ریدایرکت http به https در دایرکت ادمین

Avatar
نویسنده: پارسا مهرآئین
جمعه 1 بهمن 1400
مطالعه: ۶ دقیقه ۰ نظر ۱۷۹۴ بازدید

ریدایرکت http به https در دایرکت ادمین عملی است که بعد از خرید ssl باید URL وب‌سایت خود را تغییر دهید تا آدرس‌های وب‌سایت شما به HTTPS تغییر پیدا کند.

پیش از آنکه آموزش ریدایرکت http به https در دایرکت ادمین را یاد بگیرید بهتر است ابتدا تفاوت این دو آدرس، مفهوم ری دایرکت و پنل کاربری دایرکت ادمین رو بهتر بشناسید.

خرید انواع گواهینامه‌های SSL از پارس پک

از این مقاله می‌‌توانید برای مدیریت سرویس‌های SSL خود استفاده کنید و اگر قصد خرید انواع گواهی‌های SSL پارس پک را دارید، می‌توانید با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید. همچنین، می‌توانید جهت کسب‌ اطلاعات بیشتر به لینک‌ زیر مراجعه کنید.

مفهوم ری دایرکت و تفاوت http و https

این عمل زمانی صورت می‌گیرد که تمامی یا برخی از وب‌سایت شما تغییر آدرس داده باشد و بخواهیذ آن‌ها را به وب‌سایت جدید منتقل کنید. یا در برخی موارد اگر برای یک صفحه، چندین آدرس وجود داشته باشد برای آنکه با مشکل محتوای چندگانه مواجه نشوید کافیست آدرس‌های اضافی روی آدرس اصلی ری دایرکت شود.

http

پروتکل http یا Hypertext Transfer Protocol وظیفه‌ی برقراری ارتباط میان SERVER و CLINET در یک شبکه‌ی کامپیوتری را دارد. به صورت کلی‌تر می‌توان گفت هنگامی که کاربر وارد وب‌سایت شما می‌شود تمامی اطلاعات از طریق HTTP انتقال پیدا می‌کند و اطلاعات برای هر شخص روی شبکه قابل مشاهده است که همین عامل باعث می‌شود دسترسی هکرها به اطلاعات شما آسان باشد.

از مزایای http می‌توان به قابلیت پیاده‌سازی با پروتکل دیگر در اینترنت، ایجاد بستری مستقل برای حمل و نقل متقابل پلتفرم‌ها، عدم نیاز به پشتیبانی runtime، توانایی استفاده از طریق فایروال ها و برنامه های جهانی اشاره کرد.

اما این پروتکل محدودیت‌هایی اعم از عدم وجود حریم خصوصی، استفاده نکردن از هیچ روش رمزگذاری و … دارد.

https

پروتکل https یا Hyper Text Transfer Protocol Secure نسخه‌ی بسیار پیشرفته و امن از http است. این پروتکل با رمزگذاری ارتباطات با ssl باعث می‌شود معاملات امنی داشته باشید. https با ترکیبی از SSL / TLS و HTTP یک سرور شبکه بسیار امن و رمزگذاری شده ارائه می‌دهد.

https باعث می‌شود کامپیوتر بازدید کننده و وب‌سایت دارای کد محرمانه شود تا تمامی اطلاعات به صورت رمزگذاری انتقال پیدا کنند. در این صورت شخص دیگری نمی‌تواند به اطلاعاتی که منتقل می‌شوند دسترسی داشته باشد.

به علت خسارت‌هایی که به امنیت شرکت‌ها وارد شد، مرورگرهایی مثل mozilla، apple، google رویکردشان را در ارتباط با https به طور کامل تغییر دادند.

این پروتکل یک تغییر مسیر یا ریدایرکت در آدرس به وجود می‌آورد، این کار باعث می‌شود حتی اگر وب‌سایت شما توسط فردی با http سرچ شود به اتصال امن //:https هدایت می‌شود.

پروتکل http به رتبه‌ بندی وب‌سایت شما کمک نمی‌کند اما گوگل به وب‌سایت‌هایی که از پروتکل https استفاده می‌کنند رتبه‌ی بالاتری می‌دهد.
https در Transport Layer اعمال می‌شود اما http در Application Layer فعالیت می‌کند.

برای آشنایی با گواهی SSL مقاله زیر را بخوانید.

گواهی SSL چیست ؟

چه پیش نیازهایی برای ری دایرکت http به https وجود دارد؟

کافیست مراحل زیر را پیش بگیرید تا در این فرایند با مشکلی مواجه نشوید.

  1. در قدم اول باید از یک شرکت ارائه دهنده خدمات هاستینگ معتبر اقدام به خرید گواهی ssl و IP اختصاصی نمایید.
  2. پس از خرید گواهی، آن را نصب و پیکربندی نمایید.
  3. مهم است که پیش از شروع فرایند ری دایرکت از تمامی اطلاعات خود فایل بک آپ تهیه کنید، در این صورت حتی در صورت بروز خطا نیز با مشکلی مواجه نخواهد شد. برخی از شرکت‌ها فرایند بک آپ گیری را به صورت خودکار برای شما انجام می‌دهند برای مثال شرکت پارس پک چند روز یک بار از اطلاعات شما بک آپ می‌گیرد.
  4. تمامی لینک‌های داخل را مجددا از http به https تنظیم نمایید.
  5. در صورت استفاده از اسکریپت‌هایی مقل وردپرس، جوملا و … حتما پلاگین‌های امنیتی را به آخرین نسخه ارتقا دهید.
  6. لینک‌های دانلود و خروجی را از یاد نبرید و تمامی را به پروتکل https هدایت کنید.
  7. اپلیکیشن‌های htaccess را به روز رسانی کرده و توابع مدیریت سرویس‌های اینترنتی را نیز ارتقا دهید. این کار کمک می‌کند تا ترافیک از HTTP به HTTPS هدایت شود.
  8. اگر برای کنترل ترافیک وب‌سایت خود از cdnهای مختلف استفاده می‌کنید، تنظیمات ssl آن را آپدیت یا به روز رسانی کنید.
  9. حال باید یک صفجه خطا 301 (ری دایرکت) پیاده سازی نمایید، این کار باعث می‌شود در صورت مشکل داشتن لینک‌ها کاربران مسیر خود را گم نکنند.
  10. سپس تمام لینک‌ها را مانند لینک‌های ایمیل یا اتوماسیون و ابزارهایی مانند افیلیت مارکتینگ را به روز رسانی کنید.
  11. برخی وب‌سایت‌ها بخش VIP دارند، در این صورت لینک‌های این بخش را نیز تغییر دهید.
  12. برای مرحله آخر کافیست در سرچ کنسول و آنالیتیکس لینک همراه با https را قرار دهید.

ریدایرکت http به https در دایرکت ادمین

برای فرایند ری دایرکت در دایرکت ادمین ابتدا باید گواهینامه SSL را روی دایرکت ادمین خود نصب کنید. برای مشاهده آموزش مقاله نصب SSL در دایرکت ادمین را بخوانید.

در آخرین مرحله نصب گواهینامه باید گزینه Force SSL with https redirect را انتخاب کنید. در این صورت ری دایرکت برای شما انجام می‌شود.

اما اگر این کار را انجام ندادید می‌توانید مراحل زیر را پی بگیرید:

مرورگر را باز کرده و آدرس http://your-domain.com:2222 را جستجو کنید، به جای Your-Domain.com نام دامنه خود را نوشته و منظور از 2222 شماره پورت دایرکت ادمین است. پس از ورود به آدرس، نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید و دکمه login را انتخاب نمایید.

در این مرحله به بخش your account رفته و سپس گزینه‌ی file manager که در انتهای ستون سمت راست قرار گرفته است را انتخاب نمایید تا وارد بخش مدیریت فایل‌ها شوید.

ری دایرکت به HTTPS در دایرکت ادمین

آموزش ری دایرکت HTTP به HTTPS در دایرکت ادمین

در این مرحله وارد پوشه public_html شوید.

ریدایرکت http به https

آموزش ری دایرکت HTTP به HTTPS در دایرکت ادمین

فایلی با نام .htaccess را پیدا کرده و آن را ویرایش کنید.

آموزش ری دایرکت HTTP به HTTPS در دایرکت ادمین

ویرایش فایل .htaccess

پس از آن کد زیر را وارد کنید.

# Redirect HTTP to HTTPS
RewriteCond %{HTTP:X-Forwarded-Proto} =https
RewriteRule ^(.*)$ http://%{HTTP_HOST}%{REQUEST_URI} [L,R=301]

کلام آخر

ری دایرکت http به htpps به صورت خلاصه به معنی انتقال کاربر به آدرس جدید است. اگر بخواهید بازدیدکنندگان سایت خود را به آدرس دیگری منتقل کنید باید از عمل ری دایرکت استفاده نمایید. ریدایرکت باعث می‌شود کاربرانی که وارد وب‌سایت شما می‌شوند با مشکلی مواجه نشوند و آدرس دامنه شما از http به htpps هدایت می‌شود تا کاربرانی که با آدرس http وارد می‌شوند نیز به سایت شما دسترسی داشته باشند.

در این مقاله از آموزش SSL از سری مقالات امنیت، سعی کردیم آموزش کاملی از ریدایرکت http به  https در DirectAdmin را داشته باشیم.

سوالات متداول

1. چگونه می توانم HTTP را با استفاده از پیکربندی وب به HTTPS ریدایرکت کنم؟

  1. <system.webServer>
  2. <rewrite>
  3. <rules>
  4. <rule name=”Force HTTPS” enabled=”true”>
  5. <match url=”(.*)” ignoreCase=”false”/>
  6. <conditions>
  7. <add input=”{HTTPS}” pattern=”off”/>
  8. </conditions>

2. تفاوت http و https در چیست؟

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم