باز کردن پاورشل با دسترسی ادمین

Avatar
نویسنده: مدیا روشن
سه‌شنبه 6 فروردین 1398
مطالعه: ۸ دقیقه ۰ نظر ۲۱۲۷ بازدید

راه های متفاوتی برای باز کردن پاورشل با استفاده از خط فرمان و با دسترسی با ادمین وجود دارد که هر کدام از این روش ها دارای پیچیدگی ها و یا سادگی های خاص خودشان می باشند. پاورشل به عنوان یک موتور قدرتمند و اتوماسیون با روش هایی که در اختیار می گذارد، انجام بسیاری از کارها را برای کاربران حرفه ای ویندوز راحت تر نموده است و به نوعی به انجام کارهای متعدد کامپیوتری سرعت بخشیده است. به همین علت پاورشل ویندوز تبدیل به یکی از کارآمدترین ابزارها برای استفاده شده است. نکات متعددی در مورد باز کردن پاورشل با دسترسی ادمین وجود دارد که در ادامه این مقاله از سری مقالات آموزش پاورشل به آن خواهیم پرداخت.

خرید سرور ویندوز با دسترسی ادمین از پارس پک

از این مقاله می‌‌توانید برای مدیریت سرویس‌های ویندوز خود استفاده کنید و اگر قصد خرید انواع سرویس ویندوز پارس پک را دارید، می‌توانید با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید. همچنین، می‌توانید جهت کسب‌ اطلاعات بیشتر به لینک‌های زیر مراجعه کنید.

روش های باز کردن پاورشل با دسترسی ادمین

به منظور باز کردن پاورشل با دسترسی ادمین روش های مختلفی پیش روی کاربران حرفه ای ویندوز قرار دارد. با انتخاب هر کدام از این روش ها و دستورات می توانید وارد محیط مخوف و پیچیده ولی کاربردی ویندوز پاورشل شوید.

  • روش اول: باز کردن پاورشل با دسترسی ادمین با استفاده از نوار جستجوی Cortana

در ویندوز ده می توانید با استفاده از نوار وظیفه و یا به اصطلاح Taskbar پاورشل را باز کنید. بدین این صورت که در قسمت ذکرشده در ابتدا باید نوای جستجوی Cortana را سرچ کنید.

تصویر زیر به خوبی نشان دهنده دستور بالا می باشد:

cortana ویندوز 10

آموزش اجرای پاورشل با دسترسی ادمین

سپس بر روی Windows PowerShell کلیک راست کرده و Run as administrator را انتخاب کنید. این فرآیند را به خوبی می توانید در تصویر زیر مشاهده نمایید.

اجرای پاورشل با ادمین استریتور

نحوه کار با پاورشل در ویندوز 10

در مرحله بعدی UAC از شما رضایت مبنی بر باز شدن را می خواهد که در این صورت شما بر روی گزینه بله کلیک می کنید. در نتیجه PowerShell برای شما باز خواهد شد.

به منظور درک بهتر و آگاهی از نتیجه نهایی می توانید به تصویر زیر دقت کنید:

اجرای powershell

Powershell ویندوز 10

  • روش دوم: باز کردن پاورشل با دسترسی ادمین به وسیله Run Window

در روش دوم از باز کردن پاورشل می توان از Run Window بهره برد. بدین صورت که در ابتدا کلیدهای ترکیبی Windows + R را روی صفحه کلید فشار دهید. این کار به منظور باز شدن کادر Run می باشد. سپس در این کادر پاورشل را تایپ کنید و پس از آن کلید Enter را بزنید.

تصویر زیر مرحله بالا را به خوبی نشان می دهد:

جست و جو پاورشل

دستور پاورشل در run

پاورشل ویندوز به صورت حقوق فعلی کاربر راه اندازی می شود. همچنین اگر می خواهید دستور را از حالت عادی خود به حالت administrator تغییر دهید، به راحتی می توانید دستور پاورشل زیر را تایپ کنید پس از کلید Enter  را فشار دهید.

این دستور به صورت زیر می باشد:

Start-Process powershell -Verb runAs

تصویر پایین نیز نشان دهنده اسکریپت ذکرشده می باشد:

تغییر به حالت ادمین در پاورشل

admin mode powershell

  • روش سوم: بازکردن powershell با دسترسی ادمین با استفاده از منوی Command Prompt و یا WinX

در این روش از پنج راه موجود، می توانید از Command Prompt استفاده کنید. در این روش در ابتدا باید Command Prompt را با عنوان administrator باز کنید و سپس پاورشل را تایپ کنید و پس از آن Enter را انتخاب کنید و آن را فشار دهید.

درج powershell

دستور پاورشل در cmd

از آن جایی که ویندوز 10 به روز رسانی های خود را آغاز کرد، می توانید با استفاده از منوی WinX نیز به پاورشل دسترسی پیدا کنید. برای استفاده از این منو کافیست دو کلید ترکیبی Windows + X را انتخاب کنید. با استفاده از این دو مورد می توانید منوی WinX را باز کنید. پس از آن بر روی ویندوز پاورشل (Admin) کلیک کنید.

اجرای ویندوز پاورشل

محل پاورشل در ویندوز 10

  • روش چهارم: باز کردن poweshell با دسترسی به ادمین با استفاده از Task Manager

در روش چهارم برای باز کردن پاورشل می توانید از Task Manager بهره ببرید. به منظور دسترسی پیدا کردن به آن، باید کلیدهای ترکیبی Ctrl + Shift + Esc را فشار دهید. به طور کلی Task Manager جزئیات محدودتر و کمتری را نسبت به روش های موجود از خود نشان می دهد.

اجرای پاورشل در task manager

powershell in task manager

تصویر بالا جزئیات بیشتری را در Task Manager نشان می دهد.

در مرحله بعدی کافیست پاورشل را تایپی کنید و سپس گزینه ” Create this task with administrative privileges” انتخاب کنید و پس از کلمه تایید و یا OK را بزنید. با استفاده از این روش به سرعت می توانید پاورشل ویندوز را باز نمایید.

برای آشنایی با پاورشل مقاله زیر را بخوانید.

پاورشل چیست؟

این دستور را به راحتی و به وضوح می توانید در تصویر زیر مشاهده کنید:

ساخت تسک جدید windows

Create powershell task in Run

  • روش پنجم: باز کردن poweshell با دسترسی ادمین با استفاده از منوی شروع و یا منوی استارت

در این روش برای باز کردن پاورشل با دسترسی ادمین می توانید از منوی Start شروع کنید. در این روش کاری که شما به عنوان یک کاربر ویندوز باید انجام دهید این است که بر روی دکمه همه برنامه ها کلیک کنید. این کار به منظور گسترش تمامی برنامه های موجود است.

منوی استارت windows

اجرای powershell در windows 10

تصویر دستور بالا می توانید به راحتی در ادامه ببینید.

اجرای پاورشل

اجرای پاورشل با run as administrator ویندوز 10

پس از انجام دادن مراحل بالا، کاری که باید بکنید این است که به پوشه Windows PowerShell بروید. سپس باید پوشه انتخابی را توسعه دهید و بر روی میانبر (ShortCut) ویندوز پاورشل کلیک راست کنید. آخرین کاری که نیاز است آن را به انجام برسانید انتخاب “Run as administrator” می باشد.

باز کردن پاورشل با دسترسی ادمین از روش های مختلفی بهره مند می باشد. به همین علت با فرا گرفتن تمامی این راه ها می توانید از سرعت عمل بالایی در انجام کارهای مربوطه خود به عنوان یک کاربر حرفه ای ویندوز برخوردار شوید.

جمع بندی

پاورشل از جمله ابزارهای قدرتمندی است که در محیط ویندوز بسیار کارآمد است. به همین علت می توان بهره های زیادی از آن برد که یکی از آن ها دسترسی با ادمین است. دستورات مختلفی در محیط ویندوز پاورشل وجود دارد که استفاده از هر کدام آن ها می توانند به نوعی کار کاربران را راه بیندازد. پس فرا گرفتن آموزش های لازم در ویندوز می تواند برای افراد متخصص از جمله کسانی که در حال فعالیت در زمینه هایی همچون IT هستند، ضروری و بسیار کارآمد باشد.

پنج روش برای باز کردن پاورشل با دسترسی ادمین وجود دارد که به بررسی تمامی آن ها در این مقاله از آموزش سیستم عامل و آموزش ویندوز پرداختیم. با داشتن تسلط کامل بر روی آن ها می توانید به راحتی به پاورشل دسترسی پیدا کنید.

سوالات متداول

به منظور باز کردن پاورشل با دسترسی ادمین روش های مختلفی وجود دارند که به تمامی آن ها پرداختیم. به همین علت سوال های متعددی نیز در این باره وجود دارد که برای گرفتن جواب های آن، به سوالاتی که در ادامه وجود دارند، توجه کنید.

1. برای دسترسی پیدا کردن به جزئیات بیشتر در Task Manager از چه دستوری می توانیم استفاده کنیم؟

به منظور دسترسی داشتن به جزئیات بیشتر در Task Manager می توانیم بر روی منوی File کلیک کنیم و بعد از New Task را انتخاب کنید.

2. برای باز کردن ویندوز پاورشل در ویندوز 7 از چه دستوری می توان بهره برد؟

اگر می خواهید که پاورشل را در ویندوز 7 باز کنید، می توانید بر روی All Programs -> Accessories کلیک کنید و سپس بر روی ویندوز پاورشل کلیکی راست نمایید و گزینه Run را انتخاب کنید.

3. به منظور باز کردن ویندوز پاورشل در ویندوز XP از چه دستوری می توان استفاده کرد؟

اگر قصد باز کردن ویندوز پاورشل را در ویندوز XP دارید می توانید از همان روش قبلی بهره ببرید.

4. چه سروری برای باز کردن پاورشل با  پنج روش ذکرشده مورد نیاز است؟

اگر می خواهید پاورشل ویندوز را با دسترسی ادمین طبق روش های ذکرشده باز کنید، سرور کامپیوتری شما باید 2016 به بعد باشد.

مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم