روتینگ با پاورشل

Avatar
نویسنده: مدیا روشن
شنبه 11 خرداد 1398
مطالعه: ۶ دقیقه ۰ نظر ۷۴۶ بازدید

بدون شک پاورشل دنیایی است که می‌توان ساعت‌ها در آن به جستجو پرداخت و هر بار یک چیز جدید را کشف نمود. اگر جزو کاربران حرفه‌ای ویندوز هستید، به راحتی می‌توانید پاورشل و دستوراتی که در آن هست را یاد بگیرید و سطح شما از این حرفه‌ای بودن نیز بالاتر برود. اسکریپت‌هایی که در پاورشل ویندوز خود را جا داده‌اند، از پیچیدگی‌ها و سادگی‌هایی بسیاری برخوردار هستند که در کنار تمام این‌ها فرا گرفتن آن‌ها بسیار کاربردی و به صرفه می‌باشند. تنها چیزی که در این جا مد نظر است، توجهی است که بر روی موضوع گذاشته می‌شود؛ زیرا تمامی آن‌ها می‌توانند در سرعت بخشیدن به خیلی از کارهای کامپیوتری شما مؤثر باشند. در ادامه این مقاله از سری مقالات آموزش پاورشل به این دستور خواهیم پرداخت.

خرید سرور ویندوز پارس پک با پاورشل

از این مقاله می‌‌توانید برای مدیریت سرویس‌های ویندوز خود استفاده کنید و اگر قصد خرید سرویس ویندوز پارس پک را دارید، می‌توانید با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید. همچنین، می‌توانید جهت کسب‌ اطلاعات بیشتر به لینک‌های زیر مراجعه کنید.

آموزش روتینگ به استفاده از پاورشل ویندوز

روتینگ از جمله دستوراتی است که به راحتی می‌توانید با پاورشل آن را به انجام برسانید. به طور کلی می‌توان روتینگ را به پارامترهای موجود در مسیریابی اطلاق داد. یعنی با انجام دادن دستورالعمل‌های ویژه می‌توان به اطلاعات جامعی که در مورد مسیرهای مختلف و یا روت ها در ویندوز وجود دارند، دسترسی پیدا کنید.

  • روتینگ از آن دستورالعمل‌هایی می‌باشد که باید به طور کامل با مثال آن را فرا بگیرید. پس با دقت به دستورهای زیر توجه کنید.

برای وارد نمودن دستور باید به دو مورد توجه کنید. یعنی برای دو مورد می‌توان این اسکریپت را وارد نمود:

  • دستورالعمل روتینگ در اینترفیس شبکه با استفاده از پاورشل
  • دریافت نمودن روت هایی به یک آدرس مشخص به نام 192.168.0.0 اشاره دارند.

هر کدام از موارد ذکرشده از اسکریپت‌های مختلف برخوردار می‌باشند که در ادامه به بررسی هر یک از آن‌ها خواهیم پرداخت.

آموزش دستورالعمل روتینگ در اینترفیس شبکه با استفاده از پاورشل

برای اینکه به این اسکریپت به درستی دست یابید، باید دستور زیر را در محیط پاورشل وارد نمایید:

Get-NetRoute -Protocol local -InterfaceAlias Ethernet

آموزش دریافت نمودن روت‌هایی به یک آدرس مشخص به نام 192.168.0.0 اشاره دارند:

برای دریافت کردن روتینگ‌ها و یا موقعیت‌های خاص مسیریابی از یک آدرس مشخص نیز می‌توان بهره برد. دستوری که در ادامه آورده خواهد شد مربوط به آدرس 192.168.0.0 است.

Get-NetRoute -DestinationPrefix 192.168*

چیزی که در این جا مد نظر است، این می‌باشد که دستور عددی بالا را به درستی وارد نمایید و در صورت استفاده از دو صفر موجود در آدرس، با خطا رو به رو خواهید شد.
اگر به دو دستور ذکرشده نهایت توجه را داشته باشید، در پیدا کردن آن در محیط پاورشل با هیچ گونه مشکلی رو به رو نخواهید شد.

بدون شک تمام آنچه در پاورشل وجود دارند، به نوعی می‌ توانند در به انجام رسیدن کارهای کامپیوتری و سروری شما بسیار تاثیرگذار خواهند بود که یکی از آن‌ها، یادگیری روتینگ و یا موقعیت‌های مسیریابی می‌باشند.

جمع‌بندی

بهره گرفتن از هر چیزی در بهترین نوع خود نیازمند پارامترهایی خاصی می‌باشد که یکی از آن‌ها علاقه و داشتن استعداد فردی در آن است که مورد ذکرشده در بین اولویت‌ها قرار می‌گیرند. اگر می‌خواهید که بدون هیچ دردسری به حل مشکلات خود با استفاده از ویندوزها و یا سیستم‌های کامپیوتری مختلف بپردازید، در این مقاله آموزش ویندوز از سری مقالات آموزش سیستم عامل آموختیم، بهترین راه‌حل برای شما آموزش پاورشل است.
بطور مثال به بهره‌گیری از دستوراتی که در بخش‌های قبل آورده شد، می‌توانید روت‌های مورد نظر خود را پیدا کنید و کارهای خود را در سریع‌ترین زمان ممکن به پیش ببرید. تسلط روی اسکریپتی که قصد استفاده از آن را دارید، نیز در این سرعت العمل کاملا تاثیر خود را نشان خواهد داد.

سوالات متداول

روتینگ و اطلاعات مربوط به آن، در میان دستوراتی قرار دارد که بطور نسبی از یک پیچیدگی برخوردار است. به همین علت در مورد آن سوال‌هایی نیز برای کاربران مختلف به وجود خواهند آمد که در ادامه به تعدادی از آن‌ها خواهیم پرداخت.

1. به منظور دریافت لیست‌هایی که روت‌هایی که فعال و یا اکتیو می‌باشند، چه دستوری را باید وارد نمود؟

اگر شما برای دریافت اطلاعات روتینگ نیاز به روت‌های فعال داشتید، با وارد نمودن دستور ذیل در محیط پاورشل می‌توانید به آن‌ها دسترسی پیدا کنید:

Get-NetRoute -State Alive

2. برای دریافت نمودن آن دسته از روت‌هایی که توسط یک پروتکل خاص اضافه گردیده‌اند نیازمند دریافت چه نوع دستوری هستیم؟

به منظور دسترسی به این نوع روت نیز می‌توانید از دستور زیر بهره ببرید:

Get-NetRoute -State Alive

3. در دستور بالا به جای کلمه Local از چه چیزی باید استفاده کنیم؟

اگر قصد استفاده از اسکریپت بالا را دارید، به راحتی می‌توانید به جای کلمه ذکرشده از پروتکل‌های مختلف و ویژه استفاده کنید.

4. اگر بخواهیم از پارامترهای دیگری در محیط ویندوز پاورشل استفاده کنیم، به کار بردن چه دستوری مورد نیاز است؟

برای دسترسی داشتن به اطلاعات بیشتر از پارامترها می‌توان عبارت Get-Help Get-NetRoute را وارد نمود.

مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم