سرور مجازی کاهش پینگ چیست و چگونه کار می‌کند؟

Avatar
نویسنده: سانیا عبدی‌پور
جمعه 21 بهمن 1401
مطالعه: ۹ دقیقه ۴ نظر ۱۹۲۸ بازدید

سرور مجازی کاهش پینگ به شما کمک می‌کند تا با پینگ کمتری به سرورهای هدف خود متصل شوید. پینگ (Ping) اصطلاحی در IT است که میزان تأخیر در ارسال پکت‌های کوچک داده را نشان می‌دهد. هر‌چه پینگ اتصال اینترنت شما کمتر باشد، داده‌هایتان با تأخیر کمتری به سرور هدف ارسال می‌شوند. تریدرها و گیمرها بیشترین نیاز را به پینگ کمتر دارند و برای به‌دست‌آوردن آن از سرور مجازی کاهش پینگ استفاده می‌کنند. در این مقاله از بلاگ پارس پک، می‌خواهیم درباره سرور مجازی کاهش پینگ توضیحاتی ارائه دهیم؛ پس تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

پینگ چیست؟

پینگ (Ping) مخفف Packet Inter-Network Groper و نوعی برنامه کاربردی شبکه است که از آن برای ارزیابی دسترسی هاست به آدرس IP استفاده می‌شود. این برنامه سیگنالی را از کامپیوتر شما به هاست ارسال می‌کند و هاست نیز در پاسخ سیگنالی به کامپیوترتان می‌فرستد. این سیگنال که بر‌حسب میلی‌ثانیه (MS) محاسبه می‌شود، به شما می‌گوید که چقدر طول می‌کشد تا یک پکت داده از کامپیوتر شما به سرور ارسال شود و برگردد. به‌عبارت‌دیگر، پارامتر پینگ تأخیر بین کامپیوتر شما و سرور را نشان می‌دهد. 

هر‌چه پینگ اتصال شما به سرور بیشتر باشد، تأخیر در ارسال پکت‌های داده از کامپیوتر شما به سرور و برعکس بیشتر خواهد بود. بنابراین، هر‌چه پینگ کمتر باشد، سریع‌تر می‌توانید به سرور متصل شوید. با اینکه در استفاده‌های روزمره و معمول از اینترنت مثل وب‌گردی پینگ اندک اهمیت زیادی ندارد، تریدرها و گیمرها به پینگ کم به‌شدت نیاز دارند. 

پینگ به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ ازجمله آدرس IP شما و سروری که سیگنال پینگ به آن ارسال مي‌شود. تریدرها برای اتصال به سرورهای بازارهای معاملاتی و گیمرها برای اتصال به سرورهای بازی با پینگ کمتر به استفاده از سرور مجازی کاهش پینگ نیاز دارند. سرورهای مجازی از سرورهای محبوب‌ و به‌صرفه‌ برای تریدرها و گیمرها به‌منظور کاهش پینگ هستند. در‌ادامه، درباره سرور مجازی کاهش پینگ بیشتر صحبت می‌کنیم.

سرور مجازی کاهش پینگ چیست؟

شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات هاستینگ هر‌یک از سرورهای فیزیکی را با استفاده از فناوری مجازی‌سازی به چندین سرور مجازی تقسیم‌بندی می‌کنند. تمامی منابع سرور فیزیکی شامل پردازنده و رم و پهنای باند بین چندین سرور مجازی واقع روی یک سرور فیزیکی تقسیم می‌شوند و فعالیت هر سرور تداخلی با سرورهای مجازی دیگر واقع روی آن سرور فیزیکی ایجاد نمی‌کند.

سرورهای مجازی به‌دلیل قیمت ارزان‌تر از سرورهای اختصاصی و کیفیت بهتر از سرورهای اشتراکی (به‌دلیل جدا‌بودن منابع مورد‌استفاده سرورها) از محبوبیت فراوانی بین تریدرها و گیمرها برای کاهش پینگ برخوردارند.

سرور کاهش پینگ نوعی سرور است که با‌توجه‌به تنظیمات و دیگر مشخصاتش، پینگ اتصال شما به سرورهای هدف را کاهش می‌دهد. شما می‌توانید با خرید سرور مجازی کاهش‌دهنده پینگ، از آن برای اتصال به سرور هدفتان استفاده کنید. 

هر آنچه باید درباره سرور مجازی ایران و ویژگی‌های آن بدانید را در مقاله زیر بخوانید.

سرور مجازی ایران چیست؟

سرور مجازی با پینگ اندک چطور کار می‌کند؟

عوامل مختلفی روی پینگ اتصال بین آدرس IP شما و سرور هدف اثر می‌گذارند که از مهم‌ترینشان می‌توان به این‌ها اشاره کرد:

۱. فاصله

یکی از عوامل تأثیرگذار روی پینگ اتصال شما به سرور هدف، فاصله بین کامپیوتر و سرور هدف است. شما می‌توانید با خرید سرور مجازی کاهش پینگ در نزدیکی سرور هدف خود، پینگ را کاهش دهید. برای مثال، اگر سرور بازار مالی که در آن ترید می‌کنید یا سرور گیمینگ که برای بازی آنلاین به آن متصل می‌شوید، در کشور آلمان قرار داشته باشد، با خرید سرور مجازی آلمان می‌توانید پینگ اتصال خود به آن سرور را کاهش دهید.

۲. سرعت و کیفیت و پهنای باند اینترنت 

یکی دیگر از عوامل تعیین‌کننده پینگ، کیفیت اتصال اینترنت کامپیوتر شماست. در‌صورتی‌که سرور مجازی بخرید و با سرور مجازی به اینترنت وصل شوید، مانند این است که کامپیوتر شما در محل جغرافیایی سرور قرار دارد. برای مثال، اگر شما سرور آلمان را بخرید، از کیفیت و سرعت و پهنای باند چشمگیر اینترنت آلمان برای وصل‌شدن به سرور هدف خود استفاده می‌کنید که این امر می‌تواند روی کاهش پینگ شما اثرگذار باشد. بنابراین، کیفیت و پهنای باند اینترنت سرور مجازی نقش مهمی در کاهش پینگ ایفا می‌کند و در خرید سرور مجازی کاهش پینگ، باید به این موضوع بسیار دقت کنید.

۳. تنظیمات فایروال

فایروال کامپیوتر شما یا سروری که از آن برای اتصال به سرور هدف استفاده می‌کنید، تمامی پکت‌های داده ارسالی و دریافتی را بررسی می‌کند و با افزایش تأخیر، می‌تواند سبب افزایش پینگ اتصال شما به سرور هدف شود. تنظیمات فایروال در سرور مجازی کاهش پینگ به‌گونه‌ای است که زمان بررسی پکت‌های داده را به حداقل می‌رساند و پینگ اتصال شما به سرور هدف را کاهش می‌دهد.

 تاثیر سرور مجازی در پینگ

نحوه فعالیت سرور مجازی با پینگ پایین

کاهش پینگ با سرور مجازی چه مزیت‌هایی دارد؟

ممکن است این سؤال برای شما پیش بیاید که چرا تریدرها و گیمرها به سرور مجازی کاهش پینگ نیاز دارند و استفاده از سرور مجازی کاهش پینگ چه مزیت‌هایی دارد؟ درادامه، مزیت‌های کاهش پینگ با سرور مجازی را توضیح می‌دهیم.

۱. عملکرد بهتر در بازی‌های رقابتی و سرعت بیشتر در انجام معاملات

یکی از کاربردهای مهم سرور مجازی کاهش پینگ، استفاده از آن برای کاهش تأخیر در اجرای سفارش‌های خرید‌و‌فروش یا باز‌و‌بسته‌کردن پوزیشن در بازارهای مالی مثل فارکس است که به‌ویژه برای استراتژی اسکالپینگ (انجام تعداد زیادی معامله در زمانی کوتاه) اهمیت دارد. همچنین، گیمرها برای داشتن بهترین تجربه گیمینگ و عملکرد قوی‌تر در بازی‌های رقابتی به پینگ کم اتصال به سرور بازی احتیاج دارند.

۲. سرور مجازی ارزان‌تر از سرور اختصاصی و بهتر از سرور اشتراکی است

سرور اشتراکی نوعی سرور است که در آن چندین هاست روی یک سرور مجازی ایجاد می‌شوند و منابع سرور بین آن‌ها مشترک است. اگر وب‌سایت‌هایی که روی این هاست‌ها قرار دارند، هم‌زمان از منابع سرور استفاده کنند، در عملکرد یکدیگر اختلال ایجاد می‌کنند. شما می‌توانید به‌جای سرور اشتراکی از سرور مجازی یا سرور اختصاصی استفاده کنید تا سرورتان منابع مخصوص به خود را داشته باشد؛ اما سرور مجازی بسیار ارزان‌تر از سرور اختصاصی است. 

۳. استفاده از آی‌پی کشور دیگر برای دور‌زدن تحریم‌ها و محدودیت‌های اینترنت

بسیاری از وب‌سایت‌های بازی و معاملاتی مثل بروکرهای فارکس و صرافی‌های ارز دیجیتال IP ایران را تحریم کرده‌اند؛ بنابراین، به کاربرانی که از داخل ایران به اینترنت وصل می‌شوند، خدمات ارائه نمی‌دهند. شما می‌توانید با خرید سرور مجازی کاهش پینگ، IP خود را به IP کشوری که سرور در آن قرار دارد، تغییر دهید و علاوه‌بر کاهش پینگ اتصال خود، محدودیت‌های اینترنت را نیز دور بزنید. برای مثال، اگر شما سرور مجازی لهستان را بخرید، می‌توانید با IP کشور لهستان به اینترنت متصل شوید و از وب‌سایت‌هایی که به IP ایران خدمات ارائه نمی‌دهند، مانند شهروندان ساکن لهستان استفاده کنید.

۱۰ تفاوت مهم سرور مجازی ایران و خارج را می‌توانید در مقاله زیر بخوانید.

تفاوت سرور مجازی ایران و خارج

خرید سرور مجازی از خدمات هاستینگ پارس پک

اگر اولین تجربه‌تان درزمینه سرورهای مجازی است یا دانش کافی در انتخاب بهترین نوع سرور مجازی  ایرانی یا خارجی دارید، پارس پک، یکی از شرکت‌های هاستینگ قدرتمند ایران، به شما کمک خواهد کرد تا بهترین پنل را متناسب با نیازتان انتخاب کنید. برای دریافت هرگونه راهنمایی و مشاوره رایگان از‌طریق تیکت یا تلفن می‌توانید با کارشناسان پارس پک ارتباط بگیرید. همچنین برای مشاهده تعرفه‌ها و اطلاعات بیشتر میتوانید وارد صفحه زیر شوید.

خرید سرور مجازی

جمع‌بندی

سرور مجازی کلاهش پینگ بهترین گزینه برای کسب‌وکارهایی است که می‌خواهند با پینگ پایین در فضای وب فعالیت کنند. منظور از پینگ سرعت ارسال پکت کوچکی از دیتا از کامپیوتر به سرور و بازگشت آن پکت دیتا به کامپیوتر ارسال‌کننده است که بر‌حسب میلی‌ثانیه بیان می‌شود و تأخیر در اتصال بین کامپیوتر و سرور را نشان می‌دهد. هر‌چه پینگ اتصال بین کامپیوتر شما و سروری که می‌خواهید از آن خدمات بگیرید (مثل سرور گیمینگ یا سرورهای بازارهای مالی) بیشتر باشد، تأخیر در ارسال دیتا به سرور هدف و دریافت دیتا از سرور هدف بیشتر می‌شود که این موضوع به‌ضرر گیمر یا تریدر یا هر کاربر دیگری است که به پینگ اندک احتیاج دارد. 

برای کاهش پینگ می‌توان از سرور مجازی کاهش پینگ استفاده کرد. سرورهای مجازی کاهش پینگ با کم‌کردن فاصله شما با سرور هدف و فراهم‌آوردن اتصال سریع‌تر و با‌کیفیت‌تر و با پهنای باند بیشتر اینترنت برای اتصال به سرور هدف و با تنظیمات خاصشان، پینگ اتصال شما به سرور هدف را کاهش می‌دهند. سرورهای مجازی کاهش پینگ از سرورهای اشتراکی بهتر و با‌کیفیت‌تر و از سرورهای اختصاصی بسیار ارزان‌تر هستند و به شما امکان می‌دهند تا با IP کشوری دیگر به اینترنت وصل شوید و بسیاری از محدودیت‌ها و تحریم‌های اینترنتی را دور بزنید.

سؤالات متداول

۱. چرا برای ترید‌کردن به سرور مجازی کاهش پینگ نیاز داریم؟

قیمت دارایي‌ها و نرخ برابری ارزها در بازارهای مالی لحظه‌به‌لحظه در حال تغییر هستند و پینگ زیاد می‌تواند سبب شود که سفارش خرید یا فروش یا باز‌و‌بسته‌کردن پوزیشن در قیمت یا نرخ برابری مد‌نظر شما انجام نشود. همچنین، بسیاری از وب‌سایت‌های ارائه‌دهنده دسترسی به بازارهای مالی مثل بسیاری از بروکرهای فارکس به کاربران دارای IP ایران خدمات ارائه نمی‌دهند یا در داخل کشور مسدود شده‌اند. تریدرها می‌توانند با استفاده از سرور مجازی با IP کشوری دیگر به اینترنت وصل شوند و از خدمات این وب‌سایت‌ها استفاده کنند.

۲. چرا گیمرها به سرور مجازی کاهش پینگ احتیاج دارند؟

گیمرهایی که بازی‌های رقابتی انجام می‌دهند، برای ارائه بهترین عملکرد در بازی به‌شدت نیازمند پینگ اندک در اتصال با سرور بازی هستند. پینگ کم سبب واکنش‌های سریع‌تر در بازی می‌شود و می‌تواند نتیجه بازی را تغییر دهد. افزون‌براین، بسیاری از وب‌سایت‌های گیمینگ کاربران دارای IP ایران را تحریم کرده‌اند و آنان برای استفاده از این وب‌سایت‌ها باید با IP کشوری دیگر به اینترنت متصل شوند. برای این کار می‌توانید از سرور مجازی کاهش پینگ استفاده کنید.

۴ نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

    من بخاطر بازی میخوام

    Mohamad
    یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۲

      لطفا با پشتیبانی سایت پارس پک صحبت کنید و منابع مورنیازتون رو اعلام کنید.

      مهسا رحمانی
      دوشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۲

    سلام من میخام یک سرور مجازی شخصی برای خودم راه اندازی کنم برای گیم نت
    برای کاهش پینگ و رفع تحریم فقط بازی ها چه سروری پیشنهاد میکنید و امکان راه اندازی چه سرویس هایی مثل pptp ovpn را دارم

    ممنون میشم جواب بدین

    خادمیان
    جمعه ۳۰ تیر ۱۴۰۲

      سلام وقت شما بخیر
      لطفا برای این مورد از پشتیبانی پارس پک سوال کنید.

      مهسا رحمانی
      دوشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۲

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم