آشنایی با ویژگی‌های سرور مجازی دانمارک با آی‌پی ثابت

سرور مجازی دانمارک چیست؟
Avatar
نویسنده: سانیا عبدی‌پور
شنبه 2 اردیبهشت 1402
مطالعه: ۹ دقیقه ۰ نظر ۳۹۳ بازدید

سرور مجازی دانمارک از به‌روزترین سخت‌افزار و سرعت کم‌نظیر و قیمت مقرون‌به‌صرفه برخوردار است که آن را به یکی از سرورهای برتر برای وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها تبدیل می‌کند. در این مقاله از بلاگ پارس پک، توضیح می‌دهیم که سرور مجازی دانمارک چیست و چگونه کار می‌کند. همچنین، درباره مزایا، معایب، ویژگی‌ها و کاربردهای این سرور بیشتر صحبت می‌کنیم؛ پس تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

سرور مجازی دانمارک چیست؟

سرورهای مجازی (VPS) اولین‌بار برای پر‌کردن فاصله بین سرورهای اشتراکی و اختصاصی به‌وجود آمدند. همان‌طور‌که از نام سرورهای اختصاصی مشخص است، این سرورها فقط دراختیار شما قرار دارند و هیچ کاربر دیگری نمی‌تواند از آن استفاده کند. درمقابل سرورهای مجازی، سرورهای اشتراکی را داریم که چند کاربر یا وب‌سایت می‌توانند از تمامی منابع سرور به‌صورت مرزبندی‌نشده‌ استفاده کنند.

سرور مجازی دانمارک ازطریق فناوری مجازی‌سازی به‌وجود می‌آید. در‌واقع، یک سرور اختصاصی را با این فناوری به چندین سرور مجازی تبدیل و با اِعمال برخی محدودیت‌ها، از دسترسی کاربران به منابع دیگر سرورهای مجازی جلوگیری می‌کنند.

این فناوری مجازی‌سازی درنهایت باعث شده است تا هزینه‌های خرید و نگه‌داری از سرورهای اختصاصی میان چندین کاربر تقسیم شود؛ بنابراین، هزینه استفاده از سرور مجازی دانمارک به‌مراتب کمتر از سرورهای اختصاصی است و تفاوت اندکی با سرورهای اشتراکی دارد.

خرید سرور مجازی

مزایا سرور مجازی دانمارک چیست؟

استفاده از سرور مجازی دانمارک مزایای بسیاری دارد که درادامه، به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

۱. امنیت فراوان

سرورهای مجازی دانمارک به‌دلیل اینکه از فناوری مجازی‌سازی بهره می‌برند، محیط امن‌تری درمقایسه‌با سرورهای اشتراکی برای شما مهیا می‌کنند. همچنین، شرکت‌های ارائه‌دهنده این سرورها امکانی را فراهم آورده‌اند تا با نصب برخی برنامه‌ها، از هک‌شدن سرور مجازی جلوگیری کنند.

۲. آپتایم مداوم

آپ‌تایم نسبت در‌دسترس‌بودن سرور درمقایسه‌با در‌دسترس‌نبودن آن است و هرچه این نسبت در سرور مجازی دانمارک بیشتر باشد، مدت‌زمان بیشتری می‌توانید از سرور خود استفاده کنید. آپ‌تایم سرورهای مجازی باید بیش از ۹۸.۵درصد باشد؛ بااین‌حال، این نسبت در VPS دانمارک به بیش از ۹۹درصد می‌رسد!

۳. دسترسی کامل مدیریتی

یکی از تفاوت‌های اصلی سرور اشتراکی و سرور مجازی دانمارک، دسترسی کامل مدیریتی آن‌هاست. با استفاده از این دسترسی، اجازه خواهید داشت تمامی تغییرات دلخواهتان را روی سرور مجازی اِعمال و نرم‌افزارهای مورد‌نیاز برای کسب‌وکارتان را روی آن نصب کنید. دراین‌بین، نرم‌افزارهایی وجود دارند که به دسترسی‌های پیشرفته و ایجاد تغییراتی روی سیستم شما نیاز دارند؛ ازاین‌رو، اجازه ندارید این نرم‌افزارها را روی سرورهای مجازی نصب کنید و برای استفاده از آن‌ها باید به‌سمت خرید سرورهای اختصاصی بروید.

۴. قیمت مناسب

با مقایسه قیمت سرورهای مجازی داخل و خارج از ایران، متوجه خواهید شد که برای استفاده از نمونه خارجی، باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. شاید این قیمت بیشتر شما را از خرید سرور مجازی Denmark منصرف کند؛ اما اگر کاربردهای آن را در نظر بگیرید، متوجه خواهید شد که ارزش خرید زیادی دارد. البته فراموش نکنید که تهیه و استفاده از سرور مجازی دانمارک هزینه‌ی به‌مراتب کمتری از سایر سرورهای مجازی خواهد داشت.

۵. پهنای باند

اگر به‌تازگی وب‌سایت راه‌اندازی کرده‌اید، به شما پیشنهاد می‌دهیم که از سرورهای اشتراکی استفاده کنید؛ اما درصورتی‌که رشد کاربران وب‌سایتتان صعودی است، به سرور مجازی دانمارک نیاز خواهید داشت.

هرچه تعداد کاربران وب‌سایتتان افزایش می‌یابد، به سروری با پهنای باند گسترده بیشتر نیاز پیدا می‌کنید. این پهنای باند بیشتر تضمین‌کننده دسترسی عالی و بدون مشکلِ کاربران به وب‌سایت یا اپلیکیشن شما خواهد بود.

گسترده‌بودن پهنای باند با بیشتر‌بودن سرعت ارسال و دریافت فایل‌ها به سرور هم ارتباط مستقیم دارد؛ بنابراین، توصیه می‌کنیم اگر قصد دارید وب‌سایتی برای دانلود و آپلود فایل‌های حجیم راه‌اندازی کنید، سروری را برگزینید که پهنای باند بیشتری از سرورهای عادی دارد.

۶. امکان تغییر منابع سخت‌ افزاری

یکی دیگر از مزایای اصلی سرور مجازی دانمارک، امکان تغییر منابع سخت‌افزاری آن است. گاهی اوقات نیاز دارید که قدرت پردازشی سرور خود را افزایش دهید؛ اما با‌ استفاده از سرورهای اشتراکی امکان انجام این کار وجود ندارد.

در چنین مواقعی، باید از سرورهای مجازی استفاده کنید. سرور مجازی دانمارک این اجازه را به شما خواهد داد تا در کمترین زمان ممکن، سخت‌افزار سرور خود، یعنی هسته‌های پردازشی، رم، فضای ذخیره‌سازی و… را ارتقا دهید.

ارتقای سرورهای مجازی نیز سقف مشخصی دارد و آن‌ها را نمی‌توانید تا بی‌نهایت ارتقا دهید. به شما پیشنهاد می‌دهیم که در زمان ارتقای سرور مجازی، حتماً به قیمت و امکانات سرورهای اختصاصی نیز نیم‌نگاهی بیندازید؛ چرا‌که استفاده از این سرورها گاهی اوقات بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

برای آشنایی با کاربرد، مزایا و ویژگی‌های سرور مجازی و نکات مهم خرید وی‌پی‌اس برای کسب‌وکارهای مختلف مقاله زیر را بخوانید.

سرور مجازی چیست؟

کاربردهای سرور مجازی دانمارک چیست؟

مزایای VPS دانمارک با آی‌پی ثابت باعث شده‌ است تا کاربری‌های مختلفی داشته باشد. شماری از کاربردهای اصلی‌ این سرورها عبارت‌اند از:

۱. راه‌ اندازی وب‌ سایت یا اپلیکیشن

راه‌اندازی وب‌سایت بدون داشتن سرور امکان‌پذیر نخواهد بود و وی‌پی‌اس دانمارک یکی از گزینه‌های ایدئال برای افرادی است که قصد دارند وب‌سایت یا اپلیکیشن آنلاین خود را در‌دسترس قرار دهند.

در سرور مجازی دانمارک، از بهترین و به‌روزترین سخت‌افزار موجود در بازار استفاده شده است و با ترکیب آن با آپ‌تایم مداوم و پهنای باند گسترده، متوجه خواهیم شد اکثر وظایفی که به آن می‌سپارید، می‌تواند به بهترین شکل انجام دهد.

۲. دور‌زدن محدودیت‌های وضع‌ شده برای کاربران ایرانی

در زمان استفاده از بعضی خدمات، حتماً متوجه شده‌اید که به‌دلیل محدودیت‌های وضع‌شده آمریکا، اجازه دسترسی به آن‌ها را ندارید. بعضی از کاربران با استفاده از نرم‌افزارهای تغییر آی‌پی می‌توانند به این سرویس‌ها دسترسی پیدا کنند؛ اما متأسفانه امکان تشخیص کاربرانی که این کار را انجام داده‌اند، آسان‌تر شده است.

برای رفع این مشکل، می‌توانید از سرور مجازی دانمارک استفاده کنید. این سرویس، به شما وی‌پی‌اسی با آی‌پی ثابت دانمارک اختصاص می‌دهد که به‌کمک آن از خدمات مدنظرتان به‌راحتی می‌توانید استفاده کنید.

۳. بازی

اگر به بازی‌های کامپیوتری علاقه دارید، حتماً می‌دانید که در سال‌های اخیر کاربران ایرانی با محدودیت‌های شرکت‌های بازی‌سازی و حتی ناشران مواجه شده‌اند. اکثر این محدودیت‌ها به‌دلیل تحریم‌های خزانه‌داری آمریکا هستند و شرکت‌های سراسر دنیا هم معمولاً از این تحریم‌ها پیروی می‌کنند.

سرور مجازی دانمارک این قابلیت را دراختیارتان قرار می‌دهد تا از سد بزرگی که بین شما و بازی دلخواهتان وجود دارد، به‌راحتی عبور کنید. شما حتی می‌توانید با استفاده از سرور مجازی دانمارک، پینگ خود را در بعضی از بازی‌های آنلاین کاهش دهید.

۴. ترید

تحریم‌های آمریکا باعث شده است تا ایرانیان نتوانند در بازارهای بین‌المللی مالی و رمزارز حضور داشته باشند و تبادلات مالی را انجام دهند. تا چند سال پیش، این امکان وجود داشت تا با استفاده از نرم‌افزارهای تغییر آی‌پی کارهای مربوط‌ به ترید را هم انجام دهیم؛ اما با تغییر روش‌های تشخیص تغییر آی‌پی، دسترسی ایرانیان هم بسته شد.

حالا سرور مجازی خارج، مخصوصاً سرور مجازی دانمارک، بهترین روشی است که با کمک آن می‌توانید در بازارهای مالی فعالیت کنید. نکته مهم دیگر اینکه به‌دلیل رابطه دوستانه کشور دانمارک با دیگر کشورهای دنیا و مخصوصاً اتحادیه اروپا و آمریکا، با محدودیتی مواجه نخواهید شد.

خرید سرور مجازی دانمارک با آی پی ثابت

کاربرد وی پی اس دانمارک چیست؟

در زمان خرید سرور مجازی دانمارک باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

درادامه مقاله، به نکات مهمی اشاره می‌کنیم که موقع انتخاب و خرید سرور مجازی دانمارک باید به آن‌ها توجه کنید.

۱. سیستم عامل

سیستم‌عامل یکی از نکات مهمی است که در زمان خرید سرور مجازی دانمارک باید به آن توجه کنید. شما باید سیستم‌عامل سرور خود را براساس نیازهایتان مشخص و بهترین گزینه را انتخاب کنید. معمولاً افرادی که قصد دارند وب‌سایت یا اپلیکیشن خود را روی سرور قرار دهند، از سرور مجازی لینوکس استفاده می‌کنند. کسانی که علاقه دارند از سیستم‌عامل ویندوز و سرویس‌های ویندوزی بهره‌مند شوند، سرور مجازی ویندوز گزینه مناسبی برایشان است.

تعدادی از شرکت‌های ارائه‌دهنده سرورهای مجازی این امکان را فراهم کرده‌اند تا بعد از خرید سرور، بتوانید سیستم‌عامل آن را به میزان محدود یا نامحدود عوض کنید؛ پس بهتر است که در زمان تهیه سرورهای مجازی، به این موضوع توجه کنید.

۲. سخت‌ افزار

شرکت‌های اصلی ارائه‌دهنده سرور مجازی دانمارک، معمولاً از به‌روزترین و بهترین سخت‌افزار موجود در بازار استفاده می‌کنند. تنوع سخت‌افزار به‌کاررفته در سرورهای مجازی باعث می‌شود تا گزینه‌های متعددی برای پروژه خود داشته باشید. 

در‌واقع، مقدار رم و هسته‌های پردازشی و حافظه ذخیره‌سازی در سرورهای مجازی دانمارک مختلف است و شما باید براساس نیازهای پروژه خود، آن‌ها را مشخص کنید. نکته مهم دیگر این است که حتماً حافظه داخلی استفاده‌شده در سرور مجازی دانمارک شما از نوع SSD باشد.

۳. امنیت

امنیت سرور مجازی دانمارک یکی از عوامل افزایش محبوبیت آن در سال‌های اخیر است. معمولاً شرکت‌های ارائه‌دهنده این سرور از بهترین روش‌های محافظتی استفاده می‌کنند تا امنیت اطلاعات وب‌سایت یا اپلیکیشن شما به‌خطر نیفتد.

در زمان خرید سرور مجازی دانمارک، توجه کنید که شرکت ارائه‌دهنده امکان تهیه نسخه بکاپ از اطلاعات داخل سرور را برای شما فراهم کند. کاربرد اصلی این اطلاعات بکاپ‌گرفته‌شده مربوط به زمانی است که سرور شما با مشکلی مواجه و اطلاعات موجود روی آن پاک می‌شود. اگر اطلاعات بکاپ وجود داشته باشند، وب‌سایت یا اپلیکیشن خود را در کمترین زمان ممکن می‌توانید دوباره در‌دسترس قرار دهید.

برای آشنایی با ویژگی‌های سرور مجازی رایگان نامحدود و سرویس‌های وی‌پی‌اس‌ رایگان نامحدود ایرانی و خارجی مقاله زیر را بخوانید.

سرور مجازی رایگان نامحدود چیست؟

خرید سرور مجازی از خدمات میزبانی پارس پک

اگر اولین تجربه‌تان درزمینه سرورهای مجازی است یا دانش کافی در انتخاب بهترین نوع سرور مجازی  ایرانی یا خارجی دارید، پارس پک، یکی از شرکت‌های هاستینگ قدرتمند ایران، به شما کمک خواهد کرد تا بهترین پنل را متناسب با نیازتان انتخاب کنید. برای دریافت هرگونه راهنمایی و مشاوره رایگان از‌طریق تیکت یا تلفن می‌توانید با کارشناسان پارس پک ارتباط بگیرید. همچنین برای مشاهده تعرفه‌ها و اطلاعات بیشتر میتوانید وارد صفحه زیر شوید.

سرور مجازی

جمع‌بندی

باتوجه‌به موضوعاتی که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم، متوجه شدید که سرور مجازی دانمارک چیست و چه کاربردهایی دارد. در سال‌های اخیر، سرور مجازی دانمارک به یکی از گزینه‌های جذاب‌ برای افرادی تبدیل شده است که قصد دارند وب‌سایت یا اپلیکیشن آنلاین بسازند و به کاربران خود ارائه دهند. شایان ذکر است سرور مجازی دانمارک برای کاربری‌های مختلف مانند برنامه‌نویسی، دسترسی به سرویس‌های تحریم‌شده، ترید و بازی‌کردن نیز کاربرد دارد.

شما کاربران پارس پک تا‌به‌حال از سرور مجازی دانمارک استفاده کرده‌اید؟ دیدگاه‌های خود را در بخش کامنت‌ها با ما و سایر کاربران به‌اشتراک بگذارید.

سؤالات متداول

۱. سرور مجازی دانمارک چیست؟

سرور مجازی دانمارک با پیاده‌سازی فناوری مجازی‌سازی روی سرورهای اختصاصی به‌وجود می‌آید؛ به‌همین‌دلیل، قیمت ارزان‌تری از سرورهای اختصاصی دارد. ناگفته نماند قیمت این سرورها از سرورهای اشتراکی بیشتر است؛ اما مزیت‌هایی دارد که در هیچ‌کدام از سرورهای اشتراکی به‌چشم نمی‌خورد.

۲. سرور مجازی دانمارک چه مزیت‌هایی دارد؟

ازجمله مزایای اصلی سرور مجازی دانمارک می‌توان به امنیت فراوان، پهنای باند عالی، آپ‌تایم مناسب، دسترسی مدیریتی و مقیاس‌پذیری اشاره کرد.

۳. سرور مجازی دانمارک چه کاربردهایی دارد؟

شما می‌توانید از سرور مجازی دانمارک برای بازی‌کردن، ترید، دور‌زدن تحریم وب‌سایت‌ها و… استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم