راهنمای جامع و کامل ساخت ماینکرفت روی VPS

آموزش ساخت ماینکرفت روی VPS
Avatar
نویسنده: سانیا عبدی‌پور
پنج‌شنبه 27 مهر 1402
مطالعه: ۱۹ دقیقه ۰ نظر ۷۸۳ بازدید

ساخت ماینکرفت روی VPS نه تنها به شما امکان انجام بازی ماینکرفت با دوستانتان را می‌دهد، بلکه می‌توانید از آن نیز کسب درآمد کنید. ماینکرفت با بیش از ۱۴۰ میلیون بازیکن فعال در سرتاسر دنیا به عنوان یکی از بهترین و پرفروش‌ترین بازی‌های تمام دوران‌ها شناخته می‌شود. اگر تا به حال این بازی را به عنوان یک گیمر انجام نداده‌اید، باید بدانید که بزرگترین اشتباه زندگیتان را انجام داده‌اید. برای انجام بازی ماینکرفت دو راه دارید: از سرورهای عمومی استفاده کنید و سرور اختصاصی خود را بسازید. در این مقاله قصد داریم تا در خصوص ساخت ماینکرفت روی سرور مجازی به‌طور کامل صحبت کنیم و قدم به قدم شما را در ساخت سرور ماینکرفت روی وی پی اس راهنمایی کنیم پس با ما همراه باشید.

معرفی بازی ماینکرفت Minecraft

قبل از شروع آموزش در خصوص نحوه ساخت ماینکرفت روی VPS بهتر است تا کمی به معرفی بازی محبوب و معروف ماینکرفت بپردازیم. بازی ماینکرفت با میلیون‌ها نسخه فروخته شده در سرتاسر جهان به عنوان یکی از بزرگترین بازی‌های ویدیویی تاریخ شناخته می‌شود. این بازی توسط توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری Mojang در استکهلم ساخته شد. در سال ۲۰۱۴، مایکروسافت مالکیت معنوی ماینکرفت و شرکت Mojang را با پرداخت ۲.۵ میلیارد دلار از آن خود کرد.

بازی ماینکرفت ساختار بسیار ساده‌ای دارد. زمانی‌که بازیکنان وارد بازی ماینکرفت می‌شوند این قابلیت را دارند تا دنیای سه بعدی را پیدا کنند، مواد خام را از آنجا خارج کنند و در نهایت با استفاده از مواد خام استخراج شده، ساختارهایی را ایجاد کنند. البته این بازی حالت‌های مختلفی هم دارند که یکی از این حالت‌ها، حالت خلاقانه است. در حالت خلاقانه بازیکنان به منابع نامحدود دسترسی دارند. این بازی تا به امروز جایزه‌های بسیار زیادی مانند بهترین بازی قابل دانلود، بهترین بازی نوآورانه و .. را کسب کرده است.

با ساخت ماینکرفت روی VPS، شما می‌توانید دنیای خود را در بازی ماینکرفت داشته باشید، دوستان خود را به این دنیا دعوت کنید و با کمک هم چیزهایی خلق کنید که هیچ گیمری به تنهایی نمی‌تواند آن را خلق کند. البته ساخت سرور ماینکرفت روی وی پی اس تنها برای بازی کردن با دوستان نیست و شما با ایجاد تنظیمات اختصاصی می‌توانید از این طریق برای خود کسب درآمد کنید. 

خرید سرور مجازی

چرا باید سرور ماینکرفت خود را ایجاد کنید؟

اگرچه امکان انجام بازی به صورت تک نفره یا همان solo وجود دارد، اما بیشتر جذابیت بازی ماینکرفت به دلیل حالت چند نفره آن است. زمانی که بازیکنان به یک سرور مشترک متصل باشند با کمک و همکاری با یکدیگر می‌توانند، چیزهای بسیار بزرگتر از آنچه که به تنهایی می‌توانند خلق کنند، بسازند. استفاده از سرورهای عمومی برای انجام بازی‌ چند نفره همیشه با محدودیت‌ها و مشکلات مخصوص خود همراه است، اما خوشبختانه ماینکرفت این امکان را برای شما فراهم آورده است که به راحتی بتوانید سرور ماینکرفت خود را بر روی وی پی اس بسازید.

ساخت سرور ماینکرفت روی VPS به شما این امکان را می‌دهد که کنترل کاملی روی بازی داشته باشید و قوانین مخصوص به خود را در ماینکرفت اجرا کنید. البته این‌ها تنها مزایای ساخت ماینکرفت روی VPS نیست و شما با انجام این کار می‌توانید سرور ماینکرفت را به یک منبع درآمد برای خود نیز تبدیل کنید. شاید بپرسید چگونه؟

برای مثال والدینی را در نظر بگیرید که نگران بازی کردن کودکان خود در دنیای بازی‌های آنلاین هستند، شما سرور ماینکرفت خود را به نوعی سفارشی سازی و مدیریت می‌کنید که برای کودکان امن باشد؛ قطعا والدین این کودک حاضرند هزینه‌ای برای دنیای امنی که شما برای کودک آن‌ها ساخته‌اید، پرداخت کنند. البته این‌ها تنها راه‌های کسب درآمد از ماینکرفت نیست اما پرداختن به تمامی روش‌های کسب درآمد از ماینکرفت در حوصله مقاله ساخت سرور ماینکرفت روی VPS نیست، در آینده یک مقاله در خصوص روش‌های کسب درآمد از ساخت سرور ماینکرفت خواهیم نوشت.

نحوه ساخت ماینکرفت روی VPS

درست است که ماینکرفت در سال ۲۰۱۱ معرفی شده است، اما این بازی هنوز هم در بین کاربران محبوبیت بسیار زیادی دارد و تنها در سال ۲۰۲۰ این بازی توانسته است ۱۴۲ میلیون دلار درآمد تولید کند. با ما همراه باشید تا به شما آموزش دهیم که چگونه بزرگترین بازی ویدیویی تمام دوران‌ها را به فرصت تجاری بعدی خود تبدیل کنید. در ادامه نحوه ساخت ماینکرفت روی VPS به‌طور کامل آموزش داده شده است.

نحوه ساخت ماینکرفت روی VPS
آموزش ساخت ماینکرفت روی VPS

۱. پکیج VPS مناسب را انتخاب کنید

اولین مرحله از ساخت ماینکرفت روی VPS به انتخاب پکیج مناسب برای VPS اختصاص داده شده است. برای ماینکرفت حداقل به یک سرور با ظرفیت ۱.۵ گیگابایت حافظه RAM و حداقل ۱۵ گیگابایت فضای هارد نیاز است. البته این موضوع را در نظر بگیرید که نیازهای شما ممکن است به مرور زمان تغییر کند. برای مثال با نصب افزونه‌ها، تکسچر پک‌ها، رشد بازی و جذب بازیکنان بیشتر ممکن است، نیاز باشد تا پلن خود را عوض کنید و در نتیجه به منابع بیشتری نیاز پیدا خواهید کرد.

۲. اتصال از طریق پروتکل (SSH)

مرحله بعدی ساخت ماینکرفت روی VPS، اتصال به سرور وی پی اس خود از طریق پروتکل امن اس‌اس‌اچ (SSH) است. این پروتکل این امکان را برای شما فراهم می‌کند که با سرور خود از طریق یک شبکه غیرامن ارتباط برقرار کنید و پس از برقراری این ارتباط، می‌توانید سرور خود را برای اجرای ماینکرفت پیکربندی کنید. برای انجام این کار کافی است تا مراحل زیر را انجام دهید:

۱. شما نیاز به IP آدرس VPS، نام کاربری و رمز عبور دارید. این اطلاعات معمولاً توسط سرویس ارائه دهنده VPS به شما داده می‌شوند.

۲. از نرم‌افزار SSH (Secure Shell) برای ورود به VPS استفاده کنید. در بسیاری از سیستم‌ها، این نرم‌افزار به طور پیش‌فرض نصب شده است. اگر این ابزار برای شما نصب نیست، می‌توانید آن را از منابع ارائه ‌شده توسط سیستم‌عامل خود نصب کنید.

۳. از ترمینال یا خط فرمان رایانه‌ی خود یک اتصال SSH به VPS ایجاد کنید. برای انجام این‌ کار دستور زیر را وارد کنید:

ssh username@VPS_ip_address

در اینجا username نام کاربری شما در VPS و VPS_ip_address آدرس IP VPS شماست.

۴. بعد از اجرای دستور، سیستم از شما رمز عبور VPS را خواهد پرسید. پس از وارد کردن رمز عبور، شما وارد VPS خود می‌شوید.

حالا که وارد VPS شده‌اید، می‌توانید تنظیمات مرتبط با نصب سرور ماینکرفت روی VPS را ادامه دهید.

Cloud Gaming چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟ هزینه‌ کلود گیمینگ چقدر است؟ در مقاله زیر بخوانید.

کلود گیمینگ چیست؟

۳. نصب کیت توسعه جاوا (Open Java Development Kit)

همان‌طور که احتمالا شما هم می‌دانید، ماینکرفت بر روی جاوا اجرا می‌شود. این موضوع به این معنی است که شما باید کیت توسعه جاوای باز (OpenJDK) را بر روی سرور مجازی (VPS) خود نصب کنید. این یک اجرایی آزاد و منبع باز از نسخه استاندارد پلتفرم جاوا (Java SE) است. برای نصب OpenJDK، دستور زیر را در ترمینال وارد کنید:

sudo apt-get install openjdk-17-jre

پس از اجرای دستور بالا، سیستم از شما تأیید می‌خواهد که آیا می‌خواهید پکیج JDK نصب شود یا نه؟ با تایید این گزینه توسط شما فرایند نصب شروع می‌شود. پس از اتمام نصب، می‌توانید با اجرای دستور زیر ورژن نصب شده از JDK را بررسی کنید:

java –version

اگر همه چیز به درستی نصب شده باشد، شما ورژن JDK را باید در خروجی ببینید. برخی مواقع باید متغیرهای محیطی Java را بر روی VPS خود تنظیم کنید تا برنامه‌ها به درستی از Java استفاده کنند. این کار با ویرایش فایلهای ~/.bashrc یا ~/.bash_profile انجام می‌شود. اکنون و با انجام اقدامات بالا Java بر روی VPS شما نصب شده و می‌توانید به مراحل بعدی نصب سرور ماینکرفت روی VPS را ادامه دهید.

برای آشنایی با انواع گیم سرور و نکات مهم برای خرید بهترین سرور گیم مقاله زیر را حتماً بخوانید.

گیم سرور چیست؟

۴. نصب ماینکرفت

برای نظم‌دهی به سرور خود، بهتر است یک دایرکتوری برای تمام محتوای ماینکرفت‌تان ایجاد کنید. با استفاده از دستور زیر شما به راحتی می‌توانید، این کار را انجام دهید:

mkdir –p /Minecraft

می‌توانید با استفاده از دستور تغییر دایرکتوری (cd) به این پوشه بروید:

cd /Minecraft

حال که در دایرکتوری Minecraft هستیم، وقت آن رسیده که نرم‌افزار ماینکرفت را نصب کنیم! به یاد داشته باشید که همیشه به سراغ جدیدترین نسخه ماینکرفت برای نصب بروید و آن را نصب کنید. برای دانلود آخرین نسخه ماینکرفت کافی است تا به وب‌سایت رسمی این بازی بروید و لینک دانلود آخرین ورژن بازی را پیدا کنید.

بهتر است بدانید که دانلود و نصب سرور ماینکرفت بر روی VPS یکی از گام‌های اساسی نصب سرور Minecraft است. در ادامه به شما می‌گوییم که چگونه این مهم را انجام دهید.

 دانلود سرور Minecraft

باید فایل JAR سرور Minecraft را از منبع معتبری دانلود کنید. بهترین راه برای انجام این کاراین است که از وب‌سایت رسمی Minecraft استفاده کنید. با استفاده از دستور wget می‌توانید فایل JAR را دانلود کنید. برای مثال، اگر آخرین نسخه سرور Minecraft را می‌خواهید دانلود کنید، دستور زیر را اجرا کنید:

Wget https://piston-data.mojang.com/v1/objects/شناسه_فایل_jar/نام فایل_jar

در اینجا، شناسه_فایل_jar و نام_فایل_jar باید با اطلاعات مربوط به نسخه مورد نظر جایگزین شوند. برای مثال:

wget https://piston-data.mojang.com/v1/objects/84194a2f286ef7c14ed7ce0090dba59902951553/server.jar

 نام‌گذاری فایل سرور

پس از دانلود فایل JAR، می‌توانید آن را به نام مناسبی تغییر نام دهید تا آسان‌تر بتوانید به آن مراجعه کنید. به عنوان مثال:

mv نام_فایل_jar minecraft_server.jar

 اجرای سرور Minecraft

با اجرای دستور زیر، سرور Minecraft را آغاز کنید:

java -Xmx1024M -Xms1024M -jar minecraft_server.jar nogui

این دستور سرور Minecraft را با تنظیمات پیش‌فرض اجرا می‌کند. شما می‌توانید مقادیر -Xmx و -Xms را تغییر داده و مقدار حافظه مخصوص سرور را تنظیم کنید. همچنین می‌توانید از nogui برای اجرای سرور بدون واسط کاربری گرافیکی استفاده کنید.

 پذیرش توافق‌نامه کاربر پایانی (EULA)

پس از اجرای سرور Minecraft برای اولین بار، باید توافق‌نامه کاربر پایانی (EULA) را پذیرفته و تنظیمات مربوط به آن را تغییر دهید. برای این کار باید وارد پوشه سرور Minecraft شوید با استفاده از ویرایشگر متنی مانند Nano یا Vi، فایل eula.txt را ویرایش کنید. مقدار Eula=false را به Eula=true تغییر دهید تا توافق‌نامه را پذیرفته شده اعلام کنید در نهایت فایل را ذخیره کنید.

با انجام اقدامات بالا سرور Minecraft شما در حال اجراست و شما می‌توانید به تنظیمات و مدیریت آن بپردازید. از اینجا به بعد می‌توانید به مراحل مربوط به تنظیم سرور و مدیریت بازی Minecraft بپردازید.

۵. پیکربندی سرور

یکی از مراحل حیاتی ساخت ماینکرفت روی سرور مجازی پیکربندی و تنظیمات سرور است. فایل server.properties تمام تنظیمات و متغیرهای بازی را مشخص می‌کند. با ویرایش این فایل، می‌توانید تجربه‌ی بازی ماینکرفت را سفارشی کنید. این شامل تغییرات ظاهری مانند ارائه پیام خوش‌آمدگویی منحصر به فرد، تغییرات اساسی در مکانیزم‌های بازی و .. می‌شود. برای مثال شما می‌توانید اندازه جهان و تعداد بازیکنان مجاز را تغییر دهید.

برای شروع پیکربندی سرور ماینکرفت خود، دستور زیر را وارد کنید:

همان‌طور که در بالا اشاره شد، فایل server.properties یکی از مهم‌ترین فایل‌ها برای تنظیم سرور Minecraft است. شما می‌توانید این فایل را با استفاده از ویرایشگر متنی مانند Nano یا Vi ویرایش کنید. برای مثال:

nano server.properties

در این فایل می‌توانید تنظیماتی مانند نام سرور، پورت، تعداد بازیکنان حداکثر، حالت بازی و… تنظیم کنید. با ویرایش تنظیمات دنیا (World Settings) می‌توانید مواردی از جمله ابعاد دنیا و تعداد حداکثر بازیکنان را تغییر دهید. به عنوان مثال، می‌توانید ابعاد دنیای خود را به‌طور دلخواه تعیین کنید.

تنظیمات گیم‌پلی شامل مواردی مانند نوع بازی (Survival، Creative، Adventure و غیره)، فعال یا غیرفعال کردن PVP (Player vs. Player) و دیگر تنظیمات مرتبط با حالت بازی می‌شود. با تغییر تنظیمات به دلخواه و تطابق آن با نیازهای سرور و اهداف بازی، می‌توانید تجربه بازی برای بازیکنان خود بهتر کنید و سرور Minecraft خود را بر اساس سلیقه شخصی خود تنظیم کنید.

اگر می‌خواهید بدانید سرور مجازی چیست و چرا اینقدر در دنیای دیجیتال محبوب است، مقاله زیر را از دست ندهید.

سرور مجازی چیست؟

۶. موافقت با Eula

موافقت با EULA (End-User License Agreement) یکی از مراحل مهم نصب سرور Minecraft بر روی VPS است. EULA یک توافق‌نامه قانونی بین شما و Mojang (شرکت سازنده Minecraft) است که شرایط و قوانین استفاده از نرم‌افزار Minecraft را مشخص می‌کند. در ادامه در خصوص این مرحله از ساخت سرور ماینکرفت روی VPS توضیحاتی داده شده است.

مشاهده متن EULA

در این مرحله، شما باید متن کامل توافق‌نامه EULA را مشاهده کنید. این متن شامل قوانین و شرایط استفاده از Minecraft توسط شما می‌شود. این متن را می‌توانید در فایلی به نام eula.txt در دایرکتوری سرور Minecraft پیدا کنید.

تغییر مقدار Eula

پیش‌فرض این مقدار در فایل Eula.txt به Eula=false تنظیم شده است. برای موافقت با EULA و ادامه نصب، شما باید این مقدار را به Eula=true تغییر دهید. بعد از تغییر مقدار Eula به true، فایل را ذخیره کرده و از ویرایشگر متنی خارج شوید.

این مرحله مهم است زیرا با موافقت شما با EULA، شما تعهد می‌دهید که از نرم‌افزار Minecraft به‌طور مطابق با شرایط تعیین ‌شده در توافق‌نامه استفاده خواهید کرد. بدون موافقت با EULA، اجازه اجرای سرور ماینکرفت روی VPS نخواهید داشت. بنابراین، این یک مرحله حیاتی برای ادامه نصب و استفاده از سرور Minecraft شماست.

۷. ایجاد و اجرای Screen

ایجاد و اجرای Screen یکی از مراحل مهم نصب سرور ماینکرفت روی سرور مجازی است. Screen یک ابزار مفید برای مدیریت فرآیندهای سرور است و اجازه می‌دهد که سرور به‌صورت پایدار اجرا شود حتی اگر از پروتکل SSH خارج شده باشید. اگر Screen در سیستم شما نصب نباشد، می‌توانید آن را نصب کنید. در بسیاری از توزیع‌های Linux، می‌توانید از دستور زیر برای نصب Screen استفاده کنید:

sudo apt-get install screen

یا

sudo yum install screen

برای ایجاد یک نمایش جدید، به ترمینال وصل شده و دستور زیر را اجرا کنید:

screen -S "نام_نمایش"

*‌ به جای “نام_نمایش” می‌توانید یک نام دلخواه برای نمایش خود تعیین کنید. این نام برای شناسایی نمایش‌ها مفید است.

در نمایش جدید ایجاد شده توسط screen، می‌توانید سرور Minecraft را اجرا کنید. برای مثال:

java -Xmx1024M -Xms1024M -jar minecraft_server.1.17.1.jar nogui

پس از اجرای این دستور، درصورتی‌که Minecraft با موفقیت راه‌اندازی شود، صفحه‌ای مانند تصویر زیر نمایش داده می‌شود.

آموزش ساخت سرور ماین کرافت با vps
نصب سرور ماینکرفت روی سرور مجازی با ایجاد و اجرای Screen

در این تصویر مشاهده می‌کنید که Minecraft روی پرت شماره ۲۵۵۶۵ سرور راه‌اندازی شده است.

برای مطمئن‌شدن از این موضوع، با اجرای دستور زیر، می‌توانید پورت‌های فعال سرور (از جمله پرت Minecraft) را مشاهده کنید.

 netstat -ntlup |grep java
اموزش ساخت سرور ماینکرافت در سرور مجازی
مشاهده پورت‌های فعال سرور

با مشاهده این عبارت اطمینان حاصل می‌شود که ماینکرفت روی پورت ۲۵۵۶۵ راه‌اندازی شده است.

برای جدا کردن از نمایش Screen و بازگشت به ترمینال اصلی، می‌توانید از ترکیب کلیدهای Ctrl + A و سپس D استفاده کنید و برای اتصال مجدد به نمایش Screen، از دستور زیر استفاده کنید:

screen -r "نام_نمایش"

به‌طور کلی با استفاده از Screen، می‌توانید سرور Minecraft را به‌صورت پایدار اجرا کنید و از قطع شدن ناگهانی جلسه SSH جلوگیری کنید. این ابزار بسیار مفید برای مدیریت سرورهای از راه دور است و امکان کار با سرور را از هر جا و زمانی که نیاز دارید، فراهم می‌کند.

۸. پیکربندی فایروال یا همان دیواره آتش

پس از راه‌اندازی ماینکرفت، بررسی کردیم که این سرویس روی چه پورتی راه‌اندازی شده است. در ادامه باید بررسی کنید که آیا این پورت در خارج از سرور هم در دسترس است یا خیر. برای بررسی پورت‌های فعال سرور خود می‌توانید از سایت‌های مختلفی از جمله https://check-host.net/ استفاده کنید. نبابراین باید بررسی شود که آیا پورت ۲۵۵۶۵ سرور در دسترس است یا خیر.

ساخت سرور ماینکرافت در وی پی اس
پیکربندی فایروال یا همان دیواره آتش

در این گزارش، پورت ۲۵۵۶۵ که ماینکرفت روی آن راه‌اندازی شده است با موفقیت از تمامی نواحی در دسترس است. درصورتی‌که پورت سرورتان خارج از سرور در دسترس نباشد، به احتمال زیاد توسط فایروال سیستم‌عامل مسدود شده است.

یکی دیگر از مراحل مهم ساخت ماینکرفت روی وی پی اس، پیکربندی دیواره آتش است. فایروال یک سیستم امنیتی است که ترافیک ورودی و خروجی به و از سرور شما را کنترل می‌کند. با تنظیم فایروال به درستی، می‌توانید امنیت سرور خود را تضمین کنید و این امکان را فراهم کنید که تنها ترافیک مجاز به سرور دسترسی پیدا کند. در ادامه توضیحات کامل در خصوص نحوه پیکربندی فایروال ارائه شده است.

۱. تنظیم پورت فایروال: پورت مورد نظر برای سرور Minecraft باید در فایروال تنظیم شود. به طور پیش‌فرض، سرور Minecraft از پورت ۲۵۵۶۵ برای ارتباط بازیکنان استفاده می‌کند. بنابراین، شما باید پورت 25565 را برای ترافیک ورودی اجازه دهید. برای تنظیم این پورت در فایروال، می‌توانید از دستور زیر استفاده کنید (در مثال زیر از دستورات iptables استفاده شده است):

iptables -I INPUT -p tcp --dport 25565 -j ACCEPT

۲. ذخیره تغییرات: بعد از اعمال تنظیمات در فایروال، باید تغییرات را ذخیره کنید تا اعمال شوند. این تغییرات ممکن است با توجه به توزیع لینوکس شما متفاوت باشند. برای مثال، اگر از iptables استفاده می‌کنید، می‌توانید از دستورات زیر برای ذخیره تغییرات استفاده کنید:

service iptables save

service iptables restart

۳. اختیار دسترسی به پورت: حالا که پورت مورد نظر در فایروال تنظیم شده است، بازیکنان می‌توانند به سرور Minecraft شما وصل شوند. آنها می‌توانند از IP یا آدرس وب سرور شما برای ورود به بازی استفاده کنند.

نحوه Stop کردن Minecraft در سرور

باتوجه‌به اینکه بازی ماینکرفت توسط Java راه‌اندازی شده است، با اجرای دستور زیر می‌توانید فرایندهای درحال اجرای جاوا را مشاهده کنید.

ps ax |grep java

خروجی این دستور به‌صورت زیر خواهد بود.

37097 pts/2    Sl+    3:04 java -Xmx1024M -Xms1024M -jar minecraft-server.jar nogui

  37544 pts/0    S+     0:00 grep --color=auto java

 نام سرویس راه‌اندازی شده minecraft-server.jar است. برای متوقف کردن آن از دستور زیر استفاده کنید.

pkill -f 'minecraft-server.jar'

اگر فایل اجرایی ماینکرفت شما با نام دیگری غیر از minecraft-server.jar است باید نام صحیح را جایگزین این عبارت کنید.

اگر فرایندهای فعال جاوا را بررسی کنید، می‌بینید که سرویس شما غیرفعال شده است. برای اطمینان از غیرفعال‌سازی، بررسی کنید که پورت ۲۵۵۶۵ از دسترس خارج شده باشد.

نحوه اتصال به سرور راه‌اندازی شده

برای اتصال به سرور Minecraft در سرور جاوا، شما باید از نرم‌افزار Minecraft Java Edition استفاده کنید و مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. ابتدا باید آدرس IP یا آدرس دامنه سرور Minecraft خود را دریافت کنید. این آدرس توسط میزبان سرور شما (یا ارائه‌دهنده خدمات سرور) ارائه شده است.

۲. نرم‌افزار Minecraft Java Edition را اجرا کنید.

۳. در صفحه اصلی نرم‌افزار Minecraft، گزینه “بازی چند نفره” (Multiplayer) را انتخاب کنید.

۴. در قسمت «سرور‌ها» (Servers)، گزینه «اضافه کردن سرور» (Add Server) را برای اضافه کردن سرور شخصی خود انتخاب کنید.

۵. در پنجره «اضافه کردن سرور»، فیلد‌های زیر را پر کنید:

  • نام سرور: یک نام برای سرور خود انتخاب کنید.
  • آدرس سرور: آدرس IP یا آدرس دامنه سرور خود را وارد کنید.
  • پورت: پورت استاندارد Minecraft برای اتصال به سرور به عنوان ۲۵۵۶۵ وارد کنید. اگر پورت متفاوتی تنظیم کرده‌اید، آن را وارد کنید.

۶. پس از پر کردن اطلاعات سرور، دکمه “ذخیره” (Done) را بزنید. سپس سرور شما در لیست سرورها ظاهر می‌شود. برای ورود به سرور، بر روی نام سرور خود کلیک کنید.

۷. با کلیک بر روی نام سرور، به سرور Minecraft خود وصل می‌شوید و می‌توانید به بازی خود ادامه دهید.

نحوه شروع بازی ماینکرفت

شروع بازی ماینکرفت می‌تواند برای کسانی که اولین بار با این بازی آشنا می‌شوند، یک چالش باشد، در ادامه به‌طور مختصر به شما می‌گوییم گه چگونه این بازی را اجرا کنید:

۱. اولین قدم برای شروع بازی ماینکرفت، نصب نسخه اصلی آن است که در بالا گفتیم چگونه و از کدام وب‌سایت آن را نصب و دانلود کنید.

۲. ایجاد یک حساب کاربری دومین قدم برای شروع بازی ماینکرفت است.

۳. بعد از وارد کردن حساب کاربری خود باید حالت بازی را انتخاب کنید. ماینکرفت دو حالت برای بازی دارد.

  •  Creative: در این حالت، شما به طور نامحدود به منابع دسترسی دارید و می‌توانید بدون محدودیت‌ها ساخت و خلق کنید.
  •  Survival: در این حالت، شما باید منابع را جمع آوری کنید و در مقابل تهدیدات دنیای Minecraft مقاومت کنید.

۴. تنظیمات بازی را بر اساس سلیقه خود تعیین کنید.

۵. با فشردن کلید «شروع بازی»، به دنیای شگفت‌انگیز Minecraft وارد شوید.

سرور مجازی؛ تجربه‌ای فراموش نشدنی از ماینکرفت

اگر به بازی ماینکرفت علاقه دارید و می‌خواهید این بازی هیجان‌انگیز را به‌صورت گروهی با دوستان خود تجربه کنید، خرید سرور مجازی و راه‌اندازی بازی ماینکرفت روی آن بهترین راه حل است. با این کار می‌توانید دنیای ماینکرفت را با دوستان خود به اشتراک بگذارید و ماجراجویی‌های فراموش‌نشدنی را رقم بزنید. برای آشنایی با امکانات و انواع پلن‌های سرور مجازی پارس پک به صفحه زیر مراجعه کنید.

جمع‌بندی

 نحوه ساخت ماینکرفت روی VPS را به‌طور کامل در این مقاله بررسی کردیم. با توجه به محبوبیت بازی Minecraft و تقاضای بالای بازیکنان برای سرورهای چندنفره، ایجاد یک سرور ماینکرفت روی سرور مجازی می‌تواند یک فرصت عالی برای اشتراک گذاری بازی با دوستان و اطرافیان شما باشد. ما در این مقاله مرحله به مرحله و به‌طور کامل نحوه ساخت سرور ماینکرفت روی وی پی اس را توضیح دادیم و اکنون شما می‌توانید با انجام مراحل بالا یک سرور اختصاصی برای بازی ماینکرفت برای خود راه‌اندازی کنید.

اگر نیاز به راهنمایی بیشتر در این زمینه دارید، می‌توانید سوالات و مشکلات خود را در مورد آموزش ساخت سرور ماینکرفتدر قسمت دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید تا کارشناسان ما به شما در این زمینه راهنمایی‌های لازم را ارائه دهند.

سؤال متداول

۱. مزیت نصب ماینکرفت روی VPS چیست؟

به دلیل محبوبیت این بازی و تقاضایی که برای بازی ماینکرفت به‌صورت اشتراکی و آنلاین وجود دارد، نصب آن روی VPS می‌تواند امکان اشتراک بازی با دوستان و اطرافیان را برای شما فراهم کند.

۲. نحوه ساخت ماینکرفت روی VPS چگونه است؟

ابتدا پکیج مناسب VPS را انتخاب و ارتباط را از طریق SSH ایجاد کنید. با نصب کیت توسعه جاوا امکان نصب بازی ماینکرفت فراهم می‌شود. درنهایت، با تغییر تنظیمات در server.properties پیکربندی سرور را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم