مهاجرت ابری چیست و چطور انجام می‌شود؟

مهاجرت ابری چیست؟
Avatar
نویسنده: سانیا عبدی‌پور
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
مطالعه: ۱۴ دقیقه ۰ نظر ۴۴ بازدید

مهاجرت ابری چیست؟ برای درک پاسخ این سوال به زمان قدیم برگردید و دوره کار با موبایل‌های دکمه‌ای را به‌خاطر آورید. مهاجرت ابری مانند استفاده از موبایل‌های هوشمند امروزی در دوره تلفن‌های دکمه‌ای قدیمی است. در دنیای کسب‌وکارها با استفاده از کوچ ابری دیگر اسیر زیرساخت‌های سنتی و هزینه‌های بالای نگهداری نیستید. در این مقاله از آموزش سرویس‌های میزبانی بلاگ پارس پک، به دنیای شگفت‌انگیز مهاجرت ابری سفر می‌کنیم و گام به گام، شما را با مزایا، چالش‌ها و بهترین شیوه‌های این فرایند آشنا خواهیم کرد.

مهاجرت ابری چیست؟ سفری ورای سخت‌افزارهای سنتی

مهاجرت ابری (Cloud Migration) به پروسه انتقال اپلیکیشن‌ها، اطلاعات، زیرساخت، امنیت و ساختارهای دیگر به فضای محاسبات ابری می‌گویند. به بیان ساده‌تر، اطلاعات و زیرساخت فناوری اطلاعات شما به یک ارائه‌دهنده ابری منتقل می‌شود.

کوچ ابری حکایت ماجرای مهاجرت ما از اینترنت دیال‌آپ به اینترنت پرسرعت است. سوال اینجاست چرا باید به فکر مهاجرت ابری باشید؟

خرید سرور ابری پارس پک

دلایل مهاجرت ابری چیست؟

مهاجرت از هر نوعی، از آن دست تصمیم‌های سرسختانه‌ای است که باید آن را با عقل و منطق سنجید و احساس را گوشه‌ای دیگر گذاشت. دلایل مهاجرت ابری شامل موارد زیر است:

۱. کاهش هزینه‌ها

یکی از مهم‌ترین دلایل مهاجرت به ابر، کاهش هزینه‌ها و بهینه‌سازی زیرساخت‌هاست. با این کار، دیگر نیازی به خرید، راه‌اندازی، نگهداری و به‌روزرسانی تجهیزات گران‌قیمت در دیتاسنترهای اختصاصی ندارید.

۲. افزایش کارایی و بهبود عملکرد

مهاجرت ابری به معنای افزایش کارایی، بهبود عملکرد و در دسترس‌بودن همیشگی است. همچنین، شما را از شر هزینه‌های سنگین لایسنس نرم‌افزارهای قدیمی خلاص و امکان نوسازی آن‌ها را فراهم می‌کند. جالب‌تر اینکه، امنیت اطلاعاتتان نیز در فضای ابری تامین می‌شود.

۳. نوآوری بیشتر

فضای ابری انباشته از امکانات متنوعی است که می‌تواند شما را یک گام بلند از رقبایتان پیش اندازد. با انتقال برنامه‌هایتان به ابر، می‌توانید انتظار کاربری به مراتب بهینه‌تر از ابزارهایی که پیش‌تر استفاده می‌کردید را داشته باشید. سیستم‌هایی مانند مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)، نرم‌افزار SAP، پایگاه‌داده بازاریابی و موارد دیگر با انتقال به ابر مدرن، به شما کمک می‌کنند تا از داده‌هایتان نهایت استفاده را ببرید، فرصت‌های جدید کسب‌وکار را کشف کنید و چابکی سازمان خود را در حل مشکلات افزایش دهید.

می‌خواهید بدانید سرور ابری چگونه کار می‌کند و چرا استفاده از آن باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود؟ مقاله زیر را بخوانید.

سرور ابری چیست؟

۴. چابکی در اوج

ابر، منابع فناوری اطلاعات را به‌صورت «درخواست‌محور» در اختیار شما قرار می‌دهد. دیگر نیازی نیست برای ساخت برنامه‌ها یا نصب سخت‌افزارهای اختصاصی، هفته‌ها یا ماه‌ها صبر کنید. با مهاجرت به ابر می‌توانید به‌سرعت با تغییرات بازار و اقدامات رقبا هماهنگ شوید و انعطاف‌پذیری بیشتری برای استراتژی‌های ورود به بازار داشته باشید.

۵. یکپارچه‌سازی و نوسازی اطلاعات

با دور شدن از دیتاسنترهای اختصاصی، می‌توانید اطلاعات خود را در یک پلتفرم جامع ابری ادغام و سازماندهی کنید. این کار، درِ دنیای تحول دیجیتال قدرتمند و پیچیده را به رویتان باز می‌کند.

فرایند مهاجرت ابری
بررسی گام‌به‌گام فرایند مهاجرت ابری

انواع مهاجرت ابری چیست؟ انتخاب مسیر مناسب مهاجرت

در ادامه مقاله «Cloud Migration چیست؟» در مسیر مهاجرت ابری، چند روش پیش‌رویتان است که ازطریق آن می‌توانید اقدام کنید.

۱. خروج کامل از دیتاسنتر (Datacenter Migration)

خروج کامل از دیتاسنتر به معنای انتقال تمام برنامه‌ها، سرویس‌ها و داده‌ها از یک یا چند مرکز داده به یک فضای ابری است. بسته به اندازه سازمان، خروج کامل از دیتاسنتر ممکن است روندی طولانی‌مدت باشد.

۲. مهاجرت بین ابری (Cloud to Cloud Migration)

اگر می‌خواهید به خدمات یا امنیت بهتری دسترسی داشته باشید، به‌راحتی می‌توانید از یک ارائه‌دهنده خدمات ابری به ارائه‌دهنده دیگری کوچ کنید. در این زمینه نیز خیالتان راحت که هر دو ارائه‌دهنده جدید و قدیم شما را در این انتقال تنها نخواهند گذاشت.

۳. مهاجرت برنامه‌های خاص (Hybrid Cloud Migration)

به جای خروج کامل از دیتاسنتر، می‌توانید تنها برخی از برنامه‌ها، سرویس‌ها یا داده‌های خود را برای بهره‌مندی از مدیریت آسان‌تر و کارآمدی بالاتر، به ابر منتقل کنید. هوش تجاری، تحلیل داده‌ها، مدیریت ارتباط با مشتری، هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، از جمله‌ متداول‌ترین موارد برای مهاجرت برنامه‌های خاص به ابر هستند.

برای آشنایی با انواع فضای ابری و دلایل استفاده از آن‌ها برای ذخیره‌سازی داده‌ها مقاله زیر را بخوانید.

فضای ابری چیست؟

۴. مهاجرت امور خاص؛ جابجایی هوشمندانه منابع

در سناریوی دیگر، شاید تنها بخواهید یک نوع خاص از حجم کاری خود را به ابر منتقل کنید. منظور از حجم کاری (Workloads)، مواردی است که در فضای ابر اجرا می‌شوند و منابعی مانند قدرت پردازش یا فضای ذخیره‌سازی را مصرف می‌کنند. نمونه‌هایی از این موارد شامل محیط‌های توسعه، ایجاد و مدیریت اسناد، پایگاه‌های داده توزیع‌شده، مدل‌سازی سه‌بعدی یا کدگذاری ویدئو هستند.

نوع مهاجرت توضیحات مزایا معایب مثال
خروج کامل از دیتاسنتر تمام برنامه‌ها، سرویس‌ها و داده‌ها به ابر منتقل می‌شوند. حداکثر چابکی، مقیاس‌پذیری و نوآوری فرایندی پیچیده و زمان‌بر مناسب برای کسب‌وکارهایی که به دنبال تحول کامل در زیرساخت فناوری اطلاعات خود هستند.
مهاجرت از یک ابر به ابر دیگر جابجایی بین ابرهای عمومی مختلف. دسترسی به خدمات بهتر، امنیت بیشتر یا سرعت بالاتر نیاز به تخصص و دانش فنی مناسب برای کسب‌وکارهایی که از ابر فعلی خود رضایت ندارند.
مهاجرت برنامه‌ها و داده‌های خاص فقط برخی از برنامه‌ها، سرویس‌ها یا داده‌ها به ابر منتقل می‌شوند. مدیریت آسان‌تر و کارآمدتر پیچیدگی کمتر در مقایسه با خروج کامل از دیتاسنتر مناسب برای هوش تجاری، تحلیل داده‌ها، CRM، هوش مصنوعی و یادگیری ماشین.
مهاجرت حجم کاری خاص فقط یک نوع خاص از حجم کاری به ابر منتقل می‌شود. مزایای ابر برای وظایف خاص پیچیدگی کمتر در مقایسه با مهاجرت برنامه‌ها و داده‌ها مناسب برای توسعه، مدیریت اسناد، پایگاه‌های داده، مدل‌سازی سه‌بعدی و کدگذاری ویدئو.

ابزارهای مهاجرت ابری چیست؟ معرفی شتاب‌دهنده‌های ابری 

با انتقال برنامه‌ها به ابر، نحوه مدیریت حجم کاری به‌طور قابل‌توجهی تغییر می‌کند. برای جلوگیری از هزینه‌های غیرمنتظره، نیاز است قبل از مهاجرت، هزینه Cloud Migration را محاسبه کنید. در میان انواع نمونه‌های موفق مهاجرت به ابر، ارائه‌دهندگان خوش‌نام زیرساخت به‌عنوان سرویس (SaaS) مانند گوگل کلود، مایکروسافت آژور و وب‌سرویس آمازون خدمات متنوعی برای انواع مدل‌های مهاجرت ابری ارائه دادند. انواع خدمات و ابزارهای مهاجرت به ابر برای هر ارائه‌دهنده را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید:

قابلیت AWS Azure Google Cloud
مهاجرت پایگاه داده سرویس مهاجرت پایگاه داده AWS سرویس مهاجرت پایگاه داده Azure در حال آماده‌سازی
دستگاه انتقال داده خانواده Snow Data Box انتقال داده گوگل
بازیابی فاجعه سرویس بازیابی فاجعه Could Endure بازیابی سایت Azure ندارد
انتقال آنلاین داده AWS Data Sync، خانواده انتقال AWS همگام‌سازی فایل Azure سرویس انتقال داده BigQuery، انتقال داده ابری
تحلیل برنامه‌های کاربردی درون‌سازمانی سرویس کشف برنامه‌های کاربردی AWS، ارزیابی مهاجرت Movere ،Azure Resource Mover و Azure Migrate ندارد
مهاجرت سرور AppContainer AWS، سرویس مهاجرت سرور AWS، مهاجرت CloudEndure Azure Migrate Migrate for Anthos ،Migrate for Compute Engine و مهاجرت ماشین مجازی

استراتژی‌ های مهاجرت ابری چیست؟

اکنون که فهمیدیم «منظور از مهاجرت یا کوچ ابری چیست؟» نوبت به بررسی استراتژی‌های مهم مهاجرت ابری می‌رسد. در ادامه، به معرفی بهترین روش های مهاجرت ابری به‌طور خلاصه خواهیم پرداخت:

۱. Lift & Shift (بازنشر)

ساده‌ترین روش مهاجرت است که در آن برنامه‌ها و زیرساخت به‌صورت مستقیم به ابر منتقل می‌شوند. این روش برای سازمان‌هایی با نیازهای پایدار و به عنوان اولین قدم در یک فرایند بزرگ‌تر مناسب است.

۲. Lift & Optimize (تغییر پلتفرم و بهینه‌سازی)

در این روش، برنامه‌ها به ابر منتقل شده و سپس برای بهره‌مندی از قابلیت‌های ابری، بهینه‌سازی می‌شوند. این استراتژی برای سازمان‌هایی مناسب که می‌خواهند از مزایای کلیدی ابر مانند انعطاف‌پذیری و امنیت استفاده کنند.

۳ . Move & Improve (بازسازی و بهبود)

این روش شامل بازنویسی کد برنامه‌ها برای سازگاری با محیط ابری است. بازسازی باعث افزایش کارایی و امکان افزودن قابلیت‌های جدید مانند هوش مصنوعی به برنامه می‌شود.

انواع استراتژی‌های مهاجرت به ابری
معرفی انواع استراتژی‌های مهاجرت به ابری

۴. Re-architect (بازطراحی)

در این روش، ساختار داخلی برنامه تغییر می‌کند تا از ویژگی‌های ابر مانند مقیاس‌پذیری و امنیت به‌طور کامل بهره‌مند شود. این روش پیچیده‌تر است اما انعطاف‌پذیری بیشتری را برای سازمان به ارمغان می‌آورد.

۵. Rebuild (بازسازی کامل)

در این روش، برنامه به‌طور کامل از نو برای محیط ابری نوشته می‌شود. این استراتژی زمان‌بر است اما امکان استفاده از جدیدترین ابزارهای ابری را فراهم می‌کند.

۶. Repurchase (جایگزینی)

در این روش، به جای استفاده از نسخه داخلی یک نرم‌افزار، از نسخه ابری (SaaS) همان نرم‌افزار استفاده می‌شود. این روش ساده اما گران‌تر است و کنترل کمتری روی محیط ابری در اختیار سازمان قرار دهد.

در جدول زیر، می‌توانید نگاهی دقیق‌تر به مزایا و معایب هر استراتژی بیندازید:

استراتژی مهاجرت توضیح مزایا معایب
انتقال مستقیم (Rehosting) در این روش، برنامه‌ها و ماشین‌های مجازی را با کمترین تغییر به ابر منتقل می‌کنید. ساده‌ترین روش مهاجرت از تمام قابلیت‌های ابری بهره نمی‌برد
بهینه‌سازی در بستر جدید (Replatforming) برنامه‌ها و ماشین‌های مجازی را به ابر منتقل کرده و سپس آن‌ها را برای محیط ابری بهینه می‌کنید. بهبود عملکرد و کارایی نیاز به زمان و تلاش بیشتری نسبت به انتقال مستقیم دارد.
بازنگاری برای ابر (Refactoring) برنامه‌ها را به طور کامل بازنگاری می‌کنید تا به صورت «بومی ابر» درآیند. افزایش مقیاس‌پذیری، هوش مصنوعی و تجزیه و تحلیل سریع‌تر داده پیچیدگی بیشتر نسبت به انتقال مستقیم
بازطراحی (Re-architecting) نحوه عملکرد برنامه را برای بهره‌مندی از ویژگی‌های ابر مانند مقیاس‌پذیری و امنیت، تغییر می‌دهید. بهره‌مندی از تمام قابلیت‌های ابری زمان‌بر و پرمخاطره
بازنویسی (Rebuilding) برنامه را به‌طور کامل برای ابر بازنویسی می‌کنید. امکان استفاده از جدیدترین ابزارهای ابری زمان‌بر و احتمال بروز خطا
جایگزینی با سرویس ابری (Repurchasing) به جای استفاده از یک نرم‌افزار داخلی، از سرویس ابری مشابه آن (SaaS) استفاده می‌کنید. ساده از نظر منابع گران‌تر و کنترل کمتری روی محیط ابری

مراحل مهاجرت ابری چیست؟ معرفی ۵ مرحله مهاجرت ابری

فرایند مهاجرت ابری، شامل ۵ مرحله است که دانستن آن به شما کمک می‌کند ریسک را کاهش دهید، هزینه‌ها را کنترل کنید و نحوه انجام مهاجرت ابری برایتان راحت‌تر شود.

۱. مرحله‌ آمادگی؛ برنامه‌ریزی برای مهاجرت ابری 

مهاجرت ابری، مثل هر سفر موفق دیگری، به برنامه‌ریزی دقیق نیاز دارد. در این مرحله‌ مقدماتی، باید چند کار کلیدی انجام دهید:

مشخص کنید دنبال چه چیزی هستید

آیا دنبال چابکی بیشتر، صرفه‌جویی در هزینه‌ها، بهبود عملکرد یا مقیاس‌پذیری بهتر هستید؟ با تعیین اهداف شفاف، مسیر مهاجرت برای شما روشن‌تر خواهد شد.

بررسی زیرساخت فعلی

ببینید چه منابعی در اختیار دارید و چگونه می‌توانید آن‌ها را به فضای ابری منتقل کنید.

آمادگی خود را بسنجید

بررسی کنید آیا مهارت و دانش فنی لازم برای مهاجرت به فضای ابری را دارید یا به آموزش و استخدام متخصص نیاز است.

هزینه‌ها را واقع‌بینانه تخمین بزنید

با استفاده از ابزارهای محاسبه‌ هزینه‌های ابری، برآورد واقع‌بینانه‌ای از هزینه‌های احتمالی در ابر داشته باشید. این برآورد شامل میزان و نوع ذخیره‌سازی موردنیاز، منابع محاسباتی، انواع نمونه‌های ابری، سیستم‌عامل‌ها و الزامات خاص عملکرد و شبکه است.

۲. مرحله برنامه‌ریزی؛ ایجاد یک پلن مشخص برای مهاجرت

بعد از اینکه اهداف کسب‌وکار برای مهاجرت مشخص شد، مرحله‌ مهم بعدی، ایجاد یک برنامه‌ مهاجرت دقیق است. این برنامه شامل موارد زیر است:

  • انتخاب معماری ابر: از چه نوع معماری ابری استفاده کنید.
  • رعایت امنیت و مقررات: اطمینان از رعایت الزامات امنیتی و مقرراتی مرتبط با مهاجرت.
  • اصلاحات لازم: بررسی و اعمال تغییرات ضروری روی نرم‌افزارها و اطلاعات موجود برای سازگاری با فضای ابر.
  • مسیر مهاجرت: مشخص کردن اینکه کدام بخش‌های نرم‌افزاری و اطلاعات به چه ترتیبی به فضای ابری منتقل شوند.

۳. مرحله انتقال؛ قلب مسیر مهاجرت

در مرحله‌ انتقال، داده‌ها، برنامه‌ها و سایر حجم‌ کاری به محیط ابری منتقل می‌شوند. این انتقال به روش‌های مختلفی انجام می‌شود، از جابجایی مستقیم برنامه‌ها (lift-and-shift) گرفته تا بازنویسی آن‌ها (refactoring) برای استفاده از امکانات ابری در این مرحله قرار دارد.

  • نظارت دقیق: فرایند انتقال را به‌طور مداوم زیر نظر داشته باشید تا مطمئن شوید طبق برنامه پیش می‌رود.
  • مهاجرت داده‌ها: انتقال ایمن و بدون وقفه داده‌ها، اهمیت ویژه‌ای دارد. در دسترس نبودن داده‌ها در طول مهاجرت بر کسب‌وکار شما تاثیر می‌گذارد.
  • همگام‌سازی مداوم: پس از انتقال اولیه، همگام‌سازی و به‌روزرسانی مداوم سیستم‌ها ضروری است.
  • تست مرحله‌ای: تست مرحله‌ای ممکن است از پیش از مرحله مهاجرت نیاز شود. به‌عبارتی قبل از انتقال هر بخش از حجم کاری، باید عملکرد آن را در محیط جدید بررسی و تایید کنید.
  • همگام‌سازی تغییرات: روشی برای همگام‌سازی تغییرات ایجاد شده در داده‌های اولیه در حین مهاجرت، در نظر بگیرید.

با رعایت این نکات، می‌توانید مرحله‌ انتقال را با موفقیت پشت سر بگذارید.

مراحل مهاجرت به ابر
بررسی مراحل مهاجرت ابری

۴. مرحله بهره‌برداری؛ مدیریت و مانیتورینگ برنامه‌ها در فضای ابری 

در این مرحله، مدیریت و نگهداری از این برنامه‌ها در محیط ابری اهمیت پیدا می‌کند. این مدیریت شامل:

  • نظارت بر عملکرد: عملکرد برنامه‌ها و کل منابع ابری را به‌طور مداوم زیر نظر داشته باشید.
  • مدیریت منابع: منابع ابری خود را بهینه مدیریت کنید تا از هزینه‌های اضافی جلوگیری شود.
  • امنیت و انطباق: امنیت داده‌ها و رعایت قوانین و مقررات (مانند HIPAA و GDPR) را در اولویت قرار دهید.

فراموش نکنید علاوه‌بر نظارت لحظه‌ای، باید امنیت داده‌های ابری را بررسی کنید تا مطمئن شوید با قوانین و مقررات همخوانی دارد. همچنین، عملکرد و دسترسی‌پذیری برنامه‌ها را به‌طور مداوم چک کنید.

۵. مرحله نهایی؛ بهینه‌سازی در فضای ابری

در این مرحله، نوبت به بهینه‌سازی منابع، هزینه‌ها و امکانات ابری می‌رسد. این مرحله، پایانی ندارد. سازمان‌ها باید به‌طور مداوم دنبال راه‌هایی برای بهبود عملکرد ابر و کسب منافع بیشتر از آن باشند.

مزایا و معایب مهاجرت ابری چیست؟ 

مزایای مهاجرت ابری چالش‌های مهاجرت ابری
صرفه‌جویی در هزینه‌های تجهیزات، نگهداری و فضای فیزیکی نیازمند برنامه‌ریزی دقیق در کل سازمان
دریافت منابع مورد نیاز در زمان لازم و پرداخت نکردن هزینه برای تجهیزات بلااستفاده درنظر گرفتن هزینه‌های برنامه‌ریزی و اجرای مهاجرت
امنیت داخلی پلتفرم و ابزارهای امنیتی تخصصی نیاز به راهکارهای تخصصی با مقررات سخت‌گیرانه
پشتیبان‌گیری، بازیابی و آسان نیازمند برنامه‌ریزی دقیق برای به حداقل رساندن زمان غیرقابل دسترس بودن سرویس‌ها
مدیریت و مانیتورینگ آسان منابع از طریق یک ابزار مرکزی نیاز به آموزش برای برخی مهارت‌های جدید

تفاوت تحول ابری با مهاجرت ابری چیست؟

تحول ابری فرایندی عمیق‌تر و جامع‌تر از مهاجرت ابری است. اجازه دهید تفاوت مهاجرت ابری با تحول ابری را با یک مثال ساده بررسی کنیم.

 مهاجرت ابری مانند جابه‌جایی اثاثیه‌ منزل به مکانی جدید است. شما صرفا اشیاء خود را از یک مکان به مکان دیگر منتقل می‌کنید، بدون اینکه تغییری در نحوه‌ چیدمان یا استفاده از آن‌ها ایجاد کنید.

 تحول ابری یک انقلاب اساسی در نحوه انجام کارها و رها شدن از محدودیت‌های سنتی است. مانند بازسازی و نوسازی خانه‌ برای مطابقت با نیازهای جدیدتان است. در تحول ابری، شما از قابلیت‌های ابری مانند هوش مصنوعی، یادگیری ماشین، تجزیه‌وتحلیل داده‌ها و موارد دیگر برای بازنگری در فرایندها، توسعه‌ محصولات جدید و ارائه‌ تجربه‌ کاربری بهتر به مشتریان خود استفاده می‌کنید.

برای درک بهتر، در جدول زیر خلاصه‌ای از تفاوت‌های کلیدی بین تحول ابری و مهاجرت ابری را آورده‌ایم.

ویژگی تحول ابری مهاجرت ابری
تمرکز نوآوری و رشد صرفه‌جویی در هزینه، مقیاس‌پذیری و امنیت
دامنه فعالیت  بازنگری در کل فرایندها و مدل‌های تجاری جابه‌جایی برنامه‌ها، داده‌ها و زیرساخت‌ها
مزایا افزایش چابکی، بهبود تجربه‌ مشتری، توسعه‌ محصولات و خدمات جدید صرفه‌جویی در هزینه، افزایش مقیاس‌پذیری، امنیت بهتر
ابزارها هوش مصنوعی، یادگیری ماشین، تجزیه و تحلیل داده‌ها، پلتفرم‌های ابری ابزارهای مهاجرت، خدمات ارائه‌دهندگان ابری

بهترین سرور برای مهاجرت ابری را در پارس پک انتخاب کنید

در شرایطی که دنبال کاهش هزینه، افزایش امنیت و انتقال سریع داده‌هایتان هستید، کار با سرورهای سنتی، حکایت کالسکه سواری در بزرگراه است. شما می‌توانید با استفاده از سرور ابری پارس پک، علاوه‌بر کاهش هزینه، پردازش سریع، پایداری و قابلیت انعطاف‌پذیری بالایی را تجربه کنید. در این زمینه برای کسب اطلاعات بیشتر همین حالا می‌توانید با کارشناسان پارس پک تماس بگیرید تا راهنمایی‌تان کنند.

جمع‌بندی

مهاجرت ابری چیست؟ مهاجرت ابری سفری هیجان‌انگیز در دنیای دیجیتال است که با انتقال برنامه‌ها، داده‌ها و زیرساخت‌های خود به فضای ابری می‌توانید با آن شرایط کسب‌وکارتان را بهتر کنید. امیدواریم این مقاله به شما در درک لزوم مهاجرت ابری کمک کرده باشد. اگر سوالی دارید، در بخش دیدگاه‌ها برای ما بفرستید تا به‌سرعت به آن‌ها پاسخ دهیم.

سوالات متداول

۱. مهاجرت ابری چیست؟

مهاجرت ابری به فرایند جابه‌جایی برنامه‌ها، داده‌ها و زیرساخت‌های IT از محیط سنتی به یک پلتفرم ابری می‌گویند.

۲. هزینه مهاجرت ابری چقدر است؟

هزینه مهاجرت ابری به عوامل مختلفی مانند حجم داده‌ها، پیچیدگی برنامه‌ها و انتخاب پلتفرم ابری بستگی دارد.

۳. چگونه بهترین روش مهاجرت ابری را برای کسب‌وکار خود انتخاب کنیم؟

بهترین روش به عوامل مختلفی مانند حجم و پیچیدگی داده‌ها، برنامه‌ها و زیرساخت‌های موجود، اهداف مهاجرت، بودجه و منابع در دسترس شما بستگی دارد. اگر با تیم متخصص و باتجربه در زمینه مهاجرت ابری مشورت کنید، انتخاب مطمئن‌تری خواهید داشت. در این زمینه پارس پک کنار شما و آماده راهنمایی‌تان خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم