آشنایی با هاست وردپرس سی پنل و کاربردهای آن

Avatar
نویسنده: سانیا عبدی‌پور
شنبه 16 فروردین 1399
مطالعه: ۸ دقیقه ۰ نظر ۴۷۳ بازدید

یکی از نکاتی که هنگام خرید هاست وردپرس باید به آن توجه کرد، پنل مدیریت هاست آن است. هاست‌های وردپرسی با پنل‌های مدیریتی مختلفی مثل سی پنل و پلسک و دایرکت ادمین ارائه می‌شوند که باتوجه‌به نیازتان، باید یکی از آن‌ها را برای میزبانی وب‌سایت وردپرسی خود انتخاب کنید. در این مقاله از آموزش‌های هاست و سرویس‌های میزبانی بلاگ پارس پک، می‌خواهیم شما را با هاست وردپرس سی پنل بیشتر آشنا کنیم؛ پس تا پایان با ما همراه باشید.

خرید سرویس‌های میزبانی وردپرس با پنل‌های مدیریتی مختلف

از این مقاله می‌‌توانید برای مدیریت سرویس‌های میزبانی وردپرس خود استفاده کنید و اگر قصد خرید سرویس هاست وردپرس پارس پک را دارید، می‌توانید با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید. همچنین، می‌توانید جهت کسب‌ اطلاعات بیشتر به لینک‌ زیر مراجعه کنید.

هاست وردپرس سی پنل چیست؟

یکی از اولین کارهایی که برای راه‌اندازی وب‌سایت وردپرسی باید انجام دهید، خرید هاست است. هاست‌های متنوعی با سیستم‌‌عامل‌های لینوکس یا ویندوز دردسترس هستند که وب‌سایت وردپرسی خود را می‌توانید روی آن‌ها قرار دهید.

منظور از هاست وردپرس نوعی سرویس میزبانی بهینه‌سازی‌شده برای وردپرس است. معمولاً هاست وردپرس به‌طورپیش‌فرض سیستم مدیریت محتوای وردپرس دارد و پس از خرید هاست، به دانلود و نصب دستی این CMS نیازی ندارید. همچنین، اگر می‌خواهید وب‌سایت فروشگاهی با پوسته وردپرس ووکامرس بسازید، خرید هاست ووکامرس را توصیه می‌کنیم.

یکی از عوامل مهمی که هنگام خرید هاست وردپرس باید مدنظر قرار دهید، سیستم مدیریت هاست است. منظور از سیستم مدیریت هاست رابط کاربری نصب‌شده روی هاست برای کنترل‌کردن آن و امکاناتش است. انواع مختلفی از سیستم مدیریت هاست وجود دارد که مهم‌ترین‌ آن‌ها عبارت‌اند از:

  • سی پنل (cPanel)
  • پلسک (Plesk)
  • دایرکت ادمین (DirectAdmin)

منظور از هاست وردپرس سی پنل سرویس هاستینگ دارای سیستم مدیریت هاست سی پنل و بهینه‌‌شده برای وردپرس است. در انتخاب هاست وردپرس خود، باید به نیاز‌ها و دانش فنی خود و آشنایی با هر‌‌یک از این سیستم‌ها توجه کنید.

خرید هاست وردپرس

سیستم مدیریت هاست سی پنل چیست؟

سی پنل رابط کاربری گرافیکی یا GUI بر‌پایه لینوکس است که مانند کنترل‌پنل برای مدیریت هاست یا سرور کار می‌کند. سی پنل امکان مدیریت وب‌سایت، مدیریت دامنه‌ها، سازمان‌دهی فایل‌های وب، ایجاد حساب‌های کاربری و … را برای شما فراهم می‌کند.

سی پنل یکی از سیستم‌های محبوب‌ مدیریت هاست در دنیا و به‌ویژه ایران محسوب می‌شود و بسیاری از سرویس‌های هاست سی پنل را به مشتریانشان پیشنهاد می‌دهد. به‌دلیل محبوبیت بیشتر هاست لینوکس برای وب‌سایت‌های وردپرسی، هاست وردپرس لینوکس از محبوبیت فراوانی برای طراحی و راه‌اندازی وب‌سایت وردپرسی برخوردار است.

سی پنل دو رابط دارد: یکی رابط کاربری (User Interface) است که cPanel نامیده می‌شود و دیگری رابط مدیریت سرور است که Web Host Manager یا WHM نام دارد. این دو رابط در‌کنار یکدیگر امکان مدیریت وب‌سایت‌ها و منابع را هم برای مدیران وب‌سایت‌ها و هم برای تأمین‌کننده سرویس هاست وردپرس میسر می‌کنند.

در هاست وردپرس سی پنل با استفاده از رابط گرافیکی ساده سی پنل می‌توانید وب‌سایت وردپرسی خود را مدیریت کنید. عملکرد و ویژگی‌های این سرویس برای وب‌سایت‌های وردپرسی سفارشی‌سازی شده است و منابع پرسرعت و پرقدرت را برای میزبانی وب‌سایت‌های وردپرسی به شما ارائه می‌دهد. در هاست وردپرس سی پنل با یک کلیک اسکریپت وردپرس نصب می‌شود و با رابط کاربری ساده سی پنل می‌توانید تنظیمات مختلفی نظیر مدیریت حساب‌های کاربران و ایمیل، دسترسی FTP، تنظیمات DNS و موارد مشابه را انجام دهید.

هاست وردپرس سی پنل چه مزیت‌هایی دارد؟

با خرید بسته هاست وردپرس سی پنل، از مزیت‌های زیر بهره‌مند خواهید شد:

۱. نیاز‌نداشتن به دانلود و نصب وردپرس 

اکثر ارائه‌دهندگان هاست وردپرس بسته هاست را همراه با وردپرس می‌فروشند؛ بنابراین، پس از خرید هاست وردپرس به دانلود و نصب جداگانه این سیستم مدیریت محتوا نیازی نخواهید داشت.

۲. نیازنداشتن به دانلود و نصب سی پنل

وقتی هاست سی پنل می‌خرید، سیستم مدیریت هاست سی پنل به‌طورپیش‌فرض روی هاست خریده‌شده نصب شده است و به خرید و نصب سی پنل روی هاست نیازی ندارید. با‌این‌حال، نصب سی پنل نیز کار چندان سختی نیست و به‌آسانی انجام می‌شود.

۳. رابط کاربری بسیار ساده سی پنل

یکی دیگر از مزیت‌های مهم‌ هاست وردپرس سی پنل، رابط کاربری بسیار ساده سیستم مدیریت هاست cPanel است. رابط گرافیکی به‌گونه‌ای طراحی شده که بسیار کاربرپسند و سریع باشد؛ بنابراین، کاربران با کمترین دانش فنی مدیریت وب‌سایت، مشکلی در کار با سی پنل نخواهند داشت.

افزون‌براین، cPanel از فرمان‌های ساده برای انجام کارهای پیچیده پشتیبانی می‌کند. کاربر می‌تواند به‌راحتی کارهای ساده و پیچیده مثل ارزیابی فضای در‌دسترس روی دیسک را انجام دهد. نگه‌داری و پشتیبان‌گیری از سیستم نیز تنها با چند کلیک در سی پنل امکان‌پذیر است.

۴. حجم اندک

حجم سیستم مدیریت هاست سی پنل کم است و به حداقل پیش‌نیازها برای کار روی سیستم‌عامل لینوکس احتیاج دارد. این سیستم، تنها ۲۰ گیگابایت از حافظه دیسک سرور را اشغال می‌کند و برای کار فقط به ۵۱۲ گیگابایت حافظه رم نیاز دارد.

۵. قابلیت‌های متعدد

یکی دیگر از مزایای مهم‌ هاست وردپرس سی پنل قابلیت‌های پیشرفته و متعدد آن است. این قابلیت‌ها به کاربران امکان می‌دهند تا به‌راحتی به حساب‌های کاربری وب‌سایت‌هایشان دسترسی داشته باشند و آن‌ها را مدیریت کنند.

۶. امنیت فراوان

هاست وردپرس سی پنل به‌طورپیش‌فرض به آنتی‌ویروسی مجهز است که از وب‌سایت‌های کاربران درمقابل بدافزارها و حمله‌های هکری محافظت می‌کند.

۷. انعطاف‌پذیری کم‌نظیر

انعطاف‌پذیری درخورتوجه نیز از مزایای مهم‌ سیستم مدیریت هاست cPanel به‌شمار می‌آید که امکان انتقال آسان وب‌سایت از سروری به سرور دیگر را فراهم می‌آورد. این کار با سیستم‌های مدیریت هاست دیگر بسیار پیچیده و زمان‌بر است؛ ولی با استفاده از سی پنل به‌راحتی و بدون نیاز به دانش فنی چندانی انجام می‌شود.

۸. سازگاری چشمگیر با مرورگرهای مختلف

از دیگر مزیت‌های هاست وردپرس سی پنل می‌توان به سازگاری چشمگیر آن با همه انواع مرورگرها شامل گوگل کروم، سافاری، اپرا، فایرفاکس و اینترنت اکسپلورر اشاره کرد.

در خرید هاست وردپرس سی پنل باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

۱. لوکیشن هاست

موقعیت جغرافیایی سرور هاست یکی از عوامل مهمی است که هنگام خرید هاست وردپرس باید به آن توجه کنید. کشورهای مختلف از‌نظر سیاست‌های حریم خصوصی وب‌سایت‌هایی که بر بستر سرورهای آن‌ها قرار دارند و از‌نظر محدودیت‌های اینترنت و خدمات‌دهی به کاربران دارای IP دیگر کشورها، سیاست‌های مختلفی را دنبال می‌کنند؛ بنابراین، هنگام خرید هاست باید به موقعیت جغرافیایی آن بسیار توجه کنید. نکته مهم دیگر اینکه نزدیک‌بودن سرور به کاربران شما نه‌تنها روی سرعت وب‌سایت، بلکه روی سئو آن نیز تأثیرگذار است.

۲. پشتیبان‌گیری و امنیت

سرورها یکی از اهداف هکرها هستند؛ بنابراین، هنگام خرید هاست از ارائه‌دهنده خدمات سرور باید به جنبه‌های امنیتی و پشتیبان‌گیری داده‌ها توجه کنید.

۳. نوع هاست وردپرس سی پنل

هاست وردپرس سی پنل در انواع مختلفی عرضه می‌شود؛ ازجمله:

  • هاست اشتراکی
  • هاست اختصاصی
  • هاست ابری
  • هاست مدیریت‌شده
  • هاست VPS

هرکدام از این هاست‌ها مزایا و معایب خاص خودشان را دارند. ارزان‌ترین و پایه‌ای‌ترین نوع هاست وردپرس سی پنل هاست اشتراکی و هاست VPS است که برای وب‌سایت‌های مهم و دارای ترافیک زیاد توصیه نمی‌شود. در‌مقابل، هاست اختصاصی بسیار گران‌قیمت است و با خرید آن، کل یک سرور با تمامی منابعش در‌اختیارتان قرار خواهد گرفت و کنترل کاملی روی آن خواهید داشت. اگر می‌خواهید وب‌سایتی مهم با ترافیک فراوان راه‌اندازی کنید که هرگز از دسترس خارج نشود، خرید هاست ابری را به‌دلیل پایداری بیشترش به شما توصیه می‌کنیم. اگر هم دانش فنی کمی دارید، هاست مدیریت‌شده برایتان گزینه مناسبی خواهد بود.

برای آشنایی با سرویس هاست، انواع و کاربردهای آن مقاله زیر را بخوانید.

هاست چیست؟

خرید هاست وردپرس سی پنل

هاست وردپرس سی‌پنل برای استفاده وردپرس و مشابه آن بهینه شده است و بهترین بازدهی را برای وب‌سایت شما دارد. سی‌پنل که مبتنی‌بر سیستم‌عامل لینوکس است، سرعت بسیار زیادی دارد و با انواع اسکریپت‌ها به‌ویژه PHP سازگار است که می‌تواند تأثیر بسزایی بر اجرای اسکریپت‌های شما بگذارد. استفاده از cPanel آسان است و کاربران تازه‌وارد نیز به‌راحتی می‌توانند از آن‌ استفاده و نیازهایشان را برطرف کنند.

برای خرید انواع سرویس‌های میزبانی پارس پک کلیک کنید!

با توجه به توضیحات این مقاله می‌توانید، سرویس میزبانی خود را مدیریت کنید و اگر شما قصد خرید سرویس‌های هاست پارس پک را دارید، می‌توانید از لینک زیر اقدام کنید و یا با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.

جمع‌بندی

برای طراحی و راه‌اندازی وب‌سایت، توصیه می‌کنیم هاست بهینه‌سازی‌شده با سیستم مدیریت محتوا (CMS) مدنظرتان را تهیه کنید‌. برای مثال، اگر می‌خواهید وب‌سایت وردپرسی طراحی کنید، بهتر است که هاست وردپرس بخرید و اگر می‌خواهید وب‌سایت جوملا بسازید، بهتر است که آن را بر بستر هاست جوملا پایه‌گذاری کنید.

یکی از معیارهای مهمی که هنگام خرید هاست باید به آن توجه کنید، سیستم مدیریت هاست است. سیستم مدیریت هاست سی پنل که بر بستر سیستم‌عامل لینوکس کار می‌کند، یکی از سیستم‌های ساده و سبک مدیریت وب‌سایت به‌حساب می‌آید که آن را به‌صورت بسته هاست وردپرس سی پنل می‌توانید از نمایندگی خدمات سرور پارس پک تهیه کنید.

سؤالات متداول

۱. آیا سی پنل رایگان است؟

خیر، سیستم مدیریت هاست سی پنل رایگان نیست؛ اما اکثر شرکت‌ها ازجمله شرکت پارس پک آن را به‌صورت بسته هاست وردپرس سی پنل می‌فروشند و هزینه‌‌ اضافه‌ای بابت آن دریافت نمی‌کنند.

۲. آیا حساب کاربری سی پنل خصوصی است؟

بله، پس از خرید هاست وردپرس سی پنل، حساب کاربری سی پنل کاملاً خصوصی در‌اختیار مدیر وب‌سایت قرار می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم