سرور مجازی ژاپن چیست؟ معرفی ۵ ویژگی مهم VPS ژاپن

سرور مجازی ژاپن چیست؟
Avatar
نویسنده: تیم نویسندگان بلاگ پارس پک
جمعه 6 فروردین 1400
مطالعه: ۹ دقیقه ۰ نظر ۵۰۳ بازدید

سرور مجازی ژاپن به‌دلیل زیرساخت قوی و سرعت بسیار زیاد، یکی از انتخاب‌های برتر در بین سرورهای مجازی آسیا محسوب می‌شود. با‌توجه‌به اینکه ژاپن نام خود را در فهرست کشورهای پیشرفته آسیا و حتی جهان ثبت کرده است، به زیرساخت قدرتمند و امنیت فراوان و حفظ اتصال پایدار در سرورهای مجازی این کشور می‌توان امیدوار بود. اگر به‌دنبال سروری مجازی با پینگ اندک، آی‌پی ثابت، مقیاس‌پذیری و قیمت مناسب در لوکیشن آسیا هستید، سرور مجازی ژاپن را جزو اولویت‌های خود قرار دهید. در این مقاله از بلاگ پارس پک، قصد داریم درباره سرور مجازی ژاپن به‌طورمفصل صحبت کنیم؛ پس تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

سرور مجازی ژاپن چیست؟

یکی از سرورهای VPS برتر با عملکرد عالی در منطقه آسیا و اقیانوسیه در کشور ژاپن قرار دارد. دیتاسنترهای بسیاری در توکیو وجود دارند که به‌اندازه کافی توسعه‌یافته و پیشرفته هستند. درواقع، سرور مجازی ژاپن سروری است که دیتاسنترهای آن در کشور ژاپن قرار دارند و امکان دسترسی به آن از تمام نقاط دنیا فراهم است. از سرور مجازی ژاپن در زمینه‌های گوناگونی استفاده می‌شود و برای طیف وسیعی از کاربران با نیازهای مختلف مناسب است. بااین‌حال، مهم‌ترین کارایی آن برای ثبت‌نام در وب‌سایت‌های خارجی و استفاده از خدمات آن‌ها و نیز استفاده از پی‌پال و به‌طور‌کلی دور‌زدن محدودیت‌های ناشی از محدودیت IP ایران است.

خرید سرور مجازی

ویژگی‌ های سرور مجازی ژاپن

همان‌طور‌که می‌دانید، محل قرارگیری دیتاسنتر یا لوکیشن سرور، روی پارامترهای مختلفی تأثیر می‌گذارد. مهم‌ترینِ این پارامترها سرعت است که هرچه فاصله کاربر و دیتاسنتر کمتر باشد، سرعت سرور بیشتر می‌شود. سرور مجازی ژاپن می‌تواند میزبانی مناسب برای وب‌سایتی با بازدیدکنندگان آسیایی باشد. با‌این‌حال، کاربرد این سرور به همین‌جا ختم نمی‌شود. برای آشنایی بیشتر با کارایی سرور مجازی ژاپن، تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

درصورت تمایل به خرید سرور مجازی آسیا با قدرت سخت‌افزاری فراوان و IP ثابت اختصاصی برای دورزدن محدودیت IP ایران هستید، سرور مجازی ژاپن گزینه می‌تواند بهترین انتخاب باشد. با آ‌پ‌تایم و پایداری بالای این سرویس امکان انجام فعالیت‌های مختلف مثل فعالیت در بازارهای مالی جهانی با قابلیت اطمینان بالا، استفاده از پی‌پال برای جابه‌جایی ارز یا حتی میزبانی وب‌سایت فراهم می‌شود.

۱. پینگ اندک

سرعت با معیاری به نام «پینگ» ارتباط مستقیم دارد؛ به‌طوری‌که پینگ کمتر، سرعت بیشتر سرور را نوید خواهد بود. در‌صورتی‌که قصد دارید وب‌سایتی راه‌اندازی کنید که اکثر بازدیدکنندگانش آسیایی هستند، انتخاب سرور مجازی مناسب در لوکیشن قاره آسیا بهترین تصمیمی است که می‌توانید بگیرید. هرچه فاصله فیزیکی مخاطبان شما با دیتاسنتر کمتر باشد، سرعت لودینگ وب‌سایت به‌مراتب افزایش می‌یابد.

با همه این توضیحات، می‌توانیم نتیجه بگیریم که لوکیشن بازدیدکنندگان شما معیاری تعیین‌کننده در انتخاب لوکیشن سرور هستند. همچنین، اگر قصد دارید از سرور مجازی این کشور برای ترید یا گیمینگ استفاده کنید، باز‌هم «سرعت» در میان اولویت‌هایتان برای انتخاب VPS جای دارد.

۲. آپتایم و پایداری مناسب

آپتایم سرور به میزان پایداری و در‌دسترس‌بودن سرور اشاره می‌کند و ایدئال‌ترین حالت آن، آپ‌تایم ۱۰۰درصد است؛ ایدئالی که تقریباً ناممکن و حتی در بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین دیتاسنتر جهان در فرانسه (موسوم به OVH) نیز دیده نشده است. هرچه میزان آپ‌تایم بیشتر باشد، پایداری آن در ۲۴ ساعت شبانه‌روز بیشتر است. زیرساخت سخت‌افزاری، امنیت، پهنای باند و… روی نرخ آپ‌تایم سرور تأثیر می‌گذارند و برای کشور توسعه‌یافته و پیشرفته‌ای همچون ژاپن ۹۹.۹درصد خواهد بود. با تکیه بر این عدد می‌توان گفت که سرور مجازی ژاپن از‌لحاظ پایداری و نرخ آپ‌تایم جزو گزینه‌های مطلوب به‌شمار می‌آید.

۳. جایگاه سئو

سئو چیزی نیست به‌جز بهبود تجربه کاربری برای بازدیدکنندگان وب‌سایت شما. این تجربه کاربری را از زوایای مختلفی می‌توان بررسی کرد که یکی از آن‌ها، پایداری سرور و سرعت لودینگ وب‌سایت و سرعت دسترسی به صفحات داخلی دیگر است. اگر می‌خواهید از سرور مجازی ژاپن برای میزبانی وب‌سایت خود استفاده کنید، تنها در‌صورتی‌که بازدیدکنندگانتان در قاره آسیا باشند، آثار مثبت آن را روی سئو وب‌سایت خود مشاهده خواهید کرد. شما باید در انتخاب منابع سرور نظیر رم و هارد و پردازنده دقت کافی را به‌خرج داده باشید تا سرعت وب‌سایتتان افزایش یابد و سئو آن رشد کند.

۴. زیر ساخت سخت‌ افزاری

در گذشته نه‌چندان دور، سرورهای مجازی کشورهای آسیایی طرفدار زیادی نداشتند و اغلب افراد ترجیح می‌دانند که برای خرید سرور مجازی خارجی، به‌دنبال سرورهای اروپایی باشند. با گذشت زمان، کشورهای توسعه‌یافته‌ای نظیر ژاپن و هنگ‌کنگ و سنگاپور تجهیزات سخت‌افزاری دیتاسنترهای خود را به‌طوررقابتی ارتقا دادند و به محبوبیت چشمگیری دست یافتند. همان‌طور‌که می‌دانید، ژاپن کشوری توسعه‌یافته است و طبق انتظارمان، از زیرساخت سخت‌افزاری قوی و به‌روز برای دیتاسنترهایش استفاده کرده است. در‌صورتی‌که به‌دنبال سرور مجازی آسیا هستید که سرعت چشمگیر و پایداری عالی داشته باشد، VPS ژاپن گزینه مناسبی است.

۵. سیستم‌ عامل

برای استفاده از این سرور مجازی، از هر دو سیستم‌عامل لینوکس و ویندوز می‌توانید استفاده کنید. مدیریت سرورهای لینوکسی به دانش فنی بسیاری نیاز دارد و اگر اطلاعات کافی برای مدیریت آن را نداشته باشید، عملکرد سرور را به‌خطر می‌اندازید. ازاین‌رو، سرورهای لینوکسی مدیریت‌شده راهکاری اقتصادی برای افرادی است که دانش کافی برای مدیریت سرور لینوکسی ندارند. همچنین برای انتخاب کنترل پنل مناسب، باید از شرکت ارائه‌دهنده خدمات میزبانی مشورت بگیرید.

سرور مجازی چیست؟ چه کاربردی دارد؟ برای چه کسب‌وکارهایی مناسب است و نکات مهم حین خرید آن چیست؟ در مقاله زیر بخوانید.

سرور مجازی چیست؟

کاربردهای سرور مجازی ژاپن

محدودیت‌ها عامل بسیاری از محدودیت‌های دسترسی ایرانیان به خدمات اینترنتی جهانی هستند. فعالیت در بازارهای مالی، کسب درآمد دلاری، استفاده از خدمات نرم‌افزاری و استفاده از خدمات پی‌پال و پرفکت‌مانی برای آی‌پی ایران غیرممکن است. در‌صورتی‌که می‌خواهید این محدودیت‌ها را پشت‌سر بگذارید، باید به فکر خرید VPS در لوکیشنی مناسب باشید. در‌ادامه، به کاربردهای سرور مجازی ژاپن اشاره می‌کنیم.

۱. فعالیت در بازار فارکس

اگر با بازار فارکس آشنایی داشته باشید، می‌دانید که مبنای فعالیت آن تبادل جفت‌ارز است. در دهه‌های اخیر، شهرت این بازار افزایش یافته و این محبوبیت به‌صورت ویژه به کاربران ایرانی نیز رسیده است. وضع محدودیت‌ها امکان تبادل مالی با کاربران ایرانی را غیر‌مجاز کرده و برای عبور از آن‌ها، تنها به سرور مجازی در لوکیشن غیر از ایران احتیاج است. روی‌هم‌رفته، باید بگوییم که برای فعالیت در بازار فارکس به آی‌پی غیرایرانی و سرعت بسیار زیاد نیاز دارید که در سرور مجازی ژاپن در‌اختیارتان قرار می‌گیرد. 

۲. بازی‌ های آنلاین

متأسفانه محدودیت‌های در‌نظر‌گرفته‌شده برای ایرانیان دست‌و‌پای گیمرهای آنلاین را نیز بسته است و راه‌حل کارآمدی به‌جز خرید سرور مجازی با لوکیشن خارجی برای عبور از این محدودیت‌ها وجود ندارد. برای گیمرها سرعت سرور مجازی و پینگ و پایداری سرور اولویت دارد. با این توضیح، گیمرها می‌توانند روی سرور مجازی ژاپن به‌عنوان سرور گیمینگ برای بازی‌هایی نظیر استیم و ایپک گیمز حساب کنند. برای انتخاب پلن مناسب (رم، هارد، پهنای باند و پردازنده‌) بهتر است از شرکت ارائه‌دهنده مشورت بگیرید. فراموش نکنید که بهترین سرور مجازی باید رم‌ DDR3 و DDR4 و هارد SATA و SSD و NVMe داشته باشد.

۳. فعالیت در بازارهای مالی جهانی

فعالیت در هر بازار مالی جهانی برای ایرانیان ممنوع شده است. این یعنی برای ترید، فعالیت در بازار کریپتوکارنسی، فارکس، بایننس و هر صرافی دیگر، با آی‌پی ایران هیچ بختی ندارید. با خرید سرور مجازی ژاپن، می‌توانید این امر «غیرممکن» را به‌سادگی به امری «ممکن» تبدیل کنید و محدودیت‌ها را از مقابل خود بردارید. ناگفته نماند که برای استفاده از خدمات پی‌پال نیز به سرور مجازی نیاز خواهید داشت.

مزایای سرور مجازی توکیو

مزایای خرید سرور مجازی ژاپن

۴. استفاده از اپلیکیشن‌ ها

تا‌به‌حال چند بار با پیام This App Is Not Available in Your Country یا پیام‌های مشابه آن روبه‌رو شده‌اید؟ اپلیکیشن‌های بسیاری وجود دارند که حتی کوچک‌ترین خدماتی به ایرانیان نمی‌دهند و با پایبندی به محدودیت‌های سخت‌گیرانه، امکان استفاده از خدمات نرم‌افزاری را از ایرانیان سلب می‌کنند. تهیه سرور مجازی Japan میان‌بر مطمئن و کارآمد برای استفاده از هرگونه نرم‌افزار (ادوبی، تیم ویور، اسپاتیفای، اپل موزیک، آیتیونز، ساند‌کلاد) و اپلیکیشن است. 

۵. جا به‌ جایی ارز

با اِعمال محدودیت‌ها، هرگونه تبادلات مالی با ایرانیان با محدودیت بسیاری روبه‌رو شده است. این یعنی با شرایط موجود و بدون خرید سرور مجازی، فکر تبادلات ارزی و استفاده از خدماتی نظیر پی‌پال را باید از سرتان بیرون کنید. با VPS ژاپن می‌توانید به‌طورایمن و با کمترین خطر مالی، ارزهای مختلف را به حساب مدنظر خود منتقل کنید. حساب مقصد می‌تواند حسابی شخصی یا حسابی شرکتی باشد.

۶. میزبانی وب‌ سایت

استفاده از سرور مجازی ژاپن، تنها برای بهره‌مندی از امتیازهای شهروندان ژاپنی نیست و می‌تواند میزبانی وب‌سایت شما را بر‌عهده بگیرد. برای انتخاب سرور مجازی توکیو یا ژاپن با هدف میزبانی وب‌سایت، ابتدا باید بررسی کنید که هدف وب‌سایت شما چیست و بازدیدکنندگان آن در کدام نواحی هستند و آیا تهیه این سرور برای کسب‌وکارتان صرفه اقتصادی دارد یا خیر. شایان ذکر است که اگر این سرور را به‌عنوان میزبان وب‌سایت خود انتخاب کنید، مدیریت آن به‌طورکامل در‌اختیارتان قرار می‌گیرد.

برای آشنایی با مزیت‌ها، کاربردها و راهنمای خرید سرور مجازی آسیا مقاله زیر را بخوانید.

سرور مجازی آسیا چیست؟

خرید سرور مجازی از خدمات میزبانی پارس پک

اگر اولین تجربه‌تان درزمینه سرورهای مجازی است یا دانش کافی در انتخاب بهترین نوع سرور مجازی  ایرانی یا خارجی دارید، پارس پک، یکی از شرکت‌های هاستینگ قدرتمند ایران، به شما کمک خواهد کرد تا بهترین پنل را متناسب با نیازتان انتخاب کنید. برای دریافت هرگونه راهنمایی و مشاوره رایگان از‌طریق تیکت یا تلفن می‌توانید با کارشناسان پارس پک ارتباط بگیرید. همچنین برای مشاهده تعرفه‌ها و اطلاعات بیشتر میتوانید وارد صفحه زیر شوید.

سرور مجازی

جمع‌بندی

از سرور مجازی ژاپن با دو هدف کلی استفاده می‌شود. اکثر افراد برای بهره‌مند‌شدن از امتیازهای شهروندان ژاپنی از سرور مجازی این کشور استفاده می‌کنند و برخی دیگر نیز با راه‌اندازی وب‌سایتی با بازدیدکنندگان آسیایی یا حتی جهانی‌، به سرور خارجی نیاز دارند. در‌صورتی‌که در بازار کریپتوکارنسی و بایننس و فارکس فعالیت می‌کنید یا می‌خواهید مجوز تبادلات مالی جهانی را داشته باشید، سرور مجازی ژاپن با آی‌پی ثابت این کشور شما را از محدودیت‌های ناشی از آن نجات می‌دهد.

سؤالات متداول

۱. آیا سرور مجازی ژاپن برای ترید مناسب است؟

سرور مجازی ژاپن با آی‌پی ثابت مناسب تریدرها و فعال‌های بازار مالی است.

۲. آیا می‌ توان از سرور مجازی ژاپن برای میزبانی وب‌ سایت استفاده کرد؟

با‌توجه‌به اینکه از سرور مجازی ژاپن بیشتر برای رفع محدودیت‌ها استفاده می‌شود، کمتر به‌عنوان میزبانی سرور به‌کار می‌رود.

۳. سرور مجازی ژاپن یا سرور مجازی توکیو با چه سیستم‌ عامل‌ هایی ارائه می‌شود؟

این سرور مجازی با سیستم‌عامل‌های ویندوز و لینوکس ارائه می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم