آموزش تصویری ریدایرکت کردن دامنه در پلسک

آموزش ریدایرکت کردن دامنه در پلسک
Avatar
نویسنده: علیرضا برزودی
پنج‌شنبه 22 تیر 1402
مطالعه: ۴ دقیقه ۰ نظر ۷۵۴ بازدید

ریدایرکت کردن دامنه در پلسک یکی از استراتژی‌هایی است که می‌تواند تأثیر مستقیمی بر سئو صفحه‌ها و نیز سئو کلی وب‌سایت شما بگذارد. از‌آن‌جاکه شیوه‌های مختلفی برای ریدایرکت کردن وجود دارد، در این مطلب از آموزش کنترل پنل بلاگ پارس پک، قصد داریم نحوه این کار را به شما آموزش دهیم. اگر از پلسک برای مدیریت هاست خود استفاده می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

خرید هاست ابری

آموزش ریدایرکت کردن دامنه در پلسک

برای ریدایرکت کردن دامنه در پلسک، ابتدا باید وارد پنل پلسک خود شوید. در پنل پلسک، دسترسی‌ها و تنظیمات مختلفی دراختیارتان خواهد بود. برای ریدایرکت دامنه در Plesk، ابتدا باید وارد قسمت Websites & Domains شوید. در این پنجره، بخش‌های دیگری برایتان باز می‌شود. از بین گزینه‌های مختلف، روی Add Domain کلیک کنید و وارد این بخش شوید.

ریدایرکت دامنه در هاست Plesk
آموزش ریدایرکت دامنه در هاست پلسک

در‌ادامه، باید چند مورد را تنظیم کنید تا ریدایرکت دامنه در هاست Plesk به‌درستی انجام شود. ابتدا در قسمت Domain name، نام دامنه‌ای را وارد کنید که می‌خواهید به آدرس دیگری ریدایرکت شود. بخش بعدی، Location of the website’s files است که به‌طورپیش‌فرض روی دامنه اصلی شما تنظیم شده است. گفتنی است امکان ایجاد تغییر در این بخش برای شما وجود ندارید.

روش های ریدایرکت دامنه در Plesk
آموزش ریدایرکت دامنه در کنترل پنل پلسک

قدم بعد در فرایند ریدایرکت دامنه در هاست پلسک، تنظیمات مربوط به Hosting type است. این قسمت باید روی حالت Forwarding تنظیم شود. در‌نهایت، باید آدرسی را مشخص کنید که می‌خواهید ریدایرکت به آن انجام شود. برای این کار، از قسمت Destination address می‌توانید URL مدنظر را تعریف کنید.

ریدایرکت دامنه در Plesk
آموزش ریدایرکت کردن دامنه در Plesk

انواع روش‌های ریدایرکت کردن دامنه در پلسک

بعد از طی مراحل گفته‌شده، به قسمتی می‌رسید که باید نوع ریدایرکت خود را مشخص کنید. ریدایرکت کردن دامنه در پلسک می‌تواند به دو صورت دائمی (Permanently) و موقت (Temporarily) انجام شود. کارشناسان معمولاً توصیه می‌کنند ریدایرکت از نوع دائمی باشد. حال منظور از ریدایرکت دائمی و موقت چیست؟

نکته:

ریدایرکت کردن دامنه در پلسک با اهداف مختلفی همچون حفظ یا انتقال اعتبار دامنه انجام می‌شود. برای انجام این کار، باید ازطریق پنل پلسک اقدام و پس از انجام تنظیمات لازم، نوع ریدایرکت (موقت یا دائمی) را مشخص کنید.

۱. ریدایرکت دائمی در پلسک (Code 301)

اگر می‌خواهید پس از ریدایرکت کردن دامنه در پلسک فقط آدرس جدید، یعنی آدرسی که ریدایرکت به مقصد آن انجام شده‌، به کاربر نمایش داده شود، از ریدایرکت دائمی استفاده کنید. در این صورت، ممکن است کاربر آدرس خاصی را جست‌وجو یا روی لینک خاصی کلیک کرده باشد؛ اما در‌نهایت به صفحه‌ای با آدرس متفاوت منتقل می‌شود.

از این روش ریدایرکت دامنه در Plesk می‌توانید برای انتقال تمام صفحات مشابه به یک صفحه استفاده کنید. نتیجه این کار ایجاد اعتبار بیشتر سئویی برای صفحه‌ای است که به آن ریدایرکت انجام شده است. برای اِعمال تنظیمات ریدایرکت روی حالت دائمی، Forwarding type را روی حالت Moved Permanently (Code 301) تنظیم کنید.

هر آنچه باید درباره ویژگی‌ها، کاربردها و بخش‌های مختلف پلسک بدانید را در مقاله زیر بخوانید.

Plesk چیست؟

۲. ریدایرکت موقت در پلسک (Code 302)

گاهی به‌دلیل مشکلات ایجاد شده، برخی از صفحه‌های وب‌سایت از دسترس خارج می‌شوند و کاربر در زمان ورود، خطاهای مختلفی دریافت می‌کند. وقوع چنین اتفاقاتی تجربه ناخوشایندی برای کاربر رقم می‌زند و از اعتبار صفحه شما نزد موتور جست‌وجو کم می‌کند. برای پیشگیری از این اتفاق، می‌توانید از ریدایرکت کردن موقت دامنه در پلسک Moved Temporarily (Code 302) استفاده کنید.

این شیوه از ریدایرکت کردن دامنه در پلسک برخلاف شیوه قبل، اعتبار صفحه شما را به سایر صفحه‌ها منتقل نمی‌کند؛ درنتیجه، این امکان برایتان وجود دارد که پس از رفع مشکل صفحه وب‌سایت، وضعیت آن را به حالت اولیه بازگردانید.

آموزش ریدایرکت دامنه در هاست پلسک
نحوه ریدایرکت دامنه در هاست Plesk،

جمع‌بندی

 در این مطلب از بلاگ پارس پک، نحوه ریدایرکت دامنه در پلسک را آموزش دادیم تا با استفاده از آن، بتوانید صفحه‌های وب‌سایت خود را بهتر مدیریت کنید. شما می‌توانید برای رسیدن به پاسخ پرسش‌های خود در مسیر ریدایرکت کردن دامنه در پلسک و…، با کارشناسان ما در پارس‌ پک ارتباط برقرار کنید.

سؤالات متداول

۱. انواع روش‌های ریدایرکت کردن دامنه در پلسک کدام‌اند؟

این کار به دو شیوه کلی صورت می‌گیرد: یکی ریدایرکت دائمی (Code 301) و دیگری ریدایرکت موقت (Code 302).

۲. منظور از ریدایرکت دائمی و موقت چیست؟

ریدایرکت دائمی (Code 301) اعتبار تمام صفحه‌ها را به دامنه مدنظر منتقل می‌کند؛ اما ریدایرکت موقت (Code 302) این‌چنین نیست و بیشتر برای صفحه‌هایی استفاده می‌شود که با مشکلات موقت مواجه شده‌اند.

منابع:plesk

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم