معرفی بهترین درگاه پرداخت اینترنتی برای فروشگاه‌های آنلاین

بهترین درگاه پرداخت اینترنتی
Avatar
نویسنده: درسا والامقام
یکشنبه 8 مرداد 1402
مطالعه: ۱۷ دقیقه ۲ نظر ۱۴۴۵ بازدید

 بهترین درگاه پرداخت اینترنتی و انتخاب آن یکی از دغدغه‌های مهم افرادی است که قصد دارند فروشگاه اینترنتی راه‌اندازی کنند. در‌حال‌حاضر، درگاه‌های پرداخت متعددی در کشور فعالیت می‌کنند که هریک از آن‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند. برخی از آن‌ها به نماد اعتماد الکترونیکی یا اینماد نیاز دارند؛ اما برای استفاده از برخی دیگر به داشتن این نماد الزامی ندارید. با‌توجه‌به گزینه‌های متعدد موجود در این حوزه و تأثیر زیادی که انتخاب بهینه می‌تواند بر رشد کسب‌و‌کار اینترنتی شما بگذارد، تصمیم گرفتیم در این مطلب از بلاگ پارس پک، بهترین درگاه‌های پرداخت در ایران را معرفی و به نکاتی اشاره کنیم که برای انتخاب این درگاه‌ها باید مدنظر قرار دهید؛ پس تا پایان با ما همراه باشید.

چرا باید بهترین درگاه پرداخت اینترنتی را انتخاب کنیم؟

تمامی وب‌سایت‌هایی که محصولات یا خدماتی برای عرضه دارند، به درگاه پرداخت نیاز دارند تا مشتریان بتوانند بدون مراجعه به بانک، مبلغ محصولات یا خدمات را پرداخت کنند. با‌این‌حال، تمامی درگاه‌های پرداخت شرایط استفاده و خدمات یکسانی ندارند. همین موضوع باعث می‌شود تا به‌عنوان صاحب کسب‌وکار اینترنتی نیاز داشته باشید تا بهترین درگاه پرداخت اینترنتی را براساس نیازتان شناسایی و از آن روی وب‌سایت استفاده کنید.

قصد دارید وب‌سایت فروشگاهی راه‌اندازی کنید؟ اگر پاسختان مثبت است، پیشنهاد می‌کنیم که از همین‌حالا به فکر انتخاب بهترین درگاه پرداخت اینترنتی برای آن باشید.

۶ معیار اساسی برای انتخاب بهترین درگاه پرداخت اینترنتی در ایران

اگر قصد دارید درگاه پرداخت اینترنتی برای وب‌سایتتان انتخاب کنید، اولین سؤالی که در ذهنتان ایجاد می‌شود، احتمالاً این است که کدام درگاه پرداخت اینترنتی بهتر است و اصولاً بهترین درگاه پرداخت اینترنتی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ ادامه این مطلب از بلاگ پارس پک را بخوانید تا با این ویژگی‌های مهم آشنا شوید.

۱. امنیت درگاه پرداخت

واضح است که امنیت مهم‌ترین معیاری است که در انتخاب بهترین درگاه پرداخت اینترنتی باید به آن توجه کنید. مشتریان تمامی اطلاعات بانکی خود را در درگاه وب‌سایتتان وارد می‌کنند؛ البته قبل از انجام این کار، باید از امنیت درگاه و وب‌سایت شما کاملاً مطمئن باشند. خوشبختانه تمامی درگاه‌های پرداخت رسمی ایران باید پروتکل‌های رسمی اعلامی بانک مرکزی را رعایت کنند؛ به‌همین‌دلیل، همه آن‌ها از درجه اعتماد و امنیت کافی برخوردارند.

۲. کارمزد درگاه پرداخت اینترنتی

محل درآمد درگاه‌های پرداخت اینترنتی غیربانکی، کارمزدی است که به‌ازای هر تراکنش از صاحب حساب دریافت می‌کنند؛ بنابراین، هنگام انتخاب بهترین درگاه پرداخت اینترنتی واسط، حتماً به این نکته نیز توجه کنید که درگاه چه میزان کارمزد را روی هر تراکنش اعمال می‌کند.

۳. سازگاری درگاه پرداخت با سیستم وب‌سایت

همان‌طور‌که می‌دانید، روش‌های بسیار متفاوتی برای طراحی و راه‌اندازی وب‌سایت وجود دارد. از کدنویسی کامل وب‌سایت گرفته تا استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس و دروپال، همه‌و‌همه می‌توانند براساس نیاز پروژه، برای طراحی و راه‌اندازی وب‌سایت به‌کار گرفته شوند. باوجوداین، بهترین درگاه پرداخت اینترنتی واسط درگاهی است که با نوع طراحی وب‌سایت شما سازگاری کامل داشته باشد.

۴. سیستم‌های گزارش‌دهی درگاه

تمامی درگاه‌های پرداخت گزینه‌هایی برای گزارش‌دهی دارند. این گزارش‌ها می‌توانند تأثیر زیادی بر برنامه‌ریزی مالی و فروش کسب‌وکار بگذارند. با استفاده از این آپشن‌ها، مدیر کسب‌وکار به‌راحتی می‌تواند گزارش‌های کاملی از نحوه پرداخت و میزان آن و نیز لاگ‌های سیستمی دراختیار داشته باشد. واضح است که درباره این معیار نیز بهترین درگاه پرداخت اینترنتی درگاهی است که گزارش‌های کامل‌تری را به شما ارائه دهد.

۵. عملکرد واکنشگرا

امروزه، کاربران از دستگاه‌های مختلفی برای اتصال به اینترنت و خریدهای اینترنتی استفاده می‌کنند. همین امر سبب شده است تا یکی از معیارهای اساسی برای انتخاب بهترین درگاه‌های پرداخت در ایران واکنش‌گرابودن (Responsive) باشد. به‌عبارت‌دیگر، هر فردی فارغ از اینکه با چه دستگاهی به این درگاه پرداخت متصل شده باشد، صفحه پرداخت باید متناسب با نوع دستگاه به او نشان داده شود.

۶. پشتیبانی ۲۴ساعته

تصور کنید که در میانه کمپینی تبلیغاتی برای فروش محصولات خود هستید و اتفاقاً به‌منظور انجام آن، زمان و هزینه زیادی نیز صرف کرده‌اید. حالا اگر دقیقاً در همین زمان مشکلی برای درگاه پرداختتان ایجاد شود، چه اتفاقی می‌افتد؟ واضح است که تمام هزینه‌های صرف‌شده به‌یک‌باره نابود و اعتبار برندتان هم خدشه‌دار خواهد شد. در این مواقع، تیم پشتیبانی فنی درگاه می‌تواند مشکل شما را حل کند؛ بنابراین، در انتخاب بهترین درگاه پرداخت اینترنتی، به پشتیبانی ۲۴ساعته در ۷ روز هفته توجه کنید.

بهترین درگاه پرداخت اینترنتی در ایران
معیار اساسی برای انتخاب بهترین درگاه پرداخت اینترنتی در ایران

انواع درگاه پرداخت اینترنتی

مهم‌ترین معیاری که می‌توان درگاه‌های پرداخت را براساس آن دسته‌بندی کرد، مستقیم یا غیرمستقیم بودن درگاه است. در‌ادامه، این دو نوع را معرفی خواهیم کرد.

۱. درگاه‌های پرداخت مستقیم

این نوع درگاه را می‌توان معروف‌ترین نوع درگاه پرداخت به‌حساب آورد. از‌نظر بسیاری از صاحبان کسب‌وکار، درگاه‌های پرداخت مستقیم بهترین درگاه پرداخت اینترنتی رایگان هستند که می‌توان از آن روی وب‌سایت‌ها استفاده کرد.

مهم‌ترین مزیت استفاده از این درگاه‌ها که مستقیماً به بانک عامل متصل هستند، تسویه‌حساب لحظه‌ای با دارنده حساب است. به‌عبارت‌دیگر، بعد از اینکه مشتری خریدش را در وب‌سایتتان انجام داد، در همان لحظه وجه به حساب شما منتقل و خریدار نیز به صفحه وب‌سایتتان برگشت داده خواهد شد. همین امر سبب شده است تا این نوع از درگاه‌ها به‌عنوان بهترین درگاه پرداخت اینترنتی مستقیم شناخته شوند.

۲. درگاه‌های پرداخت غیرمستقیم یا واسط

نوع دیگری از درگاه‌ها به درگاه‌های واسط یا غیرمستقیم معروف هستند. در‌واقع، درگاه‌های پرداخت غیرمستقیم شرکت‌هایی هستند که با PSP (مخفف Payment Service Provider) یا ارائه‌دهندگان خدمات پرداخت وارد مذاکره شده و توانسته‌اند مجوز راه‌اندازی درگاه را اخذ کنند. از‌جمله بهترین درگاه‌های پرداخت اینترنتی غیرمستقیم می‌توان به «زرین‌ پال» اشاره کرد.

توجه کنید که این نوع از درگاه‌ها دو مشکل اساسی دارند: یکی اخذ کارمزد از تراکنش و دیگری نداشتن تسویه‌حساب لحظه‌ای. این مشکلات حتی در بهترین درگاه واسط پرداخت اینترنتی هم وجود دارد؛ البته در اغلب مواقع، مزایای عالی آن مانند نیازنداشتن به بروکراسی‌های اداری بانکی برای دریافت درگاه و احتیاج‌نبودن به اینماد در بسیاری از کسب‌وکارها، به‌خصوص کسب‌وکارهای کوچک، کاملاً کاربردی است.

درادامه، سه نوع مهم از درگاه‌های پرداخت را معرفی کرده‌ایم. این نکته را نیز فراموش نکنید که داخلی یا بین‌المللی بودن درگاه می‌تواند مشخصه‌ای برای دسته‌بندی آن‌ها محسوب شود. اگر محصولات یا خدماتی که روی وب‌سایتتان ارائه می‌دهید، به‌گونه‌ای باشد که مشتریان خارجی نیز بتوانند از آن استفاده کنند، حتی استفاده از بهترین درگاه پرداخت اینترنتی بانکی نمی‌تواند پاسخ‌گوی نیازتان باشد و در این مواقع، باید از درگاه‌های بین‌المللی پرداخت استفاده کنید.

برای آشنایی با صفر تا صد راه‌‌اندازی فروشگاه اینترنتی مقاله زیر را از دست ندهید.

چطور فروشگاه اینترنتی بسازیم؟

مراحل گرفتن درگاه پرداخت مستقیم

شرایط دریافت درگاه پرداخت مستقیم ممکن است بین بانک‌های مختلف، متفاوت باشد. به‌عنوان نمونه برای اینکه درگاه پرداخت مستقیم بانک ملت را دریافت کنید، لزوماً باید در این بانک حساب داشته باشید و حساب خود را به درگاه متصل کنید؛ اما برای دریافت درگاه سامان کیش، نیازی به این کار نیست. به‌عبارت دیگر شما می‌توانید حساب‌های دیگر بانک‌های خود را نیز به این درگاه متصل کنید.

برای دریافت درگاه پرداخت مستقیم، وب سایت شما باید دارای نماد اعتماد الکترونیکی باشد. بنابراین اولین اقدام شما این است که به سایت اینماد مراجعه کرده و پس از طی مراحل لازم، این نماد را دریافت کنید.

پس از دریافت اینماد، باید به وب سایت بانکی که قصد گرفتن درگاه از آن را دارید، مراجعه و درخواست خود را ثبت کنید. معمولاً بانک‌ها فرم مخصوصی برای این منظور دارند. نکته‌ی قابل توجه این است که تمامی مراحل اولیه به‌صورت کاملاً الکترونیکی انجام می‌شود، اما برای دریافت درگاه از برخی بانک‌ها ممکن است نیاز داشته باشید تا مدارک هویتی و یا قرارداد را به‌صورت پستی به آدرس بانک ارسال نمایید.

مراحل دریافت درگاه مستقیم از بانک، به‌صورت خلاصه شامل موارد زیر است:

  • ورود به سامانه بانک موردنظر
  • پر کردن فرم‌های مربوطه
  • ارسال مدارک و قراردادها
  • تکمیل مراحل ثبت نام
  • فعال‌سازی درگاه پرداخت

نحوه گرفتن درگاه پرداخت واسط

دریافت درگاه پرداخت واسط، روندی به مراتب ساده‌تر از درگاه‌های پرداخت مستقیم دارد. به‌عنوان نمونه برای دریافت این درگاه، نیازی به داشتن اینماد ندارید. برای دریافت درگاه پرداخت واسط، باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • انتخاب درگاه پرداخت واسط
  • مراجعه به وب سایت درگاه
  • تکمیل فرم‌های اولیه‌ی ثبت نام
  • طی مراحل احراز هویت
  • ارائه‌ی کد مالیاتی
  • دریافت مرچنت کد
  • فعال‌سازی درگاه پرداخت واسط
 بهترین سایت های درگاه پرداخت اینترنتی
زرین پال؛ یکی از بهترین سایت‌ های درگاه پرداخت اینترنتی

نقد و بررسی بهترین وب‌سایت‌های درگاه پرداخت اینترنتی

تا این‌جای مطلب شما را با مشخصات بهترین درگاه پرداخت اینترنتی و انواع درگاه‌ها آشنا کردیم. حالا بهتر است بهترین درگاه‌های پرداخت در ایران را نیز به شما معرفی کنیم تا براساس نیازهای پروژه‌تان، بتوانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

۱. زرین پال

زرین پال را می‌توان بدون اغراق یکی از بهترین سایت‌ های درگاه پرداخت اینترنتی در ایران دانست. زرین پال پرچم‌دار درگاه‌های پرداخت واسط بود که توانست با فراهم‌سازی بستری مطمئن، هم نظر خریداران و هم فروشندگان را تأمین و راه را برای ورود درگاه‌های دیگر به این عرصه باز کند.

یکی از نکات مهمی که زرین پال را در دسته بهترین درگاه پرداخت اینترنتی قرار می‌دهد، تنفس یک‌ماهه به صاحبان کسب‌وکار برای رسیدن به سودهای بیشتر است. در‌واقع، زرین پال به شما اجازه می‌دهد تا به‌مدت یک ماه تراکنش‌های خود را بدون کارمزد انجام دهید تا کسب‌وکارتان رونق بیشتری بگیرد؛ البته بعد از یک ماه، باید ۱درصد از مبلغ تراکنش‌های تا ۴,۰۰۰ تومان را به‌عنوان کارمزد پرداخت کنید.

نقاط قوت زرین پال

  • امنیت بالا
  • امکان استفاده از پلاگین‌های حرفه‌ای
  • ساختار قدرتمند نرم‌افزاری برای عملکرد بهتر
  • تجربه‌ی زیاد در زمینه‌ی درگاه پرداخت واسط
  • روند کوتاه برای تایید ثبت نام و احراز هویت
  • خدمات متنوع مانند زرین کارت، زرین لینک و …
  • قابلیت استفاده به‌عنوان درگاه برای فروشگاه‌های اینستاگرامی

نقاط ضعف

  • عدم واریز آنی وجه
  • پشتیبانی نسبتاً کند
  • کارمزد بالاتر نسبت به برخی درگاه‌های رقیب

۲. رایان پی

رایان پی، یکی دیگر از بهترین درگاه پرداخت اینترنتی غیرمستقیم است. کارمزد این درگاه  ۱درصد تا سقف ۶۰۰۰ تومان است که می‌تواند به‌عنوان یک نکته‌ی منفی در نظر گرفته شود. با استفاده از رایان پی می‌توانید درگاه پرداخت مخصوص شبکه‌های مجازی مانند اینستاگرام، تلگرام و همچنین درگاه وبلاگ و حتی درگاه شخصی خود را فعال کنید. در صورتی‌که برای کسب و کار خود وب سایتی نداشته باشید، مبلغ کارمزد شما برابر با ۵۰۰ تومان به ازای هر تراکنش خواهد بود.

نکته‌ی دیگری که در مورد رایان پی باید بدانید این است که مبالغ تراکنش‌ها، تا ساعت ۱۶ روز بعد به حساب شما واریز خواهد شد.

نقاط قوت درگاه رایان پی

  • کارمزد پایین‌تر برای فروشگاه‌های فاقد وب سایت
  • امکان استفاده از پلاگین‌های متنوع برای استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس
  • امکان استفاده از درگاه شخصی و همچنین درگاه اختصاصی برای شبکه‌های اجتماعی و یا وبلاگ‌ها

نقاط ضعف درگاه رایان پی

  • کارمزد بالاتر نسبت به درگاه‌های دیگر
  • اپلیکیشن موبایل برای این درگاه طراحی نشده است
  • صفحه‌ی اینترنتی این درگاه ممکن است کمی گیج کننده به نظر برسد

۳. نکست پی

یکی دیگر از بهترین درگاه‌های پرداخت اینترنتی نکست پی است که به‌دلیل کارمزد کمتر از رقبای خود، استقبال زیادی از آن شده است. این درگاه برای تراکنش‌های تا ۸۰۰‌هزار تومان ۱درصد کارمزد از شما دریافت خواهد کرد که رقم بسیار ناچیزی است.

نکته دیگر مرتبط با درگاه یادشده به‌عنوان یکی از بهترین درگاه‌های پرداخت در ایران این است که اگر تعداد تراکنش‌های روزانه شما بیش از ۱۰ عدد باشد، این احتمال وجود دارد که به‌طور‌کلی از پرداخت کارمزد معاف شوید. برای این منظور باید با تیم فروش این مجموعه تماس بگیرید.

نقاط قوت نکست پی

  • کارمزد پایین
  • امکان استفاده از ربات تلگرام
  • امکان صفر کردن و یا به حداقل رساندن کارمزد در صورت تراکنش بالا

نقاط ضعف نکست پی

  • عدم پشتیبانی از اپلیکیشن موبایل
  • دریافت هزینه برای ارسال پیام
بهترین درگاه پرداخت اینترنتی مستقیم
نکست پی؛ بهترین درگاه‌ پرداخت در ایران

۴. سیزپی

یکی دیگر از درگاه‌های پرداخت غیرمستقیم، سیزپی است. این درگاه توسط شرکت پیشگامان فناوری اطلاعات کهکشان طراحی و توسعه داده شده است و همانند دیگر درگاه‌های معتبر، مجوزهای لازم را از بانک مرکزی دریافت کرده است. دریافت این درگاه، هم برای مشترکین حقیقی و هم برای شرکت‌های حقوقی که قصد دارند خدمات و یا کالاهای خود را از طریق اینترنت به فروش برسانند، می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

ویژگی‌های این درگاه باعث شده است تا ما در این مطلب از بلاگ پارس پک، آن را جزء لیست بهترین درگاه پرداخت اینترنتی واسط قرار دهیم. به‌عنوان نمونه، کارمزد این درگاه، ۱درصد برای تراکنش‌های تا ۲۰۰۰ تومان است و همچنین، طرح‌های ویژه‌ی کارمزد رایگان برای خیرین، در این درگاه در نظر گرفته شده است. در ادامه، به برخی از مهم‌ترین نکات مثبت و منفی سیزپی اشاره شده است:

نقاط قوت سیزپی

  • صدور فاکتور به‌صورت آنلاین
  • امکان صفر شدن کارمزد برای فعالیت‌های خیریه
  • کارمزد ۱درصد برای تراکنش‌های تا سقف ۱۰۰۰ تومان
  • استفاده از درگاه به‌صورت لینک پرداخت، ویژه‌ی شبکه‌های اجتماعی
  • امکان توافقی کردن مبلغ کارمزد برای شرکت‌هایی که تراکنش‌های بیشتر از ۱۰۰ عدد در روز دارند

نقاط ضعف سیزپی

  • تسویه حساب مبالغ معمولاً زمان‌بر است
  • عدم توجه به طراحی رابط کاربری در پنل

۵. شپا

اگر بخواهیم فقط یک دلیل برای قرار دادن شپا در لیست بهترین درگاه پرداخت اینترنتی واسط بیاوریم، باید به امکان پرداخت دلاری توسط این درگاه اشاره کنیم. بنابراین اگر سودای درآمد دلاری در سر دارید و البته خدمات یا محصولات شما نیز چنین خصوصیتی دارند، شپا یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما خواهد بود.

شما برای تراکنش‌های تا سقف ۲۵۰۰ تومان، می ‌بایست ۱درصد کارمزد پرداخت کنید که از این نظر، شپا شرایط تقریباً مناسبی دارد. همچنین فروشگاه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام فعالیت می‌کنند نیز می‌تواند با استفاده از لینک پرداخت، به فروش محصولات خود بپردازند که در صورت استفاده از این ویژگی، کارمزد پرداخت برابر با ۲۰۰ تومان خواهد بود.

توجه داشته باشید که برای استفاده از این درگاه پرداخت، باید کد مالیاتی داشته باشید.

نقاط قوت درگاه پرداخت شپا

  • کارمزد تقریباً مناسب
  • امکان پرداخت بین‌المللی
  • کارمزد رایگان تا ۴۵ روز ابتدای ثبت درگاه
  • امکان استفاده از لینک پرداخت برای فروشگاه‌های فعال در شبکه‌های اجتماعی

نقاط ضعف درگاه شپا

  • سرعت پایین در ثبت درگاه
  • عدم امکان استفاده از اپلیکیشن موبایل
  • زمان تسویه حساب در شپا، یک روز کاری است

۶. آقای پرداخت

در ادامه‌ی این مطلب از بلاگ پارس پک، قصد داریم درگاه آقای پرداخت را به شما معرفی کنیم که به‌دلایل مختلف در لیستمان برای معرفی بهترین درگاه پرداخت اینترنتی قرار گرفت. اولین نکته‌ای که در این درگاه جلب نظر می‌کند، تفاوت در درگاه‌های پرداخت شخصی، اختصاصی و همچنین محصول است. آقای پرداخت نیز مانند بسیاری از درگاه‌های دیگر، از QR Code پشتیبانی می‌کند.

آقای پرداخت کارمزد ۱درصد تا سقف تراکنش‌ ۲۰۰۰ تومانی را از حساب شما کسر می‌کند که از این نظر در رده‌ی رقبای خود قرار می‌گیرد؛ با این حال، در صورتی‌که از لوگوی این درگاه استفاده کنید، می‌توانید کارمزد خود را به ۰.۵درصد کاهش داده و علاوه بر آن، بدین ترتیب کسب درآمد نیز داشته باشید.

در ادامه، با مزایا و معایب این درگاه آشنا خواهید شد:

نقاط قوت درگاه آقای پرداخت

  • امکان استفاده از اپلیکیشن موبایل
  • کارمزد نسبتاً پایین برای تراکنش‌های تا سقف ۲۰۰۰ تومان
  • امکان استفاده از ۳ نوع درگاه شخصی، اختصاصی و محصول
  • وجود پلاگین‌های متعدد برای استفاده از این درگاه در سیستم‌های توزیع محتوا مانند وردپرس

نقاط ضعف درگاه آقای پرداخت

  • در صورتی که اطلاعات کاربری خود را تنظیم نکرده باشید، اجازه‌ی دسترسی به هیچ یک از موارد پروفایل خود را نخواهید داشت

۷. پی پینگ

سیستم پرداخت پی پینگ یکی دیگر از گزینه‌هایی است که با‌توجه‌به امکاناتش می‌تواند بهترین درگاه پرداخت اینترنتی باشد. اولین نکته‌ای که باعث شد تا پی پینگ را به‌عنوان نامزد بهترین درگاه واسط پرداخت اینترنتی قرار دهیم، توجه به مسئولیت اجتماعی است. پی پینگ به کسب‌وکارهای نوپا ۳ ماه خدمات رایگان ارائه می‌دهد.

همچنین، امکانات دیگری مانند صدور فاکتور آنلاین و استفاده از اپلیکیشن موبایل باعث شده است تا این درگاه جزو درگاه‌های واسط پرامکانات‌ ایران شناخته شود؛ البته برای استفاده از برخی از آن‌ها باید هزینه پرداخت کنید. کارمزد این درگاه نیز برای تراکنش‌های حداکثر ۵,۰۰۰تومانی ۱درصد است.

نقاط قوت پی پینگ

  • صفحه‌ی اختصاصی برای پرداخت
  • امکان اضافه کردن بخش فروش آیتم
  • خدمات متنوع برای درخواست پول

نقاط ضعف پی پینگ

  • عدم امکان تسویه آنی
بهترین درگاه پرداخت اینترنتی بانکی
کدام درگاه پرداخت اینترنتی بهتر است؟

۸. زیبال

آخرین درگاهی که آن را در لیست بهترین درگاه پرداخت اینترنتی واسط قرار دادیم، زیبال است. اولین نکته‌ای که در مورد این درگاه باید بدانید این است که برای استفاده از این درگاه، نیاز به کد مالیاتی دارید که از این نظر، مشابه با زرین  پال عمل می‌کند.

اما نکته‌ی ویژه‌ای که باعث می‌شود تا این درگاه را به‌عنوان یکی از بهترین درگاه‌ پرداخت اینترنتی به حساب آوریم، امکان پرداخت در محل است که برای استفاده از آن می‌توانید با پشتیبانی زیبال تماس بگیرید.

امکاناتی که در زیبال قرار گرفته است، تقریباً مشابه با زرین پال است. اما یک ویژگی که فقط می‌توانید در زیبال آن را پیدا کنید، امکان بازگشت وجه است. این ویژگی برای وب سایت‌هایی که قصد فروش بلیت دارند، می‌تواند یک ویژگی کاربردی باشد.

نقاط قوت درگاه زیبال

  • امکان استفاده از پلاگین وردپرس
  • این درگاه دارای اپلیکیشن موبایل است
  • امکان بازگرداندن وجه به خریداران
  • با استفاده از این درگاه می‌توانید ویژگی پرداخت در محل را برای کاربران خود فعال کنید

نقاط ضعف درگاه زیبال

  • کارمزد نسبتاً بالا در مقایسه با رقبا
  • تسویه حساب خودکار در این درگاه وجود ندارد
  • برای استفاده از این درگاه، به نماد اعتماد الکترونیکی نیاز دارید
  • استفاده از لینک پرداخت برای فروشگاه‌های فعال در شبکه‌های اجتماعی امکان‌پذیر نیست

نحوه دریافت درگاه پرداخت اینترنتی

بعد از اینکه بهترین درگاه پرداخت اینترنتی را براساس نیاز خود پیدا کردید، باید در آن ثبت‌نام کنید و امکان استفاده از آن را روی وب‌سایت خود قرار دهید. روند انجام این کار برای درگاه‌های مستقیم و غیرمستقیم، اندکی با یکدیگر تفاوت دارد. ادامه این مطلب را مطالعه کنید تا با روش انجام این کار آشنا شوید.

۱. نحوه دریافت درگاه پرداخت اینترنتی مستقیم

همان‌طور‌که پیش‌تر اشاره کردیم، برای دریافت درگاه مستقیم پرداخت، باید با بانکی که در آن حساب دارید، تماس بگیرید و درخواست ایجاد درگاه را بدهید. بااین‌حال، به‌طور‌کلی برای دریافت درگاه از تمامی بانک‌ها باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • وب‌سایت باید نماد اعتماد الکترونیکی (اینماد) داشته باشد.
  • از‌نظر نظام بانکی کشور، منعی برای فعالیت مالی‌تان وجود نداشته باشد.
  • تمامی مجوزهای لازم برای کسب‌وکار باید از مراجع ذی‌صلاح اخذ شده باشد.
  • موضوع فعالیت وب‌سایت باید دقیقاً منطبق با فعالیت شرکت ثبت‌شده‌تان باشد.
  • وب‌سایت فروشگاهی شما باید روی هاست و دامنه راه‌اندازی شده باشد.
  • صاحب کسب‌وکار باید به رعایت تمامی قوانین تجارت الکترونیک جمهوری اسلامی ایران متعهد شود.

۲. نحوه دریافت درگاه پرداخت اینترنتی واسط

احتمالاً تا همین‌حالا هم به این نتیجه رسیده‌اید که دریافت درگاه مستقیم به‌خصوص برای کسب‌وکارهای کوچک که احتمالاً کارشان را نیز به‌تازگی آغاز کرده‌اند، روندی پردردسر دارد؛ به‌همین‌دلیل، استفاده از بهترین درگاه پرداخت اینترنتی واسط می‌تواند گزینه بسیار بهتری برای این کسب‌وکارها باشد.

برای این منظور، کافی است به وب‌سایت درگاه انتخابی خود مراجعه و در آن ثبت‌نام کنید. پس‌ازآن، روند احراز هویت شما به‌صورت کاملاً غیرحضوری انجام می‌شود و پس از طی این مرحله، آدرس وب‌سایتتان ارائه و درگاه برای شما فعال خواهد شد.

معمولاً درگاه‌های رابط را می‌توان بهترین درگاه پرداخت اینترنتی براساس ویژگی‌های ارائه شده دانست؛ بنابراین، اگر در ابتدای راه‌اندازی کسب‌وکار خود هستید، برای اینکه درگیر بروکراسی‌های پیچیده دریافت درگاه مستقیم نشوید، از این نوع سیستم‌های پرداخت اینترنتی روی وب‌سایت فروشگاهی خود می‌توانید استفاده کنید.

فروشگاه‌ساز چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟ انواع فروشگاه‌‌سازها کدام‌اند؟ در مقاله زیر بخوانید.

فروشگاه‌ساز چیست؟

جمع‌بندی

بهترین درگاه پرداخت اینترنتی کدام است؟ این یکی از سؤال‌های ابتدایی‌ و مهمی است که برای راه‌اندازی وب‌سایت فروشگاهی باید پاسخی مناسب برایش پیدا کنید. درگاه انتخابی شما باید ویژگی‌های متعددی داشته باشد و در یک کلام، برای نیازتان بهینه باشد. با‌توجه‌به اهمیت این موضوع، در این مطلب از بلاگ پارس پک سعی کردیم نحوه دریافت درگاه را به‌صورت کامل توضیح دادیم و نکاتی ارائه کردیم تا با‌توجه‌به آن‌ها، بتوانید به این نتیجه برسید که کدام درگاه پرداخت اینترنتی بهتر است.

سؤالات متداول

۱. بهترین درگاه پرداخت اینترنتی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

امنیت درخورتوجه، سرعت چشمگیر، کارمزد اندک، واکنش‌گرابودن صفحه پرداخت و‌… از‌جمله نکاتی است که در انتخاب بهترین درگاه پرداخت اینترنتی باید به آن‌ها توجه کنید.

۲. بهترین درگاه پرداخت اینترنتی رایگان کدام است؟

درگاه‌های پرداخت واسط مبلغی را به‌عنوان کارمزد تراکنش از حساب شما کسر می‌کنند؛ بنابراین، اگر به‌دنبال انتخاب بهترین درگاه پرداخت اینترنتی رایگان هستید، باید از درگاه‌های مستقیم بانکی استفاده کنید.

۳. مرچنت کد زرین پال چیست؟

مرچنت کد یا مرچنت آی‌دی (Marchent ID) کد اختصاصی و یکتایی است که به هر‌یک از درگاه‌های پرداخت تعلق می‌گیرد و با استفاده از آن می‌توان درگاه تأیید‌شده را روی وب‌سایت فعال کرد.

۲ نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

    سلام

    ممنون از پست خوب و کاملتون. من از درگاه پرداخت نوینو پی استفاده میکنم و از منظر تنوع سرویس و پاسخگویی پشتیبانی عالی هستن.
    اما در پست شما علیرغم اینکه پرداخت یار بانک مرکزی هم هست معرفی نشده بود.
    در صورت تمایل بررسی داشته باشید تا دیگران هم بهره ببرند.

    موفق باشید

    علی کالا
    شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲

      سلام ممنون از پیشنهادتون

      مهسا رحمانی
      چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم