اعتبار دامنه چیست و چگونه بررسی می‌شود؟

اینفوگرافی اعتبار دامنه
Avatar
نویسنده: درسا والامقام
دوشنبه 14 خرداد 1403
مطالعه: ۱۵ دقیقه ۰ نظر ۳۳ بازدید

اعتبار دامنه چیست؟ شاخصی که توسط ابزار MOZ معرفی شده و وضعیت وب‌سایت‌های رقیب را نسبت به یکدیگر نشان می‌دهد. آیا این عدد در رتبه‌بندی وب‌سایت تاثیر دارد؟ این سوالی است که در این مطلب به آن می‌پردازیم. اما چیزی که قطعی است، این است که از این فاکتور می‌توان برای ارزیابی استراتژی‌های سئو استفاده کرد. در این مطلب از آموزش سئو بلاگ پارس پک، همه‌چیز را درباره اعتبار دامنه، از جمله رابطه آن با رتبه‌بندی گوگل، راه‌های بررسی اعتبار دامنه سایت و راه‌های ارتقای این شاخص شرح خواهیم داد.

اعتبار دامنه (Domain Authority) چیست؟

اعتبار دامنه (Domain Authority) نشان می‌دهد که یک دامنه نسبت به رقبایش، چه قدر به کلمات کلیدی حوزه‌ خود وفادار بوده و چه قدر برای سئو شدن برای این کلمات تلاش کرده است. دقت کنید که این عدد مطلق نیست و کاملاً رقابتی و مقایسه‌ای است.

اما ریشه دامین اتوریتی چیست؟ این شاخص توسط ابزار قدرتمند دنیای سئو (MOZ) معرفی شده است. دامین اتوریتی بر پایه علوم هوش مصنوعی و یادگیری محاسبه می‌شود و عددی بین ۱ تا ۱۰۰ دارد.

اگر از تعریف کلی Domain Authority یا DA بگذریم، به تعریف MOZ می‌رسیم که می‌گوید:

اعتبار دامنه امتیازی است که به یک دامنه می‌دهیم و پیش‌بینی می‌کنیم که این وب‌سایت قرار است چه جایگاهی در صفحه نتایج موتورهای جست‌و‌جو (SERP) داشته باشد. 

دقت کنید که اینجا دقیقاً داریم در مورد اعتبار کل دامنه حرف می‌زنیم، نه یک صفحه خاص! اعتبار یک صفحه خاص «Page Authority» است و ماجرایش کمی متفاوت است. درادامه در مورد تفاوت این دو شاخص بیشتر صحبت می‌کنیم.

بنابراین سوال اعتبار دامنه چیست را باید این‌طور پاسخ دهیم که این فاکتور توسط MOZ ابداع شده تا بگوید وضعیت سئوی وب‌سایت و به خصوص وضعیت بک‌لینک‌های آن چگونه است. با بررسی اعتبار دامنه سایت در بازه‌های زمانی مختلف و مقایسه آن با رقبا، می‌توانید مطمئن شوید که گام‌های درستی را در استراتژی‌های سئوی خود برمی‌دارید.

ثبت و خرید دامنه

اعتبار دامنه، یک شاخص کاملاً رقابتی!

بیایید برای درک بهتر نحوه محاسبه دامین اتوریتی یک مثال بزنیم. فرض کنید کیفیت هوای سنگاپور در سال ۲۰۲۰ رتبه اول را در دنیا دارد. در سال جدید هم آن را بیشتر از قبل بهبود می‌دهد. اما آیا می‌توانیم تضمین کنیم که سنگاپور در سال‌های بعد هم بهترین هوا را نسبت به کشورهای دیگر دارد؟ قطعاً نه!

شاید کشورهایی که از نظر کیفیت هوا در رتبه‌های ۲ تا ۱۰ بوده‌اند پیشرفت چشم‌گیری داشته باشند و از سنگاپور هم جلو بزنند. سنگاپور هنوز هم هوای بسیار پاکی خواهد داشت؛ اما جایگاه آن نسبت به کشورهای دیگر تغییر می‌کند.

افزایش اعتبار دامنه و محاسبه آن نیز به همین صورت است. ممکن است سایتی داشته باشید که از نظر سئو بهینه‌سازی شده باشد، اما اعتبار دامنه آن بالا نباشد یا بعد از مدتی افت کند. دلیل این موضوع، ماهیت کاملاً مقایسه‌ای و نسبی عدد اعتبار دامنه است. به این معنی که ممکن است وب‌سایت‌های بهتری نسبت به سایت شما وجود داشته باشند یا ناگهان رشدی انفجاری داشته و از شما پیشی بگیرند.

آیا می‌دانید، سئو تکنیکال چیست  و چرا برای وب‌سایت‌ها مهم است؟ در مقاله زیر بخوانید.

سئو تکنیکال چیست؟

نحوه محاسبه اعتبار دامنه توسط ابزارهای مختلف

درباره اینکه اعتبار دامنه چیست صحبت کردیم و گفتیم این MOZ بود که اولین‌بار چنین شاخصی را مطرح کرد. اما ابزارهای دیگر سئو هم این فاکتور را به روش خودشان محاسبه می‌کنند. در جدول زیر نحوه محاسبه دامین اتوریتی توسط ابزارهای مختلف سئو را می‌توانید مشاهده کنید.

ابزار مهم‌ترین فاکتورهای تعیین‌کننده اعتبار دامنه
MOZ تعداد دامنه‌هایی که به این دامنه بک‌لینک داده‌اند، تعداد کل بک‌لینک‌ها و اسپم اسکور
Ahrefs تعداد و کیفیت بک‌لینک‌ها
SEMRush کیفیت و کمیت بک‌لینک‌ها، ترافیک ارگانیک و میزان بک‌لینک‌های اسپم
Majestic تعداد بک‌لینک‌ها و کیفیت محتواهای وب‌سایت

رابطه رتبه وب‌سایت و Domain Authority چیست؟

نظر گوگل در مورد تاثیر اعتبار دامنه چیست؟ ماز معتقد است که اعتبار دامنه هیچ تاثیری بر رتبه‌ی وب‌سایت ندارد. برای بررسی این موضوع، نظرات برخی از کارشناسان گوگل را در ادامه می‌آوریم.

در پرسشی از یکی از مدیران ارشد گوگل در مورد تاثیر حذف و اضافه کردن صفحات وب‌سایت بر اعتبار دامنه، ایشان پاسخ دادند که:

از آن‌جایی که اعتبار دامنه برای گوگل معنایی ندارد، نمی‌توانیم برای این سوال پاسخی داشته باشیم. 

اما پاسخی دقیق‌تر از سوی نمایندگان گوگل درباره اهمیت اعتبار دامنه را زمانی دریافتیم که از یکی از سخنگویان گوگل پرسیده شد که آیا فاکتوری تحت عنوان اعتبار دامنه واقعاً وجود دارد. او در پاسخ گفت:

اعتبار دامنه فقط یک شاخص است که توسط MOZ معرفی شده! گوگل هیچ استفاده‌ای از این فاکتور نمی‌کند. در عوض این موتور جست‌و‌جو است که سعی می‌کند از معیارهای دقیق دیگر خود برای رتبه‌بندی استفاده کند. 

پس به یک نتیجه مهم می‌رسیم. Domain Authority معیاری ارزشمند است که وضعیت کلی سئوی وب‌سایت را به طور حدودی نشان می‌دهد. با این حال، گوگل از این عدد به طور مستقیم برای رتبه‌بندی دامنه‌ها استفاده نمی‌کند. کاربرد اصلی این معیار، ارزیابی وب‌سایت خودمان و مقایسه وضعیت‌مان با رقبا است.

با درک اهمیت اعتبار دامنه، سوالی که پیش می‌آید این است که چگونه می‌توان دامین اتوریتی سایت را بررسی کرد؟

اینفورگرافیک روش‌های داشتن اعتبار دامنه خوب
بررسی راهکار داشتن اعتبار دامنه خوب

۴ روش برای بررسی اعتبار دامنه سایت

محاسبه دامین اتوریتی به عهده ابزارهای سئو است. از طریق همین برنامه‌ها می‌توان این عدد را به دست آورد. در ادامه به بررسی ابزارهای بررسی اعتبار دامنه می‌پردازیم.

روش اول: بررسی اعتبار دامنه سایت در MOZ

دلیل وجود اعتبار دامنه چیست؟ بله، ابتکار MOZ. پس ابزار ماز بهترین راه برای مشاهده این عدد (اعتبار دامنه) است. برای استفاده از این ابزار، کافی است در صفحه ورود به حساب MOZ، یک حساب کاربری جدید ایجاد کنید یا وارد حساب قبلی خود شوید. سپس از منوی سمت چپ، گزینه Link Explorer را انتخاب کنید. آدرس کامل صفحه اصلی وب‌سایت خود را در کادر مربوطه وارد کرده و روی دکمه Analyze بزنید.

ورود به بخش Link Explorer برای بررسی اعتبار دامنه
برای بررسی اعتبار دامنه خود وارد بخش Link Explorer سایت ماز شوید

بررسی اعتبار دامنه‌ی سایت به همین سادگی است! در اینجا، Domain Authority و اطلاعات مهم دیگر وب‌سایت را مشاهده می‌کنید. این اطلاعات شامل موارد زیر است:

  • تعداد دامنه‌های یکتا که به این وب‌سایت لینک داده‌اند (Linking Domains).
  • تعداد صفحاتی که به این وب‌سایت لینک داده‌اند (Inbound Links).
  • تعداد کلمات کلیدی که وب‌سایت برای آن‌ها رتبه‌ زیر ۵۰ دارد (Ranking Keywords).
نمایش اعتبار دامنه سایت در MOZ
اعتبار دامنه و مشخصات دیگر در سایت ماز نمایش داده می‌شود

روش دوم: بررسی اعتبار دامنه سایت در Ahrefs

هنگامی که سخن از ابزارهای سنجش اعتبار دامنه به میان می‌آید، Ahrefs بی‌گمان یکی از پیشگامان این عرصه است. Domain Rating یا به اختصار DR، امتیازی است که این ابزار به اعتبار و اقتدار دامنه‌ها اختصاص می‌دهد. برای مشاهده این عدد در Ahrefs، نیازی به ثبت‌نام یا ورود به حساب کاربری نیست. کافی است عبارت «Website Authority Checker Ahrefs» را در گوگل جست‌و‌جو کنید. سپس، آدرس کامل دامنه مورد نظر را در کادر مربوطه وارد کرده و بر روی دکمه «Check Authority» کلیک کنید.

بررسی کردن اعتبار دامنه در در Ahrefs
نام دامنه سایت‌تان را برای بررسی اعتبار دامنه در کادر مربوطه سایت Ahrefs وارد کنید

اما در اطلاعات این ابزار شاخص همراه اعتبار دامنه چیست؟ اینجا در کنار اعتبار دامنه، تعداد کل بک‌لینک‌ها و تعداد دامنه‌های یکتایی که به این دامنه لینک داده‌اند را هم مشاهده خواهید کرد.

نمایش اعتبار دامنه، تعداد کل بک‌لینک‌ها و دامنه‌های لینک داده در سایت Ahrefs
در سایت Ahrefs می‌توانید اعتبار دامنه، تعداد کل بک‌لینک‌ها و موارد دیگر را مشاهده کنید

روش سوم: بررسی اعتبار دامنه سایت در SEMRush

اما در سمراش فاکتور اعتبار دامنه چیست و با چه نامی از آن اسم برده می‌شود؟ این ابزار نام Authority Score را برای اعتبار دامنه گذاشته است. وارد وب‌سایت SEMRush شوید. از منوی سمت چپ روی Domain Overview کلیک کنید. در کادری که می‌بینید، آدرس دامنه را وارد و سپس روی Search کلیک کنید.

ورود به بخش Domain Overview سایت سمراش برای بررسی اعتبار دامنه
برای بررسی دامین اتوریتی وارد بخش Domain Overview سایت سمراش شوید

در این بخش، میزان اعتبار (Authority Score)، ترافیک ارگانیک و پولی و تعداد کل بک‌لینک‌ها به نمایش گذاشته شده است.

نمایش اعتبار دامنه، ترافیک ارگانیک و پولی و تعداد کل بک‌لینک‌ها در سایت سمراش
اعتبار دامنه و مشخصات دیگر مانند ترافیک ارگانیک و پولی در سایت سمراش نمایش داده می‌شود

روش چهارم: بررسی اعتبار دامنه سایت در Majestic

یکی دیگر از ابزارهای بررسی اعتبار دامنه، Majestic است. این ابزار شاخصی به نام Trust Flow دارد که در درجه اول بر اساس تعداد و کیفیت بک‌لینک‌ها تعیین می‌شود. برای استفاده از آن، به وب‌سایت Majestic بروید. در کادری که در همان صفحه اول می‌بینید، دامنه مورد نظر را وارد و روی آیکون جست‌و‌جو کلیک کنید.

بررسی دامین اتوریتی در سایت Majestic
نام دامنه خود را برای بررسی دامین اتوریتی در کادر مربوشه سایت Majestic وارد کنید

دو متغیر در اینجا نمایش داده می‌شود: Trust Flow که کیفیت بک‌لینک‌ها را ارزیابی می‌کند و Citation Flow که صرفاً تعداد آن‌ها را می‌شمارد.

نمایش تعداد و کیفیت بک‌لینک‌های سایت هنگام بررسی اعتبار دامنه سایت در Majestic
تعداد و کیفیت بک‌لینک‌های سایت هنگام بررسی اعتبار دامنه سایت در Majestic نمایش می‌یابد

اهمیت اعتبار دامنه در چیست؟ 

اگرچه گوگل به‌طور رسمی از PageRank به عنوان معیار رتبه‌بندی استفاده نمی‌کند، اما اعتبار دامنه (Domain Authority) همچنان معیاری ارزشمند در سئو محسوب می‌شود. این امتیاز، شبیه به یک خط‌کش عمل می‌کند و نشان می‌دهد که در مقایسه با رقبا در چه جایگاهی قرار دارید. فاصله‌ زیاد اعتبار دامنه‌ی وب‌سایت با رقبا می‌تواند نشان‌دهنده‌ ضعف عملکرد سئوی وب‌سایتتان باشد.

در حقیقت، افزایش اعتبار دامنه، یک هدف کم‌ارزش‌تر است که برای رسیدن به آن باید به هدف بزرگ‌تری (ارتقای وضعیت سئوی وب‌سایت) دست پیدا کنید.

پس می‌توانید از این عدد به عنوان یک KPI (شاخص کلیدی عملکرد) استفاده کنید تا وقتی به مرور زمان آن را بالا و بالاتر می‌برید، پیشرفت خود را در مسیر ارتقای سئوی وب‌سایت رصد کنید.

اما در نگاهی دقیق‌تر کارایی اعتبار دامنه چیست؟

  • نظارت بر سلامت وب‌سایت
  • نمایش وضعیت نسبت به رقبا
  • ارزیابی استراتژی‌های بک‌لینک‌سازی
  • بررسی وضعیت استراتژی‌های کلی سئو
  • کمک به تدوین یا اصلاح استراتژی‌های بازاریابی‌ محتوایی

همه چیز درباره ابزار بررسی و بهینه‌سازی سئو گوگل لایت هاوس را در مقاله زیر بخوانید.

گوگل لایت هاوس چیست؟

عوامل موثر بر افزایش اعتبار دامنه

چگونه اعتبار دامنه را افزایش دهیم؟ روی استراتژی سئوی خارجی یا Off-page SEO خود کار کنید. بک‌لینک‌ها اعتبار دامنه را تعیین می‌کنند. اما نه فقط تعداد آن‌ها؛ بلکه کیفیت‌شان است که شما را از رقبا متمایز می‌کند.

اینفورگرافیک عوامل موثر بر اعتبار دامنه
معرفی عواملی که بر اعتبار دامنه تاثیر می‌گذارند

چند تا از مهم‌ترین عوامل موثر بر اعتبار دامنه به شرح زیر هستند:

  • سعی کنید بک‌لینک‌ها را از دامنه‌های متفاوت بگیرید.
  • بین کیفیت و کمیت، همیشه کیفیت را انتخاب کنید. اگر بودجه یا زمان محدودی دارید، به سراغ بک‌لینک‌های کمتر، اما قوی‌تر بروید.
  • تضمینی‌ترین راه برای افزایش اعتبار دامنه این است که تا جای ممکن بک‌لینک‌های Follow بگیرید. لینک‌های Nofollow تاثیر چندانی روی اعتبار دامنه ندارند.
  • محتوای خوب همیشه و همه‌جا حرف اول را می‌زند! محتواهای جامع و باکیفیت تولید کنید که در آن‌ها کلمات کلیدی با چگالی مناسبی استفاده شده باشند.
  • صفحاتی را در وب‌سایت خود پیدا کنید که اعتبار دامنه پایینی دارند. بعد چگونه اعتبار دامنه را افزایش دهیم؟ محتوای این صفحات را به‌روز کنید. این به‌روزرسانی می‌تواند شامل اصلاح کلمات کلیدی یا اضافه کردن پاراگراف‌های جدید، جدول، تصویر و… باشد.
  • اما یکی از حرفه‌ای‌ترین راه‌های ارتقای اعتبار دامنه چیست؟ این که رقبای خودتان را بشناسید و عملکردشان را رصد کنید. سعی کنید از استراتژی و تکنیک‌های خاص‌شان سر در بیاورید. به خصوص تکنیک‌هایی که برای بک‌لینک‌سازی استفاده می‌کنند و می‌توانند سکوی پرتاب شما هم باشند.
  • محتواهای وب‌سایت خود را در شبکه‌های اجتماعی نیز به اشتراک بگذارید تا هم بازدید بیشتری بگیرید و هم احتمال دریافت بک‌لینک را بالا ببرید.
  • با ابزار PageSpeed Insights سرعت بارگذاری صفحات خود را بررسی و برای افزایش آن برنامه‌ریزی کنید.

دامنه خود را همین امروز با قیمت ارزان ثبت کنید، تا فردا دیر نشود!

برای خرید دامنه با قیمتی مناسب، دیگر وقت خود را صرف جستجو در وب‌سایت‌های مختلف نکنید. صدها پسوند دامنه ملی و بین‌المللی در پارس‌پک برای شما لیست شده است که می‌توانید با یک کلیک آنها را ثبت و خریداری کنید. همین حالا روی لینک زیر کلیک کنید و صاحب آدرس اینترنتی خود شوید.

رابطه اسپم اسکور با دامین اتوریتی چیست؟

اسپم اسکور که توسط MOZ معرفی شده، نشان‌دهنده‌ میزان ناسالم بودن سئوی وب‌سایت است. این امتیاز عددی بین ۰ تا ۱۷ است و هرچه بالاتر باشد، به معنای ناسالم‌تر بودن سئوی وب‌سایت است. در مقابل، اگر این عدد زیر ۴ باشد، نشان‌دهنده‌ قابلیت اعتماد بسیار بالای وب‌سایت است.

وب‌سایت‌‌هایی که Spam Score بالایی دارند، به احتمال زیاد از تکنیک‌های سئوی کلاه‌سیاه استفاده کرده‌اند. در واقع به روش‌های مختلف گوگل یا کاربران را فریب داده‎اند.

دریافت بک‌لینک‌های اسپم، استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی در محتواها، ساخت صفحات جعلی برای فریب دادن گوگل، ایجاد لینک‌های مخفی و… اسپم اسکور را بالا می‌برند.

همان‌‎طور که می‌توانید پیش‌بینی کنید، هر چه اسپم اسکور بالاتر باشد، اعتبار دامنه پایین‌تر خواهد بود. بنابراین در حالت ایدئال وب‌سایت‌تان باید اسپم اسکور پایین و اعتبار دامنه بالایی داشته باشد.

چه عددی برای اعتبار دامنه وب‌سایت ایرانی خوب محسوب می‌شود؟

عدد قابل قبول اعتبار دامنه چیست و در چه بازه‌ای قرار دارد؟ برای پاسخ به این سوال باید تاکید کنیم که این عدد کاملاً مقایسه‌ای است و نه مطلق! مثلاً در بعضی حوزه‌ها نباید انتظار داشته باشید که از یک عدد بالاتر بروید. در عوض باید خودتان را با رقبایتان مقایسه کنید.

ضمن این که افزایش اعتبار دامنه از ۲۰ به ۳۰ بسیار راحت‌تر از افزایش از ۷۰ به ۸۰ است. چون لینک‌های قدرتمند در رنج‌های بالاتر اعتبار دامنه، فضای بیشتری را اشغال می‌کنند.

پس دامنه‌های ضعیف‌تری که می‌خواهند به اعتبار این دامنه‌های قوی برسند، فضای محدودتر و کار بسیار سخت‌تری دارند. برای مثال اگر فیس‌بوک یک میلیارد بک‌لینک جدید بگیرد، اعتبار دامنه هر وب‌سایت دیگری نسبت به این لینک پایین می‌آید.

اینفورگافیک عدد مناسب برای دامنه سایت
معرفی اعداد مناسب برای دامین اتوریتی داست

اما اگر بخواهیم کمی درباره عدد و رقم‌ها حرف بزنیم، رنج معمول و قابل قبول این عدد در MOZ برای وب‌سایت‌های ایرانی به ترتیب زیر است:

  • ۴۰ تا ۸۰: برای وب‌سایت‌های قوی و محبوب
  • ۲۰ تا ۴۰: برای وب‌سایت‌‎های متوسط
  • ۱۰ تا ۲۰: برای وب‌سایت‌های رو به پایین یا تازه‌کار

تفاوت اعتبار صفحه با اعتبار دامنه چیست؟

حالا دیگر می‌دانیم اعتبار دامنه چیست و دیده‌ایم که به وضعیت کلی وب‌سایت اشاره دارد. اما اعتبار صفحه (Page Authority) به‌طور مجزا فقط درباره یک صفحه خاص صحبت می‌کند. به لطف اعتبار صفحه، می‌توانید هر یک از صفحات مهم خود را (مثل صفحات دسته‌بندی یا محتوای خاص) به‌طور جداگانه ارزیابی کنید. نکته قابل توجه این است که Domain Authority در واقع همان Page Authority صفحه اصلی وب‌سایت شما است!

بررسی اعتبار دامنه سایت را در بخش قبلی بررسی کردیم. برای مشاهده اعتبار یک صفحه خاص، می‌توانید از همان ابزار MOZ استفاده کنید. کافیست در بخش Link Research، در کادری که پیش‌تر به آن اشاره شد، آدرس صفحه مورد نظر (غیر از صفحه اصلی) را وارد کنید. ماز به طور خودکار امتیازی تحت عنوان اعتبار صفحه را برای آن صفحه نمایش خواهد داد.

بررسی اعتبار صفحه در سایت ماز
در بخش Link Research سایت ماز می‌توانید اعتبار یک صفحه خاص را مشاهده کنید

جمع‌بندی

اعتبار دامنه چیست؟ یک شاخص عددی که وضعیت رتبه‌بندی وب‌سایت را تخمین می‌زند. این عدد هیچ تاثیری در رتبه‌بندی وب‌سایت ندارد و فقط امتیاز ابزارهای سئو به وب‌سایت شما است. اما اگر موفق شوید آن را بالا ببرید، آسوده‌خاطر می‌شوید که سئوی وب‌سایت در مسیر درستی قرار دارد. برای افزایش اعتبار دامنه به استراتژی‌های بلندمدت نیاز دارید. اما فراموش نکنید که با از دست دادن بک‌لینک‌های قوی یا دریافت بک‌لینک‌های اسپم و بی‌ارزش هم شاهد کاهش اعتبار دامنه خواهید بود. در این مطلب از آموزش کسب‌وکار اینترنتی بلاگ پارس پک همه چیز درباره اعتبار دامنه را بررسی کردیم، اگر سوالی در مورد این معیار سنجش سئو سایت دارید، در بخش دیدگاه‌ها برای ما بفرستید تا به آن‌ها پاسخ دهیم.

سؤالات متداول

۱. کاربرد اعتبار دامنه چیست؟

شاخصی است که نشان‌دهنده‌ی قدرت استراتژی‌های سئوی شما، به‌ویژه بک‌لینک‌سازی، و مقایسه‌ی آن با رقبا است. همچنین، می‌تواند ملاک مناسبی برای انتخاب وب‌سایت‌های رپورتاژ آگهی با اعتبار دامنه‌ بالاتر باشد.

۲. مهم‌ترین فاکتور در عوامل موثر بر اعتبار دامنه چیست؟

اهمیت تعداد و کیفیت بک‌لینک‌های دامنه. اگر وب‌سایت شما از دامنه‌هایی بک‌لینک داشته باشد که خودشان اعتبار دامنه بالایی دارند، اعتبار شما هم رشد بیشتری خواهد داشت.

۳. چرا گاهی اعتبار دامنه کاهش پیدا می‌کند؟

مهم‌ترین دلیل آن دریافت بک‌لینک‌های بی‌ارزش یا از دست دادن بک‌لینک‌های با ارزش است. اما رشد قابل توجه رقبا هم می‌تواند باعث این موضوع شود.

۴. آیا عدد اعتبار دامنه در ابزارهای مختلف یکسان است؟

قطعاً خیر و گاهی حتی به هم نزدیک هم نیستند. چراکه نحوه ارزیابی و محاسبه هر یک از این ابزارها متفاوت است.

۵. عدد مطلوب اعتبار دامنه چند است؟

این عدد کاملاً متغیر و مقایسه‌ای است. بنابراین برای پیدا کردن آن در حوزه کاری وب‌سایت خود، اعتبار دامنه رقبای کوچک و بزرگتان را پیدا و بعد خود را با آن‌ها مقایسه کنید.

۶. اعتبار دامنه را هر چند وقت یک بار بررسی کنیم؟

این به میزان آپدیت‌های وب‌سایت شما و شدت فعالیت رقبا بستگی دارد. اما بهتر است مدتی بعد از آپدیت محتواهای مهم، تغییر کلمات کلیدی یا اضافه کردن محصولات جدید آن را چک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.