Restore از وب‌سایت، مسدودکردن IP Address، دسترسی بسیار ایمن به سرور و دسترسی به کارت‌های پرداخت اینترنتی آنلاین در هاست لینوکس اشاره کرد.

خرید هاست وردپرس

لوکیشن یا مکان سرور

عامل دیگری که در انتخاب هاست حرفه‌ای باید مدنظر گرفت، لوکیشن یا مکان سرور است. اینکه هاست مدنظر در چه کشور یا مکانی وجود دارد، بر سرعت وب‌سایت بسیار مؤثر است. هرچه سرعت وب‌سایت بیشتر باشد، رتبه آن بهتر خواهد بود و به‌طور‌کلی، به کسب‌وکارتان کمک می‌کند. همچنین، وجود لوکیشن‌های متعدد کمک می‌کند تا بسته به نیاز خود، بهترین موقعیت را انتخاب و بدون محدودیت از VPS استفاده کنید.

امنیت فراوان

در زمان انتخاب هاست حرفه‌ای، باید به امنیت آن نیز توجه کنید. هاست حرفه‌ای می‌تواند از اطلاعات شما در‌برابر حمله‌ها محافظت و امکان به‌روزرسانی خودکار وردپرس و پلاگین‌ها را فراهم کند.

پشتیبانی 

این امکان وجود دارد که به هر دلیلی برای وب‌سایت شما مشکل ایجاد شود. در چنین شرایطی، پشتیبانی هاست حرفه‌ای به شما کمک می‌کند تا به‌راحتی ازپسِ مشکلات بربیایید.

فضای میزبانی هاست 

از‌آن‌جاکه اطلاعات داده‌های وب‌سایت‌ها افزایش پیدا کرده و این ویژگی در هاست‌ها محدود است، استفاده از وب‌سایت‌های دانلود که حق اشتراک به آن‌ها پرداخت می‌شود، بسیار رایج شده است. این وب‌سایت‌ها برای پرداخت هزینه‌ها و درآمد خود از روش تبلیغات استفاده می‌کنند. همچنین، سرعت این وب‌سایت‌ها برای دانلود کاربران مهمان محدود است؛ درنتیجه، در استفاده از این فضاهای میزبانی لازم است از هاستی استفاده کنید که فضای بیشتری داشته باشد. منظور از این هاست، هاست دانلودی با پهنای باند نامحدود و حجیم است.

نوع دیگری از میزبانی هاست میزبانی ابری است که سرعت و امنیت بیشتری ارائه می‌دهد. این فضای میزبانی روی سیستم‌عامل لینوکس نصب می‌شود که ازطریق اینترنت دردسترس است. با استفاده از فضای میزبانی ابری برای هاست حرفه‌ای، به افزایش امنیت و عملکرد و سرعت وب‌سایت خود می‌توانید کمک کنید. ازجمله ویژگی‌های این هاست‌ها می‌توان به انعطاف‌پذیری کم‌نظیر و پشتیبان‌گیری مداوم و تجزیه‌و‌تحلیل دقیق سرور اشاره کرد.

انتخاب هاست حرفه‌ای ووکامرس یا وردپرس؟ 

وردپرس یکی از سیستم‌های مدیریت محتوا (CMS) شناخته‌شده است و با آن می‌توان به‌‌رایگان هر نوع وب‌سایتی را طراحی و راه‌اندازی کرد. نکات آموزشی وردپرس بسیار زیاد هستند. این سیستم افزونه‌ها و قالب‌های فراوانی در‌اختیار کاربران قرار می‌دهد و امکان پیاده‌سازی هر نوع وب‌سایتی را با کمک پلاگین‌های مورد‌نیاز فراهم می‌کند.

ووکامرس به‌عنوان پلاگین روی وردپرس امکانات زیادی دراختیارتان قرار می‌دهد. ووکامرس ۲۷سپتامبر۲۰۱۱ وارد بازار فناوری شد و در کانون توجه کاربران قرار گرفت. برای انتخاب هاست حرفه‌ای، این نکته را در نظر بگیرید که وردپرس به‌عنوان یکی از سایت‌سازهای مهم به‌کار می‌رود و برای وبلاگ‌نویسی استفاده می‌شود. برای اضافه‌کردن ویژگی‌های مختلف به این سیستم، باید از پلاگین‌های متنوع کمک بگیرید. ووکامرس یکی از پلاگین‌های محبوبی است که روی آن نصب می‌شود.

سیستم مدیریت محتوای جوملا 

یکی دیگر از سیستم‌های مدیریت محتوا برای وردپرس جوملا نام دارد که به‌صورت متن‌باز در‌اختیار کاربران قرار می‌گیرد. زبان برنامه‌نویسی این سیستم مدیریت محتوا PHP است و از پایگاه داده MySQL استفاده می‌کند. از ویژگی‌های این سیستم مدیریت محتوا می‌توان به افزایش قدرت، رایگان‌بودن، نصب آسان، پشتیبانی از تجارت الکترونیکی، اسکریپت‌های PHP و دردسترس‌بودن پلاگین‌های گوناگون اشاره کرد.

جمع‌بندی 

خرید هاست حرفه‌ای وردپرس به شما کمک می‌کند تا عملکرد وب‌سایتتان را بهبود دهید. شما می‌توانید با درنظر‌گرفتن نکاتی که درباره هاست‌های حرفه‌ای گفتیم، به‌کمک این هاست‌ها امنیت وب‌سایت خود را افزایش دهید و با اطمینان کامل آپ‌تایم مداوم و فضای هاست و پهنای باند مناسب را برای وب‌سایت خود فراهم کنید. اگر سؤال یا ابهامی درباره هاست حرفه‌ای دارید، ازطریق کامنت آن را با ما به‌اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

۱. هاست حرفه‌ای چه نوع هاستی است؟ 

هاست حرفه‌ای هاستی است که در زمینه‌های مختلف مثل سیستم‌عامل و پنل کاربری، پشتیبانی، فضای میزبانی هاست، امنیت و لوکیشن سرور قابلیت‌های مناسبی ارائه می‌دهد.

۲. هاست حرفه‌ای چه کاربردهایی دارد؟ 

تهیه هاست حرفه‌ای به شما کمک می‌کند تا عملکرد وب‌سایت خود را ارتقا دهید. این هاست‌ها برای افزایش امنیت وب‌سایت‌ها و بهبود کیفیت آن‌ها مفید هستند.

۳. لوکیشن سرور در هاست حرفه‌ای باید چگونه باشد؟ 

اینکه هاست مدنظر در چه کشور یا مکانی قرار دارد، بر سرعت وب‌سایت بسیار مؤثر است. وجود لوکیشن‌های متعدد به شما کمک می‌کند تا بسته به نیازتان، بهترین موقعیت را انتخاب و بدون محدودیت از VPS استفاده کنید.

۴. آیا ویژگی پشتیبانی در هاست‌ حرفه‌ای مهم است؟ 

این امکان وجود دارد که به هر دلیلی برای وب‌سایتتان مشکل ایجاد شود. در چنین شرایطی، پشتیبانی هاست حرفه‌ای به شما کمک می‌کند تا به‌راحتی ازپسِ مشکلات بربیایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم