هاست گولنگ چیست و برای چه کسانی مناسب است؟

Avatar
نویسنده: سانیا عبدی‌پور
جمعه 17 دی 1400
مطالعه: ۸ دقیقه ۰ نظر ۹۵۵ بازدید

امروزه، زبان‌های برنامه‌نویسی متعددی برای توسعه وب‌سایت‌ها و وب‌اپلیکیشن‌ها وجود دارند. یکی از این زبان‌ها که شاید نامش را کمتر شنیده باشید، Golang است. این زبان برنامه‌نویسی را گوگل طراحی و معرفی کرده است و ازنظر Syntax، شباهت زیادی به زبان برنامه‌نویسی C دارد. در‌صورتی‌که از این زبان برای برنامه‌نویسی وب استفاده کنید، به هاستی نیاز دارید که بتواند کدهای آن را اجرا کند. به هاستی که چنین قابلیتی دارد، هاست Golang گفته می‌شود. در این مقاله از سرویس‌های میزبانی بلاگ پارس پک، این زبان برنامه‌نویسی را به‌طورکامل توضیح می‌دهیم و به نکاتی اشاره می‌کنیم که هنگام انتخاب و خرید هاست Golang باید مدنظر قرار دهید.

خرید انواع هاست ابری پارس پک برای زبان‌های برنامه‌نویسی

با توجه به توضیحات این مقاله می‌توانید، سرویس میزبانی خود را مدیریت کنید و اگر شما قصد خرید سرویس‌های هاست پارس پک را دارید، می‌توانید از لینک زیر اقدام کنید و یا با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.

 

زبان برنامه‌نویسی Golang چیست؟

زبان Golang زبانی عمومی است و کاربردهای بسیاری دارد و از این نظر، می‌توان آن را با پایتون مقایسه کرد. یکی از کاربردهای مهم این زبان، توسعه وب است. این زبان را مهندسان گوگل طراحی کرده‌اند و همان‌طور‌که در مقدمه گفتیم، ازنظر قواعد کدنویسی (Syntax)، شباهت‌های زیادی به زبان C دارد؛ به‌همین‌دلیل، استفاده از این زبان برای افراد مسلط بر زبان C بسیار ساده است.

درواقع، زبان Golang قابلیت‌های مثبت C و Python را در خود جای داده است؛ ازاین‌رو، در بین برنامه‌نویسان حرفه‌ای محبوبیت فراوانی دارد. فراموش نکنید که در حوزه وب نیز می‌توان از این زبان برای هر دو سمت Back-End و Front-End استفاده کرد؛ اما باتوجه‌به وجود زبان برنامه‌نویسی JavaScript، احتمالاً استفاده از Golang برای فرانت‌اند چندان منطقی نیست.

تا این‌جا احتمالاً به این نتیجه رسیده‌اید که زبان برنامه‌نویسی Golang در حوزه وب، بیشتر برای کدنویسی Back-End استفاده می‌شود؛ اما هنگامی‌که نوبت به انتخاب هاست برای قرارگیری فایل‌های کدنویسی‌شده با این زبان می‌رسد، باید از هاستی استفاده کنید که برای زبان Golang پیکربندی و بهینه شده باشد. به این هاست در اصطلاح «هاست Golang» گفته می‌شود.

خرید هاست

انواع هاست Golang

وقتی برای خرید هاست Golang به وب‌سایت‌ شرکت‌های هاستینگ مراجعه می‌کنید، ممکن است با انواع مختلفی از این هاست مواجه شوید. درادامه، انواع متداول هاست Golang را معرفی می‌کنیم تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

۱. هاست اختصاصی Golang

بهترین نوع هاست Golang هاست اختصاصی است. زمانی‌که این هاست را انتخاب می‌کنید، تمامی منابع هاست کاملاً دراختیارتان قرار خواهد گرفت؛ بنابراین، هیچ فرد دیگری در منابع سخت‌افزاری هاست شریک شما نخواهد بود. استفاده از هاست در مواقعی کارایی دارد که بر‌اساس نوع پروژه، به منابع قدرتمند‌تری نیاز دارید و البته برای تهیه آن نیز باید هزینه بیشتری درمقایسه‌با هاست‌های دیگر بپردازید.

۲. هاست اشتراکی Golang

یکی دیگر از انواع هاست Golang هاست اشتراکی است. منابع این هاست بین افراد مختلف تقسیم می‌شود؛ به‌همین‌دلیل، نام اشتراکی را روی آن قرار داده‌اند. هزینه‌ای که برای تهیه هاست اشتراکی پرداخت می‌کنید، طبیعتاً کمتر از هاست اختصاصی است؛ ازاین‌رو، استفاده از این نوع هاست برای وب‌سایت‌هایی توجیه‌پذیرتر است که بار ترافیکی چندانی ندارند. 

۳. هاست Golang با فناوری ابری

هاست ابری Golang یکی از هاست‌های به‌روز و جدیدی است که از فناوری ابری استفاده می‌کند. در این نوع هاست، ترافیک روی سرورهای مختلف پخش می‌شود و بدین‌ترتیب، بار ترافیکی روی وب‌سایت به نوعی متعادل خواهد شد. این امر می‌تواند باعث شود تا در لحظات اوج ترافیک، وب‌سایتتان اصطلاحاً Down نشود. 

همچنین، استفاده از هاست‌ ابری به شما امکان می‌دهد تا مشخصات سرویستان را در زمان دلخواه تغییر دهید. به‌عنوان نمونه، در‌صورتی‌که به این نتیجه برسید که به منابع بیشتری نیاز دارید، می‌توانید درلحظه سرویس خود را ارتقا دهید. دیگر نکته مهم برای انتخاب هاست ابری Golang این است که استفاده از آن هزینه زیادی برایتان در پی ندارد. به‌عبارت‌دیگر، با هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه می‌توانید از هاست ابری Golang استفاده کنید. 

برای اینکه با سرویس هاست، انواع آن و مواردی که مورد استفاده قرار می‌گیرد، آشنا شوید. مقاله زیر را بخوانید.

هاست چیست؟

خصوصیات هاست Golang مناسب برای توسعه‌دهندگان وب

حالا بهتر است ببینیم که هاست Golang مناسب چه خصوصیاتی دارد. این موضوع می‌تواند به شما در انتخاب هاست Golang کمک کند.

۱. پایداری هاست Golang

یکی از ویژگی‌های مهم و شاید ابتدایی برای انتخاب و خرید هاست Golang، پایداری آن است. به‌طورکلی، پایداری هاست‌ها بر‌اساس نوعشان متفاوت است. به‌عنوان نمونه، هاست ابری باتوجه‌به اینکه از کلاستر استفاده می‌کند، پایداری بیشتری در‌مقایسه‌با سایر هاست‌ها دارد. با‌این‌حال، هنگام انتخاب هاست Golang از هر نوع آن، باید به مسئله پایداری آن توجه کنید.

۲. سیستم بک‌آپ خودکار

هاست Golang باید قابلیت بک‌آپ‌گیری خودکار داشته باشد. این موضوع به شما اطمینان‌خاطر می‌دهد که در‌صورت بروز مشکل‌، بتوانید اطلاعات قبلی وب‌سایت خود را بازیابی کنید.

۳. مقیاس‌پذیری

هنگامی‌که هاستی را برای وب‌سایتتان انتخاب می‌کنید، ممکن است اطلاع دقیقی از میزان منابع موردنیاز خود نداشته باشید. قابلیت مقیاس‌پذیری هاست Golang باعث می‌شود تا در مواقع لازم بتوانید منابع را به‌راحتی افزایش یا کاهش دهید. فراموش نکنید که این قابلیت اصولاً در هاست ابری دردسترس است.

۴. امنیت هاست

امروزه، حمله‌های هکری به وب‌سایت‌ها بسیار افزایش یافته است؛ بنابراین، در انتخاب هاست باید به موضوع امنیت آن نیز توجه کنید. برای این منظور، لازم است از شرکت‌های هاستینگ معتبر و باتجربه استفاده کنید.

۵. پشتیبانی

پشتیبانی نیز ازجمله معیارهای اصلی در انتخاب و خرید هاست Golang است. گاهی اوقات ممکن است برای استفاده از هاست دچار مشکل شوید و هاستتان از دسترس خارج شود. در این مواقع، تیم پشتیبانی فنی شرکت هاستینگ برای حل مشکل باید وارد عمل شود و موضوع را تا رسیدن به نتیجه پیگیری کند. 

۶. قیمت هاست

قیمت هاست نقش تعیین‌کننده‌ای در انتخاب آن ایفا می‌کند. در برخی مواقع، قیمت گران‌تر هاست یکی از شرکت‌های هاستینگ ممکن است به‌دلیل ویژگی‌های اضافه‌ای باشد که با خرید پلن مدنظرتان دریافت می‌کنید. برای مثال، ممکن است با خرید هاست Golang گواهی SSL رایگان روی دامنه دراختیارتان قرار گیرد. در این مواقع، این شما هستید که باید تصمیم بگیرید آیا ویژگی‌های اضافه‌ای که باعث افزایش قیمت شده است، واقعاً برایتان کاربردی است یا نه.

Golang زبان برنامه‌نویسی طراحی‌شده توسط گوگل است که ازنظر Syntax و سرعت شباهت‌های زیادی به زبان برنامه‌نویسی C دارد و ازنظر سادگی دستورات به زبان برنامه‌نویسی پایتون شبیه است. برای میزبانی پروژه‌های مبتنی‌بر گولنگ به سرویس میزبانی سازگار با این زبان برنامه‌نویسی نیاز دارید تا کدهای آن را به‌راحتی اجرا کند. برای این منظور هاست Golang بهترین انتخاب است. چراکه منابع پرقدرت و پرسرعت را با پایداری و دسترس‌پذیری کم‌نظیر دراختیارتان قرار می‌دهد. همچنین، در این سرویس به‌تناسب نیازهایتان امکان ارتقای منابع فراهم است و می‌توانید با امنیت بالایی وب‌سایت‌ خود را در فضای وب میزبانی کنید.  

جمع‌بندی

زبان برنامه‌نویسی Go که با نام Golang نامیده می‌شود، یکی از زبان‌های پیشرفته عمومی است. به‌عبارت‌دیگر، از این زبان برای کارهای مختلفی ازجمله توسعه بخش Back-End وب‌سایت‌ها استفاده می‌شود. مانند دیگر روش‌های توسعه وب‌سایت‌ها، اگر از Golang برای توسعه بخش بک‌اند وب‌سایت استفاده کنید، به هاستی برای اجرای فایل‌های کدنویسی‌شده نیاز خواهید داشت. به این هاست اصطلاحاً هاست Golang گفته می‌شود. باتوجه‌به اینکه منابع مطالعاتی محدودی در این زمینه دردسترس قرار دارد، این مقاله از بلاگ پارس پک را به معرفی هاست Golang اختصاص دادیم. با مطالعه این مطلب از آموزش‌های هاست بلاگ پارس پک، اطلاعات کافی درباره زبان برنامه‌نویسی Golang به‌دست می‌آورید و با نکات مهم مرتبط با انتخاب و خرید هاست Golang مناسب آشنا می‌شوید.

سؤالات متداول

۱. هاست Golang یعنی چه؟

هاست Golang به هاستی گفته می‌شود که برای اجرای برنامه‌های نوشته‌شده با زبان Golang روی فریم‌ورک‌های این زبان مانند Beego و Revel بهینه شده است.

۲. کاربرد زبان Golang چیست؟

زبان برنامه‌نویسی Golang زبانی عمومی است. به‌عبارت‌دیگر، می‌توان از این زبان در حوزه‌های مختلف، ازجمله توسعه وب استفاده کرد.

۳. زبان Golang بیشتر برای فرانت‌اند به‌کار می‌رود یا بک‌اند؟

اگرچه Golang زبانی عمومی است و می‌توان از آن هم برای فرانت‌اند و هم برای بک‌اند استفاده کرد، باتوجه‌به وجود زبان بسیار قدرتمند جاوا‌اسکریپت و فریم‌ورک‌ها و کتابخانه‌های متعدد برای آن، استفاده از Golang برای فرانت‌اند چندان منطقی نیست. بر‌همین‌اساس، بیشترین کاربرد Golang در توسعه وب، کدنویسی قسمت Back-End است.

۴. آیا یادگیری زبان Go سخت است؟

Syntax زبان Go شباهت زیادی به زبان برنامه‌نویسی C دارد؛ بنابراین، افرادی که با زبان C آشنا هستند، راحت‌تر می‌توانند با زبان Go نیز کار کنند. بااین‌حال، به‌طور‌کلی و درمقایسه‌با زبان‌های دیگری مانند Python و JS، یادگیری Golang دشوارتر است. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم