سرور مجازی آسیا چیست؟ معرفی ۵ کاربرد برتر سرورهای مجازی آسیایی

Avatar
نویسنده: سانیا عبدی‌پور
یکشنبه 30 بهمن 1401
مطالعه: ۱۰ دقیقه ۰ نظر ۷۲۱ بازدید

سرور مجازی آسیا گزینه مناسبی برای کسب‌وکارهایی است که بیشتر کاربران و فعالیت کسب‌وکارشان با موقعیت و آی‌پی آسیا است. یکی از نکات مهمی که قبل از انتخاب و خرید سرور مجازی باید مدنظر قرار گیرد‌، موقعیت مکانی سرور است. لوکیشن سرور بر سرعت بارگذاری وب‌سایت مؤثر است؛ به‌طوری‌که هنگام خرید آن‌ها از شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات میزبانی، با پلن‌هایی مختلف در قالب سرور آسیایی و اروپایی و آمریکایی روبه‌رو خواهید شد.

درواقع، مسافت بین مخاطب و دیتاسنتر معیار تأثیرگذاری بر پینگ است که صاحبان کسب‌وکار و كاربران VPS آسیا باید به آن توجه کنند‌. به‌عنوان مثال، اگر می‌خواهید از خدمات پی‌پال (PayPal) استفاده کنید یا تریدر معاملات آنلاین هستید، در‌کنار آی‌پی ثابت به سروری با لوکیشن خارج از کشور نیاز دارید. در‌مقابل، اگر فروشگاه اینترنتی دارید که همه بازدیدکنندگانش ایرانی هستند، سرور مجازی ایران بهترین انتخاب برایتان است. در این مقاله از بلاگ پارس پک، با سرور مجازی آسیا و کشورهای مختلف آن آشنا می‌شویم؛ پس تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

آشنایی با سرور مجازی آسیا

همان‌طور‌که اشاره کردیم، منظور از سرور مجازی آسیا سروری است که دیتاسنترهای آن در قاره آسیا قرار داشته باشند. شاید در گذشته سرورهای آسیایی طرفدار چندانی نداشتند و به سرورهای باکیفیت مشهور نبودند؛ ولی امروزه در مسیر پیشرفت هستند و ارتقا یافته‌اند. اگر سرور مجازی انتخاب شما برای میزبانی باشد، در قدم بعدی باید لوکیشن سرور را انتخاب کنید. شاید بین تنوع لوکیشن سرورهای مجازی، انتخاب گزینه درست به این سادگی‌ها نباشد؛ اما در این مقاله، با زیر‌و‌بم سرور مجازی آسیا در کشورهای مختلف آشنا خواهیم شد. برخی از کشورهای آسیایی سرمایه‌گذاری هنگفتی روی فناوری‌های روز دنیا کرده‌اند؛ به‌طوری‌که شواهد آن در میزبانی از وب‌سایت‌ها و زیرساخت‌های سرورهای کامپیوتری نیز مشهود شده است.
بهترین سرور مجازی Asia سرورهای مجازی چین، مالزی، کره‌جنوبی، ترکیه و ژاپن هستند که در برخی ویژگی‌ها با‌هم تفاوت خواهند داشت.

خرید سرور مجازی

مزایای سرور مجازی آسیا

انتخاب لوکیشن سرور مستقیماً روی کارایی سیستم شما اثر می‌گذارد؛ یعنی با نزدیک‌شدن دیتاسنتر به کاربران، کیفیت سرویس‌دهی بهبود خواهد یافت. این بهبودها اغلب در قالب سئو و سرعت و امنیت ظاهر می‌شوند و کسب‌وکار شما را تحت‌تأثیر قرار می‌دهند. در‌ادامه، به برخی از مزایای سرور مجازی آسیا اشاره می‌کنیم.

۱. سرعت بسیار زیاد

فرمولی که سرور مجازی آسیا موفق شده است به آن برسد‌، سرعت زیاد در‌کنار پایداری اتصال است؛ مزیتی که برای اغلب خریداران اهمیت دارد و روی بهره‌وری سیستم اثر می‌گذارد. نزدیک‌بودن کاربر به دیتاسنترها و به‌کارگیری زیرساخت سخت‌افزاری به‌روز، سرعت سرورهای مجازی را افزایش می‌دهد.

۲. پشتیبانی از کنترل پنل‌ های مختلف

به‌جز دایرکت ادمین (DirectAdmin) و سی پنل (Cpanel) و پلسک  (Plesk)، کنترل‌ پنل‌های شناخته‌شده‌‌، برای مدیریت سرورهای آسیایی می‌توانید از کنترل پنل‌های دیگر استفاده کنید. البته اگر به‌دنبال رابط کاربری ساده هستید، همچنان سی پنل و دایرکت ادمین در صف اول انتخاب‌های شما می‌درخشند. پس قبل از انتخاب نهایی، حتماً با شرکت ارائه‌دهنده درباره پشتیبانی از کنترل پنل‌ها مشورت کنید.

۳. زیرساخت سخت‌ افزاری قوی

اگر زیرساخت سخت‌افزاری هر سرور متشکل از تجهیزات به‌روز و پیشرفته باشد، بهره‌وری کلی سرور بیشتر خواهد شد. خوشبختانه از بین کشورهای آسیایی، تعداد زیادی از آن‌ها در صف اول تکنولوژی هستند و زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری قدرتمندی ارائه می‌دهند که تأثیر آن را بر کاهش پینگ و افزایش پایداری مشاهده خواهید کرد. شما می‌توانید متناسب با نیاز خود هر زمان که تمایل داشتید، رم و حافظه و تعداد هسته‌های پردازنده سرور مجازی را ارتقا دهید.

فراموش نکنید که به‌روزبودن زیرساخت‌ها باید در صدر اولویت‌های شما برای انتخاب باشد. با‌این‌حال، سرور مجازی آسیا در لوکیشن‌های مختلف از‌جمله هنگ‌کنگ شرایط بسیار مطلوبی دارند. بهتر است سخت‌افزار سرور مجازی انتخابی شما از هاردهای SSD و رم‌های DDR4 و پردازنده‌هایی نظیر Xeon و Intel 263074، قدرتمندترین و به‌روزترین عناصر سخت‌افزاری سرورهای مجازی‌، استفاده کند.

خرید سر.ر مجازی آسیا

VPS آسیا چیست و چه کاربردی دارد؟

۴. ارائه آی‌ پی ثابت 

حتماً می‌دانید که فعالیت در بازارهای مالی و ترید با آی‌پی ایران خطر مسدود‌شدن سرمایه شما را به‌دنبال دارد؛ به‌همین‌دلیل، سرور مجازی آی‌پی ثابت در خارج از ایران به شما ضمانت می‌دهد که چنین خطرهایی در کمین سرمایه شما نخواهد بود. سرور مجازی با آی‌پی کشورهای آسیایی، همواره یکی از انتخاب‌های مناسب تریدرها و فعال‌های بازارهای مالی به‌حساب می‌آید.

۵. میزبانی از وب‌ سایت

اگر بیشتر بازدیدکنندگان وب‌سایت شما در خاورمیانه هستند، سرور مجازی آسیا با قابلیت ارتقای منابع سخت‌افزاری، میزبانی مناسب برای وب‌سایت شما خواهد بود. نزدیک‌بودن دیتاسنترهای سرور آسیا به کاربران خاورمیانه باعث افزایش سرعت بارگذاری وب‌سایت می‌شود و درنتیجه، روی ارتقای سئو وب‌سایت نیز تأثیر مثبت می‌گذارد. همان‌طورکه می‌دانید، سرعت لودینگ وب‌سایت معیاری مهم در سئو است و هر یک ثانیه تأخیر در آن، بازدید از وب‌سایت و رضایت بازدید‌کننده و نرخ تبدیل مشتری را کاهش می‌دهد.

با انتخاب VPS آسیا، دسترسی به وب‌سایت شما از هر جای دنیا امکان‌پذیر است و از این لحاظ، محدودیتی گریبان‌گیر وب‌سایت نخواهد بود؛ اما ساکنان خاورمیانه سرعتی بسیار بیشتر را تجربه خواهند کرد. به‌خاطر بسپارید که این سرور دسترسی روت دارد و بدون دانش فنی، مدیریت آن دشوار خواهد بود و امنیتش کاهش خواهد یافت. 

معرفی سرور مجازی امارات به‌همراه راهنمای خرید بهترین VPS امارات را در مقاله زیر بخوانید.

سرور مجازی امارات چیست؟

کاربردهای سرور مجازی آسیا

محدودیت چشمگیری برای ایرانیان در بخش اینترنت وجود دارد؛ به‌طوری‌که انتخاب سرور مجازی آمریکا اغلب جزو اولویت‌های آخر ایرانیان قرار دارد. سرور مجازی کانادا در بسیاری از جوانب مناسب است؛ اما فاصله فیزیکی بسیار زیاد آن با ایران با کاهش فراوان سرعت همراه خواهد بود. ازاین‌رو، سرور مجازی آسیا و اروپا محبوب‌تر و کارآمدتر از سرورهای مجازی آمریکا هستند. در‌ادامه، کاربردهای مهم‌ سرور مجازی آسیا را بیان می‌کنیم.

۱. مناسب برای راه‌ اندازی کسب‌ و کارهای بین‌ المللی

اگر بازدیدکنندگان وب‌سایت شما به کشور خاصی اختصاص ندارند، انتخاب سروری مجازی در لوکیشن مناسب یکی از شاخص‌های تأثیرگذار در ارتقای رتبه سئو وب‌سایت خواهد بود. در‌صورتی‌که اکثر کاربران وب‌سایتتان کاربران خاورمیانه هستند، سرور مجازی آسیا با امنیت کم‌نظیر و قیمت مناسب و پایداری مطلوب می‌تواند گزینه‌ای مناسب برایتان باشد. 

۲. درآمد دلاری

اگر فریلنسر هستید و در سطح بین‌الملل به‌دنبال پروژه‌های دورکاری می‌گردید، متأسفانه با آی‌پی ایران دستتان برای کسب درآمد دلاری بسته است. با خرید سرور مجازی Asia می‌توانید با آی‌پی ثابت پروژه‌های فریلنسری بگیرید و با کارفرماها در سراسر جهان تعامل برقرار کنید.

۳. مناسب برای فعالان بازار سرمایه

اگر در حوزه ارز دیجیتال فعالیت می‌کنید یا از خدمات پی‌پال یا وب‌مانی بهره می‌برید یا در بورس جهانی سرمایه دارید، سرور مجازی آسیا می‌تواند امنیت و سرعت را برای انجام کارهایتان تأمین کند. سرور مجازی آسیا جزو انتخاب‌های اقتصادی‌ و برتر پیش روی شماست تا برای تجارت در انواع بازار مالی بین‌الملل، خیالتان بابت امنیت سرمایه و اطلاعاتتان راحت باشد.

۴. دور‌زدن محدودیت‌ های علیه ایران

دسترسی ایرانیان به بسیاری از خدمات اینترنتی به‌‌دلیل محدودیت‌های اِعمال‌شده برخی از کشورها مسدود شده است. این یعنی وب‌سایت‌ها، گیم‌های آنلاین، نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های متعددی به آی‌پی ایران خدماتی ارائه نمی‌دهند. اگر نیاز دارید که محدودیت‌های ناشی از تحریم‌ها را دور بزنید و از همه نرم‌افزارها و سرویس‌های موجود در سطح اینترنت استفاده کنید، از سرور مجازی آسیا می‌توانید کمک بگیرید. سرور مجازی آسیا با قیمت مناسب و سرعت زیاد محدودیت‌های دسترسی شما را برطرف می‌کند.

۵. آی‌ پی ثابت برای فعالیت در انواع بازار مالی

اگر تجربه استفاده از VPN را برای فعالیت در بازارهای مالی جهانی داشته باشید، حتماً می‌دانید که VPNها سرعت و کیفیت اینترنت را به‌شدت کاهش می‌دهند و اغلب با تغییر آی پی خطر جدی برای مسدودشدن سرمایه شما به‌دنبال خواهند داشت؛ بنابراین، اگر برای تراکنش‌های بانکی بین‌المللی و فعالیت در بازارهای مالی جهانی و صرافی‌ها و خرید‌و‌فروش ارز دیجیتال به آی‌پی ثابت خارج از ایران نیاز دارید، سرور مجازی آسیا به شما اجازه می‌دهد برای ترید در صرافی‌های برتر جهان بدون نگرانی بابت مسدودی حساب یا سرمایه وارد عمل شوید.

سرور مجازی ترکیه چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟ خرید سرور مجازی ترکیه برای چه کسانی مناسب است؟ در مقاله زیر بخوانید.

سرور مجازی ترکیه چیست؟

انواع سرور مجازی آسیا

ترکیه، عربستان، هنگ‌کنگ، امارات و سنگاپور محبوب‌ترین سرورهای مجازی آسیا هستند که دیتاسنتر آن‌ها در کشور یادشده قرار دارد. ناگفته نماند این امکان نیز فراهم است که با‌توجه‌به نیاز خود و با مشاوره با شرکت ارائه‌دهنده خدمات میزبانی، بهترین پلن‌ها را بر‌اساس هسته پردازشگر، موقعیت مکانی، حافظه، رم و سیستم‌عامل با قیمت مناسب تهیه کنید.

انواع سرور مجازی آسیا در برخی ویژگی‌ها با‌هم تفاوت دارند. به‌عنوان مثال، هنگ‌کنگ از پیشرفته‌ترین زیرساخت‌های سخت‌افزاری استفاده می‌کند که تأثیر آن را روی سرعت و پایداری و کاهش پینگ مشاهده خواهید کرد. سرور مجازی امارات نیز به‌دلیل نزدیکی به ایران، از بهترین گزینه‌ها برای عبور از محدودیت‌ها علیه ایران به‌شمار می‌رود. 

قیمت سرور مجازی آسیا

قیمت سرورهای مجازی براساس معیارهای متعددی تعیین می‌شود. سخت‌افزار سرور و موقعیت مکانی آن بیشترین تأثیر را روی قیمت سرور مجازی می‌گذارند. سرورهای مجازی خارج از ایران به‌دلیل نوسان‌های ارزی، پر‌هزینه‌تر از سرورهای مجازی ایران هستند. البته این بدان‌معنی نیست که انتخاب سرور مجازی ایران همیشه بهترین انتخاب برای شما‌ست؛ بلکه لوکیشن سرور به نیاز و انتظارات شما بستگی دارد. در میان سرورهای مجازی خارجی، قیمت سرور مجازی آسیا در‌مقایسه‌با دیگر سرورهای خارجی مقرون‌به‌صرفه‌تر است. 

انواع روش‌های تست سرعت سرور مجازی را در مقاله زیر بخوانید.

تست سرعت سرور مجازی

خرید سرور مجازی از خدمات میزبانی ابری پارس پک

اگر اولین تجربه‌تان درزمینه سرورهای مجازی است یا دانش کافی در انتخاب بهترین نوع سرور مجازی  ایرانی یا خارجی دارید، پارس پک، یکی از شرکت‌های هاستینگ قدرتمند ایران، به شما کمک خواهد کرد تا بهترین پنل را متناسب با نیازتان انتخاب کنید. برای دریافت هرگونه راهنمایی و مشاوره رایگان از‌طریق تیکت یا تلفن می‌توانید با کارشناسان پارس پک ارتباط بگیرید. همچنین برای مشاهده تعرفه‌ها و اطلاعات بیشتر میتوانید وارد صفحه زیر شوید.

خرید VPS

جمع‌بندی

سرور مجازی آسیا برای وب‌سایت‌هایی که بازدیدکنندگان‌شان در آسیا و خاورمیانه هستند، گزینه‌ای مناسب و کاربردی است. بنابراین، بهتر است برای کاهش پینگ و افزایش سرعت دسترسی، از سرور مجازی آسیا به‌عنوان میزبانی وب‌سایت‌های خود استفاده کنید. کشورهایی نظیر هنگ‌کنگ، ترکیه، امارات و سنگاپور همگی جزو سرورهای آسیایی با زیرساخت قدرتمند و به‌روز هستند که در زمان دلخواه سخت‌افزار آن‌ها ارتقا می‌یابد.

همچنین، برای کسانی که در بازارهای مالی و بورس جهانی فعالیت می‌کنند یا افرادی که برای خرید‌و‌فروش ارز دیجیتال به فعالیت در صرافی‌های مشهور نیاز دارند، دسترسی امن و پایدار را فراهم می‌کند. با سرور مجازی آسیا با خیال راحت می‌توانید از خدمات آمازون، پی‌پال، فارکس و کریپتوکارنسی استفاده و بدون نیاز به حواله بانکی، هر نوع ارز را جابه‌جا کنید.

سؤالات متداول

۱. خرید سرور مجازی آسیا برای چه کسانی مناسب است؟

اگر وب‌سایتی دارید که اکثر بازدیدکنندگانش در خاورمیانه هستند یا به‌دنبال دسترسی امن و سریع و پایدار به انواع بازارهای مالی و بورس جهانی هستید، سرور مجازی آسیا مناسب شماست.

۲. کدام کشور آسیایی زیرساخت به‌ روزتر و قوی‌ تری ارائه می‌دهد؟

زیرساخت سخت‌افزاری در اغلب کشورهای آسیایی نظیر امارات و سنگاپور بسیار مطلوب است؛ ولی هنگ‌کنگ نیز با پردازنده‌های به‌روز، می‌تواند پاسخ‌گوی نیاز شما باشد.

۳. سرور مجازی آسیا برای کدام کسب‌ و کارهای آنلاین توصیه می‌شود؟

استفاده از سرور مجازی آسیا را به کسب‌وکارهای رو‌به‌رشد با میزان بازدید متوسط رو‌ به زیاد پیشنهاد می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم