هاست وردپرس دایرکت ادمین

Avatar
نویسنده: سانیا عبدی‌پور
یکشنبه 17 فروردین 1399
مطالعه: ۹ دقیقه ۰ نظر ۳۴۷ بازدید

هاست وردپرس دایرکت‌ادمین نیز انتخابی عالی برای میزبانی وب‌سایت‌ شماست. این نوع هاست که مناسب انواع CMSها، به‌ویژه وردپرس است، از کنترل‌پنل معروف DirectAdmin استفاده می‌کند. اگر به کنترل‌پنل هاست ساده، ایمن، زیبا و پر‌امکاناتی نیاز دارید، دایرکت‌ادمین یکی از گزینه‌های پیشنهادی ایدئال برای شماست. DirectAdmin کنترل‌پنل میزبانی وب مدرن و قدرتمندی است که می‌توانید از آن برای مدیریت هاست اشتراکی یا سرور اختصاصی خود استفاده کنید. هاست وردپرس دایرکت‌ادمین با ارائه امنیت درخورتوجه و آپ‌تایم مثال‌زدنی می‌تواند هر‌آنچه برای مدیریت وب‌سایت و کسب‌وکار نیاز دارید، دراختیارتان قرار دهد.

این روزها داشتن وب‌سایت، تنها به کسب‌وکارها منحصر نیست؛ بلکه بسیاری از افراد با مشاغل گوناگون نیز به وب‌سایت برای برندسازی شخصی‌شان نیاز دارند. برای اینکه بتوانید وب‌سایت داشته باشید و از آن به بهترین وجه استفاده کنید، باید اصطلاحات موجود در این حوزه را بشناسید. یکی از این اصطلاحات مهم هاست است. باتوجه‌به اهمیت این موضوع، در این مقاله از آموزش‌های هاست بلاگ پارس پک قصد داریم تا درباره هاست وردپرس دایرکت ادمین بیشتر صحبت کنیم. اگر این اصطلاح و بخش‌های مختلف آن برایتان تا حدودی نامفهوم است، تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

پشتیبانی وردپرس

هاست وردپرس دایرکت ادمین چیست؟

اگر بخواهیم مفهوم هاست را خیلی ساده توضیح دهیم، باید بگوییم که هاست چیزی جز کامپیوتر نیست؛ اما تفاوتش با کامپیوترهای معمولی، مثل لپ‌تاپی که احتمالاً با آن مشغول خواندن مطلب حاضر هستید، این است که اولاً سخت‌افزار هاست بسیار قدرتمندتر از کامپیوترهای معمولی و ثانیاً این کامپیوتر همیشه به اینترنت بسیار پرسرعت متصل است.

مهم‌ترین کاربرد هاست استفاده از آن در وب‌سایت‌ها، به‌خصوص وب‌سایت‌هایی است که با استفاده از وردپرس طراحی شده‌اند؛ به‌همین‌دلیل، احتمالاً اصطلاح «هاست وردپرسی» برایتان آشناست. در‌واقع، تمامی اطلاعاتی که به وب‌سایت موجودیت می‌بخشند، از فایل‌های کدنویسی‌شده گرفته تا محتوای متنی و تصویری و…، همه روی هاست وب‌سایت قرار می‌گیرند. بنابراین، هنگامی‌که کاربران با درج URL وب‌سایت شما در مرورگر قصد دارند به آن دسترسی پیدا کنند، در‌واقع اطلاعات درج‌شده روی این هاست برایشان به نمایش درخواهد آمد.

خرید هاست وردپرس با انواع کنترل پنل برای میزبانی وب‌سایت‌ها

از این مقاله می‌‌توانید برای مدیریت سرویس‌های میزبانی خود استفاده کنید و اگر قصد خرید سرویس هاست وردپرس پارس پک را دارید، می‌توانید با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید. همچنین، می‌توانید جهت کسب‌ اطلاعات بیشتر به لینک‌ زیر مراجعه کنید.

 

باتوجه‌به اینکه دسترسی فیزیکی به این هاست ندارید، باید با استفاده از ابزارهایی اطلاعات مدنظرتان را روی آن قرار دهید. برای این منظور، از رابط‌های مختلفی استفاده می‌شود که دایرکت ادمین نیز یکی از مهم‌ترین آن‌هاست. با این توضیحات، احتمالاً موضوع کم‌کم برایتان روشن شده است و می‌دانید به هاستی که با استفاده از دایرکت ادمین می‌توانید مدیریت کنید و برای ساخت وب‌سایت وردپرسی استفاده می‌شود، هاست وردپرس دایرکت ادمین می‌گویند.

با هاست وردپرس دایرکت ادمین می‌توانید وب‌سایت‌های وردپرسی را با منابع سریع و قوی و امکانات و ابزارهای پیشرفته مدیریت کنید. دایرکت ادمین رابط کاربری گرافیکی قدرتمند و سبکی است که به مدیریت بهتر وب‌سایت و هاست کمک زیادی می‌کند.

خرید هاست وردپرس دایرکت ادمین

فراموش نکنید که هاست وردپرس دایرکت‌ادمین می‌تواند انواع وب‌سایت‌های شما، به‌ویژه وردپرس و سیستم‌های مشابه را میزبانی و ترافیک شما را مدیریت کند. در این نوع هاست، تمامی ویژگی‌های موردنیاز اجرای وردپرس مانند MySQL و PHP وجود دارد که می‌توانید از آن بهره ببرید. انتخاب محل مناسب هاست درکنار منابع کافی و کنترل‌پنل باکیفیت می‌تواند میزبانی پایداری را برایتان رقم بزند و در موفقیت وب‌سایت شما تأثیرگذار باشد. 

خرید هاست وردپرس

نکات مهم برای خرید هاست وردپرس

حالا که با هاست وردپرس آشنا شده‌اید، وقتش رسیده است که با برخی از نکات مهم در انتخاب این هاست آشنا شوید. در‌ادامه، به برخی از این نکات اشاره می‌کنیم.

۱. سیستم‌عامل

هاست نیز مانند هر کامپیوتر دیگری به سیستم‌عامل نیاز دارد. سیستم‌عامل هاست وردپرس می‌تواند ویندوز یا لینوکس باشد که بسته به نوع نیازتان، می‌توانید از هر‌یک از آن‌ها استفاده کنید. بااین‌حال، به‌عنوان توصیه کلی استفاده از هاست با سیستم‌عامل لینوکس که به‌اختصار هاست لینوکس نامیده می‌شود، می‌تواند باعث بهبود عملکرد وب‌سایتتان شود.

۲. لوکیشن

یکی دیگر از نکاتی که در انتخاب و خرید هاست وردپرس باید مدنظر بگیرید، محل قرارگیری هاست است. کامپیوترهایی که از آن به‌عنوان هاست استفاده می‌شود، در محلی به نام دیتاسنتر قرار می‌گیرند. هاست نیز معمولاً به نام همان کشوری که دیتاسنتر در آن قرار گرفته، خوانده می‌شود. به‌عنوان نمونه، به هاستی که در دیتاسنتر واقع در کشور آلمان قرار گرفته است، هاست آلمان گفته می‌شود. حالا اگر این هاست برای استفاده در وب‌سایت‌های وردپرسی بهینه شده باشد، به آن هاست وردپرسی آلمان گفته می‌شود.

۳. کنترل‌پنل

همان‌طور‌که گفتیم، برای اینکه بتوانید هاستتان را مدیریت کنید، باید از کنترل‌پنل‌های مخصوص مدیریت هاست استفاده کنید. از‌جمله کنترل‌پنل‌های مهم‌ برای مدیریت هاست می‌توان به این‌ها اشاره کرد:

  • دایرکت ادمین (DirectAdmin)
  • سی پنل (cPanel)
  • پلسک (Plesk)

حالا دیگر می‌دانید که وقتی از هاست وردپرس دایرکت ادمین سخن به‌میان می‌آید، منظور هاستی است که از دایرکت ادمین برای مدیریت آن استفاده می‌شود و برای طراحی وب‌سایت‌های وردپرسی پیکربندی و بهینه شده است.

۴. فضای ذخیره‌سازی و نوع هارد 

یکی دیگر از معیارهای مهم در انتخاب انواع هاست وردپرس، از‌جمله هاست وردپرس دایرکت ادمین، حجم هارد دیسک و نوع آن است. طبیعتاً هر‌چه اطلاعات ارائه‌شده روی وب‌سایت بیشتر باشد، به هاست حجیم‌تری نیاز خواهید داشت. البته اگر بخواهید وب‌سایت دانلود داشته باشید، احتمالاً انتخاب هاست دانلود و متصل‌کردن آن به وب‌سایت انتخاب مناسب‌تری است. همچنین، انتخاب هاستی که از هارد SSD استفاده می‌کند، باعث بهبود سرعت وب‌سایت خواهد شد.

۵. نوع هاست وردپرس دایرکت ادمین

انواع مختلفی از هاست‌ها از‌نظر توزیع منابع و تکنولوژی به‌کار‌رفته در آن‌ها وجود دارد. از‌جمله این هاست‌ها مهم‌ می‌توان به هاست اختصاصی و هاست اشتراکی و هاست ابری اشاره کرد. هاست اختصاصی به هاستی گفته می‌شود که تمامی منابع سخت‌افزاری کامپیوتری که از آن به‌عنوان هاست استفاده می‌شود، فقط دراختیار یک نفر قرار می‌گیرد. درمقابل این تعریف، هاست اشتراکی قرار دارد که در آن منابع سخت‌افزاری بین چند نفر به‌اشتراک گذاشته می‌شود. هاست ابری نیز به هاستی گفته می‌شود که براساس تکنولوژی ابری طراحی شده است و هم سرعت و عملکرد چشمگیری دارد و هم قیمتش مقرون‌به‌صرفه‌تر از هاست اختصاصی است.

۶. قیمت هاست

هروقت از خرید صحبت می‌شود، بی‌شک یکی از معیارهای مهم برای انتخاب، هزینه‌ای است که باید بپردازیم. درباره خرید هاست وردپرس دایرکت ادمین نیز همین قاعده وجود دارد. قاعدتاً شما می‌خواهید هاستی را بخرید که علاوه‌بر بهره‌مندی از دیگر معیارهای مدنظرتان، قیمت مناسبی داشته باشد.

دیگر نکته مهم درباره خرید هاست وردپرس دایرکت ادمین این است که ارائه‌دهندگان خدمات هاستینگ مانند پارس پک، معمولاً هاست را هم به‌صورت ماهانه و هم به‌صورت بلندمدت عرضه می‌کنند. به‌عنوان مثال، با انتخاب پلن‌های متفاوت می‌توانید هاست وردپرس DirectAdmin را به‌صورت یک‌ماهه و حتی یک‌ساله تهیه کنید.

دراین‌بین، احتمال دارد با تبلیغاتی مانند هاست رایگان نیز برخورد کنید. اگر‌چه هاست رایگان ممکن است در نظر اول جذابیت داشته باشد، باتوجه‌به اینکه این نوع هاست‌ها نه قدرت کافی دارند و نه در‌صورت ایجاد مشکل خدمات پشتیبانی ارائه می‌کنند، استفاده از آن‌ها را توصیه نمی‌کنیم.

۷. خدمات پشتیبانی

خدمات پشتیبانی فنی هاست یکی دیگر از معیارهای مهمی است که باید به آن توجه کنید. گاهی اوقات ممکن است در استفاده از هاست دچار مشکل شوید؛ مثلاً هاست از دسترس خارج یا گواهی SSL نصب‌شده روی آن منقضی شود و‌… . در این مواقع، باید با خدمات پشتیبانی هاست خود تماس بگیرید. واضح است که ارائه‌دهنده معتبر خدمات هاستینگ باید هنگام ضرورت، خدمات پشتیبانی فنی سریع و مناسبی به شما ارائه دهد. به‌همین‌دلیل، توصیه می‌کنیم که هاست خود را از شرکت‌های مطمئن و معتبر هاستینگ تهیه کنید.

برای خرید انواع سرویس‌های میزبانی ابری کلیک کنید!

با توجه به توضیحات این مقاله می‌توانید، سرویس میزبانی خود را مدیریت کنید و اگر شما قصد خرید سرویس‌های هاست پارس پک را دارید، می‌توانید از لینک زیر اقدام کنید و یا با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.

جمع‌بندی

وقتی تصمیم می‌گیرید وب‌سایتی را با استفاده از وردپرس طراحی و راه‌اندازی کنید، علاوه‌بر دامنه به هاست نیز نیاز خواهید داشت. انتخاب هاست مناسب نه‌تنها بسیاری از مشکلات متداول شما را حین کار کمتر می‌کند؛ بلکه باعث بهبود رتبه‌بندی شما در نتایج سئو می‌شود. باتوجه‌به این موضوع، در این مقاله از سرویس‌های میزبانی بلاگ پارس پک هاست وردپرس دایرکت ادمین را کاملاً توضیح دادیم و به نکات مهمی اشاره کردیم که حین انتخاب و خرید این هاست باید مدنظر قرار دهید.

سؤالات متداول

۱. وردپرس چیست؟

وردپرس ابزاری برای ساخت وب‌سایت بدون استفاده از کدنویسی است. با استفاده از وردپرس، می‌توانید وب‌سایت مدنظر خود را با کیفیت مناسب و در کمترین زمان ممکن راه‌اندازی کنید.

۲. آیا وردپرس از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند؟

بله، تمامی منوهای پنل وردپرس براساس تنظیمات می‌توانند به زبان فارسی نمایش داده شوند.

۳. هاست دانلود چه هاستی است؟

در مواقعی که وب‌سایتتان وب‌سایت دانلودی و دیتاهای شما حجیم است، بهتر است این اطلاعات را روی هاستی دیگر به‌غیر از هاست اصلی وب‌سایت قرار دهید. به این هاست اصطلاحاً «هاست دانلود» گفته می‌شود.

۴. ووکامرس چیست؟

ووکامرس یکی از افزونه‌های بسیار پرکاربرد در وب‌سایت‌های وردپرسی است. با استفاده از این افزونه، می‌توانید وب‌سایت فروشگاهی برای خود راه‌اندازی کنید.

۵. جوملا چیست؟

جوملا یکی دیگر از ابزارهای مدیریت محتوا (CMS) است. با استفاده از جوملا نیز می‌توانید وب‌سایت‌های خود را به‌سرعت راه‌اندازی کنید.

۶. چطور می‌توان هاست وردپرس دایرکت ادمین خرید؟

برای این منظور، می‌توانید از وب‌سایت پارس پک استفاده کنید. قیمت منصفانه در‌کنار پشتیبانی قوی سرویس‌های پارس پک به شما کمک خواهد کرد تا خیالتان از بابت هاست وب‌سایتتان راحت باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم