درمورد هاست پلسک چه چیزهایی می‌دانید؟

Avatar
نویسنده: سانیا عبدی‌پور
پنج‌شنبه 11 آذر 1400
مطالعه: ۱۳ دقیقه ۰ نظر ۱۲۸۶ بازدید

هاست پلسک چیست؟ یکی از انواع کنترل پنل‌های مورد استفاده در هاست‌ و سرویس های میزبانی کنترل پنل پلسک می‌باشد. زمانی که شما قصد راه‌اندازی یک وبسایت را داشته باشید نیاز است که یک هاست برای میزبانی وب سایت خود خریداری کنید. هاست میزبانی با استفاده از کنترل پنل مخصوصی این امکان را به کاربران خود می‌دهد که یک سری تغییرات را بر روی وب سایت خود ایجاد کنند و همچنین به هر قسمت از تنظیماتی که بخواهند دسترسی داشته باشند.

در واقع کنترل پنل‌های هاست با توجه به محیط گرافیکی که دارند باعث می‌شوند تمامی افراد حتی کسانی که دانش آنچنانی در بحث مدیریت هاست و وب سایت ندارند بتوانند به راحتی با استفاده از امکاناتی که برای آن‌ها فراهم شده هر گونه تغییر و تنظیمی که بخواهند بر روی وب سایت خود انجام دهند. در این مطلب از سرویس‌های میزبانی و آموزش‌های هاست به طور کامل به بررسی کنترل پنل پلسک و هاست‌هایی که از این کنترل پنل استفاده می‌کنند و همچنین شرایط خرید هاست پلسک خواهیم پرداخت.

خرید هاست برای انواع کنترل پنل‌ها

با توجه به توضیحات این مقاله می‌توانید، سرویس میزبانی خود را مدیریت کنید و اگر شما قصد خرید سرویس‌های هاست پارس پک را دارید، می‌توانید از لینک زیر اقدام کنید و یا با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.

معرفی هاست پلسک

همانطور که اشاره کردیم یکی از انواع کنترل پنل‌های مورد استفاده در هاست کنترل پنل پلسک می‌باشد. منظور از هاست پلسک، هاست‌هایی هستند که کنترل پنل مورد استفاده در آن‌ها از نوع پلسک می‌باشد.

کنترل پنل پلسک از امنیت بسیار بالایی برخوردار بوده و همچنین به واسطه ساختار پیشرفته‌ای که دارد، قدرت و امکانات زیادی را شامل می‌شود. شما از هر نوع سیستم عاملی که بخواهید استفاده کنید چه سیستم عامل ویندوز و چه سیستم عامل لینوکس این امکان را خواهید داشت که کنترل پنل پلسک را به راحتی بر روی هاست خود نصب کرده و از امکانات آن استفاده کنید.

خرید هاست ابری

بررسی کاربرد کنترل پنل پلسک

کنترل پنل‌های مختلفی در بحث هاستینگ‌ها وجود دارند که افراد با توجه به نیاز خود می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. پلسک کنترل پنلی است که بر روی تمامی سیستم عامل‌های سرور‌ها که لینوکس و ویندوز می‌باشند امکان نصب را دارد. در نتیجه کنترل پنل پلسک می‌تواند تمامی نیاز افرادی که می‌خواهند با هر نوع سیستم عاملی کار کنند را برطرف خواهد کرد. همین موضوع باعث شده که کنترل پنل پلسک محبوبیت بسیار زیادی در بین افراد را داشته باشد.

کاربرد اصلی کنترل پنل پلسک این است که به شما این امکان را می‌دهد بدون اینکه دانش فنی زیادی داشته باشید به راحتی با استفاده از رابط گرافیکی که برای شما فراهم می‌کند تمامی تنظیمات هاست و وب سایت خود را با چند کلیک و گذراندن مراحل از پیش تعیین شده‌ای انجام دهید. کنترل پنل پلسک افزونه‌ها و اکستنشن‌های مختلفی دارد که با نصب هر کدام امکانات جدیدی به کنترل پنل پلسک اضافه می‌شود.

کنترل پنل پلسک امکانات بسیار خوبی را در اختیار توسعه دهندگان و برنامه نویسان قرار می‌دهد به شکلی که این افراد می‌توانند پلاگین‌های مختلفی را به هر شکلی که دوست دارند برنامه‌نویسی کنند و سپس با استفاده از API‌های خاصی که کنترل پنل پلسک در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند بتوانند کنترل هاست خود را در دست بگیرند.

خرید هاست پلسک

هاست با کنترل پنل پلسک امکانات زیادی در اختیار کاربر می گذارد.

چه هاست هایی از پلسک پشتیبانی می کنند؟

تقریبا می‌توان گفت کنترل پنل پلسک بر روی تمامی سیستم عامل‌های موجود برای هاست و قابلیت نصب دارد. در ادامه لیستی از انواع سیستم عامل‌های هاست را مشاهده می‌کنید که به شما این امکان را خواهد داد که کنترل پنل پلسک را بر روی آن‌ها نصب کرده و از امکانات آن برای مدیریت host خود استفاده کنید.

1. هاست ویندوز

یکی از پرکاربردترین سیستم عامل‌های مورد استفاده در هاست پلسک، ویندوز می‌باشد. کنترل پنل پلسک قابلیت نصب برروی سیستم عامل ویندوز را نیز دارد و شما می‌توانید در هاست ویندوز خود به راحتی از امکانات این کنترل پنل استفاده کنید.

2. هاست لینوکس

به جرئت می‌توان گفت هاست لینوکس و توزیع‌های آن جزء محبوب‌ترین سیستم عامل‌های مورد استفاده در هاست پلسک می‌باشند. سیستم عامل لینوکس به دلیل اینکه متن باز یا اپن سورس می‌باشد دست افراد را برای اعمال تغییرات بیشتر باز گذاشته است. کنترل پنل پلسک به راحتی می‌تواند بر روی هر گونه توزیع سیستم عامل لینوکس نصب شود.

خرید هاست لینوکس پارس پک برای پشتیبانی از پلسک

از این مقاله می‌‌توانید برای مدیریت سرویس‌های میزبانی لینوکس خود استفاده کنید و اگر قصد خرید سرویس هاست لینوکس پارس پک را دارید، می‌توانید با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید. همچنین، می‌توانید جهت کسب‌ اطلاعات بیشتر به لینک‌ زیر مراجعه کنید.

در ادامه لیستی از توزیع‌های سیستم عامل لینوکس را مشاهده خواهید کرد که به راحتی می‌توانید از امکانات کنترل پنل پلسک بر روی آن‌ها استفاده کنید.

  • فدورا Fedora
  • FreeBSD
  • CentOS
  • Debian
  • Ubuntu
  • Red Hat

هاست پلسک سرویسی پرطرفدار است که در آن از کنترل‌پنل Plesk برای مدیریت تنظیمات وب‌سایت استفاده می‌شود. این سرویس امکانات پیشرفته زیادی را دراختیارتان قرار می‌دهد و می‌توانید در انواع سیستم‌عامل‌های لینوکسی و ویندوزی از آن استفاده کنید. هاست پلسک علاوه‌بر ارائه منابع با کیفیت، امکانات مدیریتی مانند مدیریت چندین حساب به‌طور همزمان، رابط گرافیکی ساده و سبک، افزونه‌های کاربردی برای افزودن امکانات مختلف و بسیاری موارد دیگر را به شما ارائه می‌دهد.

مزایای خرید هاست پلسک

کنترل پنل پلسک دارای ویژگی‌ها و مزایای بسیار زیادی می‌باشد که به واسطه همین ویژگی‌ها توانسته محبوبیت زیادی بین استفاده‌کنندگان و کاربران بدست آورد. در ادامه به بررسی برخی از ویژگی‌های مهم هاست پلسک خواهیم پرداخت.

1. مدیریت همزمان چند اکانت در سرویس میزبانی پلسک

یکی از ویژگی‌های مهم هاست پلسک این است که شما به راحتی می‌توانید چندین اکانت را بر روی هاست خود ایجاد کرده و به طور همزمان بتوانید آن‌ها را مدیریت کنید بدون اینکه هیچ گونه اختلالی در کار هر کدام پیش بیاید.

2. گزارش دهی خطاها

زمانی که شما مدیریت یک هاست را در اختیار داشته باشید بسیار حائز اهمیت است که خطاهای موجود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن پیدا کرده و بتوانید در جهت رفع آن اقداماتی انجام دهید. از ویژگی‌های دیگر کنترل پنل پلسک دارا بودن سیستمی است که می‌تواند تمامی خطاها و مشکلات هاست پلسک را شناسایی و ثبت نماید. در نتیجه شما می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان با مشکلات و خطاهای هاست خود آشنا شوید و هرچه زودتر در جهت برطرف کردن این خطا‌ها اقداماتی را انجام دهید.

کنترل پنل پلسک برای هاست

مزایا و امکانات خرید هاست پلسک

3. سازگاری با سیستم عامل‌ها

همانطور که اشاره کردیم کنترل پنل پلسک به راحتی می‌تواند بر روی تمامی سیستم عامل‌های موجود مانند ویندوز و لینوکس و توزیع‌های آن نصب شود و همین موضوع باعث شده که محبوبیت بسیار زیادی در بین افراد و کاربران داشته باشد.

4. استفاده بهینه از منابع هاست پلسک

یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت کنترل پنل پلسک این است که شما به واسطه استفاده از آن به راحتی می‌توانید منابع هاست خود را مدیریت کنید و همیشه و در هر لحظه گزارش دقیقی از این موضوع را دریافت کنید. اگر زمانی مشاهده کردید برنامه‌ای در حال مصرف بیش از اندازه از منابع هاست شما می‌باشد و همچنین باعث کندی و اختلال در هاست‌ میزبانی شده است، به راحتی بتوانید آن را شناسایی کرده و جلوی مصرف بیش از اندازه منابع هاست پلسک خود را بگیرید.

هاست پلسک به واسطه ساختار پیشرفته‌ای که دارد این امکان را به شما می‌دهد که بتوانید به طور بهینه‌تر منابع خود را مدیریت کنید و جلوی هدر رفت منابع و هزینه را بگیرید. این استفاده بهینه باعث می‌شود که از تمامی ظرفیت‌های هاست خود به بهترین شکل ممکن استفاده کنید و متحمل هزینه‌های زیاد‌تر نشوید.

5. رابط گرافیکی

کنترل پنل پلسک به واسطه داشتن یک رابط گرافیکی بسیار پیشرفته باعث شده تمامی افراد چه کسانی که دارای دانش فنی زیادی در بحث مدیریت هاست هستند و چه صاحبان وب سایتی که ممکن است دانش آنچنانی در مبحث مدیریت هاست نداشته باشند به واسطه این رابطه گرافیکی پیشرفته بتوانند با با چند کلیک ساده هرگونه تغییر و کنترلی که بر روی هاست پلسک خود می‌خواهند داشته باشند.

6. پلاگین‌های زیاد میزبانی پلسک

کنترل پنل پلسک به دلیل این که توانسته است API‌ های مختلفی را در اختیار توسعه دهندگان قرار دهد این امکان را فراهم کرده است که افراد دست به توسعه و ساخت پلاگین‌هایی برای افزودن امکانات بیشتر به این کنترل پنل بزنند.

در نتیجه شما هنگام استفاده از هاست پلسک اگر نیاز به داشتن امکانات ویژه‌تری می‌باشید به راحتی می‌توانید با یک جستجوی ساده به تعداد زیادی پلاگین دسترسی داشته باشید که با نصب هر کدام امکانات خاص و ویژه‌ای را به کنترل پنل خود بیفزایید.

7. رفع هوشمند خطاها

یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار جالب کنترل پنل پلسک این است که هر زمان در کارایی هاست، خطا و مشکلی ایجاد شد بعضی از آن‌ها را کنترل پنل پلسک می‌تواند به واسطه سیستم هوشمندی که دارد به صورت خودکار برطرف کند.

8. انتقال داده

شما با استفاده از کنترل پنل پلسک می‌توانید به راحتی اطلاعات مورد نظر خود را از روی یک هاست بر روی هاست دیگر منتقل کنید.

روش ورود به کنترل پنل در هاست پلسک

شما برای دسترسی به کنترل پنل پلسک سایت خود ابتدا در انتهای آدرس وب سایت خود علامت دو نقطه (:) را وارد کرده و سپس عبارت عددی ۸۴۴۳ را وارد کنید. پس از اینکه آدرس گفته شده را در مرورگر خود وارد کردید شما با صفحه ورود به کنترل پنل پلسک خود مواجه خواهید شد.

اگر برای اولین بار می‌خواهید از کنترل پنل پلسک خود استفاده کنید بسته به سیستم عاملی که هاست پلسک شما دارد اطلاعات ورود متفاوت خواهد بود. اگر از سیستم عامل ویندوز استفاده می‌کنید نام کاربری برای ورود به کنترل پنل پلسک administrator می‌باشد. اما اگر از سیستم عامل لینوکس و توزیع‌های آن استفاده می‌کنید نام کاربری پیش فرض root می‌باشد. رمز عبور نیز در تمامی سیستم عامل‌ها به صورت پیش فرض admin می‌باشد.

البته پیشنهاد می‌کنیم که پس از اولین ورود به کنترل پنل پلسک، اطلاعات ورود پیشفرض را تغییر دهید تا امنیت وبسایت شما به خطر نیفتد.

افزونه‌های کاربردی هاست پلسک

همانطور که اشاره کردیم کنترل پنل پلسک دارای افزونه و پلاگین‌های بسیار زیادی می‌باشد که می‌تواند امکانات ویژه‌ای را به وب سایت شما و کنترل پنل پلسک سایت شما بیفزاید. در ادامه به معرفی برخی از کاربردی‌ترین افزونه‌های کنترل پنل پلسک خواهیم پرداخت.

ورود به کنترل پنل پلسک

معرفی و آموزش افزونه های پلسک Plesk Extentions

افزونه Speed Kit

یکی از دغدغه‌های صاحبان وب سایت‌ها همیشه این موضوع بوده که سایتشان با سرعت بالا برای کاربرانشان بارگذاری شود. از طرفی تمامی افراد نیز زمانی که وب‌سایتی بیش از اندازه طول بکشد تا بطور کامل بارگذاری و نمایش داده شود سایت مورد نظر را ترک می‌کنند.

افزونه Speed Kit به تجزیه و تحلیل وب سایتتان می‌پردازد و یک گزارش کامل به شما ارائه دهد که چه مواردی باعث کندی سرعت وب سایت شما شده است و راه‌های برطرف کردن آن را نیز به شما معرفی خواهد کرد. در نتیجه با انجام تنظیماتی که این افزونه در اختیار شما قرار می‌دهد می‌توانید سرعت وبسایت خود را افزایش دهید.

افزونه Kaspersky Antivirus

همانطور که از نام این افزونه مشخص است کاربرد این افزونه در زمینه افزایش امنیت هاست پلسک شما می‌باشد. با نصب این افزونه بر روی کنترل پنل پلسک خود به راحتی می‌توانید به بررسی و تجزیه تحلیل هاست خود از نظر موارد امنیتی بپردازید و هر زمان خطری سرویس میزبانی پلسک شما را تهدید کند این افزونه به شما اخطار و هشداری را نمایش می‌دهد در نتیجه با نصب این افزونه امنیت وب سایت شما افزایش پیدا خواهد کرد.

افزونه Acronis

شما با استفاده از این افزونه می‌توانید به راحتی از اطلاعات موجود بر روی هاست پلسک خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. به خصوص افرادی که به کار فروش هاست مشغول هستند می‌توانند با نصب این افزونه بر روی کنترل پنل پلسک هاست خود این امکان را به مشتریان ارائه دهند که نسخه پشتیبانی از اطلاعات موردنظر خود تهیه کنند.

افزونه Git

با استفاده از این افزونه شما به راحتی می‌توانید به صورت یکپارچه به کنترل و مدیریت منابع در دسترس خود بپردازید.

افزونه SEO Toolkit

این افزونه با توجه به آیتم‌هایی که برای شما فراهم می‌کند باعث می‌شود که بتوانید هر چه بهتر وبسایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید و در نتیجه می‌توانید نتایج بالاتری در موتورهای جستجو بدست آورده و ترافیک ورودی به وب سایت خود را افزایش دهید.

افزونه Kernelcare

یکی دیگر از موارد مهم در هاست‌ پلسک شناسایی باگ‌ها و رفع آن‌ها می‌باشد. این افزونه به طور کامل در بازه‌های زمانی تعیین شده به بررسی وبسایت شما می‌پردازد و در صورتی که با باگ و خطایی مواجه شود آن را به شما گزارش خواهد داد. همچنین امکاناتی را فراهم می‌کند که با استفاده از آن بتوانید این باگ‌ها را برطرف کنید.

معایب خرید هاست پلسک

کنترل پنل پلسک در کنار مزایا و امکاناتی که برای شما فراهم می‌کند متاسفانه دارای یک سری معایب نیز می‌باشد که در ادامه به بررسی برخی از آن‌ها خواهیم پرداخت.

پشتیبان گیری و بازیابی اطلاعات

یکی از مواردی که در کنترل پنل پلسک همیشه مورد نقد منتقدان و استفاده کنندگان از آن بوده است امکان پشتیبان گیری و بازیابی اطلاعات کنترل پنل پلسک می‌باشد. هنوز که هنوز است جای کار بسیار زیادی دارد تا بتواند به خوبی مانند سایر رقبای خود کار کند.

پیچیدگی بالای

البته منظور از پیچیدگی در بحث رابطه گرافیکی نیست بلکه منظور ما از پیچیدگی هنگام استفاده پیشرفته‌تر و نصب اسکریپت‌های مختلف از آن می‌باشد.

قیمت بالای هاست پلسک

یکی از دیگر سختی های خرید هاست پلسک، هزینه‌های بالای آن برای نصب و راه اندازی نسبت به سایر رقبا می باشد. به عبارتی دیگر کنترل پنل پلسک یکی از گران قیمت‌ترین کنترل پنل‌های موجود در بازار می‌باشد.

جمع‌بندی

هاست پلسک چیست؟ هر وب سایت برای اینکه در بستر اینترنت قرار گیرد نیاز به این دارد که بر روی یک هاست، میزبانی شود. افراد مختلف برای اینکه بتوانند تنظیمات هاست خود را کنترل کنند و نیازی به دانش فنی بالایی نباشد باید کنترل پنل‌های مختلف را بر روی هاست خود نصب کنند. یکی از کنترل پنل‌های محبوب پلسک می‌باشد.

خرید هاست پلسک امکانات مفید زیادی مانند مدیریت همزمان چند اکانت، استفاده از پلاگین های مختلف، برخورداری از رابط گرافیکی ساده و… در اختیار شما قرار می دهد.

سوالات متداول

1. پلسک چیست؟

پلسک یکی از کنترل پنل های رایج مورد استفاده برای مدیریت هاست می باشد.

2. هاست پلسک چیست؟

به هاستی که برای مدیریت و انجام تنظیمات خود از کنترل پنل پلسک استفاده می‌کند هاست پلسک می‌گویند.

3. چه سیستم عامل هایی از پلسک پشتیبانی می کنند؟

به طور کلی تمامی سیستم عامل های رایج مانند ویندوز ، لینوکس و تمامی توزیع های آن قابلیت پشتیبانی از پلسک را دارند.

مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم