سرور استرالیا چیست؟ + معرفی ۶ کاربرد مهم Australia Server

Avatar
نویسنده: سانیا عبدی‌پور
دوشنبه 14 شهریور 1401
مطالعه: ۱۰ دقیقه ۰ نظر ۵۹۸ بازدید

سرور استرالیا چیست؟ یکی از گزینه‌های کاربردی برای فعالیت‌ در فضای مجازی سرورهای خارجی است. ازجمله این سرورها، سرور استرالیاست که این روزها در بین کاربران و افراد خواهان وی‌پی‌اس طرفداران زیادی پیدا کرده است. در بازار خدمات وب‌سرویس و هاستینگ، سرور مجازی نیاز واقعی کسب‌وکارها، وب‌مسترها، فعال‌های بازارهای مالی و… به‌شمار می‌رود و استفاده از آن‌ روزبه‌روز در حال افزایش است.

وی‌پی‌اس مستقر در کشورهای خارجی مانند استرالیا برای اکثر کسب‌وکارها و فعال‌های بازارهای مالی و حتی گیمرها مناسب است. ناگفته نماند ویژگی‌ها و کیفیت سرور نقش تعیین‌کننده‌ای در موفقیت پروژه ایفا می‌کند و انتخاب سرور درست بدون تجربه و دانش کافی، گاهی سخت و پرهزینه می‌شود. در این مقاله از آموزش سرور ، به‌دنبال پیدا‌کردن پاسخ این پرسش هستیم که چرا باید سرور استرالیا را برای برنامه‌ها و پروژه‌های خود تهیه کنیم و حین خرید آن باید چه نکاتی را مدنظر قرار دهیم؟

سرور استرالیا چیست؟

استرالیا کشوری در دورافتاده‌ترین قاره جهان است. این کشور توسعه‌یافته در حوزه زیرساخت فناوری اطلاعات ازجمله کشورهای پیشرو دنیا محسوب می‌شود و سیدنی، یکی از شهرهای مهم استرالیا، دیتاسنترهای زیادی را در خود جای داده است.

خرید سرور مجازی

1. سرور مجازی استرالیا

سرورها ازجمله پازل‌های مهم توسعه و تقویت زیرساخت‌های اجرای پروژه‌ها و برنامه‌ها هستند. سرور مجازی (Virtual Private Server) بخشی از سروری کامل است که با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته و سخت‌افزار و نرم‌افزارهای به‌روز، سرور را به‌صورت مجازی درمی‌آورد و در‌اختیار کاربران در سراسر دنیا قرار می‌دهد. به‌زبان ساده، متخصصان حوزه هاستینگ و خدمات وب به‌کمک نرم‌افزارهای پیشرفته، سرورها را شبیه‌سازی می‌کنند و به‌صورت مجازی در‌اختیار کاربران قرار می‌دهند.

اگر بخواهید برای دورزدن محدودیت‌های داخلی از سرور خارجی با IP منابع قدرتمند و سریع استفاده کنید، سرور استرالیا می‌تواند یکی از گزینه‌های انتخابی عالی برای باشد. این سرویس در کشور استرالیا مستقر است و منابع مورد نیازتان را با هزینه مقرون‌به‌صرفه به شما ارائه می‌دهد. با خرید سرور استرالیا می‌توانید ازطریق اینترنت پرسرعت و IP استرالیا فعالیت‌هایی همچون ترید، انجام بازی، میزبانی وب‌سایت و وب‌اپلیکیشن، نگهداری داده‌های مهم و… را انجام دهید.

2. سرور اختصاصی استرالیا

سرور اختصاصی (Dedicated Server) بدین‌معناست که منابع به‌صورت کاملاً اختصاصی در‌اختیار وب‌سایتی خواهد بود که روی سرور قرار می‌گیرد. حال منظور از سرور استرالیا چیست؟ اگر دیتاسنتری که خدمات وب و هاستینگ ارائه می‌دهد، در خاک استرالیا باشد و سرورهای آن مستقیم از کشور استرالیا مدیریت و نگه‌داری شوند، به آن سرور مجازی استرالیا گفته می‌شود. عبارت استرالیا یا هر کشور دیگر در‌کنار سرور معمولاً به محل قرار‌گرفتن دیتاسنترهای آن اطلاق می‌شود.

دیتاسنترهای مستقر در کشور استرالیا به‌دلیل بهره‌مندی از زیرساخت‌های پرقدرت و باکیفیت و موقعیت جغرافیایی مناسب و محدود نبودن گزینه مناسبی برای ایرانیان به‌شمار می‌روند. سرور برای قرار‌گرفتن در شبکه تجارت جهانی و دورزدن محدودیت‌ها و انجام کارهای نیازمند به اینترنت پر‌سرعت انتخاب مناسبی برای کاربران کشور ایران محسوب می‌شود.

سرور اختصاصی استرالیا

آشنایی با سرور اختصاصی استرالیا

کاربردهای سرور استرالیا

کاربردها و مزیت‌های فراوان سرور استرالیا باعث شده است تا به یکی از انتخاب‌ها و گزینه‌های جدی خرید سرور تبدیل و در بازار با تقاضای فراوان روبه‌رو شود. در‌ادامه، کاربردهای مهم این سرور برای ایرانیان را بررسی می‌کنیم.

برای آشنایی کامل با مفهوم سرور و انواع مختلف آن مقاله زیر را بخوانید.

سرور چیست؟

1. بازارهای مالی بین‌المللی و ترید

فعالان ایرانی بازارهای مالی بین‌المللی به‌دلیل محدودیت کشورمان و پشتیبانی‌نشدن IP، باید با آی‌پی کشور دیگری به‌جز ایران وارد بازار نرم‌افزارهای مالی شوند و معاملاتشان را انجام دهند. این مسئله باعث می‌شود فعالان بازارهای مالی سرورهای استرالیا را برای این کار انتخاب کنند.

علاوه‌بر این کاربران، فعالان حوزه رمز‌ارزها به‌دلیل ممنوعیت و پشتیبانی‌نشدن از آی‌پی‌های ایران، با مشخصات واقعی خودشان نمی‌توانند ارزهای دیجیتال را خرید‌و‌فروش کنند. به‌همین‌دلیل، نباید با IP ایران وارد صرافی‌های رمز‌ارزی شوند؛ چرا‌که سریعاً حساب کاربری و دارایی‌هایشان مسدود می‌شود. ازاین‌رو، فعالان بازار ارزهای دیجیتال با وصل‌شدن به سرور مجازی ترید استرالیا علاوه‌بر دور‌زدن محدودیت‌ها، می‌توانند با امنیت و اطمینانِ‌خاطر بیشتری رمزارزهای مدنظرشان را تبادل کنند.

2. بازی‌های آنلاین

بخشی دیگر از کاربران وی‌پی‌اس استرالیا افرادی هستند که در حوزه گیم و بازی‌های آنلاین فعالیت می‌کنند. آنان نیز مانند فعالان بازارهای مالی با مشکل محدودیت آی‌پی و پینگ زیاد در ایران مواجه‌اند؛ به‌همین‌دلیل، برای رقابت و بازی با بهترین کیفیت مجبورند وی‌پی‌اس بخرند و آی‌پی ثابت خارج از ایران داشته باشند.

3. نصب نرم‌افزارهای سفارشی

با استفاده از سرور استرالیا می‌توانید هنگام نصب نرم‌افزارهای سفارشی یا برنامه‌های خاصی که به مدیریت کامل سرور و پروتکل SSH نیاز دارند، دسترسی داشته باشید.

4. فروشگاه‌های اینترنتی یا وب‌سایت‌هایی با مخاطبان خارجی

از نکات مهمی که هنگام راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی باید به آن توجه کنید، سرعت لود وب‌سایت است. اگر مخاطبان شما در خارج از کشور، مخصوصاً در استرالیا باشند، بهتر است از سرور استرالیا استفاده کنید تا آنان بتوانند با سرعت بیشتری به وب‌سایت شما دسترسی پیدا کنند.

5. بهبود سئو وب‌سایت

اگر کسب‌و‌کار بین‌المللی دارید، استفاده از سرور استرالیا در بهبود عملکرد و سئو وب‌سایتتان اهمیت دارد؛ زیرا این سرور از امنیت و سرعت بسیاری برخوردار است و برای وب‌سایت‌هایی با ترافیک متوسط و زیاد گزینه‌ای عالی به‌شمار می‌آید.

برای آشنایی کاملا با VPS و انواع و قیمت‌های آن مقاله‌ی زیر را بخوانید.

سرور مجازی چیست؟

6. برگزاری وبینار و کلاس‌های آنلاین

با استفاده از سرورهای مجازی یا اختصاصی استرالیا، می‌توانید وبینارها یا کلاس‌های آنلاین خود را با سرعت بسیار زیاد و بدون کوچک‌ترین اختلالی برگزار کنید. اگر تعداد شرکت‌کنندگان شما بیشتر هستند، به شما پیشنهاد می‌کنیم از سرور اختصاصی استرالیا استفاده کنید.

با‌توجه‌‌به این شرایط، فعالان بازارهای مالی و گیمرها و تریدرهای ارز دیجیتال با خرید سرور استرالیا و بهره‌مندی از آی‌پی ثابت و سریع، به‌راحتی می‌توانند به شبکه تعاملات جهانی متصل شوند. در این‌جا، این سؤال مهم مطرح می‌شود: چرا سرور استرالیا گزینه مناسبی برای این کار به‌شمار می‌رود و چه ویژگی‌هایی دارد‌؟ در‌ادامه، سعی می‌کنیم به این سؤال جواب دهیم.

 Vps برای کشور استرالیا

کاربرد سرور مجازی استرالیا چیست؟

ویژگی‌های سرور استرالیا

امکانات و مزایای چشمگیر و باکیفیت سرور استرالیا بر متخصصان حوزه وب‌سرویس پوشیده نیست و آنان می‌دانند در بین کشورهای ارائه‌دهنده سرور اروپا، استرالیا یکی از کشورهای قدرتمند به‌شمار می‌آید. برخی از ویژگی‌های سرور استرالیا ازاین‌قرارند:

1. پایداری کم‌نظیر

سرور مجازی استرالیا از پایداری و قدرت بسیاری برخوردار است و پروژه‌های سنگین می‌توانند از این سرور استفاده کنند. علاوه‌براین، سرور مجازی استرالیا از زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری حرفه‌ای بهره می‌برد؛ ازاین‌رو، درخواست‌های پرتعداد را بدون کاهش سرعت و پایداری می‌تواند پاسخ دهد.

2. مقیاس‌پذیری

در سرورهای مجازی قدرتمندی مانند سرور استرالیا، کاربران می‌توانند منابع سرور را به‌راحتی ارتقا دهند. این مزیت در عین ارتقای راحت، از کاهش پایداری و سرعت سرور جلوگیری می‌کند و تجربه کاربری مطلوبی به‌ارمغان می‌آورد.

3. امنیت 

امنیت کامل دیتاسنترها یکی دیگر از ویژگی‌های مهم Australia Server قلمداد می‌شود. این ویژگی به‌دلیل بهره‌مندی سرور استرالیا از متخصصان خبره و استفاده از نرم‌افزارهای امنیتی قدرتمند حاصل شده است.

4. قیمت

در کارهایی که کیفیت سرور و پایداری در آن‌ها بسیار اهمیت دارند و هر‌گونه ریسک به زیان سنگین منجر می‌شود، قیمت و کیفیت محصول اهمیت پیدا می‌کند. سرورهای استرالیا از‌لحاظ قیمت گران‌تر از سرورهای داخلی هستند و برای پروژه‌ها و فعالیت‌هایی گزینه‌ای ایدئال به‌حساب می‌آیند که از‌نظر مالی محدودیتی ندارند.

5. سخت‌افزارهای قوی

سرورهای استرالیا به سخت‌افزارهای قوی و پایدار مجهزند و برای پروژه یا فعالیت‌هایی با درخواست‌های فراوان سمت سرور مناسب هستند. علاوه‌براین، این سرورها به‌دلیل داشتن پینگ اندک برای گیمرها، تریدرها و… گزینه‌ای مطلوب محسوب می‌شوند.

خرید ای پی ثابت استرالیا

سرور اختصاصی استرالیا چه ویژگی‌هایی دارد؟

راهنمای خرید سرور استرالیا

هنگام خرید سرور استرالیا باید نکات بسیاری را مدنظر قرار دهید. در‌ادامه، به تعدادی از این نکات مهم اشاره خواهیم کرد.

1. سیستم‌عامل سرور

سیستم‌عامل سرور یکی از عوامل اصلی در انتخاب سرور است و تأثیر مستقیمی بر کیفیت، کاربرد، کارکرد و مشخصات سرور می‌گذارد. دو نوع سیستم‌عامل سرور وجود دارد: یکی ویندوز و دیگری لینوکس. کاربران از هرکدام از این سیستم‌عامل‌ها برای هدف‌ها و پروژه‌های خاصی استفاده می‌کنند.

2. امنیت سرور

امنیت سرور از دیگر نکاتی است که حین خرید سرور باید به آن دقت کنید. سرور باید از امنیت پایدار برخوردار باشد و متخصصان پیوسته بر عملکرد آن نظارت کنند. شایان ذکر است داشتن استراتژی‌های امنیتی در سطح دیتاسنتر و سرور نیز بسیار اهمیت دارد. با اینکه وظیفه تأمین امنیت بر‌عهده مدیر و کاربر سرور مجازی است، رعایت نکات امنیتی و نظارت بر امنیت سرور و دیتاسنتر از پیش‌نیازهای مهم سرورهای قدرتمند به‌‌حساب می‌آید.

3. خدمات پشتیبانی و بک‌آپ‌گیری

ارائه خدمات مناسب و باکیفیت پشتیبانی و گرفتن بک‌آپ منظم از سرور و رعایت مسائل مربوط به پشتیبانی بسیار مهم است و تیم پشتیبانی باید ۲۴ساعته در ۷ روز هفته ازطریق تیکت و تماس و چت آنلاین در‌دسترس باشد و در شرایط بحرانی، برنامه‌های پشتیبانی مناسبی در نظر بگیرد.

مدیریت سرور شامل چه بخش‌هایی می‌شود و یک مدیر سرور چه وظایفی دارد؟ در مقاله زیر بخوانید.

مدیریت سرور چیست؟

4. منابع موردنیاز سرور استرالیا

منابع سخت‌افزاری سرور مجازی استرالیا مانند RAM و SSD و CP در کیفیت و پایداری آن نقش مهمی ایفا می‌کنند. همچنین،‌ باید مطمئن شوید سخت‌افزار سرور از جدیدترین تکنولوژی استفاده می‌کند و به‌راحتی می‌توان آن را ارتقا داد و مدیریت کرد. کیفیت هر‌کدام از منابع سرور مجازی نه‌تنها بر کیفیت و پایداری وب‌سایت یا پروژه، بلکه روی قیمت نهایی آن نیز تأثیر می‌گذارند. توجه به این نکات می‌تواند به شما در خرید سرور مجازی استرالیا کمک کند و تجربه کاربری مناسبی برایتان رقم بزند.

استرالیا vps

نکات  مهم برای خرید سرور مجازی استرالیا

جمع‌بندی

سرور استرالیا گزینه‌ای مناسب و حرفه‌ای برای پروژه‌ها، اپلیکیشن‌ها، وب‌سایت‌ها و فعالیت‌های اقتصادی است و امکان تعامل با شبکه تجارت و تعامل جهانی را به‌ دور از ممنوعیت‌ها و مشکلات زیرساختی فراهم می‌کند. سرورهای استرالیا برای فعالیت‌های مهمی مانند ترید در بازارهای مالی یا فعالیت در صرافی‌های کریپتوکارنسی یا انجام بازی‌های آنلاین استفاده می‌شوند. علاوه‌بر‌این، این سرورها برای وب‌سایت‌هایی که مخاطبانی از سرتاسر جهان دارند یا می‌خواهند ترافیک بسیار زیاد و فایل‌های حجیم را مدیریت کنند، انتخاب مناسبی به‌شمار می‌روند.

پشتیبانی مناسب، داشتن سخت‌افزار و نرم‌افزار قدرتمند، امکان ارتقای منابع سرور مجازی و برخورداری از امنیت کم‌نظیر از‌جمله ویژگی‌هایی است که سرور استرالیای پارس پک را از سایر سرورها متمایز کرده است. در‌صورتی‌که درباره خرید سرور استرالیا سؤال یا ابهامی دارید، آن را از‌طریق درج کامنت‌ یا تماس با پشتیبانی پارس پک می‌توانید مطرح کنید تا مشاوران حرفه‌ای ما در سریع‌ترین زمان ممکن شما را راهنمایی‌ کنند.

سؤالات متداول

۱. سرور استرالیا چیست؟

اگر دیتاسنتری که خدمات وب و هاستینگ را ارائه می‌دهد، در خاک استرالیا باشد و سرورهای آن مستقیم از کشور استرالیا مدیریت و نگه‌داری شوند، به آن سرور مجازی استرالیا گفته می‌شود. عبارت استرالیا یا هر کشور دیگر در‌کنار سرور معمولاً به محل قرار‌گرفتن دیتاسنترهای آن اطلاق می‌شود.

۲. کاربرد سرور استرالیا چیست؟

سرورهای استرالیا برای کارهای مهمی مانند ترید در بازارهای مالی و فعالیت در صرافی‌های کریپتوکارنسی و انجام بازی‌های آنلاین به‌کار برده می‌شوند. علاوه‌بر‌این، این سرورها برای وب‌سایت‌هایی که مخاطبانی از سرتاسر جهان دارند یا می‌خواهند ترافیک فراوان و فایل‌های حجیم را مدیریت کنند، گزینه‌ای ایدئالی به‌حساب می‌آیند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم