هاست وردپرس لینوکس چیست؟

Avatar
نویسنده: سانیا عبدی‌پور
جمعه 15 فروردین 1399
مطالعه: ۱۱ دقیقه ۰ نظر ۴۶۱ بازدید

هاست وردپرس لینوکس که جزو هاست‌های پرفروش‌ محسوب می‌شود، می‌تواند یکی از گزینه‌های مطلوب برای میزبانی وب‌سایت شما مناسب باشد. هنگام انتخاب این نوع هاست علاوه‌بر منابع هاست، باید به نوع سیستم‌عامل و مزایای آن نیز توجه کنید. هاست وردپرس لینوکس همان‌طور‌که از نامش مشخص است، برای CMS وردپرس بهینه‌سازی شده و سیستم‌عامل لینوکس روی آن‌ نصب است. پایداری سیستم‌عامل لینوکس درکنار سرعت بسیار زیادش باعث شده است که این سیستم‌عامل بسیار محبوب‌تر از سیستم‌عامل‌های میزبانی دیگر مانند ویندوز باشد. برای آشنایی با هاست وردپرس لینوکس تا پایان این مقاله از سرویس‌های میزبانی و آموزش‌های هاست بلاگ پارس پک با ما همراه باشید. 

پشتیبانی وردپرس

هاست وردپرس چیست و در انتخاب آن باید به چه عواملی توجه کرد؟

وردپرس محبوب‌ترین سیستم مدیریت محتوا (Content Management System) یا CMS دنیاست و بیش از ۶۰‌درصد از وب‌سایت‌های جهان با استفاده از آن ساخته می‌شوند. شاپیفای و جوملا با ۵.۴ و ۳.۳درصد به‌ترتیب در رتبه‌های بعدی محبوبیت سیستم‌های مدیریت محتوا قرار دارند. همان‌طور‌که گفتیم، گام اول و شاید مهم‌ترین گام در طراحی وب‌سایت وردپرسی، انتخاب هاست باشد؛ اما چه هاستی برای وردپرس مناسب است و در انتخاب هاست وردپرس باید به چه عواملی توجه کرد؟

خرید انواع سرویس‌های میزبانی وردپرس از پارس پک

از این مقاله می‌‌توانید برای مدیریت سرویس‌های میزبانی وردپرس خود استفاده کنید و اگر قصد خرید سرویس هاست پارس پک را دارید، می‌توانید با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید. همچنین، می‌توانید جهت کسب‌ اطلاعات بیشتر به لینک‌ زیر مراجعه کنید.

 

منظور از هاست مناسب برای وردپرس هاستی است که برای سیستم مدیریت محتوای وردپرس بهینه‌سازی شده باشد. چنین هاستی از قابلیت‌هایی مثل نصب وردپرس با یک کلیک یا به‌روزرسانی خودکار هسته وردپرس برخوردار است. دقت کنید که برای ساخت وب‌سایت وردپرسی، ضرورتاً به هاست وردپرس نیازی ندارید و تقریباً می‌توانید از هر نوع هاستی برای این کار استفاده کنید. با‌این‌حال، استفاده از هاستی که به‌طور‌اختصاصی برای میزبانی از وردپرس طراحی شده باشد، کارتان را بسیار راحت‌تر می‌کند.

حداقل نیازمندی‌های هاست برای وردپرس ازاین‌قرارند:

  • PHP نسخه ۷.۴ یا جدیدتر
  • MySQL نسخه ۵.۶ یا جدیدتر یا MariaDB نسخه ۱۰.۲ یا جدیدتر
  • پشتیبانی از HTTPS (SSL)

در انتخاب هاست وردپرس، باید به سرعت، امنیت و… آن دقت کنید. بااین‌حال، مهم‌ترین عاملی که در انتخاب هاست برای وب‌سایت وردپرسی باید در نظر بگیرید، نیازهایتان است. ارزیابی نیازها پیش از خرید هاست وردپرس، باعث صرفه‌جویی در هزینه‌هایتان می‌شود.

خرید هاست وردپرس

هاست لینوکس چیست؟

کامپیوترهای سرور مانند دیگر کامپیوترها سیستم‌عامل لینوکس یا ویندوز دارند. اگر هاست روی سروری باشد که با سیستم‌عامل لینوکس کار کند، به آن هاست لینوکس گفته می‌شود. سیستم‌عامل لینوکس به‌دلیل امنیت و انعطاف‌پذیری چشمگیر، محبوب‌ترین سیستم‌عامل مورداستفاده‌ در سرورهاست. دقت کنید که سیستم‌عامل لینوکس، تنها سیستم‌عاملی است که از سیستم مدیریت هاست سی پنل پشتیبانی می‌کند؛ بنابراین، اگر بخواهید از سی پنل برای مدیریت هاستتان استفاده کنید، باید هاست لینوکس بخرید.

خرید سرویس‌ میزبانی لینوکس از پارس پک

از این مقاله می‌‌توانید برای مدیریت سرویس‌های میزبانی خود استفاده کنید و اگر قصد خرید سرویس هاست لینوکس پارس پک را دارید، می‌توانید با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید. همچنین، می‌توانید جهت کسب‌ اطلاعات بیشتر به لینک‌ زیر مراجعه کنید.

آشنایی با هاست لینوکس وردپرس

یکی از عوامل مهم در انتخاب هاست وردپرس، سیستم‌عامل آن است. هاست‌های مختلف سیستم‌عامل‌های متنوعی دارند که مهم‌ترینشان ویندوز و لینوکس هستند. درادامه، شما را با هاست لینوکس برای ساخت وب‌سایت‌های وردپرسی بیشتر آشنا می‌کنیم.

منظور از هاست لینوکس وردپرس، هاست مجهز به سیستم‌عامل لینوکس و بهینه‌‌شده برای سیستم مدیریت محتوای وردپرس است. هاست‌های لینوکسی به‌دلیل قیمت ارزان‌تر و آسان‌تر‌بودن مدیریت، در بین کاربران وردپرس بسیار محبوب‌اند‌. اکثر هاست‌های اشتراکی سیستم‌عامل لینوکس دارند. دو نوع اصلی هاست لینوکس عبارت‌اند از:

  • LAMP (Linux، Apache، MySQL و PHP)
  • LEMP (Linux، Nginx، MySQL و PHP)

دلیل محبوبیت فراوان این هاست‌ها، کنترل و امنیت بیشتر و عملکرد بهتر در‌مقایسه‌با دیگر هاست‌ها مانند هاست‌ ویندوز است.

برای میزبانی وب‌سایت‌های وردپرسی کوچک و روبه‌رشد هاست لینوکس وردپرس بهترین انتخاب است. این سرویس به‌طور اختصاصی برای عملکرد بهتر وردپرس بهینه‌‌سازی شده است و می‌توانید با یک کلیک وردپرس را در آن نصب کنید. هاست وردپرس لینوکس هزینه ارزان و مدیریت آسانی دارد و امکاناتی همچون سرعت و آپ‌تایم فراوان و ابزارهای LAMP و LAMP را دراختیارتان قرار می‌دهد. اگر به‌دنبال سرویس میزبانی قدرتمند با پایداری و قابلیت اطمینان بالا برای میزبانی وب‌سایت وردپرسی خود هستید، هاست لینوکس وردپرس می‌تواند تجربه کاربری و سئو کم‌نظیری را برای وب‌سایتتان فراهم کند.

خرید هاست وردپرس لینوکس

ازآن‌جاکه لینوکس سیستم‌عامل مبدأ زبان برنامه‌نویسی PHP است و اسکریپت‌های وردپرس نیز به همین زبان نوشته شده‌اند، می‌توانند درکنار یکدیگر بهترین کارایی را داشته باشند. نکته دیگر اینکه روی این نوع هاست با کمک سیستم‌عامل Linux انواع دیگری از اسکریپت‌ها و وب‌سایت‌ها با تمامی زبان‌های برنامه‌نویسی را نیز می‌توانید اجرا و از مزایای لینوکس برای سرور میزبانی خود استفاده کنید. امنیت فراوان و آپ‌تایم درخورتوجه و دسترسی آسان و گسترده از ویژگی‌های مهم هاست وردپرس لینوکس است که در سایر انواع هاست‌ها به این کیفیت یافت نمی‌شود. نکته مهم دیگر اینکه هاست وردپرس لینوکس ارزان و برای انواع وب‌سایت‌های کوچک و بزرگ مناسب است و بهترین میزبانی را به آن‌ها ارائه می‌دهد.

انواع هاست وردپرس لینوکس کدام‌اند؟

برای میزبانی از وب‌سایت وردپرسی خود، هاست‌های گوناگونی را می‌توانید انتخاب کنید. درادامه مقاله، با برخی از این هاست‌ها آشنا خواهیم شد.

۱. هاست رایگان

تعداد زیادی هاست وجود دارند که وب‌سایت وردپرسی خود را می‌توانید بر بستر آن‌ها راه‌اندازی کنید. بااین‌حال، هر‌کدام از این هاست‌ها به شیوه‌ای دیگر امتیازی از مدیر وب‌سایت دریافت می‌کنند. شما می‌توانید هاست‌های رایگان را در انجمن‌های وردپرسی پیدا کنید. در اغلب مواقع، هاست‌های رایگان را افرادی مدیریت می‌کنند که بخش کوچکی از سرور خود را به هاستینگ اختصاص می‌دهند و با اینکه هاستینگ رایگان ارائه می‌دهند، در‌مقابل از مدیر وب‌سایت می‌خواهند تا تبلیغات آن‌ها را روی وب‌سایت قرار دهد. هاست‌های رایگان اصلاً مطمئن نیستند و پشتیبانی مناسبی ارائه نمی‌دهند؛ بنابراین، به‌شدت توصیه می‌کنیم که اگر می‌خواهید وب‌سایت مهمی مثل وب‌سایت تجاری راه‌اندازی کنید، هرگز به‌سراغ هاست‌های رایگان نروید.

هاست فضایی اینترنتی و قسمتی از یک سرور است. برای آشنایی با انواع سرویس هاست و کاربردهایی که دارند مقاله زیر را بخوانید.

هاست چیست؟

۲. هاست اشتراکی

هاست اشتراکی درمقایسه‌با دیگر انواع هاست وردپرس، با اختلاف زیاد محبوب‌ترین هاست برای ساخت وب‌سایت‌های وردپرسی محسوب می‌شود. این نوع سرویس هاستینگ ارزان‌تر از سایر هاست‌هاست و نقطه خوبی برای شروع محسوب می‌شود. منظور از هاست اشتراکی این است که شما یک سرور بزرگ را با تعداد زیادی وب‌سایت دیگر شریک می‌شوید. بزرگ‌ترین ایراد هاست اشتراکی محدودیت منابع سرور است که به کاهش سرعت وب‌سایت‌ها منجر می‌شود.

۳. هاست وردپرس وی پی اس

وی‌پی‌اس (VPS) مخفف عبارت Virtual Private Server به‌معنی «سرور خصوصی مجازی» و نوعی مجازی‌سازی است که در آن یک سرور فیزیکی به‌صورت مجازی به چندین سرور تقسیم‌بندی می‌شود. در این نوع هاستینگ، سرور فیزیکی را با چندین وب‌سایت دیگر شریک می‌شوید؛ اما کنترلی مشابه با سرور اختصاصی در‌اختیارتان قرار می‌گیرد.

توسعه‌دهنده‌های نرم‌افزار و کاربرها و بلاگرها اغلب از هاست وی‌پی‌اس استفاده می‌کنند. بااین‌حال، اگر دانش فنی زیادی ندارید، باید از هاست مدیریت‌شده (Managed Hosting) استفاده کنید که در این نوع سرویس هاست وردپرس، تأمین‌کننده سرویس هاستینگ کارهایی مثل به‌روزسانی‌ها را انجام می‌دهد و از شما پشتیبانی می‌کند.

۴. سرور وردپرس اختصاصی

سرور اختصاصی سرور فیزیکی جداگانه‌ای است که آن را از تأمین‌کننده خدمات سرور اجاره می‌کنید. با این کار، کل سرور همراه با تمامی منابعش به‌طوراختصاصی در‌اختیارتان قرار خواهد گرفت و کاملاً روی آن کنترل خواهید داشت. به‌عبارت‌دیگر، می‌توانید سیستم‌عامل مدنظر خود را روی سرور نصب کنید و منابع سرور را به‌طور‌کامل در‌اختیار داشته باشید و دیگر پارامترهای سرور را کاملاً کنترل کنید. کاربرانی که حجم ترافیک زیادی دارند، معمولاً از سرور اختصاصی استفاده می‌کنند.

۵. هاست ابری

هاست ابری نوعی هاست است که پایداری بسیار بیشتری از هاست‌های سنتی دارد؛ زیرا به‌جای اینکه وب‌سایت شما روی یک سرور در یک موقعیت جغرافیایی مشخص قرار داشته باشد، روی یک سرور ابری قرار می‌گیرد که سرورهای فیزیکی آن در جای‌جای دنیا هستند. بنابراین، اگر یکی از سرورها دچار مشکل شود، سرور ابری از منابع دیگر سرورها استفاده می‌کند و وب‌سایت‌هایی که بر بستر این سرور کار می‌کنند، بدون هیچ مشکلی به فعالیتشان ادامه می‌دهند. همچنین، با‌توجه‌به اینکه سرور ابری از منابع چندین سرور فیزیکی استفاده می‌کند، سرعت و پهنای باند بیشتری از سرورهای سنتی دارد.

۶. هاست ووکامرس

هاست ووکامرس (WooCommerce Hosting) نوعی هاست وردپرس است که برای میزبانی از وب‌سایت‌های فروشگاهی مجهز به پوسته ووکامرس بهینه‌سازی شده است. ووکامرس نوعی پوسته وردپرس است که از آن برای ساخت وب‌سایت‌های وردپرسی فروشگاهی استفاده می‌شود. درواقع، ووکامرس را می‌توان محبوب‌ترین پلتفرم تجارت الکترونیک در دنیا دانست. هاست ووکامرس مناسب امکاناتی در‌اختیارتان قرار می‌دهد که معمولاً هاست وردپرس معمولی از آن‌ها بی‌بهره است. برخی از مزایای استفاده از هاست ووکامرس عبارت‌اند از:

  • نصب‌بودن ووکامرس روی هاست: اکثر هاست‌های ووکامرس به‌طورپیش‌فرض از وردپرس با پوسته ووکامرس برخوردارند؛ ازاین‌رو، به دانلود و نصب جداگانه ووکامرس نیازی ندارید.
  • عملکرد سریع: سرعت وب‌سایت شما نه‌تنها برای تجربه کاربری، بلکه برای سئو نیز اهمیت دارد. هاست‌های بهینه‌سازی‌شده برای ووکامرس در‌مقایسه‌با هاست‌های دیگر سرعت بیشتری دارند و تراکنش‌ها را سریع‌تر انجام می‌دهند.
  • امنیت فراوان: هاست‌های ووکامرس گواهینامه SSL دارند.
  • پشتیبانی ووکامرس: هاست‌های ووکامرس پشتیبانی ووکامرس ارائه می‌دهند.
  • قابلیت‌های هاستینگ: با خرید هاست ووکامرس نیازی نیست که نگران برخورداری از قابلیت‌های هاست‌های دیگر باشید؛ چراکه هاست‌ ووکامرس تمامی قابلیت‌ها و کنترل‌های هاست‌های معمولی را دراختیارتان می‌گذارد.

۷. هاست لینوکس چه مزیت‌هایی دارد؟

مهم‌ترین مزیت سیستم‌عامل لینوکس در‌مقایسه‌با سیستم‌عامل ویندوز برای هاست وردپرس، هزینه ارزان‌تر لینوکس است. علاوه‌براین، پایداری و امنیت هاست‌های لینوکس بیشتر از هاست‌های ویندوز است.

در خرید هاست لینوکس وردپرس باید به چه نکاتی توجه کرد؟

هنگام خرید هاست لینوکس وردپرس، نکات زیادی را باید مدنظر گرفت. درادامه، به تعدادی از این نکات اشاره خواهیم کرد.

۱. لوکیشن سرور

لوکیشن سرور به چند دلیل اهمیت دارد. هر‌چه لوکیشن سرور به شما و کاربران وب‌سایتتان نزدیک‌تر باشد، سرعت وب‌سایت بیشتر خواهد بود. همچنین، به سیاست‌های اینترنت کشور میزبان و محدودیت‌های اینترنتی در آن کشور باید توجه کنید. سیاست‌های حریم خصوصی کشورها از‌نظر دسترسی به اطلاعات ذخیره‌شده روی سرورها با یکدیگر تفاوت دارند. دقت کنید که لوکیشن سرور روی SEO وب‌سایتتان نیز تأثیر می‌گذارد؛‌ پس بهتر است که سرور به مخاطبان شما نزدیک‌تر باشد.

۲. پنل مدیریت هاست

پنل مدیریت یا کنترل‌پنل هاست ابزاری است که با استفاده از آن می‌توانید تمامی بخش‌های هاست خریده‌شده را زیرنظر بگیرد. به‌کمک پنل مدیریت می‌توانید تنها با چندین کلیک در رابط کاربری ادمین، فرایندهای بسیار پیچیده مثل انتقال سرور و سوئیچ‌کردن وب سرور را انجام دهید.  پنل مدیریت هاست به سه نوع اصلی تقسیم‌ می‌شود:

  • سی پنل (cPanel)
  • پلسک (Plesk)
  • دایرکت ادمین (DirectAdmin)

هنگام خرید هاست لینوکس وردپرس، باید دقت کنید که هاست مدنظر با سی پنل کار می‌کند یا با پلسک. برای انتخاب یکی از این دو پنل مدیریت هاست، باید به نکات زیر توجه کنید:

  • راحت‌بودن کار با رابط کاربری (با کدام پنل راحت‌تر یا آشنا‌تر هستید؟)
  • استقلال پلتفرم (پلسک از این نظر بهتر است)
  • پشتیبانی و فعال‌بودن انجمن‌ها
  • قابلیت‌ها و پشتیبانی نرم‌افزاری
  • قیمت
  • پایداری و امنیت

خرید انواع سرویس‌های میزبانی برای کسب‌وکارهای آنلاین از پارس پک

با توجه به توضیحات این مقاله می‌توانید، سرویس میزبانی خود را مدیریت کنید و اگر شما قصد خرید سرویس‌های هاست پارس پک را دارید، می‌توانید از لینک زیر اقدام کنید و یا با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.

جمع‌بندی

وردپرس محبوب‌ترین سیستم مدیریت محتوا در جهان است و اگر می‌خواهید وب‌سایت وردپرسی راه‌اندازی کنید، خرید هاست وردپرسی را به شما پیشنهاد می‌کنیم که برای میزبانی از وب‌سایت‌های وردپرسی بهینه‌سازی شده باشد. در خرید هاست، باید به عوامل متعددی مثل پنل مدیریت هاست و قیمت و لوکیشن دقت کنید؛ اما یکی از عوامل مهم سیستم‌عامل هاست است که می‌تواند ویندوز یا لینوکس باشد.

هاست لینوکس به‌دلیل قیمت ارزان‌تر و امنیت و پایداری و امکانات سفارشی‌سازی بیشتر از هاست ویندوز، برای ساخت وب‌سایت‌های وردپرسی مناسب‌تر است. شرکت پارس پک نمایندگی فروش هاست وردپرس و هاست جوملا و هاست ووکامرس با سیستم‌عامل لینوکس در ایران است؛ ازاین‌رو، هاست مدنظرتان را با اطمینان کامل می‌توانید از این شرکت تهیه کنید.

سؤالات متداول

۱. چرا برای ساخت وب‌سایت وردپرسی هاست لینوکس بخریم؟

هاست لینوکس درمقایسه‌با هاست ویندوز ارزان‌تر و پایدارتر و امن‌تر است.

۲. در خرید هاست لینوکس وردپرس باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

هنگام خرید هاست لینوکس وردپرس باید به سیستم مدیریت هاست و لوکیشن هاست و قیمت هاست توجه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.