قیمت لایسنس لایت اسپید به همراه بررسی شرایط خرید انواع لایسنس LiteSpeed

Avatar
نویسنده: سانیا عبدی‌پور
شنبه 13 فروردین 1401
مطالعه: ۷ دقیقه ۰ نظر ۱۶۴۲ بازدید

لایسنس لایت اسپید گروهی از نرم‌افزارهای اختصاصی شده برای اجرای محتوای سایت‌های اینترنتی است. این نرم‌افزارها تحت عنوان وب سرور «Web Server» بر روی دستگاه‌های ویژه‌ای نصب می‌شوند. در نتیجه با کمک اینترنت و مرورگرهای موجود در رایانه، محتوای یک یا چندین سایت برای کاربران به نمایش گذاشته می‌شود.

با پیشرفت تکنولوژی دنیای دیجیتال با تغییرات بسیاری همراه شد. وب سرورها یکی از همین پیشرفت‌های بشر هستند که امکان دستیابی به داده‌های موجود در سایت‌ها از راه دور را فراهم کرده‌اند. وب سرورها به‌صورت رایگان و اشتراکی با محدودیت‌های متفاوتی در دسترس هستند تا مدیریت سایت‌ها آسان‌تر صورت بگیرد.

وب سرورهای متفاوتی از ابتدا تا کنون طراحی و معرفی شده‌اند. آپاچی (Apache) و Nginx از رقبای اصلی لایسنس لایت اسپید به شمار می‌روند. لایسنس‌های موجود برای وب سرور لایت اسپید رایگان نیستند و تنها نسخة رایگان آن نیز با محدودیت‌هایی همراه است. بااین‌حال گستره وسیعی از محتواها را شامل می‌شود که انتخاب خوبی برای مدیران سایت‌ها خواهد بود.

وب سرور لایت اسپید چیست؟

همان‌طور که گفتیم لایت اسپید یک وب سرور با گروهی از نرم‌افزارهای اختصاصی بر روی دستگاه‌های خاصی است. محتوای صفحات اینترنتی با کمک این وب سرور ایجاد شده و با یک مرورگر بر روی صفحه رایانه نمایش داده می‌شوند.

در واقع وب سرور پاسخ‌دهنده درخواست سایت است. این درخواست‌ها در قالب دو فرم کلی HTTPS:// و HTTP:// هستند. در نتیجه وقتی وب سروری وجود نداشته باشد، مرورگر توانایی پاسخ به درخواست سایت را نخواهد داشت. وقتی پاسخی به درخواست داده نشود، اتصال به سایت برقرار نشده و خطای “اتصال به سایت امکان‌پذیر نیست” نمایش داده می‌شود.

از آنجایی‌ که لایت اسپید در نمایش کامل محتوای صفحات سایت‌ها نقش دارد و تمام آن‌ها را به کاربران نمایش می‌دهد، یک وب سرور نامیده می‌شود. مدیران سایت‌ها برای ارائه محتوای سایت‌های خود باید به کمک وب سرورها آن‌ها را نمایش بدهند. وب سرور لایت اسپید یکی از همین نرم‌افزارها برای نمایش کامل داده‌های موجود در سایت است.

قیمت لایسنس لایت اسپید متناسب با قابلیت‌ها و ویژگی‌های مهم آن تقسیم‌بندی شده است. CPU, RAM و Domain از موارد بسیار مهم در بررسی لایسنس‌های موجود برای وب سرور لایت اسپید هستند که در ادامه به طور کامل بررسی می‌شوند.

لایسنس لایت اسپید چیست؟

معرفی وب سرور LiteSpeed و راهنمای خرید لایسنس لایت اسپید

نسخه‌های موجود برای وب سرور لایت اسپید

وب سرور لایت اسپید به‌طورکلی در سه نسخه کلی با انواع متفاوتی طراحی و معرفی شده است. هر یک از این نسخه‌ها با قابلیت‌ها و محدودیت‌های متعددی همراه هستند که در ادامه مورد بررسی قرار میگیرند.

  • Open LiteSpeed Edition

این نسخه از وب سرور لایت اسپید برای سایت‌های بزرگ و پربازدید کارایی دارد.

  • Standard

برای سایت‌های کوچک با بازدید کم کارایی بیشتری دارد.

  • Enterprise

از نظر قابلیت با دو نسخة قبلی تفاوت دارد و با امکانات بیشتری همراه است. برای سایت‌های بزرگ و پربازدید با پنل‌های هاست متفاوتی قابل اجرا است.

سرور لایت اسپید

کاربرد وب سرور لایت اسپید و مزایای خرید لایسنس LiteSpeed

معرفی انواع لایسنس لایت اسپید

قدرت وب سرور، عامل مهمی در تقسیم‌بندی لایسنس‌های لایت اسپید محسوب می‌شود. این یعنی تعداد فرایندهای در حال انجام در تقسیم‌بندی لایسنس‌های وب سرور لایت اسپید مؤثر هستند. عوامل متعدد و مهم دیگری نیز از نظر ساختاری در طبقه‌بندی لایت اسپید مؤثر هستند که در ادامه در قالب یک جدول بررسی کرده‌ایم.

نوع لایسنس لایت اسپید CPU RAM Domain Cashing
Free ۱ هسته ۲ گیگابایت ۱ ندارد
Site Owner ۱ هسته ۸ گیگابایت ۵ دارد
Site Owner Plus ۱ هسته نامحدود ۵ دارد
Web Host Lite ۱ هسته نامحدود نامحدود دارد
Web Host Essential ۱ هسته نامحدود نامحدود دارد
Web Host Professional ۲ هسته نامحدود نامحدود دارد
Web Host Enterprise ۴ هسته نامحدود نامحدود دارد
Web Host Elite نامحدود نامحدود نامحدود دارد

لیست قیمت‌های داخلی لایسنس لایت اسپید

از نظر هزینه، لایسنس‌ها متناسب باقدرت CPU، حجم داده ذخیره شده در RAM و Domain متفاوت خواهند بود. به‌طورکلی هزینه هر یک از لایسنس‌های این وب سرور به صورت حدودی در ایران شرح زیر است:

نوع لایسنس LiteSpeed قیمت لایسنس یک ماهه قیمت لایسنس یک ساله
StarFreeter رایگان رایگان
Site Owner 263,000 تومان / 400,000 تومان 4,400,000 تومان
Site Owner Plus 389,000 – 640,000 تومان 7,040,000 تومان
Web Host Lite 702,000 – 1,104,000 تومان 11,440,000 تومان
Web Host Essential 972,000 – 1,440,000 تومان 15,840,000 تومان
Web Host Professional 1,242,000 – 1,840,000 تومان 19,960,000تومان
Web Host Enterprise 1,755,000 – 2,600,000 تومان 27,960,000 تومان
Web Host Elite 2,484,000 – 3,680,000 تومان 39,960,000 تومان
 لایسنس اشتراکی لایت اسپید

انواع لایسنس اشتراکی و اختصاصی لایت اسپید و قیمت خرید لایسنس

لیست قیمت‌های خارجی لایسنس لایت اسپید

از نظر قیمت در سایت‌های معتبر خارجی نیز تعرفه‌های متفاوتی برای انواع لایسنس‌های این وب سرور وجود دارد. هر یک از این لایسنس‌ها متناسب با CPU و Domain به انواع مختلفی تقسیم شده‌اند که از نظر قیمت نیز با تفاوت‌هایی روبه‌رو هستند.

نوع لایسنس لایت اسپید قیمت لایسنس یک ماهه
StarFreeter رایگان
Site Owner ۱۰ دلار
Site Owner Plus ۱۶ دلار
Web Host Lite ۲۶ دلار
Web Host Essential ۳۶ دلار
Web Host Professional ۴۶ دلار
Web Host Enterprise ۶۵ دلار
Web Host Elite ۹۲ دلار

شرایط خرید لایسنس لایت اسپید و فروشنده ها

برای تهیه وب سرورهای موردنیاز خود از سایت‌های معتبر و قانونی خریداری کنید. تعرفه‌های مشخص شده برای قیمت لایسنس‌ لایت اسپید به شما در تهیه و خریدی مطمئن‌تر کمک خواهد کرد. سایت‌های معتبر ایرانی بسیاری برای خرید لایسنس اشتراکی و اختصاصی لایت اسپید وجود دارد که با جستجوی کوتاهی در گوگل و بررسی سایت می‌توانید به خرید کالای موردنیاز خود اقدام کنید.

اما برای تهیه و خرید لایسنس لایت اسپید گزینه دیگری هم وجود دارد. سایت‌های معتبر خارجی و انگلیسی‌زبان نیز انتخاب خوب و مطمئنی برای خریداران وب سرورها به شمار می‌روند. سایت LiteSpeedtech از معتبرترین و مطمئن‌ترین سایت‌ها برای فروش لایسنس‌های لایت اسپید است. البته توجه داشته باشید که تمام لایسنس‌های این وب سرور تابع قوانین همین سایت هستند.

خرید لایسنس لایت اسپید

خرید لایسنس لایت اسپید چطور امکان پذیر است؟

جمع بندی

لایسنس لایت اسپید؛ همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، وب سرورها به درخواست سایت پاسخ می‌دهند. لایسنس لایت اسپید نیز متشکل از همین نرم‌افزارها تحت عنوان یک وب سرور است که به سایت موردنظر پاسخ می‌دهد. این پاسخ باعث نمایش دادن صفحه و اطلاعات یک سایت به کاربر و بازدیدکننده سایت می‌شود.

این وب سرور انتخاب خوبی برای علاقه‌مندان به سایت گردانی و جایگزین مناسبی برای وب سرور آپاچی است. برنامه‌ای که با سهولت در ساده‌سازی داده‌ها به سایت شما کمک می‌کند تا اطلاعات به‌صورت کافی و ایده‌آل نمایش داده شوند.

سوالات متداول

1. سرور لایت اسپید چیست؟

لایت اسپید نوعی نرم افزار وب سرور است که برای نشان دادن محتوای سایت‌ها نشان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

2. چگونه لایت اسپید نال شده را نصب کنیم؟

این کار، یک فرایند تخصصی است برای همین پیشنهاد می‌کنیم که از افراد متخصص در این حوزه استفاده کنید.

3. لایسنس اشتراکی لایت اسپید چگونه عمل می‌کند؟

هنگامی که کد لایسنس به نرم افزار ارائه می‌شود، برنامه به طور خودکار اشتراک را تشخیص می‌دهد در نتیجه بعد از سپری شدن مدت زمان معین، به طور اتوماتیک لایسنس شما غیر فعال می‌شود و برای استفاده از سرور لازم است تا لایسنس جدید تهیه کنید.

مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم