نجات بیت کوین توسط خدمات ابری گوگل!

بیت کوین و گوگل کلود
Avatar
نویسنده: دارا رستگار
شنبه 17 تیر 1402
مطالعه: ۴ دقیقه ۰ نظر ۱۲۳۶ بازدید

در این مقاله میخوانید

اقدام جدید گوگل کلود، درست در زمانی که اپل درها را بر روی شبکه بیت کوین بسته است. این همکاری چگونه می‌تواند فعالیت شبکه لایتنینگ بیت کوین را تقویت کند؟
گوگل کلود آخرین شرکتی است که به بیت کوین علاقه نشان داده است. اخیرا این سرویس که ۲۲۵ میلیارد دلار ارزش دارد، همکاری‌ای با شرکت ولتاژ داشته است. ولتاژ یکی از ارائه‌دهندگان زیرساخت شبکه لایتنینگ بیت کوین است.
اگر این همکاری با موفقیت پیش برود، گوگل کلود که به‌عنوان یکی از بزرگترین ارائه دهندگ

ان رایانش ابری در جهان شناخته می‌شود، می‌تواند در سراسر جهان خدمات مبتنی بر بیت کوین را ارائه دهد و در عین حال به توسعه شرکت ولتاژ نیز کمک کند. گراهام کریزک (Graham Krizek)، مدیرعامل ولتاژ، در مصاحبه با خبرگزاری کوین تلگراف گفت

«شرکت ولتاژ به کمک گوگل کلود قصد دارد خدمات خود را در سطح بین‌المللی به مشتریان ارائه دهد؛ زیرا ما مشتریانی داریم که می‌خواهند به انگلیس یا کشورهای آسیایی نیز خدمت‌رسانی کنند.»

در مقابل، گوگل نیز می‌تواند برای ارائه خدمات لایتنینگ بیت کوین از ولتاژ کمک بگیرد. مدیرعامل ولتاژ در ادامه گفت: «یکی از خدماتی که ما در ولتاژ ارائه می‌دهیم، خدمت‌رسانی به شرکت‌هایی است که می‌خواهند از مزایای شبکه لایتنینگ بیت کوین در ارائه خدمات خود اضافه کنند.»
خبر همکاری بین گوگل کلود و ولتاژ بازتاب زیادی در رسانه‌های اجتماعی داشته است. این اتفاق نشان می‌دهد گوگل بیش از گذشته به لایتنینگ بیت کوین توجه داشته است؛ اما پیامدهای همکاری بین گوگل کلود و ولتاژ تنها به این موارد محدود نمی‌شود.

کریستوفر کالیکوت

کریستوفر کالیکوت (Christopher Calicott)، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری Tramell Venture Partners در گفتگو با کوین تلگراف گفت:

«ما از طریق تعدادی از کارمندان سابق گوگل که در بخش پشتیبانی فعالیت داشتند متوجه شدیم که این یک همکاری غیرمنتظره بوده است. اتفاقی که کارمندان گوگل را شگفت‌زده خواهد کرد.»

نگرش گوگل نسبت به شبکه لایتنینگ کاملا در تقابل با دیدگاه کمپانی اپل است؛ به‌گونه‌ای که اپل اخیرا سرویس داموس که از لایتنینگ پشتیبانی می‌کرد را از فروشگاه خود (اپل استور) حذف کرده است. کالیکوت در ادامه توضیح داد که احتمالا در آینده شرکت‌های دیگر نیز از شبکه لایتنینگ استقبال کنند:
«در حال حاضر، طیف وسیعی از شرکت‌ها به‌طور آزمایشی از لایتنینگ استفاده می‌کنند. نادیده گرفتن اهمیت لایتنینگ به‌ویژه برای شرکت‌هایی که دارای سیستم پرداخت هستند می‌تواند عواقب زیادی داشته باشد.»
گوگل کلود تحت حمایت شرکت مادر خود، Alphabet، فعالیت می‌کند. پلتفرم پرداخت Google Pay دارای صدها میلیون کاربر در بیش از ۱۵ کشور جهان است.
از سال ۲۰۲۰ تاکنون، بخش سرمایه‌گذاری گوگل به‌نام (Google Ventures (GV، علاقه شدیدی به همکاری با شرکت‌های فعال در حوزه بلاک‌ چین، وب 3 و بیت‌ کوین نشان داده است.
در سال ۲۰۲۱، GV با مبلغی به ارزش ۶ میلیون دلار در شرکت ولتاژ سرمایه‌گذاری کرد. کالیکوت معتقد است علاقه گوگل به کریپتو می‌تواند حاکی از وقوع تغییرات بزرگی باشد:
«من از پرداختن بیش از حد به یک شرکت خاص متنفرم، اما به‌نظر من همانند دیگر جنبه‌های زندگی، وقتی مردم پول خود را در جایی سرمایه‌گذاری می‌کنند، توجه شرکت‌ها نیز به آن حیطه جلب می‌شود.»
گراهام کریزک نیز با این اظهار نظر موافق بود و گفت: «من فکر می‌کنم این همکاری یک سیگنال بزرگ است که نشان می‌دهد گوگل و سایر سازمان‌های بزرگ نیز به‌طور خاص بر استفاده از خدمات بیت کوین متمرکز شده‌اند.»
یکی از مخالفان حذف سرویس Damus از لیست خدمات اپل استور، جک دورسی، مدیرعامل سابق توییتر بود. علی‌رغم این اتفاق، استفاده از شبکه لایتنینگ همچنان مورد توجه کسب‌وکارهای چند میلیارد دلاری قرار دارد. به‌طوری که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های مکزیک که به‌تازگی فعالیت خود را آغاز کرده، از شبکه لایتنینگ استفاده کرده است. علاوه‌براین، دو صرافی بزرگ رمزنگاری Binance و Coinbase نیز وعده داده‌اند قرار است از شبکه لایتنینگ در خدمات خود استفاده کرده‌اند.
با این حال، هنوز زود است که در رابطه با آینده لایتنینگ بخواهیم قضاوت کنیم. در همین راستا کالیکات گفت: «برای تصمیم‌گیری در مورد آینده لایتنینگ، باید بر اساس روندی که در طول زمان طی می‌کند قضاوت کنیم.»
کریزک که از سال ۲۰۱۲ در فضای بیت کوین حضور داشته، در رابطه با اهمیت همکاری خود با گوگل گفته است:
«از زمانی که سازمان‌ها را بیشتر در جریان شبکه لایتنینگ بیت کوین قرار داده‌ایم، فکر می‌کنم با توجه به اشتیاق و تقاضایی که نسبت به این مسئله دریافت کرده‌ایم در حال حاضر هم توانسته‌ایم توجه سازمان‌ها را به خوبی جلب کنیم.»
او همچنین گفت که با توسعه فناوری شبکه بیت کوین، قرار است در آینده نزدیک خدمات بیشتری در این خصوص ارائه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم