آخرین فرصت برای بروزرسانی ویندوز سرور ۲۰۱۲

پایان بروزرسانی ویندوز سرور ۲۰۱۲
Avatar
نویسنده: دارا رستگار
یکشنبه 26 شهریور 1402
مطالعه: ۳ دقیقه ۰ نظر ۹۷۱ بازدید

پایان دوره پشتیبانی محصولات ویندوز سرور ۲۰۱۲ در اکتبر ۲۰۲۳، فرصت اندکی برای ارتقای سرورهای‌تان باقی مانده است❗️
ویندوز سرور ۲۰۱۲ در ماه آینده از چرخه پشتیبانی خارج می‌شود. اکنون زمان آن فرا رسیده که برای حفظ امنیت و کارایی سیستم‌هایتان، اقدامات لازم را انجام دهید.
مایکروسافت اعلام کرد که پشتیبانی از تمامی نسخه‌های ویندوز سرور ۲۰۱۲ و ۲۰۱۲ R2 در تاریخ ۱۰ اکتبر ۲۰۲۳ به پایان خواهد رسید.

آخرین فراخوان مایکروسافت برای به‌روزرسانی سرورها

این اتفاق چندان غیرمنتظره نیست، چرا که مایکروسافت در ابتدای سال ۲۰۲۳ یک یادآوری در این خصوص منتشر کرده بود. حمایت اصلی از ویندوز سرور ۲۰۱۲ نیز در سال ۲۰۱۸ به پایان رسیده بود. لازم به ذکر است که ویندوز سرور ۲۰۱۲ اولین نسخه از سرورهای ویندوز بود که از ویژگی Hyper-V پشتیبانی می‌کرد.

عواقب تمدید استفاده از سرورهای قدیمی

پس از تاریخ مذکور، مایکروسافت دیگر بروزرسانی‌های امنیتی یا غیرامنیتی، رفع اشکالات، پشتیبانی فنی یا به‌روزرسانی محتوای آنلاین فنی را برای این نسخه‌ها ارائه نخواهد داد. استفاده از نسخه‌های حمایت‌نشده پس از این تاریخ ممکن است منجر به بروز مشکلات پایداری در سرورهای قدیمی شود.

راهنمای ارتقای سرور برای مدیران سیستم

ارتقا به نسخه‌های جدیدتر: مایکروسافت به ارتقا به ویندوز سرور ۲۰۲۲ توصیه می‌کند. حمایت از نسخه‌های جدیدتر مانند ۲۰۱۹ و ۲۰۲۲ تا چند سال آینده نیز ادامه خواهد داشت.
خرید بروزرسانی‌های امنیتی تمدید شده: مدیران می‌توانند ESUs را برای ویندوز سرور ۲۰۱۲ خریداری کنند که شامل ۳ سال بیشتر بروزرسانی‌های امنیتی تا اکتبر ۲۰۲۶ است.
انتقال به ماشین‌های مجازی آژور: انتقال پایگاه‌داده‌ها و برنامه‌ها به آژور مزایایی همچون دسترسی به ESUs رایگان برای ۳ سال دارد. توصیه می‌شود قبل از ارتقای سرورها، آزمایش‌های لازم به منظور جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی انجام شود.
ویندوز سرور ۲۰۱۲ طی سالیان گذشته، به دلیل ویژگی‌ها و قابلیت‌های برجسته‌ای که داشت، محبوبیت و کاربرد گسترده‌ای در سازمان‌ها و شرکت‌ها پیدا کرد. اما همه چیز عمر مفید خود را دارد و زمان آن فرا رسیده که کاربران این سیستم‌عامل قدیمی، با نصب نسخه‌های جدیدتر، از مزایای بی‌شمار ارتقا از جمله افزایش امنیت و بهره‌وری بهره‌مند شوند. مایکروسافت نیز با ارائه راهکارهایی همچون ارتقا به ویندوز سرور ۲۰۲۲ یا مهاجرت به سرویس‌های ابری، کاربران را در این گذر حمایت می‌کند. در مجموع، توصیه می‌شود مدیران سیستم ضمن برنامه‌ریزی، در اسرع وقت نسبت به ارتقای سرورها اقدام کنند تا از مزایای نسخه‌های جدید بهره‌مند شوند و از پشتیبانی و امنیت آن‌ها مطمئن باشند.
منبع: ویندوز سنترال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم