آموزش کار با هاست دانلود (اتصال دامنه و آپلود فایل)

Avatar
نویسنده: سانیا عبدی‌پور
پنج‌شنبه 16 شهریور 1402
مطالعه: ۷ دقیقه ۰ نظر ۳۱۹۳ بازدید

آموزش کار با هاست دانلود به شما کمک می‌کند بتوانید دامنه وب‌سایتتان را به هاست دانلود متصل و فایل‌هایتان را در آن آپلود کنید. هاست دانلود یا سرویس میزبانی فایل (File Hosting Service) سرویسی مبتنی‌بر فضای ابری است که از آن برای آپلود و دانلود فایل‌های ویدئویی، تصویری، صوتی و… می‌توانید استفاده کنید. این سرور فضایی امن برای نگه‌داری و آپلود داده‌هاست و امکان دانلود آن‌ها را برای کاربران فراهم می‌کند. هاست دانلود پارس پک ۱ گیگابایت تا ۴۰ ترابایت فضا برای آپلود فایل‌های مختلف دراختیارتان قرار می‌دهد. با اتصال دامنه به سرویس میزبانی فایل پارس پک، امکان استفاده از آن فراهم می‌شود. اگر می‌خواهید آموزش کار با هاست دانلود پارس پک را یاد بگیرید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

معرفی هاست دانلود پارس پک

هاست دانلود فضایی از یک سرور قدرتمند است که فایل‌های خود را می‌توانید در آن آپلود کنید و با سایر کاربران به‌اشتراک بگذارید. این سرویس کاربردهای بسیاری در کسب‌وکارهای مختلف دارد و بیشترِ وب‌سایت‌های ارائه‌دهنده خدمات آپلود و دانلود فایل از هاست دانلود به‌عنوان سرویسی مقرون‌به‌صرفه و کاربردی استفاده می‌کنند. در پارس‌ پک، نحوه اتصال به سرویس میزبانی دانلود ازطریق پروتکل FTP ممکن می‌شود. با استفاده از نرم‌افزارهای Filezilla یا Winscp، می‌توانید فایل‌های خود را در هاست دانلود آپلود کنید. در پنل میزبانی ابری پارس پک، امکان مشاهده جزئیات مختلف با نمودارهای مصرفی وجود دارد و از وضعیت سرویس و نمودار مصرفی خود می‌توانید اطلاع پیدا کنید. در‌ادامه، درباره آموزش کار با هاست دانلود و نحوه اتصال دامنه به هاست دانلود پارس پک و استفاده از آن بیشتر صحبت می‌کنیم.

با اتصال دامنه به هاست دانلود پارس‌ پک می‌توانید از منابع این سرویس برای دانلود و آپلود داده‌هایتان استفاده کنید و ازطریق لینک دانلود آن‌ها را با کاربرانتان به‌اشتراک بگذارید. فرایند اتصال دامنه به هاست دانلود در پنل کاربری پارس‌ پک انجام می‌شود و پس از واردکردن نام دامنه باید نِیم‌سرورهای دامنه‌تان را روی مقادیر پارس‌ پک تنظیم کنید. سپس با دسترسی FTP و نرم‌افزارهایی همچون فایل‌زیلا می‌توانید فایل‌هایتان را به هاست دانلود انتقال دهید.

خرید هاست دانلود

آموزش اتصال دامنه به هاست دانلود پارس پک

پس از خرید هاست دانلود، باید دامنه اصلی خود را به آن متصل کنید تا امکان دانلود و آپلود فایل‌ها فراهم شود. بدون انجام این کار، عملیات آپلود و دانلود را نمی‌توانید انجام دهید؛ به‌همین‌دلیل، در اولین قدم از استفاده از سرویس میزبانی فایل، وارد پنل میزبانی ابری پارس پک شوید و مراحل زیر را برای اتصال دامنه به هاست دانلود پارس پک به‌ترتیب دنبال کنید.

برای آشنایی جامع و کامل با نحوه اتصال هاست دانلود به وردپرس با افزونه Hacklog Remote Attachment مقاله زیر را از دست ندهید.

اتصال هاست دانلود به وردپرس

گام اول: ورود به پنل کاربری پارس پک

  وارد پنل میزبانی ابری پارس پک شوید و به قسمت هاست دانلود بروید.

آموزش کار با هاست دانلود
آموزش کار با هاست دانلود

گام دوم: انتخاب گزینه دامنه‌‌ها

در این بخش از آموزش کار با هاست دانلود، در پنل هاست دانلود مشخصات هاست خریده‌شده‌ نمایش داده می‌شود. برای اتصال دامنه، گزینه دامنه‌ها را از سمت چپ انتخاب کنید.

اموزش کار با هاست دانلود پارس پک
روی گزینه دامنه‌ها کلیک کنید

گام سوم: حذف دامنه پیش‌فرض

 در این قسمت، دامنه پیش‌فرض هاست را حذف و دامنه اصلی مد‌نظرتان را اضافه کنید. در این آموزش، می‌خواهیم دامنه «maahpack.com» را به هاست دانلود متصل کنیم. شما نیز می‌توانید دامنه و پسوند اصلی‌تان را به هاست دانلود پارس پک متصل کنید.

آموزش استفاده از هاست دانلود
دامنه پیش‌فرض را حذف کنید

گام چهارم: انتخاب گزینه دامنه جدید

 با انتخاب گزینه دامنه جدید، می‌توانید دامنه اصلی وب‌سایتتان را به هاست دانلود پارس پک متصل کنید.

نحوه کار با هاست دانلود پارس پک
دامنه مورد نظرتان را وارد کنید

گام پنجم: واردکردن نام دامنه مدنظر

 در صفحه جدیدی که باز می‌شود، دامنه دلخواهتان را وارد کنید و گزینه ذخیره را بزنید.

نحوه اتصال هاست دانلود به هاست اصلی سایت
دامنه مد نظرتان را وارد کنید

گام ششم: متصل‌شدن دامنه به هاست دانلود

در‌نهایت، اتصال دامنه با موفقیت انجام می‌شود و در پنل هاست دانلود، می‌توانید مشخصات آن اعم از IP، دامنه، فضای دیسک و وضعیت فعال را مشاهده کنید. برای نمایش اطلاعات بیشتر، روی گزینه «جزئیات» در پنل هاست دانلود کلیک کنید.

هاست دانلود چیست؟
گزینه جزئیات را انتخاب کنید

گام هفتم: نمایش اطلاعات اتصال به هاست دانلود

 در صفحه باز‌شده، اطلاعاتی همچون IP، نام دامنه، آدرس FTP، نام کاربری و رمزعبور برای ورود به پنل دایرکت ادمین نمایش داده می‌شود.

خرید هاست دانلود
اطلاعاتتان را می‌توانید مشاهده کنید

 برای مدیریت فایل‌ها در پنل سرویس میزبانی دانلود، با کلیک روی گزینه «مدیریت فایل‌ها»، پنل کاربری دایرکت ادمین باز می‌شود و با وارد‌کردن نام کاربری و رمزعبور خود، می‌توانید وارد آن شوید و عملیات مختلفی انجام دهید.

آپلود فایل در هاست دانلود
فایل‌هایتان را مدیریت کنید

درادامه، نحوه آپلود فایل در هاست دانلود پارس پک را آموزش می‌دهیم.

صفر تا صد هر آنچه باید درباره مزایا و معایب استفاده از هاست دانلود ایران بدانید را در مقاله زیر بخوانید.

هاست دانلود ایران چیست؟

آموزش آپلود فایل در هاست دانلود پارس پک

در این قسمت از آموزش کار با هاست دانلود می‌خواهیم نحوه آپلود فایل در سرویس میزبانی دانلود را بررسی کنیم. برای آپلود فایل در هاست دانلود، می‌توانید از پروتکل FTP استفاده کنید. برای این منظور، با استفاده از اطلاعات FTP در قسمت «جزئیات» ازطریق نرم‌افزارهای مختلفی همچون Filezilla یا Winscp می‌توانید عملیات آپلود فایل‌هایتان را در هاست دانلود انجام دهید.

توجه کنید در‌صورت قرار‌دادن فایل‌ها در پوشه public_html مثل public_html/folder1/file1، از‌طریق لینک زیر می‌توانید به فایل‌ها دسترسی داشته باشید. با‌توجه‌به مثال، ما در این آموزش از دامنه «maahpack.com» استفاده کردیم.

dl.maahpack.com/folder1/file1

به‌جای دامنه maahpack.com، می‌توانید دامنه‌تان را در لینک مرتبط جایگزین کنید. در‌صورت بروز هرگونه مشکل در فرایند اتصال دامنه به هاست دانلود یا آپلود فایل در آن، سؤالات و مشکلات خود را از‌طریق تیکت با پشتیبانی پارس پک مطرح کنید تا به‌سرعت به آن‌ها پاسخ داده شود.

برای آشنایی با انواع، کاربردها و راهنمای خرید هاست دانلود مقاله زیر را از دست ندهید.

هاست دانلود چیست؟

جمع‌بندی

آموزش کار با هاست دانلود را در این مطلب از آموزش سرویس های میزبانی بلاگ پارس پک بررسی کردیم. اتصال دامنه به هاست دانلود پارس پک بسیار ساده و بدون پیچیدگی فنی خاصی است. بعد از خرید هاست دانلود، دامنه مد‌نظرتان را می‌توانید به آن متصل کنید و از‌طریق آپلود فایل‌ها با ارسال لینک دانلود، آن‌ها را با کاربران به‌اشتراک بگذارید. در پارس پک، امکان اتصال دامنه به هاست دانلود از‌طریق پنل میزبانی ابری فراهم است و با استفاده از پروتکل FTP نیز، می‌توانید فایل‌هایتان را در سرویس میزبانی فایل آپلود کنید. در این مقاله، نحوه اتصال دامنه به هاست دانلود و آپلود فایل در آن را آموزش دهیم. در‌صورت داشتن هرگونه سؤال درباره نحوه انجام این عملیات، آن را ازطریق کامنت‌ با ما در میان بگذارید.

سؤالات متداول

۱. آپلود فایل ها در هاست دانلود پارس پک چگونه است؟

با استفاده از پروتکل FTP و نرم‌افزارهایی همچون فایل‌زیلا، می‌توانید فایل‌های خود را در هاست دانلود پارس پک آپلود کنید.

۲. آیا امکان استفاده از کنترل‌پنل دایرکت ادمین در هاست دانلود پارس پک وجود دارد؟

بله، شما می‌توانید با نام کاربری و رمزعبور هاست دانلود خود، وارد کنترل‌پنل دایرکت ادمین شوید.

مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم