معرفی صرافی کوکوین

Avatar
نویسنده: دارا رستگار
جمعه 5 شهریور 1400
مطالعه: ۱۱ دقیقه ۰ نظر ۱۹۷۲ بازدید

این روز‌ها بازار ارز دیجیتال یکی از بازارهای اینترنتی پرسود جهان است که بسیاری از افراد روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنند‌. در سال‌های اخیر، احتمالاً نام رمز‌ارز‌هایی مانند بیت‌کوین و اتریوم و دوج‌کوین زیاد به گوشتان خورده است و به‌طور‌کلی با قیمت و میزان سودآوری آن‌ها کم‌وبیش آشنا هستید.

هر فردی که می‌خواهد وارد بازار‌های ارز دیجیتال شود، باید سرمایه لازم را داشته باشد و ارزهای دیجیتال مدنظرش را در صرافی معتبری خریدوفروش کند. صرافی‌های آنلاین زیادی در‌زمینه تبادل رمزارزها فعالیت می‌کنند؛ ازجمله بایننس (Binance) و کوکوین (KuCoin). در این مطلب، قصد داریم صرافی کوکوین را معرفی و به ویژگی‌های مهمش اشاره کنیم؛ پس تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

صرافی کوکوین چیست؟

صرافی کوکوین (Kucoin) بستری امن و معتبر برای خرید‌و‌فروش ارز‌های رمزنگاری شده است. کوکوین کارش را از سال ۲۰۱۷ آغاز کرد و از آن زمان تا‌کنون، توانسته است پرقدرت به راهش ادامه دهد‌ و بیش از 10 میلیون کاربر جذب کند.

در این صرافی، بیش از 600 نوع رمزارز را می‌توان مبادله کرد و همین امر باعث شده است معامله‌گرهای بسیاری این صرافی را برای فعالیت خود انتخاب کنند. صرافی کوکوین با به‌کارگیری رابط کاربری آسان و کاربرپسند و نیز تضمین امنیت سرمایه تریدرها‌، یکی از پلتفرم‌های قدرتمند برای سرمایه‌گذارهای مبتدی و حرفه‌ای شناخته می‌شود. علاوه بر پشتیبانی از طیف گسترده‌ای کریپتوکارنسی، صرافی کوکوین از ارزهای فیات بسیاری از جمله «EUR، NZD، CZK، HUF، CAD»  نیز پشتیبانی می‌کند. این صرافی در بیش از 200 کشور جهان هزاران کاربر دارد و با ارائه خدمات کاربردی توانسته جزو 10 صرافی برتر جهان جای گیرد.

اگرچه کاربران ایرانی بدون ثبت‌نام در کوکوین می‌توانند معاملات خود را تا سقف محدودی (برای مثال ۵ بیت کوین) انجام دهند اما برای احراز هویت در آن محدودیت و تحریم‌هایی اعمال شده است. هرچند این محدودیت‌ها برای کاربران ایالت متحده نیز صدق می‌کند زیرا صرافی Kucoin مجوز فعالیت در آمریکا را ندارد.

صرافی کوکوین برای کدام کشور است

معرفی صرافی Kucoin

دفتر مرکزی صرافی کوکوین در کدام کشور قرار دارد؟

دفترمرکزی این صرافی پرطرفدار در جزیره کوچکی به‌نام سیشل (Seychelles) قرار دارد. اگرچه راه‌اندازی این صرافی مردمی در سال 2017 بوده اما تاسیس آن توسط چندین نفر با نام‌های مایکل گان (Michael Gan)، اریک دان (Eric Don)، تاپ لن (Top Lan)، کنت لی (Kent Li)، جان لی (John Lee)، جک ژو (Jack Zhu) و لیندا لین (Linda Lin) در سال 2013 انجام شده است. این صرافی اولین عرضه اولیه سکه (ICO) خود را در سال 2017 با ارائه تقریبا 27.5 میلیون دلار بیت کوین (5500 بیت کوین در زمان ICO) کامل کرد.

آموزش ترید در کوکوین

مزایای ترید در صرافی کوکوین

معاملات (ترید) در کوکوین چگونه است؟

کاربران صرافی Kucoin از طریق روش های ارتباطی آنلاین «وب‌سایت یا اپلیکیشن موبایل» می‌توانند معاملات خود را به‌سادگی انجام دهند.

این صرافی برای راحتی کاربران نسخه‌های اندروید و IOS اپلیکیشن موبایلی را نیز عرضه کرده است که تمام امکانات وب‌سایت در آن پشتیبانی می‌شود.

بعد از ثبت‌نام و ورود به سایت یا اپلیکیشن صرافی کوکوین شما می‌توانید به بازارهای خرید و فروش رمزارزهای متنوعی دسترسی داشته باشید و خرید یا فروش و ترید (Trade) کریپتوکارنسی‌ها و بسیاری موارد دیگر را با کارمزد بسیار کم انجام دهید.

بهترین سرور مجازی برای معامله در صرافی کوکوین چیست؟ در مقاله‌ی زیر بخوانید.

خرید بهترین VPS کوکوین

این پلتفرم از 4 نوع سفارش پشتیبانی می‌کند که عبارتند از:

  • سفارش بازار (Market Order)
  • سفارش محدود (Limit Order)
  • سفارش توقف استاپ لیمیت (Stop Limit Order)
  • سفارش توقف ضرر بازار (Market Stop-Loss Order)

معاملات مارجین (Margin)، فیوچرز (futures) و همتابه‌همتا (P2P) نیز از قابلیت‌های ترید در این صرافی هستند که برای کاربرانی که به دنبال امکانات خاص هستند می‌تواند مفید و کاربردی باشد.

همچنین کوکوین از ویژگی استکینگ (staking) پشتیبانی می‌کند و ویژگی Trading Bot را برای کمک به ساده‌سازی فرآیند معاملات معرفی کرده است. این ربات به‌عنوان یک مشاور برای پورتفوی ارزهای دیجیتال  (Cryptocurrency Portfolio) عمل می‌کند.

اگرچه این صرافی امکانات بالقوه زیادی را در نسخه وب و موبایل برای کاربران خود عرضه می‌کند اما کار با پلتفرم‌ کوکوین برای کاربران مبتدی چندان کاربر پسند نیست؛ با این حال، راهنمای کامل آموزشی در این سایت ارائه شده که کاربران می‌توانند پاسخ سوالات رایج خود را در آن پیدا کنند.

صرافی کوکوین یا کوینکس

نحوه ترید در کوکوین چگونه است؟

هزینه کارمزد در کوکوین چقدر است؟

صرافی کوکوین مدل کارمزدی سازنده و گیرنده  (maker/taker) را پیاده‌سازی کرده است که در آن هزینه‌ها از 0.0125 درصد تا 0.1 درصد براساس نوع و میزان معاملات متغیر خواهد بود. کارمزد دریافتی این پلتفرم در مقایسه با سایر رقبا  که امکان دارد تا 0.50 درصد کارمزد دریافت کنند بسیار پایین است.

همچنین کاربران براساس توکن KCS کوکوین خود می‌توانند از تخفیف‌هایی بهره‌مند شوند. لازم به ذکر است برداشت‌ها در این صرافی مشمول کارمزد کمی می‌شود اما برای واریز و شارژ حساب نیازی به پرداخت هزینه اضافی نیست.

کارمزد معاملات فیوچرز کوکوین

هزینه کارمزد صرافی Kucoin

معرفی ویژگی‌های صرافی کوکوین

تا این‌جا به‌اختصار با صرافی کوکوین آشنا شدید. در‌ادامه، با ما همراه باشید تا ویژگی‌های مهم این صرافی معتبر را به شما معرفی کنیم.

صرافی کوکوین

ویژگی صرافی کوکوین

1. دارای بیش از شش‌میلیون نفر کاربر فعال

در صرافی کوکوین، بیش از شش‌میلیون نفر کاربر از جای‌جای جهان فعالیت می‌کنند. این تعداد کاربر فعال برای صرافی آنلاین رقم درخورتوجهی است و می‌توان به سرعت مثال‌زدنی و کیفیت خدمات‌رسانی رضایت‌بخش صرافی کوکوین پی برد.

2. دارای ارز بومی

این صرافی رمز‌ارزی انحصاری به نام کوکوین شیرز (‌KuCoin Shares‌ به‌اختصار KSC) دارد. این رمز‌ارز بومی تاکنون نوسان‌های قیمتی چندانی را تجربه نکرده است و اکثر کاربرانی که آن را در حساب کوکوین خود نگه‌داری کرده‌اند، توانسته‌اند به سود چشمگیری دست پیدا کنند. شایان ذکر است که در‌صورت نگه‌داری این رمز‌ارز بومی، می‌توانید تخفیف‌های زیادی روی کمیسیون معاملاتتان دریافت کنید و از این طریق ارز بیشتری به‌دست بیاورید. جالب است بدانید که این رمز ارز بومی در سال ۲۰۱۸ به بیشترین حد قیمتی‌ خود رسید و در آن برهه زمانی، ارزش کلی بازارش در‌حدود ۸.۱میلیارد دلار تخمین ‌زده شد.

3. پشتیبانی تمام‌وقت

واحد پشتیبانی صرافی کوکوین ۲۴ساعته در ۷ روز هفته فعال است و به تمام سؤال‌ها و ابهام‌های کاربران پاسخ می‌دهد. بنابراین، اگر هنگام خرید‌و‌فروش رمز‌ارزی با مشکلات فنی و نرم‌افزاری مواجه شوید، در هر ساعتی از شبانه‌روز می‌توانید با پشتیبانی پلتفرم کوکوین ارتباط برقرار کنید تا در سریع‌ترین زمان ممکن مشکل را برطرف کنند.

چطور در صرافی کوکوین خرید و فروش کنیم؟ چه چهارچوب‌هایی وجود دارد؟ در مقاله‌ی زیر بخوانید.

راهنمای خرید از صرافی کوکوین

4. کاملاً ریسپانسیو

یکی از ویژگی‌های مهم پلتفرم کوکوین، ریسپانسیو‌بودن آن برای کامپیوتر و موبایل است. ریسپانسیو‌بودن به‌معنای این است که ساختار نرم‌افزاری و رابط کاربری تنظیم‌شده وب‌سایت یا اپلیکیشن روی تمام دستگاه‌ها به یک شکل نشان داده شود. فرقی نمی‌کند که با کامپیوتر وارد این پلتفرم شوید یا موبایل‌؛ چراکه رابط کاربری کاملاً یکسانی به شما نمایش داده می‌شود. این ویژگی برای شرایطی در نظر گرفته شده است که به لپ‌تاپ و کامپیوترتان دسترسی ندارید یا به هر دلیلی می‌خواهید با موبایل معاملات رمز‌ارزی خود را انجام دهید.

5. چارت‌های پیشرفته

در صرافی کوکوین، به‌منظور آگاهی کامل شما از روند و استراتژی معاملات رمز‌ارزی، نمودار‌ها و چارت‌های پیشرفته‌ای وجود دارند. با کمک این نمودار‌ها، می‌توانید هر‌کدام از دویست رمز‌ارز موجود در این صرافی را تجزیه‌وتحلیل کنید و با آگاهی کامل آن‌ها را بخرید یا بفروشید. همچنین در بخش‌های مختلف، می‌توانید نرخ سود و ضرر معاملات جاری و گذشته‌تان را مشاهده کنید. در‌نتیجه، پنل کاربری پیشرفته‌ای در حساب صرافی کوکوین خود در‌اختیار دارید و با بررسی‌های دقیق می‌توانید به سود بیشتری برسید.

6. رابط کاربری ساده

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم پلتفرم کوکوین، رابط کاربری ساده آن است‌. چیدمان بخش‌های مختلف پنل کاربری و طراحی صفحات خرید‌و‌فروش به‌گونه‌ای است که برای تمام کاربران مفهوم و درک‌کردنی باشد. فرقی نمی‌کند که فردی حرفه‌ای در‌زمینه خرید‌و‌فروش ارز دیجیتال هستید یا مبتدی؛ زیرا با وجود رابط کاربری ساده و در‌عین‌حال کاربردی این پلتفرم قدرتمند، بدون کوچک‌ترین مشکلی می‌توانید معاملاتتان را انجام دهید.

7. معاملات غیرامانی

معاملات غیر‌امانی گزینه‌ای اختیاری است که تمام کاربران در پنل کاربری خود به آن دسترسی دارند و در هر زمانی می‌توانند آن را فعال یا غیر‌فعال کنند. اگر گزینه معاملات غیر‌امانی را فعال کنید، کوکوین بر کیف‌پول شخصی‌تان نظارت نخواهد کرد و به‌میزان دلخواه می‌توانید معاملات خود را انجام دهید. صرافی کوکوین برای کاربرانش احترام و ارزش زیادی قائل است و با درنظرگرفتن این گزینه، اختیار تام هر کیف‌پول را به خودِ کاربر واگذار می‌کند.

8. جزو دَه صرافی برتر جهان

کوکوین جزو دَه صرافی آنلاین برتر دنیا در‌زمینه تبادل رمز‌ارزهاست که بیشترین حجم معاملاتی دنیا را ازآنِ خود کرده‌اند.

9. امنیت فراوان

شش‌میلیون نفر کاربر از سراسر جهان و رضایت اکثر آنان و پشتیبانی شبانه‌روزی همگی گواهی برای امنیت کم‌نظیر این پلتفرم هستند. توسعه‌دهندگان سایبری پلتفرم کوکوین شبانه‌روز در‌تلاش‌اند تا از انواع حملات سایبری و بروز اختلالات فنی جلوگیری کنند. در‌نتیجه، از‌لحاظ امنیت پنل کاربری برای خرید‌و‌فروش و نگه‌داری انواع رمز‌ارز‌ها خیالتان کاملاً راحت خواهد بود.

آیا در صورت ایجاد مشکل برای کوکوین جایگزینی برای این صرافی وجود دارد؟ مقاله‌ی زیر را بخوانید.

بهترین جایگزین صرافی کوکوین

10. چگونه از صرافی کوکوین استفاده کنیم؟

برای ثبت‌نام در این صرافی، ابتدا وارد وب‌سایت آن شوید و حساب کاربری برای خودتان بسازید. پس از ساخت حساب کاربری و واریز وجه، می‌توانید ارزهای دیجیتال دلخواهتان را مبادله کنید. شما عزیزان هم می‌توانید به‌راحتی حساب کاربری خودتان را در این پلتفرم قدرتمند و محبوب بسازید و در این بستر، معاملاتتان را انجام دهید.

آیا صرافی کوکوین امن است

صرافی کوکوین چه ویژگی‌هایی دارد؟

آیا صرافی Kucoin برای انجام معاملات امن است؟

Kucoin از سطح امنیتی بالا با بهره‌مندی از پروتکل محافظتی رمزنگاری‌شده برخوردار است. علاوه بر ویژگی‌های امنیتی و تایید دو مرحله‌ای حساب، این صرافی، پسورد جداگانه‌ای را برای ترید به کاربران پیشنهاد می‌دهد.  این رمزعبور علاوه بر اطلاعات معمول ورود به حساب کاربران، برای انجام معاملات یا برداشت دارایی از حساب نیز لازم است. بنابراین یک لایه امنیتی اضافی را نسبت به سایر صرافی‌ها در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

درحالی‌که این صرافی تایید احراز هویت کاربران (Know Your Customer) و ویژگی‌های امنیتی متناسب با استاندارد جهانی را ارائه می‌دهد اما در سال 2020 مورد حمله هکرها قرار گرفت به‌طوری که از آن به‌عنوان یکی از هک‌های بزرگ تاریخ یاد می‌شود.

در این هک، بیش از 280 میلیون دلار ارز دیجیتال کاربران به سرقت رفت اما صرافی کوکوین با استفاده از یک صندوق بیمه تمامی دارایی کاربران را به حساب‌هایشان بازگرداند. با این حال این یک نقص امنیتی بزرگ به‌شمار می‌رود.

جمع‌بندی

در این مقاله، به‌طور خلاصه با ویژگی‌های شاخص صرافی کوکوین آشنا شدیم. با‌توجه‌به محدودیت‌های روز‌افزونی که صرافی بایننس برای کاربران ایرانی و سایر کشورها اعمال می‌کند، صرافی کوکوین به‌عنوان رقیب جدی بایننس شناخته می‌شود و کاربران زیادی در حال مهاجرت و انتقال دارایی خود به این صرافی هستند. خرید سرور مجازی ترید کوکوین می‌تواند ابزاری بسیار کاربردی و مفید برای افزایش سرعت معاملات و امنیت حساب کاربری شما در این صرافی باشد.

سؤالات متداول

1. آیا صرافی کوکوین ایرانیان را تحریم کرده است؟

کاربران ایرانی برای انجام معاملات در کوکوین با محدودیت‌های صرافی بایننس روبه‌رو نیستند و بدون احراز هویت می‌توانند روزانه تا سقف ۵ بیت‌کوین را معامله کنند اما به‌دلیل تحریم‌های اعمال‌شده برای ثبت‌نام در این صرافی بایستی از سرور مجازی ترید استفاده شود.

2. آیا صرافی کوکوین امن است؟

بله این پلتفرم از پیشرفته‌ترین و به‌روزترین استانداردها و پروتکل‌های امنیتی رمزنگاری‌شده استفاده می‌کند و با خیال راحت می‌توانید در آن معاملات خود را انجام دهید.

3. صرافی کوکوین برای کدام کشور است؟

این صرافی در خارج از هنگ‌کنگ قرار دارد و دفتر مرکزی آن در جزیره کوچکی به‌نام سیشل قرار دارد.

4. صرافی کوکوین بهتر است یا صرافی بایننس

هرکدام از این صرافی‌ها دارای مزایای بالقوه‌ای هستند که نمی‌توان ارجحیت خاصی را نسبت به یکدیگر نام برد. بایننس در رتبه ۳ بهترین صرافی‌ها و کوکوین در رتبه ۵ قرار دارد و رقابت تنگاتنگی را در ارائه خدمات ترید برای جذب مخاطبان دارند.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم