راهنمای خرید سرور مجازی میکروتیک؛‌ + مراحل خرید

راهنمای خرید سرور مجازی میکروتیک
Avatar
نویسنده: سانیا عبدی‌پور
جمعه 18 خرداد 1403
مطالعه: ۸ دقیقه ۰ نظر ۲۴ بازدید

راهنمای خرید سرور مجازی میکروتیک برای کسانی مناسب است که به دنبال انتخاب یک VPS میکروتیک باکیفیت برای انجام امور خود هستند، ولی نمی‌دانند یک سرویس خوب چه ویژگی‌هایی دارد. در این مقاله از آموزش سرور بلاگ پارس پک، به بررسی نکات کلیدی در انتخاب سرور مجازی میکروتیک می‌پردازیم. خرید وی‌پی‌اس میکروتیک می‌تواند به شما در کاهش هزینه‌های مربوط به امور شبکه‌ای و بهره‌مندی از منابع قدرتمند برای کاربردهای مختلف کمک کند. بیایید تا با نکات مهم در انتخاب و خرید سرور مجازی میکروتیک آشنا شویم.

۶ نکته مهم در هنگام خرید سرور مجازی میکروتیک

خرید سرور مجازی میکروتیک برای کسب‌وکارها و افرادی مناسب است که به قدرت و انعطاف‌پذیری روتر میکروتیک نیاز دارند. ولی با وجود ارائه‌دهندگان و پلن‌های مختلف، انتخاب سرور مناسب می‌تواند سخت باشد. در اینجا چند نکته آورده‌ایم که باید هنگام خرید سرور مجازی میکروتیک به آن‌ها توجه کنید:

خرید سرور مجازی

۱. نیازهای خود را مشخص کنید

اولین قدم تعیین نیازهای دقیق شماست. به چه میزان منابع سخت‌افزاری (حافظه رم، پردازنده، پهنای باند و فضای ذخیره‌سازی) نیاز دارید؟ چه نوع ترافیکی را ازطریق سرور هدایت می‌کنید؟ پاسخ به این سوالات به شما کمک می‌کند تا دامنه انتخاب‌های خود را کاهش دهید.

۲. مناسب‌ترین ارائه‌دهنده را پیدا کنید

هنگام انتخاب سرور مجازی میکروتیک، باید به اعتبار و سابقه ارائه‌دهنده دقت کنید و سراغ کسانی بروید که خدمات قابل اعتماد و با کیفیتی دارند. مکان سرور هم مهم است؛ سروری را انتخاب کنید که به مخاطبان شما نزدیک باشد تا تاخیر و پینگ کمتر شود. ویژگی‌هایی مانند پشتیبانی ۲۴ ساعته، مدیریت آسان سرور و ضمانت بازگشت وجه را هم در نظر بگیرید.

۳. پلن سرور را براساس ابعاد کسب‌وکارتان انتخاب کنید

انتخاب پلن مناسب سرور مجازی میکروتیک، کلید دستیابی به حداکثر کارایی و صرفه‌جویی در هزینه‌ها است. تنوع پلن‌های ارائه شده توسط هاستینگ‌ها، انتخاب را کمی دشوار می‌کند. در این زمینه، توجه به نیازهای فعلی و آینده، از جمله فضای ذخیره‌سازی، رم، پهنای باند، قابلیت ارتقا و قیمت بسیار مهم است.

۴. سیستم‌عامل سرور شما باید میکروتیک باشد

میکروتیک سیستم‌عامل قدرتمندی به نام RouterOS دارد که بر پایه هسته لینوکس بنا شده است. این سیستم‌عامل، به‌واسطه قدرت و انعطاف‌پذیری بالا برای طیف وسیعی از تجهیزات شبکه ازجمله روترها، سوئیچ‌ها، هاب‌ها و نقاط دسترسی بی‌سیم قابل استفاده است. اگر می‌خواهید کارهای شبکه‌ای انجام دهید، بدون شک باید به سراغ سیستم‌عامل میکروتیک بروید.

اینفوگرافیک نکات مهم خرید سرور مجازی میکروتیک
نکات مهمی که قبل از خرید سرور مجازی میکروتیک باید بدانید

۵. به موقعیت ایران یا خارج سرور توجه کنید

موقعیت سرور مجازی میکروتیک می‌تواند تاثیر زیادی بر کارهایی که می‌خواهید انجام دهید، داشته باشید. بنابراین، قبل از خرید VPS میکروتیک حتماً به موقعیت سرور توجه کنید و ببینید آیا با توجه به گزینه‌های موجود انتخاب مناسبی برای کارهایتان است یا نه. وی‌پی‌اس‌های میکروتیک در موقعیت ایران و خارج ارائه می‌شوند که با انتخاب هر کدام، آی‌پی آن کشور به شما تعلق می‌گیرد.

۶. نوع مدیریت سرور را مشخص کنید

پس از انتخاب ارائه‌دهنده، پلن و سیستم‌عامل، باید براساس دانش تخصصی خود مدیریت سرور را مشخص کنید. آیا به‌دنبال سروری آماده هستید تا پیکربندی آن از قبل انجام شده و آماده استفاده باشد؟ یا می‌خواهید سرور خام بگیرید تا صفر تا صد پیکربندی آن را خودتان انجام دهید.

در این فرایند دو گزینه پیش روی شما وجود دارد:

  • خرید سرور مجازی میکروتیک مدیریت شده: در این حالت، همه چیز به صورت آماده از نصب و راه‌اندازی سیستم‌عامل تا آماده‌سازی سرور به شما ارائه می شود. دراین‌صورت، تنها کاری که باید انجام دهید، انجام کارهای شبکه‌ای خود روی این سرویس است.
  • خرید سرور مجازی میکروتیک مدیریت نشده: در این حالت، سرور خام به شما ارائه می‌شود و باید نصب سیستم‌عامل و پیکربندی سرور را خودتان انجام دهید. این گزینه فقط زمانی پیشنهاد می شود که در این زمینه تخصص کافی داشته باشید.

اگر می‌خواهید با مزایا و معایب و انواع VPS میکروتیک آشنا شوید، مقاله زیر را از دست ندهید.

سرور مجازی میکروتیک چیست؟

سرور مجازی میکروتیک را از کجا بخریم؟

شما می‌توانید وی‌پی‌اس میکروتیک را از هر ارائه‌دهنده‌ای تهیه کنید، به شرطی که ویژگی‌های آن متناسب با نیازهایتان باشد. پشتیبانی ۲۴ ساعته را در انتخاب ارائه‌دهنده جدی بگیرید، چرا که در صورت بروز مشکل، تنها راه حل شما یاری گرفتن از پشتیبانان آن شرکت هاستینگ خواهد بود. ما در پارس‌پک، سرور مجازی میکروتیک را با امکان انتخاب منابع به صورت سفارشی یا پلن‌بندی‌شده ارائه می‌دهیم.

شما می‌توانید این سرویس را با منابع دلخواه به صورت یک‌ماهه، سه‌ماهه، شش‌ماهه و سالانه خریداری کنید. پشتیبانی پارس‌پک به‌صورت ۲۴ساعته در ۷روز هفته، حتی روزهای تعطیل آماده راهنمایی و پاسخگویی به سوالات شما است.

اگر نیاز به راهنمایی دارید، کافی است از طریق تیکت یا تماس با مشاوران پارس‌پک در ارتباط باشید تا راهنمایی‌های لازم را برای خرید VPS میکروتیک دریافت کنید.

انتخاب ارائه‌دهنده مناسب برای خرید سرور مجازی میکروتیک
برای خرید سرور مجازی میکروتیک حتماً به اعتبار و سابقه ارائه‌دهنده توجه کنید

راهنمای خرید سرور مجازی میکروتیک از پارس پک

برای خرید سرور مجازی میکروتیک از پارس پک مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. ابتدا ازطریق نشانی https://parspack.com/vps/mikrotik وارد صفحه خرید سرور مجازی میکروتیک پارس پک شوید.

۲. موقعیت و پلن مورد نظرتان را انتخاب کنید و روی دکمه «سفارش و پیکربندی» بزنید.

انتخاب پلن سرور مجازی میکروتیک در سایت پارس پک
پلن سرور مجازی میکروتیک را برای خرید انتخاب کنید

۳. با این کار به صفحه ورود به پنل مدیریتی پارس‌پک هدایت می‌شوید. با ورود به پنل صفحه‌ای مشابه تصویر زیر به شما نمایش داده می‌شود که می‌توانید مشخصات دقیق‌تر سرور خود را انتخاب کنید.

انتخاب مشخصات دقیق VPS میکروتیک پارس پک
مشخصات دقیق VPS میکروتیک پارس پک را انتخاب کنید.

۴. پس از انتخاب امکانات مورد نظر، تیک پذیرش قوانین «شرایط سرور را خواندم و می‌پذیرم» را فعال کرده و سپس روی دکمه «ثبت سفارش» کلیک کنید.

ثبت سفارش وی پی اس میکروتیک از پارس پک
سفارش سرور مجازی میکروتیک را در پارس پک نهایی کنید

۵. با انجام این کار به صفحه پرداخت هدایت می‌شوید و پس از پرداخت هزینه، سرویس شما سریع راه‌اندازی و فعال خواهد شد.

خرید سرور مجازی میکروتیک برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی افراد می‌توانند از سرور مجازی میکروتیک، استفاده کنند. با این حال، این سرویس برای کسانی که می‌خواهند کارهای شبکه‌ای با سیستم‌عامل میکروتیک انجام دهند انتخاب بهتری خواهد بود.

  • مدیران شبکه و IT: سرور مجازی میکروتیک به مدیران شبکه امکان می‌دهد که از راه دور به روترها و سایر دستگاه‌های شبکه خود دسترسی داشته باشند و آن‌ها را مدیریت کنند. این موضوع می‌تواند به صرفه‌جویی در وقت و هزینه کمک کند، زیرا مدیران شبکه دیگر نیازی به سفر به مکان‌های مختلف برای مدیریت دستگاه‌ها ندارند.
  • شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی (ISP):‌ ارائه‌دهندگان خدمات میزبانی می‌توانند از سرورهای مجازی میکروتیک برای ارائه خدمات هاستینگ مجازی به مشتریان خود استفاده کنند.
  • کاربران حرفه‌ای: سرور مجازی میکروتیک طیف گسترده‌ای از ویژگی‌های شبکه را ارائه می‌دهد که برای کاربران با نیازهای تخصصی شبکه مفید است. این ویژگی‌ها شامل مسیریابی، فایروال، شبکه خصوصی مجازی و مدیریت کیفیت خدمات (QoS) است.
  • سازمان‌هایی با بودجه محدود: سرور مجازی میکروتیک راه‌حلی مقرون‌به‌صرفه و کارآمد برای سازمان‌هایی است که به دنبال بهره‌مندی از قدرت و انعطاف‌پذیری یک سرور با منابع قدرتمند هستند، ولی نمی‌خواهند یا نمی‌توانند هزینه‌های بالای خرید و نگهداری یک سرور فیزیکی را متحمل شوند.

خداحافظ سرورهای گران، سلام VPS میکروتیک پارس‌پک!

پارس‌پک با ارائه سرورهای مجازی میکروتیک، تجربه‌ای بی‌نظیر از سرعت و کارایی را به ارمغان می‌آورد. این سرورها با بهره‌مندی از پردازنده‌های قدرتمند و درایوهای پرسرعت NVMe و SSD، تمامی نیازهای شما را با بالاترین کیفیت پاسخگو هستند. شما می‌توانید با انتخاب سیستم‌عامل میکروتیک، موقعیت جغرافیایی سرور (ایران یا اروپا) و کنترل پنل متنوع، مدیریتی آسان و حرفه‌ای را برای سرورهایتان تجربه کنید.

جمع‌بندی 

خرید سرور مجازی میکروتیک نیازمند درک دقیق از نیازها و کاربردهای مختلف آن است. این مقاله از آموزش سرویس‌های میزبانی پارس پک، به شما کمک می‌کند تا با اطلاعات جامع‌تری نسبت به انتخاب سرور مجازی میکروتیک اقدام کنید. نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید، هدف و نوع کاربرد سرور مجازی میکروتیک است. در نهایت، قیمت هم فاکتوری تعیین‌کننده است. با در نظر گرفتن این عوامل، می‌توانید با اطمینان بیشتری نسبت به خرید سرور مجازی میکروتیک اقدام کرده و از کارایی و عملکرد بهینه آن بهره‌مند شوید.

سؤالات متداول

۱. تا چه حد می‌توان به امنیت سرور مجازی میکروتیک اطمینان داشت؟

سرورهای مجازی از امنیت بالایی برخوردار هستند، با نصب آنتی‌ویروس و نرم‌افزارهای امنیتی در سطح کاربری، می‌توانید این امنیت را به طور چشمگیری ارتقا دهید. فایروال سرور میکروتیک مجازی مانند یک سپر دفاعی عمل می‌کند و با فیلتر کردن ترافیک نامعتبر و پروتکل‌های غیرمجاز، امنیت شبکه شما را به طور چشمگیری افزایش می‌دهد.

۲. چگونه می‌توان به سرور مجازی میکروتیک متصل شد؟

پس از خرید و تنظیم سرور مجازی میکروتیک، می‌توانید از طریق پروتکل‌های SSH یا Telnet و نرم‌افزارهایی مانند Winbox یا PuTTY به سرویس خود دسترسی پیدا کنید. برای این منظور، آدرس IP، نام کاربری و رمز عبور سرور را وارد کنید تا به بخش مدیریت VPS میکروتیک خود وارد شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.