دامنه name

Avatar
نویسنده: درسا والامقام
یکشنبه 20 آذر 1390
مطالعه: ۱۱ دقیقه ۰ نظر ۵۶۱ بازدید

دامنه name یک دامنه پرکاربرد است که امروزه به میزان بسیار زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد. صحبت درباره این دامنه می‌تواند برای افرادی که قصد خرید این دامنه را دارند بسیار مفید باشد و باعث شود که این افراد با اطلاعات کامل اقدام به خرید آن کنند. با ما در این مطلب همراه باشید تا اطلاعات جامعی را درباره این دامنه بدست بیاورید. ما در این مطلب قصد داریم ابتدا درباره خود این دامنه و تاریخچه آن صحبت کنیم، در ادامه نکاتی در خصوص کاربردهای آن را در اختیار شما قرار دهیم و در پایان نیز اطلاعاتی برای خرید و ثبت این دامنه را برای شما بیان می‌کنیم.

معرفی دامنه name

زمانی که شما قصد داشته باشید برخی ویژگی‌های شخصی را به وب سایت خود اضافه کنید دامنه name به شما کمک می‌کند تا میزان بازدید از وب سایت خود را افزایش دهید و تجربه‌ای فوق العاده را به کاربران خود ارائه دهید. معمولا افراد از این دامنه برای وب سایت‌های شخصی و غیرتجاری استفاده می‌کنند. استفاده از این دامنه می‌تواند یک روش فوق العاده برای تعیین هویت دیجیتالی شما باشد.

دامنه name

معرفی دامنه name.

تاریخچه دامنه name

زمانی که ICANN به تازگی تاسیس شده بود یکی از اولین فعالیت‌هایش این بود که یک TLDs جدید را توسعه دهد. در 16 جولای سال 2000 میلادی درخواست توسعه یک TLDs جدید را به صورت رسمی اعلام کرد و در سپتامبر همان سال نیز درخواست‌هایی برای دریافت مجوز ثبت این دامنه جدید برای ICANN ارسال شد. سر انجام در نوامبر سال 2000 میلادی دامنه name یکی از 7 دامنه‌ای بود که ICANN برای اولین بار آنها را توسعه داد که از جمله این هفت دامنه می‌توان به دامنه‌های aerobiz، coop، info و … اشاره کرد.

در نوامبر سال 2000 میلادی مجوز ثبت این دامنه به صورت رسمی به یک شرکت انگلیسی واگذار شد تا ثبت این دامنه را به صورت جهانی انجام دهد و این شرکت نیز از سال 2002 میلادی ثبت این دامنه در کل دنیا را به صورت رسمی آغاز کرد. بعد از آن در سال 2008 میلادی وظیفه ثبت این دامنه به شرکت Verisign واگذار شد که در حال حاضر نیز همین شرکت این کار را انجام می‌دهد.

کاربرد دامنه name

دامنه name بیشتر برای وب سایت‌های شخصی مورد استفاده قرار می‌گیرد ولی با این حال شما می‌توانید از آن برای انواع مختلف وب سایت‌ها نیز استفاده کنید. اگر شما یک وب سایت آموزشی دارید که آموزش‌های شخصی خود را در آن قرار می‌دهید می‌توانید از این دامنه استفاده کنید. در صورتی که شما دارای یک وب سایت هستید که پروژه‌ها و یا حتی خاطرات خود را در آن قرار می‌دهید باز هم این دامنه می‌تواند یک گزینه فوق العاده برای شما باشد. به صورت کلی شما می‌توانید برای انواع وب سایت‌های شخصی از این دامنه استفاده کنید. از آنجایی که در حال حاضر افراد خیلی زیادی اقدام به ثبت این دامنه نکرده‌اند برای ثبت این دامنه محدودیت کمتری نسبت به دامنه‌های .com و … برای شما وجود دارد و شما می‌توانید نام‌های بهتری را برای دامنه خود انتخاب کنید.

کاربرد دامنه name

مزایای دامنه name

یک وب سایت شخصی داشته باشید

توجه داشته باشید که ما درباره چیز عجیبی صحبت نمی‌کنیم. شما می‌توانید یک وب سایت شخصی داشته باشید که ژورنال‌های آنلاین خود را در آن قرار دهید و یا این که می‌توانید عکس‌ها و ویدئوهای شخصی خود را در آن قرار دهید تا دوستان و آشنایانتان بتوانند از آن دیدن کنند. این دامنه ایجاد شده است تا انعطاف بیشتری را به وب سایت شما دهد. شما می‌توانید با استفاده از این دامنه هم سرگرمی‌های زیادی را برای کاربران خود ایجاد کنید و در عین حال می‌توانید مطالب جدی را نیز در وب سایت خود قرار دهید. استفاده از این دامنه برای ارتباط گرفتن با دوستان و اعضای خانواده که از شما دور هستند می‌تواند فوق العاده باشد.

دامنه‌ای برای تغییر

شاید این نکته کمی عجیب به نظر برسد ولی دامنه name می‌تواند شروع کننده تغییراتی بزرگ در زندگی شما باشد. برای افرادی که به دنبال شروع یک حرفه جدید هستند و یک آدرس به یادماندنی برای رزومه آنلاین و نمونه کارهای خود هستند این دامنه می‌تواند بهترین گزینه باشد.

علاوه بر این، دامنه name می‌تواند برای افرادی که قصد ازدواج دارند نیز بسیار مفید باشد. افرادی که به تازگی ازدواج کرده‌اند می‌توانند عکس‌های خانوادگی از فرزندان و حتی خودشان را در این وب سایت قرار دهند و مطمئن باشند که وقتی فرزندانشان به اندازه کافی بزرگ شدند می‌توانند خاطرات کودکی خود را به راحتی مشاهده کنند.

وب سایت مخصوص به خود را داشته باشید

چند نفر در دنیا وجود دارند که دقیقا نام شما را داشته باشند؟ چند نفر از آنها ممکن است علاقه‌مند به داشتن یک وب سایت شخصی باشند؟ چند نفر از آنها با این دامنه آشنایی دارند؟ احتمال این که تا به حال شخصی نام شما را برای دامنه خود انتخاب نکرده باشد بسیار بالا است. بدون شک هر شخصی دوست دارد که زمانی که افراد نام او را در موتورهای جستجو وارد می‌کنند مستقیم وارد وب سایت او شوند. با استفاده از دامنه name شما می‌توانید به راحتی اقدام به انجام این کار کنید.

در حال حاضر استفاده از دامنه name گزینه‌ای است که به نظر من تمامی افراد باید اقدام به انجام آن کنند.

آشنایی با برخی از ویژگی‌های این دامنه

  • امکان انتقال دامنه‌های دیگر به این دامنه برای شما فراهم شده است.
  • امکان ثبت دامنه به صورت شخصی و خصوصی در این دامنه وجود دارد.
  • شما می‌توانید به صورت محافظت شده اقدام به ثبت این دامنه کنید.
  • قابلیت Backorders در این دامنه پشتیبانی نمی‌شود.
  • امکان ثبت دامنه به صورت عمده و با تعداد زیاد فراهم است.
  • قابلیت تغییر حساب کاربری در این دامنه برای شما وجود دارد.
  • امکان به روزرسانی کاربران در این دامنه فراهم شده است.
  • دامنه name از قابلیت IDNs پشتیبانی نمی‌کند.

خرید دامنه name

با مطالعه این مطلب احتمالا شما هم علاقه‌مند شده‌اید که اقدام به خرید دامنه name کنید. خرید این دامنه می‌تواند برای وب سایت شخصی شما بسیار مفید باشد بنابراین نباید در این کار تعلل کنید. برای خرید این دامنه توجه داشته باشید که می‌توانید به صورت 24 ساعته از خدماتی که وب سایت ما به شما عزیزان ارائه می‌دهد استفاده کنید و اقدام به خرید این دامنه با نام دامنه دلخواه خود کنید.

خرید دامنه name

خرید دامنه شخصی

انتقال این دامنه

یکی دیگر از خدمات فوق العاده‌ای که وب سایت ما برای شما فراهم کرده این است که شما به راحتی با استفاده از وب سایت ما اقدام به انتقال دامنه خود کنید. استفاده از این خدمات مزایای بسیار زیادی را برای شما دارد و باعث می‌شود تا هزینه‌های شما کاهش پیدا کند. فرایند انتقال دامنه در وب سایت ما بسیار سریع است و شما می‌توانید در کمترین زمان ممکن دامنه خود را منتقل کنید.

انتقال دامنه name

دامنه جدید نیم

تمدید این دامنه

تمدید دامنه name تقریبا کار ساده‌ای است و شما بعد از به اتمام رسیدن مهلت استفاده از دامنه می‌توانید آن را برای یک بازه 1 تا 10 ساله دیگر تمدید کنید. برای تمدید دامنه name توجه داشته باشید که می‌توانید به دو طریق اقدام کنید. روش اول برای این کار فعال‌سازی قابلیت تمدید خودکار است که در زمان ثبت دامنه برای شما فراهم شده است و با فعال کردن آن بعد از به اتمام رسیدن مهلت استفاده شما از این دامنه، دامنه name به صورت خودکار برای شما تمدید می‌شود. روش دوم برای این کار مراجعه مستقیم به وب سایت ما و تمدید این دامنه به صورت دستی است.

قوانین ثبت دامنه name

برای ثبت دامنه بین المللی name باید قوانین خاصی را رعایت کنید که ما در این بخش برخی از مهمترین آنها را برای شما آورده‌ایم:

ثبت دامنه name

آموزش خرید دامنه name.

  • نام دامنه شما باید حداقل دارای 3 و حداکثر دارای 63 کاراکتر باشد.
  • نام دامنه شما باید با یک عدد یا حرف شروع شده و با یک عدد و یا حرف نیز به اتمام برسد.
  • شما می‌توانید برای نام دامنه خود از کاراکترهای انگلیسی از a تا z، اعداد از 0 تا 9 و همینطور خط تیره استفاده کنید.
  • شما نمی‌توانید از خط تیره در ابتدا و یا انتهای نام دامنه خود استفاده کنید.
  • استفاده از خط تیره در سومین و چهارمین کاراکتر غیرمجاز است.
  • نام دامنه شما نباید شامل کاراکتر فاصله باشد.

سوالات متداول

کدام شرکت وظیفه ثبت دامنه name را بر عهده دارد؟

در حال حاضر شرکت VeriSign Information Services وظیفه ثبت دامنه‌های سطح بالای .name را برعهده دارد و آن را مدیریت می‌کند.

چقدر طول می‌کشد تا دامنه ما بعد از اتمام مهلت تمدید حذف شود؟

براساس قوانین ICANN دامنه‌های عمومی سطح بالا دارای یک دوره 40 روزه هستند که در آن شما می‌توانید دامنه خود را بدون هیچ هزینه اضافی دیگری تمدید کنید. بعد از آن که این مهلت 40 روزه به اتمام رسید یک دوره سی روزه دیگر نیز وجود خواهد داشت که می‌توانید دامنه خود را با پرداخت هزینه‌ای اضافی تمدید کنید. بعد از آن که این سی روز نیز به پایان رسید دامنه شما به صورت عمومی در اختیار سایر افراد قرار می‌گیرد و آنها مجاز هستند که اقدام به ثبت دامنه شما کنند.

آیا در زمان ثبت دامنه name می‌توانم اطلاعاتم را مخفی کنم؟

بله. شما می‌توانید با فعال کردن قابلیت ثبت دامنه به صورت خصوصی در زمان ثبت این دامنه به راحتی اطلاعات خود را مخفی کنید.

آیا این دامنه از سرویس Trustee پشتیبانی می‌کند؟

سرویس Trustee سرویسی است که در صورت به وجود آمدن هرگونه محدودیتی برای ثبت دامنه، شما می‌توانید با استفاده از آن بدون نیاز به مراجعه حضوری محدودیت را برطرف کرده و اقدام به ثبت دامنه دلخواه خود کنید. متاسفانه در حال حاضر این سرویس در دامنه name پشتیبانی نمی‌شود.

برای چه بازه زمانی می‌توانیم اقدام به ثبت دامنه name کنیم؟

به صورت کلی شما برای یک بازه زمانی 1 تا 10 ساله می‌توانید اقدام به ثبت این دامنه کنید.

چقدر طول می‌کشد تا دامنه ما به ثبت برسد؟

ثبت دامنه name زمان زیادی از شما نمی‌گیرد و به محض این که شما بتوانید به اینترنت متصل شوید می‌توانید اقدام به ثبت دامنه دلخواه خود کنید. توجه داشته باشید که ثبت دامنه name در وب سایت ما تنها نیازمند صرف چند دقیقه زمان است.

مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم