ایلان ماسک پول گوگل کلود را نمی‌دهد!

نپرداختن هزینه های گوگل کلود توسط توییتر
Avatar
نویسنده: دارا رستگار
یکشنبه 21 خرداد 1402
مطالعه: ۲ دقیقه ۰ نظر ۲۴۶ بازدید

روز گذشته خبرگزاری پلتفرمر (Platformer) گزارش داد که توییتر از پرداخت صورت‌حساب‌های Google Cloud خودداری کرده است و از آنجایی که قرار است قراردادش در ماه جاری تمدید شود، ممکن است این موضوع اعتماد بین تیم‌های امنیتی توییتر را کاهش دهد.

بنابر این گزارش، پیش از آنکه ایلان ماسک توییتر را خریداری کند این پلتفرم قراردادی چند ساله با گوگل امضا کرده بود که طبق آن متعهد شده بود از حساب‌های کاربران و سایر بخش‌ها محافظت کند.

پلتفرمر در گزارش خود جزئیاتی در مورد اینکه چگونه مشکلات بین شرکت‌ها می‌تواند مانع از اعتماد به تیم‌های ایمنی توییتر شود، ارائه نکرده است، اما طبق اطلاعاتی که در این گزارش آمده است، توییتر حداقل از ماه مارس در تلاش برای مذاکره مجدد درباره قرارداد خود با گوگل بوده است.

همچنین در این گزارش آمده است که توییتر برخی از خدمات را از طریق پلتفرم خودش در اختیار کاربران قرار می‌دهد و برخی دیگر را از طریق پلتفرم‌های ابری آمازون و گوگل به کاربران ارائه می‌دهد. بر اساس اطلاعات منتشر شده، آمازون در ماه مارس به توییتر هشدار داده بود که با توجه به عدم پرداخت صورت‌حساب‌های خدمات وب آمازون، از ارائه خدمات خود به توییتر خودداری خواهد کرد.

کاهش هزینه‌های خدمات ابری توییتر

از زمانی که ایلان ماسک توییتر را خریداری کرده است، بودجه این پلتفرم به‌طور چشمگیری کاهش پیدا کرده و هزاران کارمند اخراج شده‌اند. یک منبع موثق در نوامبر به رویترز (Reuters) گفته بود که ایلان ماسک به کارمندان خود دستور داده هزینه‌های زیرساختی مانند هزینه‌های خدمات ابری را به میزان یک میلیارد دلار کاهش دهند.

در حالیکه این اختلافات در حال افزایش است، توییتر با سرعت کافی به یک استعلام ایمیلی که در این خصوص ارسال شده بود، پاسخ نداد. همچنین، گوگل نیز به درخواستی که برای دریافت نظراتش در مورد این مسئله ارسال شده بود، پاسخ فوری و در زمان مشخصی نداد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم