راهنمای خرید لایسنس دایرکت ادمین

Avatar
نویسنده: علیرضا برزودی
دوشنبه 15 آذر 1400
مطالعه: ۸ دقیقه ۰ نظر ۲۱۹۲ بازدید

لایسنس دایرکت ادمین چیست؟ کنترل پنل هاست از جمله عباراتی است که وقتی وارد حوزه وب مستری، طراحی سایت و همین‌طور راه‌اندازی وبگاه شوید با آن‌ها برخورد خواهید داشت. عموماً شما برای انتخاب‌ هاست می‌توانید از بین دو سیستم عامل ویندوزی و لینوکسی یکی را انتخاب کنید.

در هاست لینوکسی شما قادر به راه‌اندازی بسیاری از سرویس‌ها از جمله پی اچ پی، پایتون، SQL و… هستید. علاوه‌برآن لینوکس ارزان‌تر، سریع‌تر و ایمن‌تر است. با وجود این لینوکس فاقد اینترفیس بوده و با خط فرمان کار مب‌کند، به همین دلیل نیاز به کنترل پنل برای مدیریت بهتر دارد. یکی از کنترل پنل‌های محبوب لینوکسی دایرکت ادمین است.

مقدمه ای بر کنترل پنل دایرکت ادمین

در حال حاضر لینوکس ایمن‌ترین، بهترین و یکی از سریع‌ترین سیستم‌عامل‌ها برای راه‌اندازی سرویس‌های هاستینگ و سرور اختصاصی جهت پشتیبانی سایت‌ها، نرم‌افزارها و همین‌طور بازی‌ها است. شما برای کنترل فضای هاست خود در لینوکس عموماً دو انتخاب دارید. کار با خط فرمان یا استفاده از کنترل پنل‌ها که یکی از آن‌ها دایرکت ادمین است. بسیاری از شرکت‌های فروشنده‌ هاست و ارائه‌دهنده خدمات وب‌سرویس نیز در ایران از این کنترل پنل استفاده می‌کنند.

دایرکت ادمین سرعت بالایی داشته و از شما توان سخت‌افزاری عجیبی نیز نمی‌خواهد همین‌طور سطوح دسترسی مختلفی نیز دارد. برای استفاده از هرکدام از آن‌ها شما باید لایسنس خریداری کنید. البته پیش از شرح توضیحات و آموزش دایرکت ادمین، به شما خاطرنشان خواهیم شد که آیا می‌توان از DirectAdmin رایگان استفاده کرد یا حتماً باید نسبت به خرید لایسنس اقدام نمود.

لایسنس دایرکت ادمین

معرفی دایرکت ادمین و راهنمای خرید لایسنس دایرکت ادمین ارزان

مهم‌ترین مزایای دایرکت ادمین

اجازه دهید توضیحاتی در خصوص امکانات و ویژگی‌های خاص دایرکت ادمین نیز به شما شرح دهیم. در واقع این پنل مدیریتی به‌زعم تمام توضیحاتی که در مورد آن ارائه دادیم، امکانات و ویژگی‌های خاصی نیز دارد که به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

سرعت مناسب کنترل پنل

دایرکت ادمین سرعت فوق‌العاده بالایی دارد و به دلیل این که بهینه‌سازی‌شده و خبری از رابط کاربری سنگین نیست، پاسخگویی فوق‌العاده‌ای دارد.

حجم پایین 

این سرویس به دلیل ماهیت لینوکسی به‌راحتی روی سرور و هاستینگ شما نصب می‌شود و حجم فوق‌العاده کمی دارد.

نداشتن مشکل تحریم

سرویس‌های دیگر از جمله سی پنل با مشکل تحریم درگیر هستند. در نتیجه شما ناگزیر به استفاده از لایسنس‌های اشتراکی آن هستید. چنین مشکلی در مورد کنترل پنل دایرکت ادمین وجود ندارد و شما می‌توانید به‌راحتی لایسنس دایرکت ادمین را خریداری و از امکانات آن استفاده کنید.

دارا بودن سطوح دسترسی متفاوت

در صوتی که مدیر، کاربر و یا نماینده هستید می‌توانید از امکانات کنترل پنل دایرکت ادمین استفاده کنید. ضمن این که اگر شرکت فروشنده هاستینگ هستید، می‌توانید کاربر نماینده را در اختیار دیگران قرار دهید تا نسبت به فروش‌هاست شما اقدام کرده و از این راه به کسب درآمد برسند.

امکانات کاربری ساده در دایرکت ادمین

همین‌طور رابط کاربری این پلتفرم فوق‌العاده ساده است. حتی اگر آشنایی با سرور و همین‌طور شبکه نداشته باشید و صرفاً با بررسی چندباره منوها و قابلیت‌ها می‌توانید به‌راحتی از دایرکت ادمین استفاده کنید.

انواع لایسنس‌های دایرکت ادمین

برای این که بتوانید از دایرکت ادمین استفاده کنید نیاز به خرید لایسنس و پرداخت هزینه به‌صورت دوره‌ای دارید. لایسنس دایرکت ادمین معمولاً به چهار طرح:

  • رایگان
  • لایت
  • پرسونال یا شخصی
  • استاندارد

عرضه می‌شود که هرکدام از آن‌ها ویژگی‌های منحصر به خود را دارند. حالت لایت در واقع نسخه‌ای بهینه‌تر با هزینه کم‌تر برای کاربران است.

نسخه شخصی نیز معمولاً امکانات محدود به استفاده‌های جزئی را داراست و همین‌طور لایسنس دایرکت ادمین استاندارد کامل‌ترین، بهترین و گران‌ترین نوع آن است که می‌توانید پس از خرید آن از پشتیبانی شرکت فروشنده، آپدیت به‌صورت خودکار، پشتیبانی از تعداد نامحدود کاربر و دامین، نصب خودکار استفاده کنید. همین‌طور پس از خرید لایسنس دایرکت ادمین می‌توانید آن را روی سرور مجازی و اختصاصی نصب کنید و به‌راحتی وب‌سایت خود را روی آن راه‌اندازی کنید و یا برای مدیریت کاربران خود روی هاستینگ از آن استفاده کنید.

به‌طورکلی ممکن است برخی شرکت‌ها به شما اجازه استفاده از دوره یک‌ماهه لایسنس دایرکت ادمین و یا نسخه رایگان (تست) آن را بدهند. هیچ شرکتی به‌صورت مداوم به شما خدمات لایسنس دایرکت ادمین را ارائه نخواهد داد و جهت بهره‌گیری از تمامی امکانات در نهایت ناگزیر هستید که آن را خریداری کنید.

انواع لایسنس دایرکت ادمین

 

جدول قیمت‌های لایسنس‌ دایرکت ادمین

بر اساس جدول زیر که طبقه قیمت‌گذاری شرکت دایرکت ادمین و پورتال رسمی این مجموعه است، شما امکان تهیه لایسنس برای کنترل پنل به‌صورت آزمایشی، شخصی، لایت و استاندارد را خواهید داشت. در این جدول به‌صورت کامل در مورد تفاوت امکانات و ویژگی‌های مشترک آن‌ها به شما توضیحاتی ارائه شده است.

TRIAL PERSONAL LITE STANDARD
رایگان 2 دلار در ماه 15 دلار در ماه 29 دلار در ماه
دارای پشتیبانی نرم‌افزاری دارای پشتیبانی نرم‌افزاری دارای پشتیبانی نرم‌افزاری دارای پشتیبانی نرم‌افزاری
به‌روزرسانی اتوماتیک به‌روزرسانی اتوماتیک به‌روزرسانی اتوماتیک به‌روزرسانی اتوماتیک
بدون نیاز به کردیت کارت پاداش: بسته حرفه‌ای دایرت ادمین پاداش: بسته حرفه‌ای دایرت ادمین
لایسنس کاربردی با تمامی امکانات تخفیف 15 تا 25 درصد تخفیف 15 تا 25 درصد تخفیف 15 تا 25 درصد
حفاظت در برابر price increases3 حفاظت در برابر price increases3 حفاظت در برابر price increases3
یک اکانت، 10 دامین 10 اکانت، 50 دامنه اکانت و دامنه نامحدود
قابل نصب روی سرور ابری و مجازی یا سرور اختصاصی قابل نصب روی سرور ابری و مجازی یا سرور اختصاصی قابل نصب روی سرور ابری و مجازی یا سرور اختصاصی قابل نصب روی سرور ابری و مجازی یا سرور اختصاصی
نصب خودکار نصب خودکار نصب رایگان نصب رایگان

معمولاً کاربران به دنبال نسخه اورجینال و اصلی لایسنس دایرکت ادمین هستند که در این صورت باید توجه داشته باشید، اگر از فروشگاهی خرید انجام دادید اما به نسخه موردنظر و امکانات آن مشکوک هستید، می‌توانید از وب‌سایت اصلی شرکت دایرکت ادمین استعلام بگیرید.

پس از آن مشخص می‌شود که آیا سرویس مدیریت کنترل پنل شما اورجینال است یا خیر. برای این کار مشخصات و توضیحاتی توسط شرکت ارائه‌دهنده سرویس در اختیار شما قرار می‌گیرد که می‌توانید بر اساس آن عمل کنید.

راهنمای خرید لایسنس دایرکت ادمین

در ایران و دنیا، وب‌سایت‌ها و سرویس دهندگان زیادی اقدام به فروش لایسنس پنل‌های DirectAdmin می‌کنند. وبمسترها، توسعه دهندگان، نمایندگان فروش‌ هاست و سرور به شما امکان خرید این لایسنس استفاده را می‌دهند.

امکان اتصال به سرور دیتابیس، سرور www، فایروال‌های مستحکم و استفاده از آنتی‌ویروس از جمله ویژگی‌های کلیدی دایرکت ادمین است. شما می‌توانید لایسنس را از فروشندگانی تهیه کنید که خودشان به شما سرور ارائه کرده‌اند. لایسنس‌ها ضروری است که تحت پشتیبانی ارائه‌دهنده اصلی و فروشنده رسمی این شرکت باشند و نصب و پیکربندی آن‌ها نیز معمولاً هزینه مجزا دارد. از طرفی هزینه خرید، نصب و فعال‌سازی لایسنس دایرکت ادمین، بسته به نرخ ارز ممکن است متفاوت باشد.

در صورتیکه سرویس میزبانی خود را از پارس پک تهیه کنید، می‌توانید لایسنس اختصاصی یا اشتراکی دایرکت ادمین را نیز همراه با سرور خود دریافت کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله از آموزش کنترل پنل پنل متوجه شدیم، لایسنس دایرکت ادمین را می‌توانید در سطوح رایگان، شخصی، لایت و استاندارد تهیه کنید. در حالت شخصی شما کم‌ترین هزینه را می‌پردازید و می‌توانید از 1 کاربر با 10 دامنه پشتیبانی کنید.

همین عدد در مورد مدل لایت 10 کاربر و 50 دامین و برای حالت استاندارد که گران‌ترین سرویس است نیز امکان نصب نامحدود دامنه و کاربر است. از طرفی این سرویس‌ها معمولاً توسط فروشندگان ایرانی با امکان نصب خودکار و رایگان و با پشتیبانی عرضه می‌شوند.

همین‌طور می‌توانید پس از تهیه و خرید لایسنس دایرکت ادمین آن را روی سرورهای مجازی و اختصاصی نصب و راه‌اندازی کنید و از این طریق سرور خود را مدیریت کنید.

سؤالات متداول

1. دایرکت ادمین چیست؟

DirectAdmin یک نرم افزار کنترل پنل میزبانی وب مبتنی بر لینوکس است که امکان مدیریت وب سایت‌ها و دامنه‌ها را از طریق یک مرورگر وب فراهم می کند.

2. لایسنس دایرکت ادمین اختصاصی یا اشتراکی؟

لایسنس‌های اختصاصی قیمت بالاتری دارند و می‌توانند سریع‌تر، ایمن‌تر و پایدارتر باشند. اما اگر شرکت ارائه دهنده لایسنس اشتراکی دایرکت ادمین یک شرکت معتبر با تدابیر ایمنی سفت و سخت باشد، می‌توانید به آن اعتماد کنید.

3. امکانات لایسنس دایرکت ادمین چیست؟

با استفاده از لایسنس دایرکت ادمین اورجینال یا حتی اشتراکی شما قادر به کنترل و پیکربندی هاستینگ، به‌اشتراک‌گذاری فضای سرور برای مدیران و نمایندگان فروش، استفاده از امکانات SSL، ساب دامین و همین‌طور پشتیبان‌گیری هستید.

مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم