سئو تکنیکال چیست؟ آموزش سئو فنی به زبان ساده

سئو تکنیکال چیست؟
Avatar
نویسنده: درسا والامقام
چهارشنبه 6 دی 1402
مطالعه: ۱۶ دقیقه ۰ نظر ۴۱۴ بازدید

سئو تکنیکال یکی از اصطلاحاتی است که احتمالاً آن را خیلی شنیده‌اید. به‌خصوص اگر یک وب‌سایت داشته باشید و بخواهید در نتایج جستجوی گوگل نشان داده شود. هر چه کسب‌وکارها بیشتر به دنیای وب وارد می‌شوند، اهمیت سئو فنی هم بیشتر خودش را نشان می‌دهد. اگر شما هم می‌خواهید در این زمینه اطلاعات بیشتری به‌دست آورید و یا حتی می‌خواهید به‌عنوان یک متخصص سئو وارد بازار کار شوید، این مقاله از آموزش سئو بلاگ پارس پک را از دست ندهید.

سئو تکنیکال چیست؟

سئو تکنیکال یعنی اقداماتی که شما باید در وب‌سایت خود از نظر فنی انجام دهید تا وب‌سایت حداقل‌های لازم را برای کسب رتبه‌های بهتر در نتایج گوگل، داشته باشد؛ یکی از کارهای مهمی که برای این منظور می‌توانید انجام دهید این است که ساختار وب‌سایت خودتان را طوری طراحی کنید که کاربر بتواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن به هر جایی که نیاز دارد دسترسی پیدا کند و با توجه به اینکه گوگل به تجربه‌ی کاربر اهمیت زیادی می‌دهد، شما را در جایگاه‌های بهتری به مخاطبان نشان خواهد داد.

سئو تکنیکال اگر چه برای کسب‌وکار مثل یک پازل تمام‌نشدنی است، اما دقیقاً همان موقع که فکر می‌کنید همه‌ی کارها را انجام داده‌اید و الان وقت آن است که روی صندلی خود لَم بدهید، ممکن است گوگل یک الگوریتم جدید رو کند و همه‌ی محاسبات شما را به هم بریزد!

خرید هاست وردپرس

چرا سئو تکنیکال مهم است؟

آیا سئو تکنیکال واقعاً ارزشش را دارد که برای آن وقت بگذارید؟ مگر قرار نبود محتوا پادشاه باشد؟ اگر اینطور است، پس چه نیازی داریم که روی تکنیکال سئو وب‌سایت وقت بگذاریم؟ اگر شما هم در ابتدای راهِ پر فراز و نشیب سئو باشید، ممکن است این سؤالات در ذهنتان به‌وجود بیاید.

اگر چه ما در ادامه‌ی همین مقاله در مورد سئو تکنیکال و نکات آن با شما بیشتر صحبت خواهیم کرد، اما الان هم لازم است تا یک سری اطلاعات مقدماتی را در این زمینه بدانید. سئو تکنیکال در یک معنی خیلی ساده، یعنی آماده‌ کردن وب‌سایت از نظر فنی برای اینکه گوگل از سایت ما خوشش بیاید!

پس چرا سئو تکنیکال مهم است؟ چون قرار گرفتن در بالای نتایج جستجو در گوگل برای ما اهمیت دارد. چون دیده شدن بیشتر برای ما مهم است و در نهایت، کسب درآمد بیشتر برای ما اهمیت دارد. اگر این موارد برای شما هم مهم است، قاعدتاً باید سئو فنی هم برایتان مهم باشد.

چرا باید سئو تکنیکال را روی سایت انجام دهیم؟

در قسمت قبلی، کمی در مورد این موضوع با هم صحبت کردیم و به‌طور مختصر به این نتیجه رسیدیم که چرا سئو تکنیکال اهمیت زیادی دارد. بیایید موضوع را از نگاه گوگل بررسی کنیم. واقعیت این است که گوگل خیلی به این جمله اعتقاد دارد که همیشه حق با مشتری است! گوگل در این مورد نه شعار نمی‌دهد و نه با کسی شوخی دارد. پس به‌عنوان اولین نکته در نظر داشته باشید که گوگل به کاربر اهمیت زیادی می‌دهد و تمام تلاشش را هم می‌کند تا کاربر، راضی از وب‌سایت بیرون بیاید.

بنابراین منطقی است که اگر می‌خواهیم دلِ گوگل را به‌دست آوریم، باید مراقبِ کاربران وب‌سایت باشیم. حالا چطور باید حواسمان به کاربران باشد تا آب تویِ دلشان تکان نخورد؟ یکی از راهکارهای مهم، استفاده از خدمات سئو تکنیکال است.

اموزش سئو تکنیکال
تاثیر سئو تکنیکال روی سایت

تفاوت بین سئو داخلی، سئو خارجی و سئو تکنیکال

یکی از موضوعاتی که باید آن‌ها را بلد باشید، تفاوت بینِ سئو داخلی، خارجی و سئو تکنیکال است. این، ابتدای راهِ شما برای تبدیل شدن به یک متخصص واقعی سئو است.

سئو داخلی (On-Page SEO) چیست؟

اگر بخواهیم خیلی ساده توضیح دهیم، سئو داخلی تمام کارهایی است که ما رویِ وب‌سایت خودمان انجام می‌دهیم تا رتبه‌ی بهتری در گوگل به‌دست آوریم. بنابراین سئو داخلی می‌تواند شاملِ تحقیق کلمات کلیدی، استراتژی محتوایی، لینک‌سازی‌های داخلی، سنگ بنا (Cornerstone) و … شود.

سئو خارجی (Off-Page SEO) چیست؟

سئو خارجی به کارهایی گفته می‌شود که ما آن را در خارج از وب‌سایتِ خودمان انجام می‌دهیم؛ اما باز هم با هدف کسب رتبه‌های بالاتر گوگل. مثلاً فرض کنید شما در اینستاگرام یک حساب کاربری دارید و برای معرفی بیشتر محصولاتتان، محتوا تولید می‌کنید. احتمالاً در Bio پیجتان هم یک لینک قرار داده‌اید تا افرادی که می‌خواهند محصولتان را بخرند، بتوانند این کار را مستقیماً از وب‌سایت انجام دهند. این یکی از کارهایی است که در دسته‌ی سئو خارجی قرار می‌گیرد.

همین کار را می‌توانید در وبلاگ‌ها و وب‌سایت‌های دیگر هم می‌توانید انجام دهید. سرویس‌های زیادی وجود دارند که به شما اجازه می‌دهند تا محتوای خود را به‌صورت رایگان روی این سرویس‌ها بارگذاری کنید و به وب‌سایتتان هم لینک بدهید.

اگر می‌خواهید با جزئیات سئو آشنا شوید و بدانید که چگونه بر ترافیک وب‌سایت شما تاثیر می‌گذارد، مقاله زیر را از دست ندهید.

سئو چیست؟

سئو تکنیکال و تفاوت آن با سئو خارجی

سئو تکنیکال کارهایی است که شما روی وب‌سایت خودتان انجام می‌دهید تا گوگل بیشتر از شما خوشش بیاید. مثلاً یکی از کارهای مهمی که باید روی وب‌سایتتان انجام دهید، افزایش سرعت بارگذاری وب‌سایت است. هیچ کاربری دوست ندارد با دیدنِ آن دایره‌ی اعصاب خُرد کنِ لودینگ وب‌سایت، انتظار بکشد تا سایت در اصطلاح بالا بیاید.

فاکتورهای مهمی در سئو تکنیکال وجود دارد که در ادامه در مورد آن‌ها صحبت خواهیم کرد. اما تا همین‌جا این را بدانید که تکنیکال سئو می‌تواند زیر مجموعه‌ی سئو داخلی هم باشد؛ به هر حال شما دارید کارهایی را روی وب‌سایتِ خودتان انجام می‌دهید، نه بیرون از آن.

تفاوت بین سئو داخلی، سئو خارجی و سئو تکنیکال
بررسی تفاوت بین سئو داخلی، سئو خارجی و سئو تکنیکال

ترفندهایی برای سئو تکنیکال در وردپرس

خیلی از سایت‌های اینترنتی، با وردپرس توسعه داده شده‌اند. این سیستم مدیریت محتوا هم رایگان است و هم شما را درگیر پروسه‌های پیچیده‌ی کُدنویسی نمی‌کند. به همین دلیل است که خیلی از ما برای شروع تصمیم می‌گیریم که وب‌سایت خودمان را با وردپرس راه‌اندازی کنیم. اما بالاخره وب‌سایت‌های وردپرسی هم به سئو تکنیکال نیاز دارند. چند ترفند مهم که می‌تواند وب‌سایت شما را از نظر تکنیکال سئو از این رو به آن رو کند، در ادامه معرفی شده‌اند:

۱. استفاده از گواهی SSL

فرض کنید یک نامه‌ی خصوصی برای همسرتان نوشته‌اید و آن را به صندوق پست انداخته‌اید. قاعدتاً انتظار دارید فقط همسرتان این نامه را بخواند. حالا اگر کسی که قرار است این نامه را به دست همسرتان برساند، بدونِ اجازه‌ی شما آن را باز کند و بخواند چه می‌شود؟

اتفاقی که برای وب‌سایت بدونِ استفاده از گواهی SSL می‌افتد، تقریباً مثل همین مسئله است. موضوع این است که وقتی کاربر اطلاعات خود را در وب‌سایت وارد می‌کند، این اطلاعات به سمت سرور می‌رود، سرور آن را بررسی کرده و پاسخ مناسب به سمت مرورگر کاربر ارسال می‌شود. حالا اگر یک نفر سرِ راه این اطلاعات قرار گرفته و این اطلاعات را بخواند، چه فاجعه‌ی بزرگی ایجاد می‌شود!

گواهی SSL که یکی از راهکارهای مهم در سئو تکنیکال است، از این موضوع جلوگیری می‌کند. توضیح خیلی ساده‌اش می‌شود اینکه گواهی SSL باعث می‌شود تمامی اطلاعات به‌صورت رمزگذاری شده بین سرور و مرورگر کاربر ردوبدل شود.

حالا اگر یک هکر هم بتواند به این اطلاعات دست پیدا کند، چیزی به‌جز یک سری اطلاعات کُدگذاری شده که هیچ کس نمی‌تواند آن را بخواند، دستش را نمی‌گیرد. این موضوع برای گوگل خیلی مهم است. به همین دلیل است که گوگل به‌طور رسمی اعلام کرده است که وب‌سایت‌هایی که از گواهی SSL معتبر استفاده نمی‌کنند، با کاهش ترافیک روبرو می‌شوند.

۲. از بردکرامب استفاده کنید

هانسل و گرتل را یادتان هست؟ همان خواهر و برادری که در یک جنگل رها می‌شوند و به یک خانه‌ی آبنباتی می‌رسند؟ اگر یادتان باشد، هانسل و گرتل برای اینکه راهی که آمده‌اند را فراموش نکنند و بعد هم بتوانند دوباره به همان جای قبلی‌شان برگردند، روی زمین خُرده نان می‌ریختند. در وردپرس هم می‌توانید از همین ترفند برای پیشرفت سئو تکنیکال خود استفاده کنید.

بردکرامب در وردپرس به کاربر کمک می‌کند تا بداند دقیقاً کجاست و هر لحظه هم که اراده کند، به شاخه‌های قبلی برگردد. بنابراین کاربر تجربه‌ی بهتری از کار با وب‌سایت به‌دست می‌آورد و چون طبق همان قانون قبلی، گوگل به این موضوع اهمیت می‌دهد، در سئو تکنیکال هم اثر می‌گذارد. در شکل زیر یک بردکرامب از بلاگ پارس پک نشان داده شده است:

نکات سئو تکنیکال
از بردکرامب استفاده کنید

۳. مراقب باشید هک نشوید

یکی دیگر از مواردی که باید در سئو تکنیکال به آن توجه کنید، مسئله‌ی امنیت وب‌سایت است. هک شدن وب‌سایت خط قرمز گوگل است. بنابراین منطقی است که همه‌ کار بکنید تا سرور یا هاست شما هک نشود. در واقع گوگل اهمیتی نمی‌دهد که هکر وب‌سایت چه اندازه ماهر بوده و یا چرا وب‌سایتتان هک شده؛ بالاخره این اتفاق افتاده و امنیت کاربران شما به خطر افتاده است.

  • راهکارهای زیر جزو خدمات سئو تکنیکال است که می‌تواند باعث شود تا وب‌سایت شما از این نظر ارتقا پیدا کند:
  • آدرس ورود به صفحه‌ی ادمین وردپرس را تغییر دهید.
  • پیشوند نام پایگاه داده را تغییر دهید تا قابل شناسایی نباشد.
  • همیشه از شرکت‌های هاستینگ معتبر برای خرید سرور یا هاست استفاده کنید.
  • برای اکانت‌های مدیریتی و همچنین پایگاه داده، رمز عبور قدرتمند انتخاب کنید.
  • اگر از سرور برای میزبانی از وب‌سایت استفاده می‌کنید، پورت‌های بدون استفاده را ببندید.

همه‌ی راه‌ها به هاستِ مطمئنِ وردپرس ختم می‌شود

هاست نقش مهمی در امنیت وب‌سایت شما دارد. علاوه‌براین، هاست‌ وردپرسی قدرتمند باعث می‌شود تا سرعت وب‌سایتتان بالاتر برود و این یعنی رسیدن به رتبه‌های برتر در نتایج سئو. همین حالا به لینک زیر بروید و یکی از هاست‌های پرقدرت و مقرون‌به‌صرفه‌ی پارس پک را انتخاب کنید تا در بازیِ سئو، نبازید.

۴. سایتتان را ریسپانسیو طراحی کنید

خودِ شما، بیشتر از موبایل برای وب‌گردی استفاده می‌کنید یا سیستم دسکتاپ؟ به احتمال خیلی زیاد، موبایل! فقط شما نیستید که دلبسته‌ی موبایلتان شده‌اید و هر کاری را با موبایل انجام می‌دهید؛ این قدرت تکنولوژی است. از همین چند جمله، یک نتیجه‌ی روشن به‌دست می‌آید:‌ کاربر دوست دارد که وب‌سایت‌ها را روی موبایلش باز کند و شما هم باید به خواسته‌ی او احترام بگذارید.

ریسپانسیو طراحی کردن وب‌سایت یعنی اینکه فرقی نمی‌کند وب‌سایت را با لپ‌تاپ، موبایل یا حتی تبلت باز کنیم، مهم این است که المان‌های سایت دچار به‌هم ریختگی نشود و درست و اصولی به کاربر نشان داده شود. پس سایت خود را ریسپانسیو طراحی کنید تا علاوه بر ارتقای سئو تکنیکال سایتتان، هم مشتری از شما راضی باشد و هم گوگل!

 خدمات سئو تکنیکال
ترفندهایی برای سئو تکنیکال در وردپرس

مراحل انجام سئو تکنیکال

حالا باید بینیم که چطور می‌توان تکنیکال سئو را انجام داد. برای این منظور بهتر است از چک لیست سئو تکنیکال استفاده کنید تا مطمئن شوید که همه چیز را درست انجام داده‌اید. در ادامه، مهم‌ترین مواردی که باید در سئو فنی رعایت کنید، توضیح داده شده است:

۱. سرعت وب‌سایتتان را بالا ببرید

همان‌طور که قبلاً هم گفتیم، افزایش سرعت وب‌سایت، یکی از مهم‌ترین نکات سئو تکنیکال است که حتماً باید به آن دقت کنید. علاوه بر اینکه سرعت وب‌سایت از جمله مواردی است که گوگل به آن اهمیت زیادی می‌دهد، تجربه‌ی کاربری مناسبی را هم به مشتریانتان می‌دهد.

اولین کاری که باید برای این منظور انجام دهید این است که سرعت بارگذاری وب‌سایت را ازطریق ابزارهای مختلف اندازه بگیرید. ابزارهای زیادی برای این کار طراحی شده است. مثلاً می‌توانید از سایت GTMetrix.com یا Pagespeed.web.dev کمک بگیرید. این ابزارها علاوه بر اینکه به شما می‌گویند که چقدر طول می‌کشد تا قسمت‌های مختلف وب‌سایتتان به کاربر نشان داده شود، نکاتی را هم به شما می‌گویند که با رعایت کردن آن‌ها می‌توانید سرعت سایت خود را بیشتر کنید.

۱۹ ترفند طلایی برای افزایش سرعت وب‌سایت‌های وردپرسی را در مقاله زیر بخوانید.

افزایش سرعت سایت وردپرسی

۲. لینک‌های شکسته را سامان بدهید

لینک شکسته (Broken Link) به آدرس‌هایی از سایت گفته می‌شود که در اصل وجود ندارند. یعنی آدرس صفحه هست، اما خودش نیست! کِی این اتفاق می‌افتد؟ مثلاً فرض کنید شما یک صفحه برایِ خرید دفترچه یادداشت ۲۰۰ برگ روی وب‌سایتتان راه‌اندازی کرده‌اید؛ اما الان به آن نیاز ندارید. خُب اگر نکات سئو تکنیکال را ندانید، اولین راهکاری که به ذهنتان می‌رسد این است که به داشبورد وردپرس بروید و خیلی راحت، برگه‌ی این محصول را حذف کنید.

باز هم تا اینجا مشکلی برای سئو تکنیکال شما ایجاد نمی‌شود. اما اگر یک کاربر روی لینک این صفحه که مثلاً در مگا منوی سایتتان قرار دارد کلیک می‌کند، با پیغام معروف ۴۰۴ روبه‌رو می‌شود. یعنی گشتم نبود؛ نگرد، نیست!

همه‌ی لینک‌های شکسته‌ی وب‌سایتتان را پیدا کنید. برای آن‌ها محتوایی بنویسید یا حداقل از ابزارهای ریدایرکت صفحه استفاده کنید و کاربران را به صفحه‌ای انتقال دهید که چیزی برای دیدن و خواندن در آن باشد!

۳. از محتوای تکراری استفاده نکنید

این نکته در سئو داخلی و سئو تکنیکال بسیار مهم است. گوگل به‌شدت با محتوای مشابه مخالف است؛ حالا این محتوای تکراری می‌خواهد در دو سایت مختلف باشد یا حتی در یک سایت. این موضوع کجا برای شما مشکل‌ساز می‌شود؟ جایی که مثلاً شما یک وب‌سایت فروشگاهی داشته باشید و بخواهید برای چند محصول یکسانِ خود، محتوا تهیه کنید.

مثلاً فرض کنید شما یک صفحه برای دفتر یادداشت ۲۰۰ برگ با برگه‌های شطرنجی دارید و یک صفحه هم برای دفتر یادداشت با همان تعداد برگ، اما با خطوط ساده. قاعدتاً محتوای این دو محصول شبیه به هم است؛ اما از طرف دیگر اگر در وب‌سایت از محتوای تکراری استفاده کنید، اصول و قواعد سئو تکنیکال را زیر سؤال برده‌اید!

برای حل این موضوع، می‌توانید از تگ Canonical استفاده کنید. این تگ به‌طور خلاصه به گوگل می‌گوید که کدام یک از محتواهای به‌ظاهر تکراری، محتوای اصلی است. بنابراین بقیه‌ی آن‌ها می‌توانند ایندکس نشوند.

۴. وب‌سایتتان را از حالت No Index خارج کنید

وب‌سایت‌هایی که با استفاده از وردپرس ساخته می‌شوند، به‌طور معمول در حالت No Index قرار دارند. یعنی خزنده‌های گوگل اصلاً آن‌ها را بررسی نمی‌کنند. بنابراین بعد از اینکه طراحی سایتتان تمام شد و محتواهای اصلی را هم روی وب‌سایت قرار دادید، حتماً باید سایت را از حالت No Index خارج کنید.

برای این کار وارد داشبورد وردپرس خود شوید، منوی Setting را انتخاب کرده و بعد هم گزینه‌ای که در شکل زیر نشان داده شده است را غیرفعال کنید:

چک لیست سئو تکنیکال
وب‌سایتتان را از حالت No Index خارج کنید

۵. سایت مپ وب‌سایت را فعال کنید

نقشه‌ی سایت (Site Map) هم از آن موضوعاتی است که گوگل خیلی به آن اهمیت می‌دهد. نقشه‌ی سایت، به خزنده‌های گوگل کمک می‌کند تا بتوانند تمامی صفحات وب‌سایت شما را شناسایی و ایندکس کنند.

اگر چه شما خودتان هم می‌توانید سایت مپ را روی سایت وردپرسی‌تان فعال کنید، اما افزونه‌هایی مثل Rank Math SEO یا Yoast SEO به شما کمک می‌کنند تا این کار را سریع‌تر انجام دهید.

۶. صفحاتی که محتوای نامربوط دارند را No Index کنید

همه‌ی صفحات وب‌سایت شما ممکن است محتوای دقیقاً مرتبطی با موضوع اصلی وب‌سایتتان نداشته باشند. مثلاً در یک سایت فروشگاهی، صفحه‌ی فاکتور یا مثلاً صفحه‌ی لاگین، چه ارتباطی می‌تواند با محصولات شما داشته باشد؟‌ یکی از کارهایی که در سئو تکنیکال باید انجام دهید این است که این صفحات را پیدا کنید و به خزنده‌های گوگل بگویید که آن‌ها را ایندکس نکنند.

برای آشنایی با ویژگی‌ها، کاربردها و آموزش کار با گوگل سرچ کنسول، مقاله زیر را بخوانید.

سرچ کنسول چیست؟

۷. به سرچ کنسول اعتماد کنید

مهم‌ترین ابزار شما در سئو تکنیکال، سرچ کنسول است. این ابزار فوق‌العاده‌ی گوگل به شما کمک می‌کند تا مهم‌ترین مشکلات وب‌سایتتان را بشناسید و راهکاری برای آن پیدا کنید. مثلاً سرچ کنسول می‌تواند به شما در مورد سرعت وب‌سایتتان گزارش‌های خوبی ارائه دهد. یا مثلاً لیست لینک‌های شکسته‌ی وب‌سایتتان را می‌توانید از سرچ کنسول بگیرید. به‌طور کلی سر زدن به سرچ کنسول و بررسی وب‌سایت با استفاده از آن، می‌تواند به شما در ارتقای سئو تکنیکال کمک کند.

مراحل انجام سئو تکنیکال
مراحل انجام سئو تکنیکال

آموزش سئو تکنیکال را از کجا شروع کنیم؟

حالا که می‌دانیم دانش تکنیکال سئو چقدر در کسب‌وکارهای مختلف کاربرد دارد، می‌توانیم نتیجه بگیریم که بازار کار خوبی هم برای آن وجود دارد. اگر سری به اینترنت بزنید و به‌دنبال دوره آموزش سئو تکنیکال بگردید، حتماً تعداد زیادی وب‌سایت را پیدا می‌کنید که هر کدام دوره‌ی این تخصص را برگزار می‌کنند یا پکیج آن را تهیه کرده‌اند. با این حال برخی از منابع رایگان هم وجود دارند که می‌توانند شما را به یک متخصص سئو تبدیل کنند.

در جدول زیر، می‌توانید مهم‌ترین وب‌سایت‌هایی را که اقدام به برگزاری دوره آموزش سئو تکنیکال می‌کنند، مشاهده کنید:

ویژگی‌های دوره سئو تکنیکال HubSpot Academy Google SEO Course Reliable Soft Ahref SEO Course
اصول سئو دارد دارد دارد دارد
سئو داخلی دارد دارد دارد دارد
سئو تکنیکال دارد دارد دارد دارد
تحقیق کلمه کلیدی دارد دارد ندارد دارد
لینک‌سازی برای سئو و استراتژی بک لینک دارد ندارد ندارد دارد
گزارشات سئو دارد ندارد ندارد ندارد
قیمت رایگان رایگان رایگان رایگان
گواهی پایان دوره دارد دارد ندارد ندارد

جمع‌بندی

سئو تکنیکال به کارهایی گفته می‌شود که شما باید از نظر فنی روی وب‌سایت خود انجام دهید تا موقعیت بهتری را در نتایج گوگل کسب کنید. اینکه در جست‌وجوها رتبه‌ی بهتری را کسب کنید، موضوع مهمی است که مستقیماً با درآمد بیشتر کسب‌وکارتان در ارتباط است. به همين دلیل، این روزها صحبت از سئو فنی خیلی داغ است. در این مطلب از آموزش کسب و کار اینترنتی بلاگ پارس پک از تکنیکال سئو گفتیم و نکاتی که در این موضوع اهمیت زیادی دارد.

سؤالات متداول

۱. سئو تکنیکال چیست؟

سئو تکنیکال به کارهایی گفته می‌شود که شما باید روی وب‌سایت خودتان انجام دهید تا از نظر گوگل، حداقل‌های فنی وب‌سایت رعایت شده باشد. انجام این نکات کمک می‌کند تا بتوانید رتبه‌های بهتری را در نتایج گوگل کسب کنید.

۲. آیا سرعت وب‌سایت روی سئو تکنیکال اهمیت دارد؟

بله. یکی از فاکتورهای مهم در سئو تکنیکال، سرعت وب‌سایت است.

۳. چطور می‌توان سرعت وب‌سایت را بیشتر کرد؟

برای سریع‌تر کردن سرعت لود وب‌سایت، از یک طرف باید کُدها را بهینه کرد و از طرف دیگر، عکس‌ها و ویدیوهای با حجم بالا را روی وب‌سایت آپلود نکرد. استفاده از افزونه‌های افزایش سرعت هم می‌تواند در رسیدن به این هدف کمک کننده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم