سرور مجازی کالی چیست و چه کاربردی دارد؟

Avatar
نویسنده: دریا آزادخواه
یکشنبه 25 مهر 1400
مطالعه: ۱۵ دقیقه ۰ نظر ۱۹۲۷ بازدید

سرور مجازی کالی یک VPS می‌باشد که با سیستم عامل کالی لینوکس سازگاری داشته باشد. در واقع کالی یک توزیع از لینوکس و مبتنی بر دبیان است که برای هم برای ایجاد امنیت و شناسایی آسیب‌پذیری بکار می‌رود و هم برای هک و نفوذ! این توزیع محبوب قابل نصب روی انواع سیستم‌ها و رایانه‌ها است و صدها ابزار مختلف با قدرت بالا را برای انجام عملیات‌های امنیتی و هک در اختیار شما قرار می‌دهد. سیستم عامل قدرتمند کالی قابلیت نفوذ بسیار بالایی دارد و اگر در زمینه هک یا امنیت فعال هستید حتما با آن آشنایی دارید.

بنا داریم در این مقاله سرور مجازی کالی را به شما معرفی کرده و روش‌هایی که می‌توانید سیستم عامل کالی را روی سرور مجازی نصب کنید را به شما آموزش دهیم پس اگر می‌خواهید همه چیز را درمورد ویژگی‌ها و امکانات کالی و همین‌طور نحوه دستیابی به آن بدانید، با ما همراه باشید.

خرید سرور مجازی لینوکس با سیستم کالی از پارس پک

شما می‌توانید از این مقاله برای مدیریت سرویس وی پی اس لینوکس خود استفاده کنید و یا اگر قصد خرید سرویس‌های VPS پارس پک را دارید، می‌توانید با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید. همچنین، برای اطلاع از هزینه‌ها و تعرفه‌ها می‌توانید به لینک‌ زیر مراجعه کنید.

کالی لینوکس چیست؟

سرور مجازی کالی

خرید VPS کالی لینوکس

به دلیل opensource بودن لینوکس، تابحال افراد و شرکت‌های مختلف صدها توزیع برای آن ارائه داده‌اند مانند اوبونتو، OpenSUSE، Fedora، BackTrack و… که هر یک از این توزیع ها ویژگی‌های خاص خود را دارند. همانطور که پیش از این هم گفتیم کالی یک توزیع از لینوکس است که به طور خاص برای فعالان حرفه‌ای در زمینه هک و نفوذ و همینطور متخصصان در حوزه امنیت مجازی طراحی شده. پس اول از همه باید بگوییم که کالی برای افراد مبتدی در لینوکس سیستم عامل مناسبی نیست.

به عنوان یک معرفی مختصر می‌توان گفت توزیع Kali Linux بر اساس Debian بوده و از Gnome به عنوان رابط دسکتاپ خود بهره می‌برد. این متخصصِ عملیات‌های نفوذ و امنیت برای افراد حرفه‌ای ساخته شده و طبیعتاً مانند دیگر توزیع‌های لینوکس منبع باز یا Opensource است و همچنین اداره و تامین مالی آن با کمپانی Offensive Security است.

سرور مجازی کالی چیست؟

سرور مجازی کالی

چطور بهترین سرور مجازی کالی لینوکس را پیدا کنیم؟

وقتی بخشی از یک سرور فیزیکی جداسازی شده و به صورت اختصاصی در اختیار شما قرار می‌گیرد، شما صاحب یک سرور مجازی می‌شوید. سرورهای مجازی می‌توانند تحت سیستم عامل‌های مختلفی مانند ویندوز و لینوکس باشند که با توزیع‌ها و ورژن‌های مختلف این سیستم عامل‌ها سازگار است.

برخی شرکت‌های ارائه دهنده سرویس‌های میزبانی سرور مجازی لینوکس خود را با توزیع کالی سازگار کرده و در اختیار کاربران قرار می‌دهند، بطوریکه می‌توانید روی این VPS سیستم عامل کالی را نصب کنید یا از شرکت ارائه دهنده بخواهید این کار را برای شما انجام دهد. در ادامه نحوه آماده سازی یک سرور مجازی کالی را برایتان شرح می‌دهیم. اما قبل از آن لازم است کالیِ شفت انگیز و ابزارهایش را بیشتر به شما معرفی کنیم.

بررسی و شناسایی آسیب‌پذیری امنیتی و حتی هک و تست نفوذ با سرور مجازی کالی به‌راحتی با قدرت و سرعت بالا انجام می‌شود. در سرور مجازی کالی لینوکس می‌توانید از منابع پایدار و امن به‌صورت ریموت استفاده کنید و اقدامات امنیتی مختلفی را بسته به اهداف خود انجام دهید. در این سرویس به‌دلیل استفاده از سیستم‌عامل کالی برای مدیریت منابع وی‌پی‌اس، ابزارهای تست نفوذ و امنیت شبکه زیادی در آن نصب شده است.

برای آشنایی کامل با سیستم عامل لینوکس، انواع توزیع‌ها، زبان‌های برنامه‌نویسی، بخش‌های مختلف آن و… مقاله زیر را بخوانید.

لینوکس چیست؟

آیا استفاده از سرور مجازی کالی غیرقانونی است؟

درست است که سیستم عامل کالی لینوکس برای هک و تست نفوذ استفاده می‌شود اما نه تنها نصب و استفاده از کالی که استفاده از هر سیستم عامل دیگری غیرقانونی نیست. بلکه غیر قانونی بودن آن بستگی به هدف استفاده از آن دارد! اگر از سرور مجازی کالی به عنوان یک هکر کلاه سفید استفاده می‌کنید کار شما کاملاً قانونی است اما درصورتیکه شما یک هکر کلاه سیاه باشید مشخص است که استفاده شما هم از VPS کالی غیرقانونی خواهد بود.

بررسی و شناسایی آسیب‌پذیری امنیتی و حتی هک و تست نفوذ با سرور مجازی کالی به‌راحتی با قدرت و سرعت بالا انجام می‌شود. در سرور مجازی کالی لینوکس می‌توانید از منابع پایدار و امن به‌صورت ریموت استفاده کنید و اقدامات امنیتی مختلفی را بسته به اهداف خود انجام دهید. در این سرویس به‌دلیل استفاده از سیستم‌عامل کالی برای مدیریت منابع وی‌پی‌اس، ابزارهای تست نفوذ و امنیت شبکه زیادی در آن نصب شده است.

هکر کلاه سفید چه تفاوتی با هکر کلاه سیاه دارد؟

هکرهای کلاه سفید برای تست استرس سیستم های اطلاعاتی شرکت‌ها استخدام می‌شوند. آن‌ها بدافزارها را آنالیز می‌کنند و یا برای انجام تست نفوذ سیستم‌های اطلاعاتی شرکت‌شان را هک می‌کنند. آن‌ها ممکن است برای انجام تست‌هایشان کارکنان شرکت را فریب داده تا روی لینک‌های حاوی بدافزارها کلیک کنند. اما کار این افراد قانونی است و با رضایت و اطلاع صاحب شرکت انجام می‌شود.

هک کلاه سفید یکی از دلایل قوی بودن سیستم امنیتی کمپانی‌های بزرگ است و به خاطر وجود آن‌هاست که ورود به سیستم‌هایی که توسط شرکت‌های بزرگ اداره می‌شوند بسیار دشوارتر از سیستم‌هایی است که توسط مشاغل کوچک اداره می‌شود و خب کاملا مشخص است که هکرهای کلاه سیاه کسانی هستند که بدون رضایت صاحب سایت به آن حمله کرده و اطلاعاتش را در معرض خطر قرار می‌دهند.

سرور مجازی کالی

کار با وی پی اس کالی لینوکس برای هک

مزایای سرور مجازی کالی

مزایایی که حرفه‌ای‌ترین ابزار نفوذ یعنی کالی در اختیار شما قرار می‌دهد عبارتند از:

  • بیش از 600 ابزار تست نفوذ و امنیت شبکه که از قبل نصب شده‌اند.
  • Opensource و رایگان است.
  • از زبان‌های زیادی پشتیبانی می‌کند.
  • با Rasberry Pi قابل استفاده است.

معایب سرور مجازی کالی

شاید مهم‌ترین نقطه ضعف Kali Linux این باشد که برای افراد تازه‌کار در لینوکس مناسب نیست. همین‌طور معایب دیگر کالی عبارتند از:

  • کمی کند است.
  • ممکن است برخی از نرم‌افزارها را خراب کند.
سرور مجازی کالی

معرفی استفاده از سرور مجازی کالی لینوکس رایگان

معرفی ابزارهای وی پی اس کالی لینوکس

همانطور که اشاره شد سیستم عامل کالی لینوکس بیش از 600 ابزار تست نفوذ و هک را در اختیار شما قرار می‌دهد. برخی از این ابزارها از نظر فنی بسیار قوی بوده و با دانش برنامه‌نویسی کمی به سادگی از نفوذهای پیچیده جلوگیری می‌کنند.

10 ابزار برتر در سرور لینوکس کالی عبارتند از:

  1. Aircrack-ng: رهگیری و شکستن رمزهای عبور در ارتباطات از راه دور
  2. Burp Suite: نفوذ در سیستم‌هایی که از پروتکل HTTP استفاده می‌کنند.
  3. Wireshark: تجزیه و تحلیل بسته‌ها در پروتکل‌ها
  4. Sqlmap: آزمایش نفوذ از طریق کد SQL
  5.  Owasp Zap: تشخیص آسیب‌پذیری ابزارهای تحت وب
  6. Metasploit: محیط کدنویسی و هک
  7. Nmap: جستجو و اسکن شبکه و شناسایی تمام اشکالات فعال شبکه
  8. Maltego: شناسایی و جمع‌آوری داده‌ها قبل از نفوذ
  9. John the Ripper: شکستن پسوردها
  10. THC Hydra: حملات Brute Force
سرور مجازی کالی

هاست کالی لینوکس برای کنترل امنیت

امکانات دیگری که یک سرور مجازی تحت سیستم عامل کالی در اختیار شما قرار می‌دهد عبارتند از:

  • جمع آوری اطلاعات Information Gathering
  • برنامه وب Web Application (مجموعه‌ای از ابزارها برای نفوذ به برنامه‌های تحت وب)
  • ابزارهای گزارش‌دهی Reporting Tools (ابزارهایی برای جمع‌آوری اطلاعات و گزارش‌دهی)
  • هک سخت افزاری Hardware Hacking (ابزارهایی برای هک Android و Arduino )
  • تست استرس Stress Testing (ابزارهایی برای آپلود و تست system load)
  • مهندسی معکوس Reverse Engineering
  • Sniffing / Spoofing (ابزارهایی برای تشخیص و انجام عملیات جعل هویت)
  • Exploitation Tools (ابزارهای اجرای کدهای هک و نفوذ)
  • حملات بی سیم Wireless Attacks (ابزارهایی برای حمله به تاسیسات و شبکه‌های Wireless)
  • حملات رمز عبور Password Attacks (ابزارهایی برای شکستن پسووردها)
  • تجزیه و تحلیل میزان آسیب پذیری Vulnerability Analysis

VPS کالی لینوکس چطور تشکیل می‌شود؟

سرور مجازی کالی

از کجا وی اس کالی لینوکس رایگان بگیریم؟

همانطور که اشاره کردیم اگر شرکت ارئه‌ دهنده‌ی سرویس مسزبانی سرور شما را سازگار با کالی طراحی کرده باشد، شما می‌توانید سیستم عامل کالی را روی VPS خود نصب کنید. همینطور می‌توانید از سرورهای فیزیکی خام که هیچ سیستم عاملی روی آن‌ها نصب نیست بخرید و خودتان کالی را روی آن نصب کنید. در ادامه می‌خواهم نحوه‌ی نصب و پیکربندی توزیع لینوکس کالی را در یک سرور مجازی شرح دهم.

مسیر اول برای نصب کالی لینوکس بر روی VPS

توجه داشته باشید که نصب کالی بر روی VPSهایی انجام خواهد شد که مبتنی بر دبیان و اوبونتو باشند.

برای شروع نصب، مراحل زیر را دنبال کنید:

sudo apt update
sudo apt -y upgrade
wget https://http.kali.org/pool/main/k/kali-archive-keyring/kali-archive-keyring_2018.1_all.deb
wget https://archive.kali.org/kali/pool/main/l/live-build/live-build_20180618kali1_all.deb

پس از اینکه فایل‌ها را دانلود کردید، آن‌ها را نصب کنید. طبق دستورات زیر پیش بروید:

sudo apt -y install git live-build cdebootstrap debootstrap curl
sudo dpkg -i kali-archive-keyring_2018.1_all.deb
sudo dpkg -i live-build_20180618kali1_all.deb

اکنون باید script و تنظیمات پیکربندی را ایجاد کنید و طبق دستور زیر live-build را پیش ببرید:

cd /usr/share/debootstrap/scripts/ (echo "default_mirror http://http.kali.org/kali"; sed -e "s/debian-archive-keyring.gpg/kali-archive-keyring.gpg/g" sid) > kali sudo ln -s kali kali-rolling cd ~ git clone git://gitlab.com/kalilinux/build-scripts/live-build-config.git cd live-build-config/

برای عدم بررسی نسخه باید این مرحله را اسکیپ کنید. پس اسکریپت build.sh را با استفاده از دستورات زیر ویرایش کنید. دستورات زیر با ” exit 1 ” انجام می‌شود:

# Check we have a good debootstrap ver_debootstrap=$(dpkg-query -f '${Version}' -W debootstrap) if dpkg --compare-versions "$ver_debootstrap" lt "1.0.97"; then if ! echo "$ver_debootstrap" | grep -q kali; then echo "ERROR: You need debootstrap >= 1.0.97 (or a Kali patched debootstrap). Your current version: $ver_debootstrap" >&2 exit 1 fi fi

پس از ویرایش دستورات اسکریپت build.sh در بالا این دستورات باید به صورت زیر تغییر کند:

# Check we have a good debootstrap ver_debootstrap=$(dpkg-query -f '${Version}' -W debootstrap) if dpkg --compare-versions "$ver_debootstrap" lt "1.0.97"; then if ! echo "$ver_debootstrap" | grep -q kali; then echo "ERROR: You need debootstrap >= 1.0.97 (or a Kali patched debootstrap). Your current version: $ver_debootstrap" >&2 # exit 1 fi fi

حالا دستور زیر را وارد کنید تا ISO شما ایجاد شود:

sudo ./build.sh --variant light –verbose

برای آزمایش ISO پس از نصب کالی می‌توانید چندین packages را در اوبونتو با استفاده از دستورات زیر نصب و استفاده کنید:

sudo apt -y install qemu-kvm libvirt-bin ubuntu-vm-builder bridge-utils sudo adduser $(id -un) kvm newgrp kvm

اکنون برای حفاظت از نسخه نصب شده Kali باید یک dynamic disk image ایجاد کنید. به این منظور از دستورات زیر استفاده کنید:

qemu-img create -f qcow2 kali-disk.img 100G kvm --name Kali -m 1024 -hda kali-disk.img -cdrom kali-linux-light-rolling-amd64.iso -boot d

سپس تصویر زیر برای شما ظاهر می‌شود که در آن یک نمونه زنده از کالی را اجرا می‌کنید. همچنین می‌توانید آن را بر رویvirtual disk نصب کنید.

نصب kali روی vps

نصب کالی روی vps

پس از اتمام نصب، ماشین ایجاد شده را با دستور زیر اجرا کنید:

kvm --name Kali -m 1024 -hda kali-disk.img -boot c

 

مسیر دوم برای نصب kali Linux در VPS

راه دوم برای نصب Kali Linux بر روی سرور VPS استفاده از Converto است. با این روش می‌توانید Automated Kali Linuxیا Parrot OS Installer را روی سرور مجازی خود نصب کنید. همچنین در نظر داشته باشید که این روش برای سیستم‌های مبتنی بر Debian و Ubuntu امکان پذیر است.
دستورات زیر را به ترتیب تایپ و اجرا کنید:

sudo apt-get update sudo apt-get install git git clone https://github.com/developerkunal/Converto.git cd Converto. chmod +x converto.sh ./converto.sh

نصب کالی روی vps

نصب کالی روی vps

از شما سوال می‌شود که آیا قصد نصب کالی لینوکس را روی سرور دارید؟ 1 را برای تأیید نصب و 2 را برای خروج تایپ کنید. همینطور برای اینکه اطلاعات بیشتری به دست آورید تایپ کنید: note

برای شروع نصب کالی 1 را تایپ کنید تا به مرحله بعد بروید.

نصب kali روی vps

نصب کالی روی vps

چند انتخاب پیش روی شماست، برای نصب نسخه maintainer دکمه Y را بزنید:

نصب کالی روی vps

برای راه‌اندازی مجدد سیستم Yes را انتخاب کنید:

نصب kali روی vps

نصب کالی روی vps

گزینه دوم را انتخاب کرده و Enter را فشار دهید:

نصب kali روی vps

نصب کالی روی vps

دوباره همان کار را انجام دهید:

نصب kali روی vps

نصب کالی روی vps

حالا بسته ی مورد نظرتان را از بین گزینه‌ها انتخاب کنید:

نصب kali روی vps

نصب کالی روی vps

در این مرحله باید Kali Linux – all packages را انتخاب کنید:

نصب kali روی vps

نصب کالی روی vps

زبان مورد نظر خود را انتخاب کنید:

نصب kali روی vps

نصب کالی روی vps

وقتی سوال زیر برایتان نمایش داده شد No را انتخاب کنید:

نصب kali روی vps

نصب کالی روی vps

سوال درمورد اینست که آیا Mac به طور خودکار تغییر کند؟ Yes را انتخاب کنید:

نصب kali روی vps

نصب کالی روی vps

Enter را بزنید:

نصب kali روی vps

نصب کالی روی vps

Yes را انتخاب کنید:

نصب kali روی vps

نصب کالی روی vps

اگر نمی خواهید کاربری به kismet اضافه کنید Enter را بزنید:

نصب kali روی vps

نصب کالی روی vps

وقتی پنجره زیر را مشاهده کردید، From inetd را انتخاب کرده و Enter را فشار دهید:

نصب kali روی vps

نصب کالی روی vps

چطور سرور مجازی کالی رایگان دریافت کنیم؟

تقریبا اکثر سایت‌های ارائه دهنده خدمات میزبانی سرور مجازی را به صورت رایگان و با محدودیت زمانی در اختیار شما می‌گذارند اما بین شرکت‌های ایرانی پیدا کردن شرکتی که سرورهای مجازی‌اش را با توزیع کالی سازگار کند کار سختی است. دلیلش هم اینست که ممکن است مسائل قانونی و مشکلات زیادی برای کاربران علاقمند به استفاده غیرقانونی از سرور مجازی کالی پیش بیاید و شرکت‌های میزبانی ترجیح می‌دهند خودشان را از این مشکلات دور نگه دارند. پس اگر تصمیم داشتید از سایت‌های ایرانی VPS کالی دریافت کنید مطمئن شوید که آن‌ها به شما سرور سازگار با کالی ارائه خواهند داد.

همچنین می‌توانید سرور مجازی کالی رایگان را از سایت‌های خارجی بگیرید، اکثر سایت‌های خارجی هم مانند سایت‌های ایرانی سرورهای مجازی خود را با محدودیت زمانی به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌دهند. بعد از اینکه از بین سایت‌های خارجی سایت موردنظرتان را پیدا کردید که VPS کالی را به صورت رایگان ارائه می‌دهد، بهاتر است برای استفاده از خدمات سایت فیلترشکنتان روشن باشد زیرا بسیاری از این سایت‌ها به ipهای ایرانی خدمات نمی‌دهند.

سرور مجازی کالی
راهنمای خرید سرور مجازی کالی لینوکس

خرید سرور مجازی از خدمات میزبانی ابری پارس پک

اگر اولین تجربه‌تان درزمینه سرورهای مجازی است یا دانش کافی در انتخاب بهترین نوع سرور مجازی  ایرانی یا خارجی دارید، پارس پک، یکی از شرکت‌های هاستینگ قدرتمند ایران، به شما کمک خواهد کرد تا بهترین پنل را متناسب با نیازتان انتخاب کنید. برای دریافت هرگونه راهنمایی و مشاوره رایگان از‌طریق تیکت یا تلفن می‌توانید با کارشناسان پارس پک ارتباط بگیرید. همچنین برای مشاهده تعرفه‌ها و اطلاعات بیشتر میتوانید وارد صفحه زیر شوید.

جمع بندی

سرور مجازی کالی بین تعداد زیادی از سیستم عامل‌ها که برای تامین امنیت مجازی استفاده می‌شوند یکی از بهترین‌ها است. نصب سیستم عامل کالی بر روی سرور مجازی به شما کمک می‌کند که عملیات‌های موردنظرتان را با سرعت خیلی بالا انجام دهید و از هر کجا و با هر سیستمی که بخواهید به آن وصل شوید. برای خرید سرور مجازی کالی مناسب باید منابع سخت‌افزاری مورد نیازتان را در نظر بگیرید و متناسب با آن پیکربندی سرور را انجام دهید.

خوشحالیم که در این مقاله آموزش لینوکس از سری مقالات آموزش سیستم عامل از بلاگ پارس پک که درباره VPS کالی و نحوه نصب کالی روی سرور مجازی آماده شده بود را خواندید و امیدواریم توانسته باشیم به سوالاتتان در مورد کالی جواب‌های قانع کننده‌ای بدهیم. اگر یک خوره تکنولوژی هستید یا بهرحال گذرتان به این وادی افتاده‌ است، بلاگ پارس پک جایی است که می‌توانید برای یادگیری و آشنایی بیشتر روی آن حساب کنید.

سوالات متداول

1. کالی لینوکس چیست و چه استفاده‌ای دارد؟

کالی یک توزیع از لینوکس و مبتنی بر دبیان است که برای هم برای ایجاد امنیت و شناسایی آسیب‌پذیری بکار می‌رود و هم برای هک و نفوذ!

2. سرور مجازی کالی چیست؟

برخی شرکت‌های ارائه دهنده سرویس‌های میزبانی، سرور مجازی لینوکس خود را با توزیع کالی سازگار می‌کنند بطوریکه می‌توان روی سرور مجازی، توزیع کالی را نصب کرد.

3. آیا استفاده از سرور مجازی کالی غیر قانونی است؟

استفاده از هر سیستم عاملی از جمله کالی قانونی است و غیر قانونی بودن آن بستگی به هدفی دارد که در استفاده از آن دارید. اگر از لینوکس کالی به عنوان هکر کلاه سفید استفاده می‌کنید قانونی است اما استفاده از هکر کلاه سیاه آن را غیرقانونی می‌کند.

4. سیستم عامل کالی چه مزایایی دارد؟

  • بیش از 600 ابزار تست نفوذ و امنیت شبکه از قبل نصب شده‌اند.
  • Opensource و رایگان است.
  • از زبان‌های زیادی پشتیبانی می‌کند.
  • با Rasberry Pi قابل استفاده است.

5. VPS کالی چطور تشکیل می‌شود؟

برای نصب سیستم عامل کالی بر روی سرور لینوکسی دو روش وجود دارد که آن‌ها را با تصویر داخل مقاله شرح داده‌ایم.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم