VPS ایسلند چیست؟ راهنمای جامع خرید سرور مجازی ایسلند

سرور مجازی ایسلند چیست؟
Avatar
نویسنده: تیم نویسندگان بلاگ پارس پک
شنبه 7 فروردین 1400
مطالعه: ۱۰ دقیقه ۰ نظر ۳۵۹ بازدید

سرور مجازی ایسلند سرویسی همه‌چیز‌تمام برای میزبانی فعالیت‌های شماست! سرورهای ایسلند در شهر ریکیاویک، پایتخت این کشور، قرار دارد و به‌دلیل برخورداری از امکانات زیرساختی و فنی مناسب و تمهیدات اندیشیده‌شده برای مقابله با خطرهای ناشی از بلایای طبیعی‌، به گزینه‌ای امن و مقرون‌به‌صرفه تبدیل شده است. به‌علاوه، دست شما برای انتخاب نوع پلن و امکانات آن (همچون مقدار CPU ،RAM، فضای ذخیره‌سازی، پهنای باند، نوع کنترل پنل و سیستم‌عامل) باز است و متناسب با نیاز خود، می‌توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. در این مقاله از بلاگ پارس پک، VPS ایسلند را به‌طورمفصل بررسی می‌کنیم. اگر قصد دارید این سرویس را بخرید، تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

سرور مجازی ایسلند چیست؟

اطلاعات وب‌سایت‌های مختلف روی سرورها میزبانی می‌شوند. این سرورها وظیفه نگه‌داری و پردازش اطلاعات را برعهده دارند تا هر زمان که کاربر به آن‌ها نیاز داشت، به‌سرعت نمایش داده شود. این سرورها انواع مختلفی دارند. یکی از آن‌ها که طرفداران زیادی هم دارد، VPS (مخفف Virtual Private Servers) است؛ ازجمله سرور مجازی ایسلند یا VPS ایسلند.

خرید سرور مجازی

بررسی مشخصات فنی سرور مجازی ریکیاویک

سرور مجازی ایسلند درواقع از تقسیم فضای یک سرور فیزیکی به‌وجود آمده است. این سرور در شهرهای مختلف ایسلند از‌جمله ریکیاویک، پایتخت کشور ایسلند، قرار دارد که اتفاقاً شمالی‌ترین پایتخت جهان هم شناخته می‌شود. این سرور از‌نظر فنی و زیرساختی ویژگی‌هایی دارد که می‌تواند بر کیفیت سرویس‌های ارائه‌شده آن تأثیر بسزایی بگذارد. درادامه، با برخی از این ویژگی‌ها بیشتر آشنا می‌شویم.

۱. جریان برق پایدار

برق سرور مجازی ایسلند از‌طریق انرژی‌های تجدیدپذیر همچون انرژی زمین‌گرمایی و برق‌آبی تأمین می‌شود. نام پایتخت ایسلند از ویژگی‌های زیست‌محیطی آن گرفته شده و به‌معنای «خلیج بخار» است. از‌این‌رو، یکی از منابع تولید برق در این کشور سرد، انرژی زمین‌گرمایی است که انرژی پاک و تجدیدپذیری است.

جریان برق پایدار برای دیتاسنتر از این نظر اهمیت دارد که در‌صورت قطعی‌های مکرر، احتمال وارد‌شدن آسیب‌های جدی به زیرساخت سرور و خارج‌شدن آن از فرایند سرویس‌دهی افزایش می‌یابد. علاوه‌بر‌این، VPS ایسلند به‌دلیل وجود ژنراتورها و منابع تغذیه‌ای اضافه، براثر قطعی برق آسیب بسیار کمی می‌بیند.

۲. سیستم‌ های خنک‌ کننده طبیعی

ایسلند را به‌عنوان کشور یخ و آتشفشان می‌شناسند. درحقیقت، آب‌و‌هوای این جزیره کوچک در بیشتر زمان‌ها سرد و خنک است. این ویژگی امکان خنک‌کردن فضای فیزیکی سرور بدون نیاز به خنک‌کننده‌های قدرتمند و از‌طریق هوای طبیعی را فراهم می‌کند. خنک‌بودن فضای سرور از استهلاک آن و ایجاد آسیب‌های جدی جلوگیری می‌کند.

۳. اتصال با فیبرنوری

سرور مجازی ایسلند ز‌طریق فیبر‌نوری به شبکه‌های جهانی متصل می‌شود که افزایش چشمگیر سرعت آن را در پی دارد.

۴. امنیت

قطعاً یکی از ویژگی‌های مهم محلی که اطلاعات وب‌سایت‌های زیادی را میزبانی می‌کند، امنیت آن است. وی‌پی‌اس ایسلند به‌دلیل داشتن ویژگی‌های امنیتی و نظارتی پیشرفته و سیستم اطفای حریق، از امنیت بسیاری برخوردار است.

نکات مهم درباره سرور مجازی و مزیت‌های استفاده از آن را در مقاله زیر بخوانید.

وی‌پی‌اس چیست؟

سرور مجازی ایسلند چه ویژگی‌ هایی دارد؟

به‌غیر از ویژگی‌های فنی که پیش‌تر از آن صحبت کردیم، سرور مجازی ایسلند ویژگی‌های دیگری نیز دارد که می‌تواند آن را به انتخابی مناسب برای کسب‌و‌کار شما تبدیل کند. در‌ادامه، به برخی از این ویژگی‌ها اشاره می‌کنیم.

۱. با دست باز انتخاب کنید!

در زمان انتخاب سرور مجازی Iceland که با نام سرور مجازی هانفارفوردو هم شناخته می‌شود، شما می‌توانید از بین پلن‌های متنوع ارائه‌شده، یکی را بر‌حسب نیاز خود انتخاب و تهیه کنید. در پلن‌های مختلف، مقادیر متفاوتی از RAM ،‌CPU، فضای ذخیره‌سازی، پهنای باند و‌… ارائه می‌شود که بسته به نیاز خود، می‌توانید یکی را انتخاب کنید.

سرور مجازی ایسلند برای کسب‌وکارهایی مناسب است که می‌خواهند از منابع سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به‌روز و قدرتمند با IP ثابت اختصاصی Iceland استفاده کنند. خرید وی‌پی‌اس ایسلند در پلن‌های مختلف با هزینه ارزان‌تر از سرورهای اختصاصی و منابع قوی‌تر از سرویس‌های اشتراکی امکان‌پذیر است. مقیاس‌پذیری بالای این سرویس به شما کمک می‌کند درصورت نیاز به منابع بیشتر بعد از خرید، میزان منابع مورد نظرتان را براساس پلن‌ها افزایش دهید.

همچنین، اگر زمانی فرا‌برسد که امکانات پلن انتخابی شما برای رفع نیازتان کافی نباشد، به‌راحتی می‌توانید آن را ارتقا دهید و از امکانات بیشتری برخوردار شوید. علاوه‌براین، هنگام انتخاب پلن می‌توانید بسته به توانایی و علاقه و سلیقه خود، نوع کنترل پنل و سیستم‌عامل سرور مجازی ایسلند را انتخاب کنید.

۲. سرور مجازی Iceland از کدام سیستم‌ عامل‌ ها پشتیبانی می‌کند؟

در زمان خرید سرور مجازی ایسلند، شما می‌توانید نوع سیستم‌عامل سرور خود را انتخاب کنید. از‌جمله سیستم‌عامل‌های مهمی که VPS ایسلند از آن‌ها پشتیبانی می‌کند، می‌توان به ویندوز و لینوکس اشاره کرد.

لینوکس سیستم‌عاملی منبع‌باز و بسیار محبوب است. سرور مجازی لینوکس از توزیع‌های مختلف لینوکس، از‌جمله اوبونتو و دبیان و CentOS پشتیبانی می‌کند. گزینه دیگر استفاده از سیستم‌عامل محبوب ویندوز است. برای استفاده از این سیستم‌عامل باید لایسنس آن را بخرید که قیمت نسبتاً گرانی هم دارد؛ از‌این‌رو، ممکن است باعث افزایش هزینه‌های شما شود. سرور مجازی ویندوز به‌دلیل داشتن رابط کاربری ساده و کاربرپسند مناسب افرادی است که می‌خواهند منابع سرور خود را با محیط گرافیکی مدیریت کنند. 

۳. وی‌ پی‌ اس ایسلند با چه کنترل پنلی مدیریت می‌شود؟

انتخاب نوع کنترل پنل همچون سیستم‌عامل بر‌عهده خود شماست. در زمان خرید پلن مد‌نظر، حتماً به نوع کنترل پنل VPS خود دقت کنید. یکی از کنترل پنل‌های محبوب برای مدیریت فضای سرور مجازی ایسلند cPanel است. رابط کاربری ساده و امکانات مناسب از‌جمله نکات مثبت استفاده از این کنترل پنل است.

کنترل پنل دیگر دایرکت ادمین است که آن هم طرفداران پروپاقرصی دارد. دایرکت ادمین به‌عنوان کنترل پنلی ساده و سبک، می‌تواند سرعت کار شما را افزایش دهد و از این نظر انتخاب بسیار مناسبی خواهد بود. Plesk نیز ازجمله کنترل پنل‌های پرکاربرد و محبوب است. از بین این کنترل پنل‌ها می‌توانید بر‌حسب دانش و سلیقه خود یکی را انتخاب کنید.

۴. با VPS ایسلند همیشه دردسترس باشید!

یکی از اهداف اینترنتی‌کردن کسب‌و‌کار این است که همیشه در‌دسترس کاربران خود باشید. علاوه‌بر‌این، شاید بخواهید از وی‌پی‌اس ایسلند استفاده دیگری به‌غیر از میزبانی وب‌سایت کنید. قطعاً سرویس‌دهی ممتد وی‌پی‌اس ایسلند برای شما اهمیت خواهد داشت.

با‌توجه‌به ویژگی‌های فنی و زیرساختی که برای سرور مجازی ایسلند برشمردیم، میزان قطعی‌های آن به‌دلایل مختلف بسیار کم است. به‌همین‌دلیل، سرور مجازی Iceland در اکثر مواقع می‌تواند سرویس‌دهی کند و اصطلاحاً از آپ‌تایم مناسبی برخوردار است.

۵. سرور مجازی ایسلند مقرون‌ به‌ صرفه است

به‌طور‌کلی، این نکته را درباره کار با سرورهای مجازی در نظر بگیرید که ممکن است در‌مقایسه‌با برخی دیگر از سرورها قیمت گران‌تری داشته باشند؛ اما به‌دلیل ویژگی‌هایشان، قطعاً مقرون‌به‌صرفه خواهند بود و ارزش هزینه بیشتر را دارند. این موضوع درباره سرور مجازی ریکیاویک هم صدق می‌کند.

تا این‌جا بیشتر مطالب بیان‌شده به مزایای سرور مجازی هانفارفوردو مربوط می‌شد. از‌آن‌جاکه قصد ما انجام بررسی کامل و جامع است، به بعضی از معایب سرور مجازی ایسلند هم باید نگاهی بیندازیم.

ویژگی های سرور مجازی هانفارفوردور

همه چیز درباره وی پی اس ایسلند

معایب وی‌ پی‌ اس ایسلند چیست؟

سرور مجازی Iceland در‌کنار همه مزیت‌هایش، معایبی نیز دارد که بهتر است قبل از خرید، به آن‌ها دقت کنید و همه جوانب را بسنجید. ایسلند کشور یخ و آتشفشان است. زمستان‌های سرد با شب‌های طولانی و کوه‌های آتشفشانی فراوان قسمتی از طبیعت این کشور زیباست. از‌این‌رو، وقوع حوادث طبیعی همچون آتشفشان و زلزله دور از ذهن نیست. حوادث این‌چنینی می‌توانند باعث اختلال در فعالیت سرور مجازی ایسلند و سرویس‌دهی آن شود. البته برای پیشگیری از این حوادث، تمهیدات لازم اندیشیده شده است و از این بابت نباید چندان نگران بود.

علاوه‌بر حوادث طبیعی، موقعیت جغرافیایی ایسلند به‌گونه‌ای است که از بقیه کشورهای اطراف خود کمی جدا مانده است. این نکته ممکن است باعث محدودیت در دسترسی به شبکه‌های جهانی و کاهش سرعت پردازش و انتقال اطلاعات شود. بااین‌حال، برای کاهش تأثیر دور‌افتادگی ایسلند از همسایگان خود از فیبر‌نوری استفاده شده و تا حدود زیادی هم موفقیت‌آمیز بوده است.

آموزش گام به گام انتقال فایل از سرور مجازی به کامپیوتر و برعکس را در مقاله زیر بخوانید.

انتقال فایل از سرور مجازی به کامپیوتر

سرور مجازی هانفارفوردو چه کاربردهایی دارد؟

استفاده از وی‌پی‌اس ایسلند برای میزبانی وب‌سایت (اعم از فروشگاهی، بلاگ، معرفی خدمات، آموزشی و…) تنها بخشی از کاربرد آن است و از این سرویس می‌توان برای کارهای دیگر هم استفاده کرد؛ ازجمله گیم، ترید و فعالیت در بازارهای مالی جهانی، اجرای کمپین ایمیل مارکتینگ و‌… . به‌طورکلی، استفاده از سرور مجازی Iceland به شما امکان می‌دهد تا همچون شهروندان این کشور در فضای مجازی و اینترنت حضور پیدا کنید.

راهنمای خرید سرور مجازی ایسلند

پس از بررسی جامع VPS ایسلند، نوبت به گام نهایی می‌رسد. اگر تصمیم خود را برای خرید این سرویس قطعی کرده‌اید، پیش از اقدام حتماً چک‌لیست کوتاه زیر را مطالعه کنید:

  • ابتدا هدف خود را از خرید سرور مجازی ایسلند مشخص کنید (سرور مجازی ایسلند را برای چه کاری می‌خواهید؟).
  • امکاناتی که بتواند پاسخ‌گوی نیازتان باشد، شناسایی کنید (میزان فضای ذخیره‌سازی، RAM، CPU، نوع کنترل پنل و سیستم‌عامل، پهنای باند و…).
  • بودجه خود را برای خرید این سرویس تعیین کنید.
  • با بررسی پلن‌های مختلف، بهترین گزینه را انتخاب و خرید خود را قطعی کنید.

هفت معیار مهم برای انتخاب بهترین سرور مجازی را در مقاله زیر بخوانید.

راهنمای خرید بهترین سرور مجازی

خرید سرور مجازی از خدمات میزبانی پارس پک

اگر اولین تجربه‌تان درزمینه سرورهای مجازی است یا دانش کافی در انتخاب بهترین نوع سرور مجازی  ایرانی یا خارجی دارید، پارس پک، یکی از شرکت‌های هاستینگ قدرتمند ایران، به شما کمک خواهد کرد تا بهترین پنل را متناسب با نیازتان انتخاب کنید. برای دریافت هرگونه راهنمایی و مشاوره رایگان از‌طریق تیکت یا تلفن می‌توانید با کارشناسان پارس پک ارتباط بگیرید. همچنین برای مشاهده تعرفه‌ها و اطلاعات بیشتر میتوانید وارد صفحه زیر شوید.

سرور مجازی

جمع‌‌بندی

سرور مجازی ایسلند به‌واسطه موقعیت جغرافیایی کشور ایسلند مزایا و معایب خاص خود را دارد. علاوه‌براین، به‌دلیل بهره‌گیری از ویژگی‌های فنی و زیرساختی قدرتمند، گزینه مناسبی برای میزبانی از وب‌سایت‌ها، گیم، ترید و فعالیت در بازارهای مالی جهانی، اجرای کمپین ایمیل مارکتینگ و‌… است.

تنوع در انتخاب کنترل پنل و سیستم‌عامل و امکاناتی که در‌اختیار شما قرار می‌گیرد، از دیگر ویژگی‌های سرور مجازی Iceland است.

اگر قصد دارید یکی از پلن‌های متنوع سرور مجازی ایسلند را بخرید، توصیه می‌کنیم پس از مطالعه این مطلب و درنظرگرفتن نکات گفته‌شده، با مراجعه به وب‌سایت پار‌س پک، محصول مد‌نظرتان را تهیه کنید.

سؤالات متداول

۱. سرور مجازی ایسلند چه ویژگی‌ هایی دارد؟

ویژگی‌های مهم سرور مجازی ایسلند ازاین‌قرارند:

  • زیرساخت فنی مناسب
  • امنیت فراوان
  • بهره‌مندی از سیستم خنک‌کننده قدرتمند
  • آپ‌تایم مداوم
  • تنوع در انتخاب سیستم‌عامل و کنترل پنل
  • قیمت مقرون‌به‌صرفه

۲. وی‌ پی‌  چطور اس ایسلند با چه کنترل پنلی مدیریت می‌شود؟

برای مدیریت فضای VPS ایسلند خود می‌توانید بسته به دانش و سلیقه خود از انواع کنترل پنل‌های محبوب همچون دایرکت ادمین و Plesk و cPanel استفاده کنید.

۳. قبل از خرید سرور مجازی Iceland باید به چه نکاتی دقت کرد؟

  • ابتدا هدف خود را از خرید سرور مجازی ایسلند مشخص کنید (سرور مجازی ایسلند را برای چه کاری می‌خواهید؟).
  • امکاناتی که بتواند پاسخ‌گوی نیازتان باشد، شناسایی کنید (میزان فضای ذخیره‌سازی، RAM، CPU، نوع کنترل پنل و سیستم‌عامل، پهنای باند و…).
  • بودجه خود را برای خرید این سرویس تعیین کنید.
  • با بررسی پلن‌های مختلف، بهترین گزینه را انتخاب و خرید خود را قطعی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم