رفع مشکل لود stats.wp.com در وردپرس با یک‌ کلیک

یک کامپیوتر آب که مشکل stats.wp.com در پنل ادمین وردپرس را نشان می‌دهد
Avatar
نویسنده: علیرضا برزودی
سه‌شنبه 8 اسفند 1402
مطالعه: ۴ دقیقه ۰ نظر ۱۷۲ بازدید

رفع مشکل لود stats.wp.com در وردپرس حکایت هول دادن آن تاکسی بی‌نوایی است که وسط خیابان ماشینش خاموش شده، ترافیک درست کرده و حالا در تلاش است تا آن را به گوشه خیابان ببرد. سرویس آماری stats.wp.com مانند یک مهمان ناخوانده است که جلوی سرعت عمل شما را می‌گیرد. البته این قضیه به‌دلیل محدودییت‌های IP ایران است. یعنی اگر از ابزارهای تغییر آی‌پی استفاده کنید، می‌بینید که سایت شما همچنان با سرعت نور بارگذاری می‌شود. در این مقاله از بلاگ پارس پک، به شما به شما آموزش می‌دهیم که چگونه نسبت به رفع مشکل کندی پیشخوان وردپرس با غیر فعال کردن stats.wp.com اقدام کنید.

خرید هاست وردپرس

نحوه رفع مشکل لود stats.wp.com در وردپرس

برای رفع مشکل stats.wp.com در پنل ادمین وردپرس و غیرفعال کردن کد رهگیری به‌صورت زیر عمل کنید:

۱. به منوی ووکامرس > پیکربندی بروید.

صفحه پنل مدیریت وردپرس، منوی ووکامرس و انتخاب گزینه پیکربندی
در پنل مدیریت وردپرس به منوی ووکامرس > پیکربندی بروید

۲. در نوار بالا، روی گزینه «پیشرفته» بزنید و سپس روی قسمت WooCommerce.com کلیک کنید.

۴. سپس تیک گزینه «رهگیری را فعال کنید» را غیرفعال کنید.

غیر فعال کردن گزینه رهگیری را فعال کنید در صفحه مدیریت پیشرفته وردپرس
تیک گزینه رهگیری را فعال کنید را بردارید تا غیرفعال شود

۵. روی گزینه ذخیره تغییرات بزنید تا مشکل لود stats.wp.com حل شود.

به‌همین‌ سادگی موفق به رفع مشکل لود stats.wp.com در پنل مدیریت وردپرس و حل مشکل بارگذاری طولانی stats.wp.com شدید.

stats.wp.com یک سرویس آماری وردپرس است و اطلاعات مختلفی در مورد سایت شما مانند تعداد بازدیدکنندگان، صفحات بازدید شده و منابع استفاده شده جمع‌آوری می‌کند. این سرویس در ایران باسرعت بسیار پایینی لود می‌شود. برای رفع مشکل فقط کافی‌است آن را غیرفعال کنید. دراین‌صورت، می‌توانید از افزونه آماری جایگزین مانند گوگل آنالیتیکس استفاده کنید.

به دنیای وردپرس با هاست پرسرعت پارس پک قدم بگذارید!

آیا دنبال یک هاست پرسرعت و امن هستید که امکانات متنوعی را دراختیار سایت وردپرسی شما قرار دهد؟ هاست وردپرس پارس پک، سرویس میزبانی وب مخصوص وب‌سایت‌های وردپرسی است و قابلیت‌هایی را در اختیارتان قرار می‌دهد که برای راه‌اندازی و مدیریت وب‌سایت وردپرسی ضروری است. با خرید این سرویس، پشتیبانی پارس پک در مسیر میزبانی سایت در هر ساعتی از شبانه‌روز همراه شما خواهد بود و تجربه‌ای خوشایند از میزبانی سایت با این سرویس را برایتان رقم می‌زند. برای آشنایی با امکانات هاست وردپرس روی لینک زیر کلیک کنید.

جمع‌بندی

رفع مشکل لود stats.wp.com در وردپرس را در این مقاله بررسی کردیم. رفع مشکل کندی لود ووکامرس با غیر فعال کردن stats.wp.com یا تغییر آی‌پی‌ ایران به‌راحتی قابل انجام است. فقط کافی‌است به قسمت ووکامرس> پیکربندی> پیشرفته> WooCommerce.com رفته و گزینه «رهگیری را فعال کنید» را غیرفعال کنید. در نهایت، می‌بینید که پنل ادمین وردپرس شما با سرعت بیشتری بارگذاری خواهد شد.

آیا می‌خواهید بدون نیاز به دانش برنامه‌نویسی صاحب وب‌سایتی جذاب و پویا شوید؟ در مقاله زیر با وردپرس و زوایای مختلف این سیستم قدرتمند آشنا شوید.

وردپرس چیست؟

سؤالات متداول

۱. آیا غیرفعال کردن آمار برای رفع مشکل لود stats.wp.com در وردپرس مشکلی برای سایت ایجاد می‌کند؟

خیر، غیرفعال کردن سرویس stats.wp.com مشکلی برای وردپرس ایجاد نمی‌کند. این سرویس فقط اطلاعات آماری سایت شما را جمع‌آوری می‌کند و غیرفعال کردن آن هیچ تاثیری بر عملکرد وردپرس ندارد.

۲. بهترین سرویس آماری جایگزین برای stats.wp.com چیست؟

بهترین سرویس آماری جایگزین برای stats.wp.com به نیازهای شما بستگی دارد. اگر به دنبال یک سرویس آماری رایگان و ساده هستید، می‌توانید از Google Analytics استفاده کنید. همچنین می‌توانید از سرویس‌های دیگری مانند WP Statistics یا Jetpack استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم