دروپال ( Drupal ) نیز به ابزار نصب خودکار اسکریپت در پنل میزبانی ابری افزوده شد.

Avatar
نویسنده: شکوهی
دوشنبه 27 مهر 1394
مطالعه: ۳ دقیقه ۰ نظر ۱۸۹ بازدید

در این مقاله میخوانید

توسعه زیرساختی و تسهیل هر چه بیشتر فرآیند تولید و نگهداری از محتوای وب فارسی یکی از مهمترین اهداف پارس پک می باشد و از همین رو در تلاش هستیم با معرفی محصولات مختلف بر پایه فناوری رایانش ابری پارس پک شاهد توسعه هر چه بیشتر وب فارسی باشیم. یکی از ابزارهایی که نقش مهمی را در این راستا ایفا نموده است ، سامانه نصب خودکار اسکریپت می باشد که همزمان با معرفی خدمات میزبانی ابری در اختیار عموم قرار گرفت. در این سامانه با پشتیبانی از سه اسکریپت پر مخاطب وردپرس ، جوملا و پرستاشاپ ، کاربر می تواند تنها با ثبت اطلاعات در یک فرم به آسانی و در عرض چند دقیقه یک وب سایت کامل به زبان فارسی برای خود داشته باشد. حال به درخواست تعدادی کاربران ، گامی دیگر در جهت آسان سازی راه اندازی وب پارسی برداشتیم و نصب خودکار دروپال نیز به مجموعه فوق افزوده شد.

دروپال ( Drupal ) :

دروپال یکی از قدرتمند ترین سیستم های مدیریت محتواست که اولین بار در ژانویه 2001 تحت لایسنس GNU منشتر گردید. این اسکریپت به کمک زبان php نوشته شده است . 2.1 % از وب سایت های فعال در سطح اینترنت از این اسکریپت برای راه اندازی وب سایت های خود استفاده کرده اند. با توجه به اینکه دروپال یک اسکریپت رایگان و متن باز ( opensource ) می باشد ، تا کنون بیش از 31 هزار ماژول مختلف برای استفاده در آن تولید شده است.  دروپال در ابتدا وسط یک دانشجو با نام Dries Buytaert برای راه اندازی یک سیستم انتقال پیام ساخته شد که بعده ها در سال 2001 بصورت اوپن سورس عرضه گردید. منشا نام آن همانطور که از نماد آن پیداست به تلفظ آلمانی واژه قطره مرتبط است. قدرت و گستردگی این سیستم مدیریت محتوا در حدی است که بسیاری از وب سایت های دولتی و سازمانی در سطح جهان ، مانند وب سایت کاخ سفید آمریکا نیز به کمک دروپال پیاده سازی شده اند. اگر می خواهید یک فروم اینترنتی راه اندازی نمایید و یا در فکر پیاده سازی وبلاگ شخصی خود و یا یک سایت شرکتی هستید ، دروپال می تواند گزینه ای مناسب برای شما باشد.

نصب خودکار دروپال در پنل میزبانی ابری :

ابتدا به پنل میزبانی ابری وارد شوید، سپس به بخش نصب خودکار اسکریپت رفته و در آنجا دروپال را انتخاب فرمائید.

حال تنها با وارد کردن نام سایت ، مسیر نصب ، اطلاعات دسترسی پایگاه داده ، آدرس ایمیل مدیر سایت و کلیک روی دکمه نصب ، سایت دروپال شما راه اندازی می گردد.  حال کافی است با استفاده از اطلاعات دسترسی به بخش مدیریت دروپال رفته و محتوای سایت را مطابق میل خود تغییر دهید.

پی نوشت: برای اضافه شدن اسکریپت محبوب خود به پنل میزبانی ابری ، لطفا با بخش پشتیبانی در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.