هدف جدید مدیر فیسبوک، رقیبی برای توییتر ایلان ماسک

هدف جدید مدیر فیسبوک، رقیبی برای توییتر ایلان ماسک
Avatar
نویسنده: دارا رستگار
شنبه 20 خرداد 1402
مطالعه: ۳ دقیقه ۰ نظر ۲۷۲ بازدید

در این مقاله میخوانید

متا، شرکت مالک فیسبوک، قصد دارد یک رقیب برای توییتر ایجاد کند. این پلتفرم جدید، که با نام مستعار Project‌92 یا Threads شناخته می‌شود، قرار است یک شبکه اجتماعی متمرکز بر متن باشد. این برنامه به کاربران اجازه می‌دهد حساب‌هایی را که در اینستاگرام دنبال می‌کنند را در این پلتفرم نیز دنبال کنند. همچنین، کاربران می‌توانند فالوورهای خود را از پلتفرم‌های غیرمتمرکز مانند Mastodon به این برنامه منتقل کنند.

تیم متا تایید کرده است که این پلتفرم در حال توسعه است و قرار است یک فضای مجزا برای تولیدکنندگان محتوا و شخصیت‌های معروف فراهم کند تا بتوانند متن‌های مورد علاقه‌ و موضوعات خود را به اشتراک بگذارند. این برنامه ظاهری شبیه به توییتر دارد و دارای تیک‌های آبی برای تایید هویت کاربران و گذینه‌های لایک، پاسخ و ریتوییت می‌باشد.

همچنین، برای جذب کاربران، متا در حال مذاکره با شخصیت‌های معروف همچون دالای لاما(Dalai Lama) با ۱۹ میلیون فالوور و اپرا وینفری(Oprah Winfrey) با بیش از ۴۲ میلیون فالوور است. این پلتفرم بر پایه اطلاعات کاربران در اینستاگرام ساخته شده و کاربران می‌توانند با استفاده از نام کاربری و رمز عبور اینستاگرام خود وارد شوند و اطلاعات شخصی، فالوورها و تأییدیه‌ها به این برنامه منتقل شوند.

متا قصد دارد این برنامه را به زودی عرضه کند، اما تاریخ دقیقی اعلام نشده است. تاکنون، تصاویری از برنامه به کارمندان نشان داده شده‌اند و اگر این تصاویر صحت داشته باشند، ظاهر برنامه شبیه به توییتر خواهد بود. با توجه به جمعیت بزرگ اینستاگرام که حدود ۲ میلیارد کاربر دارد، اگر حتی ۲۵٪ از این کاربران از این برنامه جدید استفاده کنند، برنامه جدید بلافاصله از لحاظ تعداد کاربران بزرگتر از توییتر خواهد بود.

به طور کلی، متا از برنامه‌های دیگر الهام گرفته و ویژگی‌هایی مشابه با استفاده از ایده‌های موجود در اسنپ‌چت و تیک‌تاک را در برنامه‌های فیسبوک و اینستاگرام اضافه کرده است.نیویورک تایمز روز دوشنبه گزارش داد که درآمد تبلیغات توییتر در هفته اول ماه می 59 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است که نشان دهنده نگرانی‌ها در مورد این شبکه اجتماعی است.

ادعاهای ایلان ماسک

گفته شده که ایلان ماسک، کمتر از قبل بر محتوای توییتر نظارت می کند؛ که برخی افراد این امر را مسئول افزایش انتشار اطلاعات نادرست می‌دانند. با این حال، او ادعا می‌کند که از زمان خرید توییتر، میزان انتشار اطلاعات نادرست در آن کاهش یافته است و همچنین ایلان ماسک می‌گوید که تعداد کاربران روزانه توییتر از زمانی که شرکت را خریده است، نه تنها کاهش پیدا نکرده است بلکه به بالاترین حد خود یعنی بیش از 250 میلیون نفر رسیده است.

این در حالی است که، توییتر به دلیل وابستگی به تبلیغات و نگرانی‌هایی مانند استانداردهای نظارت بر پلتفرم و اشتباهات در ارائه خدمات با مشکلات مالی روبرو است.

منبع: nypost

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم