ساخت شماره مجازی رایگان و پولی ازطریق سایت و برنامه

آموزش ساخت شماره مجازی بدون برنامه
Avatar
نویسنده: سانیا عبدی‌پور
یکشنبه 19 شهریور 1402
مطالعه: ۱۷ دقیقه ۰ نظر ۲۶۶۰ بازدید

ساخت شماره مجازی شما را از دردسر ثبت‌نام و احراز هویت در سایت‌های خارجی نجات می‌دهد. چندبار تابه‌حال برایتان پیش آمده قصد ثبت‌نام در یک سایت یا سرویس خارجی را داشتید، اما به‌علت ایرانی بودنِ شماره تلفن‌تان امکان ثبت‌نام نداشتید؟ آیا تابه‌حال به این فکر کردید که بدون در اختیار گذاشتن شماره واقعی‌تان می‌توانید با افراد در آن سوی دنیا ارتباط برقرار کنید؟ با شماره مجازی حتی بدون نیاز به شماره تلفن، می‌توانید اکانت‌های مختلف در واتساپ و تلگرام بسازید.

در این مطلب از  آموزش سرویس‌های میزبانی بلاگ پارس پک، قصد داریم با این فناوری بیشتر آشنا شویم. راجع‌به مزایا، کاربرد و همچنین نحوه ساخت شماره مجازی صحبت خواهیم کرد. در انتها، چند نمونه از بهترین پلتفرم‌های ساخت شماره مجازی رایگان و پولی را معرفی می‌کنیم. اگر مشتاق استفاده از این فناوری قدرتمند برای مدیریت ارتباطات خود هستید، خواندن این مقاله به شما کمک خواهد کرد.

شماره مجازی چیست؟

شماره مجازی (Virtual Number) شماره‌ای است که بدون نیاز به سیم‌کارت یا تلفن، امکان برقراری ارتباط، تماس تلفنی یا ارسال پیامک را با پیش‌شماره کشورهای دیگر برایتان فراهم می‌کند. این یعنی برای مثال شما از ایران می‌توانید بدون نیاز به داشتن یک سیم‌کارت خارجی، شماره‌ای کانادایی، آلمانی یا هر کشور دیگری را در اختیار داشته باشید.

آیا تابه‌حال در فیلم‌های جاسوسی و پلیسی دقت کردید که پلیس یا خلافکار بدون داشتن سیم‌کارت و ارتباط مستقیم، از محلی ناشناس ارتباط تلفنی برقرار می‌کند؟ او در اینجا از یک شماره مجازی استفاده می‌کند. حالا فارغ از دنیای دزد و پلیسی، استفاده از چت‌جی‌پی‌تی عزیزمان نیاز به احراز هویت و شماره خارج از ایران دارد. راه چاره چیست؟ از شماره‌های مجازی برای احراز هویت چت جی پی تی استفاده کنید. چطور می‌شود بدون داشتن یک سیم‌کارت یا تلفن، با دورترین فردی که در آن سر دنیا قرار گرفته ارتباط برقرار کرد یا از مکانی مثل آمریکا که حتی سفر به آن شبیه رویا شده است، خط تلفن گرفت؟ ساخت شماره مجازی به‌راحتی چنین امکانی را فراهم خواهد کرد.

ساخت شماره مجازی مثل یک گرین کارت است که آزادانه و بدون هیچ محدودیتی، مجوز ورود شما به هر کشوری را در دنیای مجازی صادر می‌کند.

شماره مجازی چگونه کار می‌کند؟

شماره تلفن‌های مجازی شما را از دردسر تلفن‌های ثابت یا سیم‌کارت نجات می‌دهد. این شماره‌ها در یک فضای ابری ایجاد می‌شوند. به‌همین دلیل آن‌ها را باعنوان شماره‌های ابری نیز می‌شناسند. این شماره‌ها اغلب توسط یک سرویس شماره مجازی ارائه می‌شود.

 اگر شماره تلفن‌های عادی به دریافت سیم‌کارت، تلفن یا دردسری مثل یک‌جا نشینی و هماهنگ‌بودن لوکیشن و تلفن گره خورده است، شماره‌های مجازی به شما کمک می‌کند فارغ از موقعیت مکانی‌تان، بتوانید از موقعیت تلفنی سایر کشورها بهره‌مند شوید. برای مثال، در خانه‌تان در دورافتاده‌ترین روستای جنوبی ایران بنشینید و با عزیزان در یک کشور خارجی صحبت کنید یا از موقعیت مکانی سایر کشورها برای امور مربوط به تلفن مجازی استفاده کنید.

آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
نحوه ساخت شماره مجازی

نحوه ساخت شماره مجازی

ساخت و ایجاد شماره مجازی روش‌های مختلفی دارد که در ادامه آن‌ها را توضیح خواهیم داد. به دو طریق می‌توانید نسبت به ساخت شماره مجازی اقدام کنید:

  • ساخت شماره مجازی رایگان
  • ساخت شماره مجازی پولی

در هر دوی این روش‌ها می‌توانید از طریق اپلکیشن یا سایت نسبت به ساخت و ایجاد شماره مجازی اقدام کنید. در خرید شماره مجازی شما می‌توانید بدون نگرانی از قطعی یا محدودیت، اکانت‌های مجازی خود را فعال کرده یا حساب‌های بین‌المللی و خارجی‌تان را وریفای کنید. البته درنظر داشته باشید برخی از شماره‌های مجازی یک‌بار مصرف هستند. یعنی پس از دریافت کد یا استفاده، حساب شما مسدود شده و دیگر امکان استفاده از آن شماره مجازی وجود ندارد. درمقابل، برخی از شماره‌های مجازی پولی به‌صورت ثابت است؛ درنتیجه به‌صورت مداوم به آن دسترسی خواهید داشت.

چت‌بات ChatGPT چگونه کار می‌کند و در چه زمینه‌هایی می‌توانیم از آن استفاده کنیم؟ چرا چت جی پی تی محبوب شده است؟ در مقاله زیر بخوانید.

ChatGPT چیست؟

ساخت شماره مجازی از طریق سایت

سایت‌هایی وجود دارد که امکان ساخت شماره مجازی بدون برنامه را برایتان فراهم می‌کنند. به‌راحتی طی چند قدم می‌توانید از طریق آن برای خود شماره مجازی دست‌وپا کنید. پس از انتخاب سایت‌، روال زیر تقریبا در تمام سایت‌ها مشترک است:

۱. انتخاب یک سایت و سرویس  مناسب

۲. ثبت‌نام و ایجاد پنل کاربری

۳. انتخاب شماره براساس محل و موقعیت

۴. استفاده از شماره مجازی

اگر قصد ساخت شماره مجازی بدون برنامه را دارید، سایت‌های مخصوص برای دریافت شماره مجازی نیز وجود دارد. در ادامه، به‌معرفی چند نمونه از این سایت‌ها پرداختیم. ویژگی برجسته این سایت‌ها امکان دریافت و ارسال پیامک از کشورهای سراسر جهان، استفاده آسان، عملکرد سریع و ساخت شماره مجازی رایگان نامحدود است. سایت‌هایی همچون:

  • 7sim.net
  • Numberland.ir (غیررایگان)
  • sms.sellaite.com
  • receive-smss.com
  • freesmscenter.com
  • freephonenum.com

ساخت شماره مجازی از طریق برنامه

در قسمت قبل، نحوه ساخت شماره مجازی بدون برنامه را گفتیم.  در این بخش می‌توانید یک برنامه یا اپلیکیشن نصب کنید و از طریق آن نسبت به ساخت شماره مجازی با برنامه رایگان و ارسال پیام اقدام کنید. مراحل ایجاد شماره مجازی برای هر اپلیکیشن متفاوت است. به‌طور کلی، پس از انتخاب اپلیکیشن روال زیر را در پیش خواهید داشت:

۱. نصب اپلیکیشن از گوگل پلی یا سایر نرم‌افزارهای دانلود

۲. ثبت‌نام و ایجاد حساب کاربری

۳. انتخاب پلن و شماره مجازی موردنظر

۴. استفاده از شماره مجازی

 به‌خاطر داشته باشید، سراغ اپلیکیشن‌هایی روید که پیش از شما امتحان اعتبار و عملکرد صحیح خود را برای سایر کاربران پس داده باشند. ما در این قسمت، لیستی از اپلیکیشن‌های ساخت شماره مجازی را دراختیارتان قرار خواهیم داد. سپس چهارنمونه از بهترین‌ها را بررسی خواهیم کرد:

  •  اپلیکیشن Sideline
  • اپلیکیشن Hushed
  • اپلیکیشن Burner
  • اپلیکیشن Dingtone
  • اپلیکیشن 2ndlin
  • اپلکیشن Flyp
  • اپلیکیشن Google voice
  • اپلیکیشن Line2
  • اپلیکیشن Temp Number
  • اپلیکیشن Textplus
  •  اپلیکیشن Text me
  • اپلیکیشن Talku
  • اپلیکیشن Telos
  • اپلیکیشن NextPlus
  • اپلیکیشن My Second Line
  • اپلیکیشن SmartCall
  • اپلیکیشن FreeTone

نکته‌ای که نیاز است به آن توجه کنید، سازگاری این برنامه‌ها با موقعیت شما در ایران است. به‌عبارتی باتوجه به محدودیت‌هایی که کاربران ایرانی دارند، نیاز است قبل از استفاده از اپلیکیشن مطمئن شوید شماره مجازی فعال دراختیارتان قرار خواهند داد.

آیا کاربران ایرانی می‌توانند از ChatGPT استفاده کنند؟ چگونه حساب چت جی پی تی خود را راحت و بی‌‌دردسر بسازیم؟ در مقاله زیر بخوانید.

ساخت اکانت ChatGPT در ایران

۱. برنامه Nextiva؛ برنامه رایگان ساخت شماره مجازی

با کمک Nextiva مدیریت شماره‌ تلفن‌ مجازی‌ را می‌توانید از طریق رایانه، لپتاپ یا تلفن همراهتان به‌راحتی انجام دهید. یکی از جنبه‌های مثبت این برنامه، امکان برقراری تماس صوتی از طریق ویپ (Voip) است. این برنامه به‌ دو صورت اندروید و آیفون ارائه شده است. خوبی این برنامه رایگان بودن آن است. از طرفی شما می‌توانید تماس‌های ناخواسته را بلاک و پیامک‌ها را مدیریت کنید. البته زمان استفاده از این اپلیکیشن فراموش نکنید که از محدود نبودن این سرویس در ایران مطمئن شوید.

۲. برنامه eVoice؛ برنامه‌ای چند کاره برای ساخت شماره مجازی

این برنامه، برای یک شرکت بین‌المللی در بریتانیا است که راهکارهای مختلفی علاوه‌بر شماره مجازی به شما ارائه می‌دهند. انتقال تماس به تلفن دیگر، ارسال پیامک، بلاک کردن تماس‌های ناخواسته از جمله امکانات این برنامه است. شما می‌توانید شماره‌های سفارشی از این اپلیکیشن را از کشورهای انگلستان، اروپا، کانادا و آمریکا دریافت و استفاده کنید.

۳. برنامه Textnow؛ ساخت شماره مجازی برای اندروید و آیفون

فرض کنید قصد ارسال پیامک از ایران به شخصی در خارج از کشور مثلا آمریکا یا کانادا را دارید. با خط ثابت خودتان اگر این کار را انجام دهید، احتمالا باید قید هزینه‌ای را بزنید که ممکن است برایتان بتراشد. به‌جای این کار می‌توانید اپلیکیشن Textnow را دانلود و نصب کنید و با شماره مجازی که دریافت کردید، این کار را انجام دهید.

اگر به‌دنبال یک برنامه رایگان و ساده هستید که از طریق آن بتوانید تماس صوتی، تصویری یا پیامکی با خارج از کشور داشته باشید، Textnow یکی از گزینه‌های پیش‌رویتان خواهد بود. این برنامه نیز قابلیت نصب برای هر دو کاربران اندرویدی و آیفون را دارد.

۴. اپلیکیشن Talkatone؛ یک خط آمریکایی داشته باشید

یکی از بهترین برنامه‌‌های ساخت شماره مجازی، برنامه رایگان Talkatone است. با این برنامه، قادر هستید به‌صورت کاملا رایگان یک شماره مجازی از کشور آمریکا در اختیار داشته باشید. سپس به‌راحتی به برقراری تماس تلفنی و ارسال پیامک با این برنامه رایگان از طریق اینترنت اقدام کنید.

فناوری ویپ چه کاربردی دارد و مزایا و معایب آن چیست؟ نحوه راه‌ اندازی سیستم ویپ چگونه است؟ در مقاله زیر بخوانید.

ویپ (VoIP) چیست؟

۵ نکته مهم در انتخاب بهترین اپراتور برای ساخت شماره مجازی

از آن‌جایی که این مطلب، یک راهنمای جامع است که به جای ماهی دادن، سعی دارد ماهیگیری را یادتان دهد، ضروری دیدم شما را از نکات مهم هنگام دریافت یا خرید شماره مجازی باخبر کنیم.

۱. زیر و بم سرویس‌های موجود را در بیاورید

هنگامی که قصد ساخت شماره مجازی برای آمریکا یا سایر کشورهای مدنظرتان را دارید، در قدم اول بررسی کنید چه سرویس‌هایی در ایران در این زمینه فعال هستند.

برای مثال، اگر قرار است شماره مجازی برای چت‌جی‌پی‌تی تهیه کنید، می‌توانید از سایت نامبرلند یا سایر سایت‌های ارائه‌دهنده شماره مجازی استفاده کنید. نکته‌ای که نیاز است درنظر بگیرید، فعال بودن شماره‌هایی است که به اسم مجازی دراختیارتان قرار می‌گیرد.

۲. دندان اسب پیش‌کش را این‌بار دقیق بشمارید

هرچند دندان اسب پیش‌کش را نمی‌شمارند، اما شما فارغ از اینکه قصد ساخت شماره مجازی رایگان یا پولی را دارید، حتما امکانات و محدودیت‌های سرویس موردنظرتان را بررسی کنید. زیرا ممکن است برای مثال شماره‌ای که دریافت کردید، فقط برای برخی کشورهای خاص فعال باشد و دقیقا برای کشور موردنظر شما غیرفعال‌ باشد.

همچنین ممکن است باتوجه به نیاز کسب‌وکارتان بخواهید به‌جای قرار دادن چندین شماره‌تلفن روی سایتتان یک شماره تلفن مرکزی قرار دهید که بقیه کارمندان از طریق همان یک شماره در دسترس باشند. به‌همین دلیل نیاز است از امکانات شماره مجازی به‌طور کامل باخبر شوید.

۳. از امکانات برنامه وب، اندروید و IOS مطمئن شوید

باتوجه به نیاز کسب‌وکارتان می‌توانید از شماره‌هایی استفاده کنید که قابلیت فعال‌سازی روی مرورگر تلفن‌های همراه اندروید و IOS را داشته باشد. بهتر است سراغ سرویسی روید که نسخه موبایل و دسکتاپ را همزمان داشته باشد. به‌این‌ترتیب، دسترسی شما به آن در هر شرایطی راحت خواهد بود.

۴. رایگان یا پولی؟ مسأله این است

اگر‌ دنبال برنامه ساخت شماره مجازی رایگان هستید، سرویس‌ها و برنامه‌های پولی هدف شما نیست. همچنین اگر قرار است برای خرید شماره‌ مجازی هزینه کنید، مطمئن شوید که قیمت سرویس در ازای خدماتی که دریافت می‌کنید، به‌صرفه باشد. هرچند معمولا سرویس‌های ایرانی، به‌جز ارائه شماره مجازی خدمات دیگری ندارند. بااین‌حال، نیاز است بابت پولی که می‌پردازید، جزییا۹ سرویس موردنظر و خدمات احتمالی آن را درآورید. ساخت شماره مجازی رایگان نامحدود اغلب یکبار مصرف است.

۵. پشتیبانی و خدمات واقعی یا شعار تبلیغاتی؟

 برخی از سرویس‌ها امکان ضبط تماس، تبدیل پست صوتی به متن، ارسال SMS و MMS و پشتیبانی از تلفن گویا را نیز همراه با پنل شماره‌های مجازی ارائه می‌دهند. البته سرویس‌های رایگان فقط شماره مجازی را دراختیارتان قرار می‌دهند. بااین‌حال، اگر سرویس پولی را انتخاب می‌کنید، مطمئن شوید خدمات و پشتیبانی سرویس موردنظر، یک شعار تبلیغی نباشد! درهمین زمینه، می‌توانید از نظرات کاربران و افرادی که پیش از شما از سرویس دریافت شماره مجازی استفاده کردند، بهره ببرید.

مزایای استفاده از شماره مجازی
مزایای استفاده از شماره مجازی

 کاربرد شماره مجازی؛ از برقراری ارتباط تا بهره‌مندی خدمات

تا چند سال گذشته که مردم به‌جای تلفن از کبوتر نامه‌رسان، چاپار یا سایر ابزارها برای برقراری ارتباط با یکدیگر از راه دور استفاده می‌کردند، استفاده از وسیله‌ای به‌نام تلفن همراه دور از تصور بود. حالا که در عصر تکنولوژی، مدام تولید یک ابزار هوشمند برق از کله‌مان می‌پراند و زندگی را به‌اصطلاح برایمان ساده‌تر می‌کند، شماره‌های مجازی نیز رخی نشان دادند و برقراری ارتباط و استفاده از خدمات را به‌خصوص برای ما ایرانیان غیور و تحت تحریم! ساده کردند. در ادامه، بخشی از کاربردهای این شماره‌های جذاب مجازی را باهم بررسی خواهیم کرد:

۱. در کسب‌و‌کار و ارتباط با مشتری؛ همیشه در دسترس

نظرسنجی در KPMG2021 انجام شد که نشان می‌دهد حدود ۶۹ درصد از کارکنان به استفاده از تلفن مجازی روی آوردند. چه یک وب‌سایت کوچک داشته باشید یا یک فروشگاه اینترنتی بزرگ، برای برقراری ارتباط مؤثر و راحت با مشتریانتان نیاز به ابزارهای ارتباطی مختلف دارید. درحالی‌که بسیاری افراد هنوز معتقدند که داشتن یک خط تلفن ثابت اعتماد کاربران به آن‌ها را بیشتر می‌کند، آمارها نشان داده که تا حد بسیار زیاد تلفن‌های ثابت در رسیدگی به تماس‌ها و پشتیبانی از کاربران چندان مؤثر عمل نکردند.

اینجا‌است که یک برنامه ساخت شماره مجازی به شما کمک می‌کند تا علاوه‌بر داشتن شماره ثابت خود، یک شماره مجازی نیز برای برقراری ارتباط مؤثر با مشتریانتان داشته باشید. بسیاری از کسب‌وکارها برای ادغام کردن سرویس CRM، ایمیل و سایر پلتفرم‌های سازمان که نیاز به ارتباط با مشتری دارد، از شماره مجازی استفاده می‌کنند. از طرفی به‌جای اینکه یک نفر پشت تلفن‌های مکرر مشتریان موهایش سفید شود و نقش تلفنچی را ایفا کند، هر تماس در شماره مجازی به نفر مرتبط در سازمان متصل خواهد شد. به‌این‌ترتیب، شما می‌توانید از شماره مجازی خود، در همه جا روی لپ‌تاپ، تلفن همراه، تلفن ثابت و سایر دستگاه‌ها از طریق اینترنت استفاده کنید.

۲. استفاده از خدمات سایت‌های خارجی؛ از وقت سفارت تا هوش مصنوعی

اکنون که خیلی وقت است تب‌وتاب استفاده از هوش مصنوعی و چت‌جی‌پی‌تی برای هر نوع کاربردی حتی پرسیدن سوال «امروز غذا چی درست کنم». بالا گرفته است، احتمالا تا الان به چالش ساخت اکانت در این سرویس‌ها برخوردید.

اگر چه محدودیت‌های ایران در استفاده از هر نوع سرویس بین‌المللی مثل تیری به جانمان می‌نشیند و تا قطره آخر اعصابی که برایمان مانده را می‌مکد، اما خبر خوب اینکه برای ساخت اکانت و سرویس‌های خارجی که نیاز به شماره تلفن کشورهایی به‌جز ایران دارند، استفاده از شماره مجازی کار را ساده کرده است. شما می‌توانید با ساخت شماره مجازی آن را برای ثبت‌نام در هر نوع سرویس و سایتی که ایران را تحریم‌ کرده است، به‌کار ببرید. بله، همچنان هنر نزد ایرانیان است و بس!

۳. ساخت اکانت شبکه اجتماعی؛ امنیت تلفن اصلی‌تان را حفظ کنید

فرض کنید می‌خواهید یک حساب کاربری در تلگرام یا واتساپ بسازید اما نمی‌خواهید با شماره اصلی خودتان بسازید. دراین‌صورت می‌توانید از شماره‌های مجازی استفاده کنید. برای مثال اگر شماره واقعی شما ۰۹۱۲۱۲۳۴۵۶۷ است، شماره مجازی شما با کدی به‌جای ایران و به‌صورت ۰۵۱۲۳۴۵۶۷۸ خواهد بود. حالا هنگام ساخت اکانت تلگرام یا واتساپ می‌توانید شماره مجازی خود را وارد کنید.

اگر به‌هر دلیلی قصد ساختن اکانت‌های مختلف در شبکه‌های مجازی را دارید، شماره‌های مجازی کمکتان خواهند کرد. با ساخت شماره مجازی تلگرام یا واتساپ، به‌جای شماره اصلی‌تان این شبکه‌ها را روی شماره مجازی خود خواهید داشت. در واقع  ساخت شماره مجازی واتساپ، تلگرام، اینستاگرام یا هر نوع شبکه مجازی به حفظ حریم خصوصی شما نیز کمک خواهد کرد و افراد به موقعیت مکانی محل سکونت شما دسترسی پیدا نخواهند کرد. از طریق برنامه‌هایی که در بالا گفتیم، به ساخت شماره مجازی رایگان برای تلگرام یا واتساپ می‌توانید اقدام کنید.

۴. برقراری تماس خارجی؛ به دورترین نقطه دنیا وصل شوید

اگر هنوز چندان با امکاناتی مثل ایمو، واتساپ یا هر نوع رسانه‌ای که امکان برقراری تماس صوتی و تصویری به خارج از کشور را فراهم می‌کند، ارتباط برقرار نکردید یا به‌هر دلیلی، نیاز است به‌صورت تماس و ارسال پیامک با فردی در آن سوی دنیا ارتباط برقرار کنید، باز هم شماره‌های مجازی کمکتان می‌کنند. با این شماره‌ها، شما می‌توانید فارغ از هزینه‌های گزافی که یک‌ خط واقعی برایتان می‌تراشد، با کشورهای خارجی تماس برقرار کنید.

ماستودون چطور محبوب شد؟ آیا ماستادون رقیب جدی برای توییتر است؟ چطور می‌توان عضو ماستودون شد؟ در مقاله زیر بخوانید.

شبکه اجتماعی ماستودون چیست؟

مزایا و معایب استفاده از شماره مجازی

در مورد مزایای شماره‌های مجازی ساده‌ترین و اصلی‌ترین مزیتی که می‌توان نام برد، دسترسی و سهولت در استفاده و هزینه کمتر است. اما اجازه دهید نگاهی دقیق‌تر به مزایای آن بیندازیم:

۱. نیازی به سخت‌افزار اضافی ندارد

شماره‌های مجازی در تلفن همراه یا لپتاپ شما وجود دارند و برای دسترسی به آن‌ها فقط نیاز به اینترنت دارید. هرچند برخی از ارائه‌دهندگان شماره‌های مجازی برای سازمان‌ها به وسایل مخصوص مانند Voip نیاز دارند، اما به‌عنوان یک کاربر عادی، برای استفاده از شماره مجازی نه سیم‌کارت همراه اول و ایرانسل نیاز دارید و نه ابزار و وسایل پیچیده!

۲. مقرون به‌صرفه و حافظ جیب شماست

سیستم تلفن ثابت حتی برای یک شرکت بزرگ با صد هزار کارمند و کارگر نیز گران درمی‌آید. فارغ از اینکه یک شرکت بزرگ چند هزار کارمندی دارید یا به‌تازگی کسب‌وکارتان را راه انداختید، شماره مجازی به صرفه‌جویی در هزینه‌هایتان کمک می‌کند.

۳. امکان استفاده از یک شماره برای تمام اعضای تیم

برای تیم‌های فروش، پشتیبانی و حفظ اعتبار کسب‌وکار شما این نکته اهمیت بسیار دارد که هربار هنگام برقراری ارتباط، ارسال پیامک یا تماس با مشتری فقط از یک خط تلفن استفاده کنید. از آن‌جایی که تلفن‌های ثابت معمولا ممکن است مشغول باشند، با ساخت شماره مجازی چنین دردسری نخواهید داشت. یعنی تمام اعضای تیم به‌صورت همزمان می‌توانند با یک شماره با مشتریان ارتباط برقرار کنند. بدون اینکه کسی  پشت خط منتظر بماند.

۴. ادغام و یکپارچه‌سازی با برنامه‌ها را ساده می‌کند

اگر نسبت به خرید تلفن مجازی و Voip اقدام کنید، به‌راحتی می‌توانید آن را با سایر برنامه‌ها و پلتفرم‌های سازمان مانند سرویس ایمیل، CRM یا سایر سرویس‌های پیامکی خود ادغام کنید. فرض کنید در یک سازمان، به‌جای اینکه پلتفرم‌های مختلف برای ارسال پیامک، ایمیل، برقراری تماس و سایر اقدامات داشته باشید، تمام این کارها را می‌توانید در یک پلتفرم مدیریت کنید.

۵. به‌راحتی می‌توانید تماس‌ها را مدیریت کنید

 از طریق برنامه ساخت شماره مجازی، می‌توانید تعداد تماس‌ها، پیامک‌های دریافتی و ارسالی و بسیاری از فاکتورهای دیگر را مطابق با سرویسی که تهیه کردید، مدیریت کنید. این قضیه به شما کمک می‌کند تا تجزیه و تحلیل دقیقی از گزارش‌های تماس خود به‌خصوص در حوزه کسب‌و‌کار داشته باشید.

مثلا اگر قرار است کدی برای شما پیامک شود تا با آن احراز هویت انجام دهید، به‌راحتی می‌توانید کد را از طریق پنل کاربری شماره مجازی خود بررسی کنید.

در مقابل، یک‌سری موارد را نیز نمی‌توان نادیده گرفت. برای مثال، ممکن است تابه‌حال تجربه دریافت تماس یا پیامک از این شماره‌های مجازی را داشته باشید که در انتها متوجه شدید از جانب یک کلاهبردار بوده و دسترسی به شماره اصلی او ندارید. همچنین برخی از شرکت‌ها ممکن است محدودیت‌هایی برای استفاده از شماره مجازی در فعالیت‌های سازمانی و ارتباط با مشتریان درنظر گرفته باشند. در این مورد، نیاز است پیش از خرید یا ساخت شماره مجازی از محدود نبودن این شماره‌ها مطمئن شوید.

جمع‌بندی

ساخت شماره مجازی به شما کمک می‌کند تا به‌راحتی برای اموری که نیاز به شماره خارجی دارد، بدون نیاز به تلفن و سیم‌کارت، زیر چند ثانیه به شماره مجازی خود دسترسی پیدا کنید. از ثبت‌نام در سایت‌هایی که نیاز به وریفای دارند تا تماس به‌دورترین نقطه در خارج از کشور، شماره‌های مجازی کار را ساده کردند. در این مقاله، نحوه ساخت شماره مجازی به همراه کاربرد و مزایای آن را بررسی کردیم. نظر شما در این زمینه چیست؟ اگر تجربه‌ای در زمینه خرید یا دریافت شماره مجازی رایگان یا پولی دارید، نظرتان را می‌توانید در انتهای همین مقاله با ما درمیان بگذارید. از اینکه تا انتهای مقاله نگاه سبزتان را به این مطلب سپردید از شما ممنونیم.

سؤالات متداول

۱. آیا شماره مجازی امن است؟

بله، شما می‌توانید با ساخت شماره مجازی اطلاعات شخصی مثل تلفن اصلی‌تان را به‌صورت ناشناس نگه دارید و در عین حال، کاملا در دسترس باشید.

۲. منظور از شماره مجازی چیست؟

شماره مجازی، مبتنی بر اینترنت و در فضای ابری است و برای ارسال پیامک یا برقراری تماس به تلفن یا سیم‌کارت نیازی ندارد.

۳. نحوه ساخت شماره تلفن مجازی رایگان چگونه است؟

ساخت شماره مجازی باتوجه به سرویس و پلتفرمی که برای این کار انتخاب کردید، متفاوت است. بااین حال برای ساخت شماره مجازی رایگان می‌توانید از پلتفرم‌هایی مانند Textnow، Textplus و Talk now استفاده کنید.

۴. کاربرد شماره تلفن مجازی چیست؟

شماره مجازی برای کسب‌وکارهای آنلاین، ساخت حساب کاربری در سایت‌های خارجی، برقراری تماس با مشتریان، دریافت پیامک و تماس از خارج از کشور مناسب خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم