چین به هک ایمیل‌های دولت آمریکا متهم شد.

چین به هک ایمیل‌های دولت آمریکا متهم شد.
Avatar
نویسنده: دارا رستگار
شنبه 24 تیر 1402
مطالعه: ۲ دقیقه ۰ نظر ۱۲۴۶ بازدید

در این مقاله میخوانید

مایکروسافت روز جمعه اعلام کرد که هکرهای چینی به کلیدهای دیجیتال این شرکت حمله کرده‌اند. به‌خاطر وجود یک شکاف امنیتی، این هکرها توانسته‌اند ایمیل‌های تعدادی از سازمان‌های دولتی ایالات متحده و سایر مشتریان مایکروسافت را هک کنند.

در یک پست وبلاگی، مایکروسافت بیان کرد که هکرها از طریق نامعلومی به یک کلید دسترسی پیدا کرده‌اند و با سوءاستفاده از یک شکاف امنیتی در مرحله تایید هویت کد مایکروسافت، کمپین جاسوسی سایبری خود را راه‌اندازی کرده‌اند.

این پست وبلاگی اطلاعات جامعی در مورد عملیات هکی که روابط بین چین و ایالات متحده و صنعت امنیت سایبری را تحت تاثیر قرار داده، ارائه کرده است. از طرف دیگر، چین هرگونه دخالت در این جاسوسی را رد کرده است.

مایکروسافت و مقامات آمریکایی در چهارشنبه شب اعلام کردند که از ماه می، هکرهای دولت چین به‌طور مخفیانه به حساب‌های ایمیل حدود 25 سازمان دسترسی داشته‌اند. آن‌ها همچنین افزودند که دست کم ۲ سازمان دولتی، وزارت امور خارجه و وزارت بازرگانی، در این لیست قرار دارند.

آنتونی بلینکن (Antony Blinken)، وزیر امور خارجه آمریکا، در جلسه‌ای در جاکارتا به دیپلمات برجسته چینی، وانگ یی (Wang Yi)، گفت :«هر اقدامی که دولت، شرکت‌ها یا شهروندان آمریکایی را مورد هدف قرار دهد، برای ایالات متحده نگرانی بسیار بزرگی است و ما اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.»

مایکروسافت تا به‌حال توضیحی درباره اینکه چگونه هکرها به یکی از کلیدهای دیجیتال شرکت دست یافته‌اند، ارائه نداده است. این موضوع باعث شده تا برخی از کارشناسان فکر کنند که شاید خود مایکروسافت قبل از این سرقت‌ها هک شده باشد.

مایکروسافت برای ارائه پاسخ به سوالاتی که در مورد هک شدن کلیدهای دیجیتال بودند، محتاطانه عمل کرد. این شکاف، مسائل امنیتی مایکروسافت را زیر سوال برده است و مقامات و قانون‌گذاران از این شرکت خواسته‌اند که یک سطح بالایی از بررسی دیجیتال که به لاگینگ (logging) معروف است را به‌صورت رایگان برای تمامی مشتریان فراهم کند.

در روز پنجشنبه، مایکروسافت در بیانیه‌ای اعلام کرد که انتقادات را جدی می‌گیرد و در حال بررسی بازخوردها است. این شرکت همچنین گفته است که به‌طور پیوسته با مقامات آمریکایی همکاری می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم