اتصال هاست دانلود به وردپرس با افزونه Hacklog Remote Attachment

Avatar
نویسنده: علیرضا برزودی
جمعه 25 آذر 1401
مطالعه: ۸ دقیقه ۰ نظر ۱۵۹۵ بازدید

اگر وب‌سایت وردپرسی داشته باشید و بخواهید در آن فایل‌های حجیمی را برای دانلود کاربران قرار دهید، معمولاً به‌صرفه نخواهد بود که آن‌ها را روی هاست خودِ وب‌سایت قرار دهید. این کار علاوه‌بر‌اینکه موجب می‌شود تا مجبور شوید هزینه‌های گزافی بپردازید، ممکن است افت سرعت وب‌سایت را در پی داشته باشد. در این مواقع، استفاده از هاست دانلود کاربرد بیشتری دارد؛ اما برای استفاده از هاست دانلود، باید وردپرس را به آن متصل کنید. یکی از روش‌های مناسب برای انجام این کار، استفاده از افزونه Hacklog Remote Attachment است. با‌توجه‌به اینکه انجام این کار مشکلات خاص خود را دارد، در این مطلب از بلاگ پارس پک، نحوه اتصال هاست دانلود به وردپرس را با استفاده از افزونه یادشده توضیح خواهیم داد.

هاست دانلود چه تفاوتی با هاست معمولی دارد؟

یکی از کاربردهای هاست دانلود زمانی است که بخواهید فایل‌ها و سورس‌های حجیم نرم‌افزارها را برای دانلود در‌اختیار کاربران وب‌سایتتان قرار دهید. همچنین، اگر وب‌سایت آموزشی داشته باشید و بخواهید ویدئوهای آموزشی‌تان را آپلود کنید، استفاده از هاست دانلود برایتان کاربردی خواهد بود.

نکته‌ مهم درباره هاست دانلود این است که امکان نصب وردپرس روی آن‌ها وجود ندارد؛ به‌همین‌دلیل، از این هاست فقط برای آپلود و دانلود فایل‌ها می‌توان استفاده کرد. به‌‌بیان بهتر، توسعه‌دهندگان وب‌سایت‌های وردپرسی وقتی به استفاده از این نوع هاست نیاز داشته باشند، نرم‌افزار وردپرس و پایگاه داده وب‌سایتشان را روی هاست اصلی و فایل‌های حجیم را روی هاست دانلود بارگذاری می‌کنند. فراموش نکنید قیمت هاست دانلود معمولاً ارزان‌تر از هاست‌های معمولی و هاست‌های وردپرسی است؛ ازاین‌رو، صاحبان وب‌سایت‌ها در این مواقع معمولاً ترجیح می‌دهند تا از هاست دانلود استفاده کنند.

پشتیبانی وردپرس

معرفی افزونه Hacklog Remote Attachment

یکی از افزونه‌های پرکاربرد برای متصل‌کردن هاست دانلود به وردپرس، Hacklog Remote Attachment است. این پلاگین را به‌طورمستقیم ازطریق این لینک می‌توانید دانلود کنید. همچنین، امکان دانلود و نصب مستقیم این پلاگین با استفاده از مخزن افزونه‌های وردپرس وجود دارد که درادامه، درباره آن صحبت خواهیم کرد. تا لحظه نگارش این مقاله، Hacklog Remote Attachment بیشتر از ۱,۰۰۰ نصب فعال داشته است و برای استفاده از آن باید نسخه وردپرس شما ۳.۳ یا جدیدتر باشد.

اتصال هاست دانلود به وردپرس با افزونه

آشنایی با افزونه Hacklog Remote Attachment

همان‌طور‌که گفتیم، این پلاگین به شما کمک می‌کند تا با استفاده از اکانت FTP خود، فایل‌های مدنظرتان را روی هاست دانلود آپلود کنید.

اتصال هاست دانلود به وردپرس با استفاده از افزونه Hacklog Remote Attachment

برای اینکه بتوانید با استفاده از افزونه Hacklog Remote Attachment هاست دانلود خود را به وردپرس متصل کنید، مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. نصب و فعال‌سازی افزونه

در اولین قدم، وارد منو «افزونه‌ها» وردپرس شوید. در این قسمت که نمونه آن در تصویر زیر نشان داده شده است، پلاگین‌ دانلود‌شده را می‌توانید نصب یا از همین‌جا آن‌ را دانلود و نصب کنید. برای این منظور، کافی است نام افزونه را در قسمت «جست‌وجوی افزونه‌ها» وارد کنید و سپس کلید Enter را فشار دهید.

افزونه اتصال هاست دانلود به وردپرس

آموزش دانلود و نصب افزونه Hacklog Remote Attachment

پس از جست‌وجو و یافتن افزونه، روی کلید «نصب» کلیک کنید.

اتصال هاست دانلود به سایت

نصب پلاگین Hacklog Remote Attachment

با انتخاب این گزینه، بسته به سرعت اینترنت ممکن است به چند ثانیه زمان برای نصب موفق افزونه زمان نیاز داشته باشید.

آموزش تصویری اتصال هاست دانلود به وردپرس

افزونه Hacklog Remote Attachment در حال نصب است

پس از نصب، باید افزونه را روی وردپرس خود فعال کنید. برای این منظور، از دکمه «فعال کنید» استفاده کنید.

نصب افزونه Hacklog Remote Attachment

فعال‌سازی افزونه Hacklog Remote Attachment

۲. تنظیمات افزونه Hacklog Remote Attachment

در گام بعدی، باید تنظیمات موردنیاز افزونه را انجام دهید. برای این کار نشانگر ماوس خود را روی گزینه «تنظیمات» در نوار منو قرار دهید و Remote Attachment را انتخاب کنید. نحوه دسترسی به این گزینه در تصویر زیر نشان داده شده است.

پیکربندی تنظیمات افزونه Hacklog Remote Attachment

اعمال تنظیمات افزونه Hacklog Remote Attachment برای اتصال هاست دانلود به وردپرس

۳. پیکربندی افزونه 

پس از انتخاب گزینه Remote Attachment در منو تنظیمات، با صفحه‌ای مانند تصویر زیر مواجه خواهید شد.

افزونه Hacklog Remote Attachment برای اتصال هاست دانلود به وردپرس

اتصال هاست دانلود به وردپرس با افزونه Hacklog Remote Attachment

در جدول زیر، نحوه پرکردن مقادیر مختلفی را مشاهده می‌کنید که در این صفحه قرار داده شده است.

فاکتور نحوه تکمیل
Ftp Server در این قسمت، IP هاست دانلود خود را وارد کنید.
FTP Server Port ۲۱
FTP Username نام کاربری مربوط به هاست دانلود
FTP Password رمزعبور مربوط به هاست دانلود
FTP Timeout ۳۰
Remote Base URL در این قسمت، آدرس ساب‌دامین خود را وارد کنید.
FTP Remote Path در این قسمت، مسیر FTP را وارد کنید.
HTTP Remote Path این قسمت را با مسیر HTTP تکمیل کنید.

پس از آنکه تمامی قسمت‌ها را مطابق با جدول تکمیل کردید، روی کلید Save Option کلیک کنید تا تغییرات ذخیره شوند.

خرید هاست دانلود

جمع‌بندی

در مواقعی که وب‌سایتتان اطلاعات زیادی مانند سورس‌های نرم‌افزاری یا ویدئو و موزیک دارد و می‌خواهید آن‌ها را برای دانلود در‌اختیار کاربران وب‌سایت خود قرار دهید، استفاده از هاست دانلود می‌تواند در کاهش هزینه و افزایش سرعت وب‌سایت به شما کمک کند. در این مواقع، تمامی فایل‌های حجیم روی هاست دانلود قرار خواهند گرفت و فقط خودِ وردپرس و دیتابیس مربوط به وب‌سایت روی هاست اصلی وب‌سایت بارگذاری خواهند شد.

دراین‌میان، یکی از مشکلات پیش روی توسعه‌دهندگان و کاربران وب‌سایت‌های وردپرسی نحوه اتصال هاست دانلود به وردپرس است. خوشبختانه وردپرس امکانات بسیار مناسبی برای این منظور در‌اختیارتان قرار می‌دهد که یکی از آن‌ها پلاگین Hacklog Remote Attachment است. با‌توجه‌به اهمیت این موضوع، در این مقاله از آموزش وردپرس، نحوه اتصال هاست دانلود به وردپرس را با استفاده از این افزونه به‌صورت کاملاً تصویری آموزش داده‌ایم.

استفاده از هاست دانلود این امکان را به شما می‌دهد تا داده‌های حجیم را با سرعت فراوان با کاربران اشتراک‌گذاری کنید. در این‌صورت اتصال هاست دانلود به وردپرس برای انتقال و نمایش اطلاعات ضروری است. برای این‌کار می‌توانید از افزونه Hacklog Remote Attachment استفاده کنید. با این پلاگین می‌توانید در چند قدم ساده هاست دانلود را به وردپرس متصل و فایل‌هایتان را با کاربران به‌اشتراک بگذارید.

سؤالات متداول

۱. وردپرس چیست؟

وردپرس نرم‌افزاری متن‌باز است که با استفاده از آن می‌توانید وب‌سایت‌های خود را بدون کدنویسی و کاملاً سریع راه‌اندازی کنید و آن‌ها را روی اینترنت دردسترس کاربران قرار دهید.

۲. کاربرد هاست دانلود چیست؟

در مواقعی که وب‌سایت فایل‌های حجیمی دارد که می‌خواهید آن‌ها را برای دانلود در‌دسترس کاربران قرار دهید، منطقی نیست که تمام این فایل‌ها روی هاست اصلی وب‌سایت قرار گیرد. در چنین مواقعی، بهتر است از هاست دانلود استفاده کنید.

۳. آیا می‌توان وردپرس را روی هاست دانلود نصب کرد؟

خیر، امکان نصب وردپرس روی هاست دانلود وجود ندارد. وب‌سایت‌هایی که به هاست دانلود نیاز دارند، از آن به‌عنوان هاست کمکی استفاده می‌کنند. به‌عبارت‌دیگر، در این وب‌سایت‌ها وردپرس و دیتابیس روی هاست اصلی و فایل‌های حجیم روی هاست دانلود قرار داده می‌شوند.

۴. چرا استفاده از هاست دانلود انتخاب بهینه‌ای است؟

هزینه‌ای که برای هاست دانلود می‌پردازید، کمتر از هاست معمولی است. همچنین، قرار‌گرفتن فایل‌های حجیم روی هاست اصلی سبب کاهش سرعت هاست و در‌نتیجه وب‌سایتتان خواهد شد. بنابراین، درصورتی‌که به قرارگیری فایل‌های حجیم روی وب‌سایت خود نیاز دارید، بهتر است از هاست دانلود استفاده کنید.

۵. چطور می‌توان هاست دانلود را به وردپرس وصل کرد؟

برای این منظور، افزونه‌های مختلفی پیش‌بینی شده است که یکی از بهترین آن‌ها Hacklog Remote Attachment است. در این مقاله از بلاگ پارس پک، نحوه استفاده از این افزونه برای اتصال هاست دانلود به وردپرس را به‌صورت تصویری آموزش داده‌ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم