غول صنعتی سوئیسی ABB در دام هکرها افتاد!

اخبار امنیت شبکه
Avatar
نویسنده: دارا رستگار
یکشنبه 7 خرداد 1402
مطالعه: ۲ دقیقه ۰ نظر ۲۲۶ بازدید

در این مقاله میخوانید

ABB که یکی از شرکت‌های بزرگ صنعتی در سوئیس است، این هفته تایید کرد که اخیرا هدف حمله باج‌افزارها قرار گرفته و هکرها توانسته‌اند بخشی از داده‌های این شرکت را سرقت کنند.

با توجه به اینکه هم‌اکنون تحقیقات قانونی در حال انجام هستند، تاکنون از انتشار جزئیات این موضوع خودداری شده است. در بیانیه‌ای که ABB منتشر کرده اینطور آمده است: «ABB تشخیص داده است که یک هکر به برخی از سیستم‌های ABB دسترسی پیدا کرده است و با استفاده از نوعی باج‌افزار، برخی از داده‌های این سازمان را استخراج کرده است».

در حال حاضر ABB در حال شناسایی و تحلیل داده‌هایی است که به سرقت رفته‌اند. اینطور که از شواهد پیدا است، این باج‌افزار تنها به «تعداد محدودی» از سرورها و اندپوینت‌ها نفوذ کرده است و از آنجایی که نمی‌تواند به‌طور خودکار از طریق ایمیل یا شبکه‌های محلی پخش شده باشد، به دست یک فرد غیرمجاز (هکر) فعال شده است.

ABB همچنین در بیانیه خود گفته است: «تمام خدمات و سیستم‌های مهم ABB راه‌اندازی شده‌اند، همه کارخانه‌ها در حال فعالیت هستند و این سازمان به خدمت رسانی به مشتریان خود ادامه می‌دهد. این شرکت همچنین در حال رفع ایرادات وارد شده است و امنیت سیستم‌های خود را بیش از پیش افزایش می‌دهد.» در پیام‌هایی که به‌صورت خصوصی برای مشتریان ABB ارسال شده‌اند، این موضوع عنوان شده است که تاکنون تحقیقات انجام شده هیچ مدرکی مبنی بر تأثیر مستقیم بر سیستم‌های مشتری پیدا نشده است و هیچ نشانه‌ای مبنی بر ناامن بودن اتصال به سیستم های ABB وجود ندارد.

اولین کسی که خبر هک شدن سیستم‌های ABB را منتشر کرد، Bleeping Computer بود. بعد از او، صحت این خبر توسط کوین بومونت، محقق معتبر امنیت سایبری، تایید شد. Beaumont در گزارش خود اینطور مطرح کرده بود که با توجه به پرداخت رشوه توسط ABB، این خبر در وب سایت Black Basta منتشر نشده است.

خبرگزاری SecurityWeek برای بررسی این ادعاها با ABB تماس گرفت، اما این شرکت گفت که فراتر از اطلاعاتی که در بیانیه مطبوعاتی آن‌ها آمده است، اظهار نظر نمی‌کند. سازمان ABB با بیش از صد هزار کارمند، در حوزه برق رسانی و اتوماسیون در بسیاری از کشورهای جهان فعالیت دارد.

منبع: securityweek

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم