صرافی OKX بهترین صرافی ارز دیجیتال جایگزین کوکوین

Avatar
نویسنده: دارا رستگار
دوشنبه 20 تیر 1401
مطالعه: ۸ دقیقه ۰ نظر ۱۹۵۹ بازدید

کوکوین (KoCoin) یکی از صرافی‌های ارز دیجیتال معروف‌ و برتر دنیاست که محدودیت‌ها و عیب‌های زیادی دارد و ممکن است در آینده مشکلات زیادی برای تریدرهایش به‌وجود آورد. به‌همین‌دلیل، بد نیست گزینه‌های جایگزین صرافی KoCoin را بررسی کنیم. در این مقاله، با معرفی یکی از صرافی‌های برتر دنیا که می‌تواند بهترین جایگزین برای صرافی کوکوین باشد، سعی می‌کنیم تمامی مشکلاتتان را حل کنیم.

معرفی صرافی OKX 

OKX یا همان OKEx یکی از صرافی‌های ارز دیجیتال است که در سال ۲۰۱۷ راه‌اندازی‌ شد و تعداد بسیار زیادی از ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، لایت‌کوین (LTC) و OKB (توکن بومی صرافی) را پشتیبانی می‌کند. در صرافی OKX، به‌راحتی می‌توانید ارزهای دیجیتال خود را بفروشید یا ارزهای دیجیتال دیگر را بخرید. این صرافی که از‌نظر حجم معاملات جزو پنج صرافی برتر دنیاست و بیش از ۲۰‌میلیون نفر کاربر در سراسر دنیا دارد، می‌تواند بهترین جایگزین برای صرافی کوکوین باشد.

مقاله‌ی زیر معرفی کاملی است از سرور مجازی مناسب تریدرها به همراه راهنمای خرید این VPS

سرور مجازی ترید چیست؟

Spot Trading و Derivative Trading دو ویژگی برتر صرافی OKX هستند که در‌کنار ویژگی‌های بسیار زیاد این صرافی از‌جمله Margin Trading، می‌توانید از آن‌ها استفاده و ارزهای دیجیتال خود را مبادله کنید. این صرافی ربات‌های معاملاتی پیشرفته‌ای دارد که می‌تواند کار خرید‌و‌فروش رمزارزها را برایتان آسان کند. صرافی اوکی ایکس بهترین انتخاب برای معامله‌گرانی است که به‌دنبال پرداخت کارمزد اندک هستند.

ثبت‌نام در صرافی okex

صرافی OKX یا جایگزین صرافی کوکوین را بیشتر بشناسید!

چرا OKX جایگزین مناسبی برای کوکوین است؟

  • ربات پیشرفته معاملاتی
  • پشتیبانی از بیش از ۴۰۰ ارز دیجیتال
  • پشتیبانی از معاملات غیرمتمرکز DEX
  • امکانات امنیتی مانند احراز هویت دوعاملی (2FA)
  • پشتیبانی از پل‌ها (Bridges)، استخرهای استخراج (Mining Pools)، وام‌ها (Loans)، بروکرها (Broker) یا Earn و …
  • پشتیبانی از بیش از ۴۰ ارز فیات همچون دلار کانادا (CAD)، ین چین (CNY)، یورو (EUR)، ین ژاپن (JPY)، دلار هنگ‌کنگ (HKD) و پزو شیلی (CLP)
  • کارمزد کمتر از ۰.۱۰درصد یا حتی کمتر: کارمزدهای معاملات از ۰.۱۰درصد شروع می‌شوند و با افزایش حجم معاملات، این درصد نیز  کاهش می‌یابد.
  • پشتیبانی از انواع معاملات از‌جمله معاملات اهرمی (Leverage Trading)، معاملات نقطه‌ای (Spot Trading)، معاملات مارجین (Margin Trading)، معاملات آتی یا Swap و…
  • خرید آسان ارز دیجیتال با استفاده از حساب بانکی یا کیف‌پول دیجیتال: ارزها را با چند کلیک با کارت اعتباری یا نقدی، انتقال حساب بانکی، گوگل‌پلی (Google Play)، اپل‌پی (Apple Pay) و سایر خدمات پشتیبانی‌شده بخرید.

برای آشنایی کامل با صرافی کوکوین و نحوه معامله در آن، مقاله‌ی زیر را بخوانید.

معرفی صرافی کوکوین

آموزش صرافی okex

دلایل برتری صرافی OKEX مقابل کوکوین

ترید در OKX

مانند بسیاری از صرافی‌های بزرگ ارزهای دیجیتال، OKX فرم معاملاتی ساده‌ای دارد که برای افراد مبتدی تا پیشرفته مناسب است. افراد تازه‌وارد به‌راحتی می‌توانند ارزهای دیجیتال خود را بخرند یا به ارزهای دیگر تبدیل کنند.

معامله‌گران حرفه‌ای پلتفرم‌های پیشرفته و دارای ویژگی‌های بیشتر را انتخاب می‌کنند. OKX پلتفرم بازار معاملاتی بسیار قدرتمندی دارد که از قابلیت‌های Limit ،Stop Orders و… پشتیبانی می‌کند. کاربران می‌توانند به‌راحتی سفارش‌های خود را ثبت و ارزهای دیجیتال را در بازار OKX معامله کنند.

در این صرافی، نمودارهای قیمتی بسیار پیشرفته نیز وجود دارند که می‌توانید برای پیش‌بینی قیمت ارزهای دیجیتال از آن‌ها استفاده کنید. نکته دیگر اینکه بازار معاملاتی صرافی اوکی ایکس از ربات‌های هوشمندی استفاده می‌کند که سفارش‌های شما را ثبت می‌کنند.

مقاله‌ی زیر راهنمای کاملی است برای خرید سرور مجازی ترید
مناسب کوکوین، آن را از دست ندهید.

راهنمای خرید VPS کوکوین

پلتفرم معاملات غیرمتمرکز OKX

اگر می‌خواهید معاملات را در دنیای غیرمتمرکز انجام دهید، امکان این کار در صرافی غیر‌متمرکز (DEX) OKX فراهم است. طراحی این صرافی شبیه به صرافی غیرمتمرکز Uniswap است و از ویژگی‌های Swap ،Pool و… پشتیبانی می‌کند. این پلتفرم از استخر نقدینگی و فارم‌های ماینر نیز بهره می‌برد  که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

برداشت از صرافی okex

انجام معاملات غیرمتمرکز در صرافی OKX

کارمزدهای صرافی OKX

اکثر صرافی‌های دنیا دو نوع کارمزد برای معاملات تعیین می‌کنند: یکی کارمزد بازارپذیرها (Taker) و دیگری کارمزد بازارسازها (Maker). بازارپذیرها همان افرادی هستند که از فهرست سفارش‌های موجود خرید خود را انجام می‌دهند و بازار‌سازها افرادی هستند که سفارشی را ایجاد یا نقدینگی را تأمین می‌کنند. صرافی OKX همانند سایر صرافی‌های دنیا کارمزدهای مختلفی برای کاربران دارد که بر‌اساس حجم معاملاتی و سطوح مختلف در ارزها و بازارهای متفاوت تعیین می‌شوند.

حداکثر کارمزد در معاملات Spot Trades این صرافی برای بازارپذیرها ۰.۱۰درصد و برای بازارسازها ۰.۰۸درصد است که با معاملات و ارز دارایی بیشتر، این کارمزد کاهش می‌یابد. همچنین، ۸ سطح کاربری VIP وجود دارد که باتوجه‌به حجم معاملات تعیین می‌شود. هر سطح کاربری حاوی درصد تخفیفی است که شامل معاملات شما می‌شود. سودهای سپرده و برداشت نیز به‌ازای هر کوین تعیین می‌شوند که می‌توانید با سپرده‌گذاری ارزهای خاص دریافت کنید. در‌‌مقایسه‌با میانگین کارمزدهای معاملاتی، کارمزدهای گیرنده و کارمزدهای سازنده OKX کمتر از میانگین کارمزد صرافی‌های دیگر است.

کارمزد واریز و سپرده و برداشت

این صرافی صرفاً برای معامله ارزهای دیجیتال طراحی شده است و امکان برداشت ارزهای فیات را نمی‌دهد. صرافی اوکی ایکس هیچ هزینه‌ای بابت کارمزد واریز یا سپرده ارزها از کاربران دریافت نمی‌کند. همچنین، کارمزد برداشت ارز دیجیتال در صرافی OKX تقریباً ۴۰درصد کمتر از میانگین کارمزدهای برداشت در سایر صرافی‌های ارز دیجیتال است. روی‌هم‌رفته می‌توان گفت که قیمت‌ها و کارمزدها در صرافی OKX بسیار اندک و رقابتی است.

مراحل کامل و تصویری خرید صرافی کوکوین در مقاله‌ی زیر آمده است.

راهنمای خرید از صرافی کوکوین

امنیت صرافی OKX

امنیت یکی از دغدغه‌های مهم‌ کاربران فعال در حوزه ارز دیجیتال است. صرافی ارز دیجیتال OKX جزو پلتفرم‌های امن‌ دنیا به‌حساب می‌آید که با خیال راحت می‌توانید ارزهای دیجیتال خود را در آن معامله کنید. این شرکت از گزینه‌های امنیتی استاندارد مانند احراز هویت دو‌عاملی (2FA) پشتیبانی می‌کند که امنیت حساب‌های شما را تا حد زیادی افزایش می‌دهد.

OKX در هنگ‌کنگ و مالت ثبت شده است و خدمات تجاری مطابق با VFAA ارائه می‌دهد. VFAA یا قانون دارایی‌های مالی مجازی مرجعی تحت‌نظارت خدمات مالی مالت است. این صرافی یکی از پلتفرم‌های معاملاتی رمزنگاری امن‌ جهان است که هرگز هک نشده؛ بنابراین، نقد منفی علیه آن وجود ندارد.

پلتفرم OKX ازنظر امنیت سابقه درخشانی دارد و تنها یک مورد خطرساز برایش اتفاق افتاده است که یکی از دارندگان کلید خصوصی تحت تعقیب قرار گرفت و تا یک هفته کاربران اجازه برداشت نداشتند و درنهایت، مشکل رفع شد. این مشکل نشان می‌دهد صرافی OKX کاملاً مسئولیت‌پذیر است.

OKX از کد ضد‌فیشینگ نیز برخوردار است که کاربران می‌توانند آن را فعال و از حساب خود دربرابر فیشینگ محافظت کنند. همچنین، قابلیت درخواست کد و رمز‌عبور برای برداشت امنیت شما را در این پلتفرم افزایش می‌دهد.

کارمزد صرافی okex

آیا صرافی OKEx امن است؟

اپلیکیشن موبایل صرافی OKX

صرافی OKX اپلیکیشن موبایل هم دارد که برای پلتفرم‌های اندروید و iOS در‌دسترس است. تمامی ویژگی‌های وب‌سایت صرافی آنلاین اوکی ایکس را می‌توانید در اپلیکیشن موبایل آن پیدا و استفاده کنید. با اپلیکیشن موبایل OKX به‌راحتی در زمان و مکان دلخواه و تنها با یک گوشی موبایل ترید کنید و از قابلیت‌های بازارهای معاملاتی آن بهره ببرید.

جمع‌بندی

صرافی OKX یکی از صرافی‌های ارز دیجیتال برتر دنیاست که از تمامی قابلیت‌های پیشرفته برای ترید و بازارهای معاملاتی پشتیبانی می‌کند. افراد مبتدی تا حرفه‌ای به‌راحتی می‌توانند از این صرافی استفاده کنند. ساختار کارمزدها و هزینه‌های دریافتی این صرافی بسیار رقابتی و ناچیز است و به‌عنوان یکی از ویژگی‌های مهم این صرافی از آن یاد می‌شود. صرافی OKX که از صرافی متمرکز و صرافی غیرمتمرکز DEX پشتیبانی می‌کند، می‌تواند انتخاب مناسبی برایتان باشد.

سؤالات متداول

1. آیا OKX به احراز هویت (KYC) نیاز دارد؟

OKX در زمان ثبت‌نام به تأیید KYC نیازی ندارد؛ اما اگر معامله‌گری بخواهد بیش از ۱۰۰ بیت کوین را در مدت ۲۴ ساعت برداشت کند، ممکن است صرافی از وی بخواهد که KYC را ثبت کند.

2. آیا شهروندان ایالات متحده می‌توانند از OKX استفاده کنند؟

خیر، مشتریان ایالات متحده به‌دلیل قوانین سخت‌گیرانه‌ای که خارج از کنترل صرافی OKX است، نمی‌توانند از آن استفاده کنند.

3. دفتر شرکت OKX در کجا قرار دارد؟

OKX در سال ۲۰۱۷ تأسیس شده است و یک دفتر مرکزی در جمهوری سیشل و تعداد زیادی دفتر در سایر نقاط جهان دارد.

4. آیا استفاده از OKX ایمن است؟

بله، این صرافی یکی از صرافی‌های ارز دیجیتال امن‌ جهان با پیشرفته‌ترین فناوری رمزگذاری است که پلتفرم را از شرّ هکرها ایمن نگه می‌دارد.

5. چگونه می‌توانیم پولمان را از OKX برداشت کنیم؟

معامله‌گران می‌توانند هر زمان که بخواهند، با پرکردن فرم برداشت و پرداخت هزینه‌های برداشت موردنیاز، ارز را برداشت کنند.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم