بایننس چیست؟

Avatar
نویسنده: دارا رستگار
جمعه 2 آذر 1397
مطالعه: ۹ دقیقه ۰ نظر ۵۰۳ بازدید

بایننس؛ احتمالا علت اینکه در حال مطالعه این مطلب هستید این است که به تازگی به حوزه ارزهای دیجیتالی قدم گذاشته‌اید و با عبارات ناآشنای متعددی روبرو شده‌اید. نگران نباشید، ما در این مقاله مختصر و مفید در مورد اینکه بایننس چیست و لازم است چه چیزهایی درباره آن بدانید توضیح داده‌ایم.

صرافی آنلاین رمز ارز

بایننس ممکن است اشاره به دو چیز داشته باشد، ابتدا صرافی Binance، و دوم ارزِ دیجیتالِ Binance کوین که البته متعلق به همان صرافی است. ما در این مطلب شما را ابتدا با صرافی و سپس با این کوین آشنا خواهیم کرد.
باینس یکی از محبوب­ترین صرافی­های آنلاین است که به شما اجازه می­دهد تا به عنوان یک تریدر (Trader) با بیش از 45 ارز دیجیتال همچون بیت کوین، اتریوم، لایت کوین و همچنین باینس کوین به داد و ستد بپردازید.

آشنایی بیشتر با صرافی بایننس

این صرافی در ابتدا به توانایی خود در زمینه خرید و فروش رمز ارزها با یکدیگر شناخته شد. به این ترتیب که می توانستید بیت کوین بدهید و اتریوم دریافت کنید یا اتریوم بدهید و لایت کوین بگیرید. همچنین به خاطر کارمزد تراکنش­های بسیار پایین، نقدینگی خیلی بالا و برخورداری از تخفیف های استثنایی در صورت استفاده از کوین بومی این صرافی یعنی «بایننس کوین»، به شدت محبوب شد.

نام باینس (Binance) از ترکیب دو کلمه باینری (Binary) و همچنین فاینانس (Finance) انتخاب و این سرویس صرافی در سال 2017 تاسیس شد. صرافی بایننس مدعی است که از برترین سطوح امنیتی مولتی تایر، و سطوح ایمنی مولتی کلاستر، و همچنین توانایی پردازش تا 1.4 میلیون سفارش در ثانیه برخوردار است. با این صرافی می‌توانید بیش از 150 رمز ارز از جمله رمز ارزهای معروف مانند بیت کوین، اتریوم، لایت کوین و کوین بومی باینس که BNB یا بایننس کوین نام دارد را مبادله کنید.

صرافی بایننس

چگونه می تواند در این صرافی مبادله کرد؟

درست مانند همه صرافی­های استاندارد، این صرافی هم خدمات مبادله، واریز و برداشت، listing و de-listing و fundraising را پشتیبانی می­کند. باینس در حال حاضر توسط تعداد زیادی از علاقمندان به حوزه رمز ارزها برای ترید (Trade) یا سرمایه­گذاری در این حوزه مورد استفاده قرار می­گیرد.

برای اینکه بتوانید توسط این صرافی به مبادله بپردازید، باید اطلاعات مورد نیاز را جهت ثبت نام در اختیار این کمپانی قرار دهید. پس از ایجاد موفق حساب کاربری در این صرافی، می­توانید رمز ارزهای خود را در کیف پول عمومی که توسط باینس در اختیار شما قرار داده می­شود بگذارید و کار خود را آغاز کنید.

در حال حاضر Binance از سه نوع سفارش پشتیبانی می­کند. Limit, market و stop limit. سفارش‌های limit فقط در محدوده قیمتی که سفارش‌دهنده تعیین کرده اجرا می­شود. سفارش­های نوع market بلافاصله و با بهترین قیمت بازار صورت می­پذیرد، و سفارش­های stop limit هم زمانی که قیمت به سطح خاصی رسید اجرا خواهد شد. سپرده کردن رمز ارزها در این صرافی مشمول هزینه نیست، اما برداشت وجه از آن با کارمزد همراه است.

مزایای Binance: خدمات اضافه

باینس علاوه بر سرویس­های مربوط به صرافی، ابزارها، پلتفرم­ها و خدمات دیگری که کل اکوسیستم بلاک­چین را پشتیبانی می­کنند را نیز ارائه می­دهد. به‌عنوان مثال باینس سایتی به نام LaunchPad دارد که پروژه‌های بلاک چین نو ظهور را میزبانی می کند.

یا به‌عنوان مثالی دیگر، باینس در جولای 2017 رمز ارز خودش را به نام BNB (Binance Coin) از طریق یک عرضه اولیه معرفی کرد. این رمز ارز تا سپتامبر 2019 با ارزش بازاری بالغ بر 2.5 میلیارد دلار به صورت فعال بین معامله گران دست به دست می­شد.

صرافی Binance چگونه کار می­کند؟

در صرافی­های رمز ارزها مانند باینس، روال کار به این صورت است که خریداران و فروشندگان ارزهای دیجیتالی دور هم جمع شده و سفارش­های خرید یا فروش خود را ثبت می­کنند. آنگاه باینس به‌عنوان یک واسط معامله ها را صورت داده و در این بین کارمزد دریافت می­کند.

پس بایننس خودش فروشنده ارزهای دیجیتالی نیست، بلکه مانند بقیه صرافی­های رمز ارز، پلتفرمی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتالی محسوب می‌شود. برای اینکه بتوانید در این صرافی فعالیت کنید یا باید حساب خود را در این صرافی با انواع رمز ارزها شارژ کنید، یا اینکه کیف پولتان در این صرافی را به دارایی دیجیتالی خودتان متصل کنید.

آیا می­توان از ایران در باینس فعالیت کرد؟

متاسفانه جواب این سوال «خیر» است. البته کاربران ایرانی زیادی در حال حاضر در این صرافی مشغول به فعالیت هستند، ولی با توجه به قوانین این کمپانی لازم است تا همیشه جوانب احتیاط را رعایت کنید.
باینس هم درست مانند هر نهاد مالی دیگری در دنیا، مجبور به رعایت قوانین بین المللی و اعمال تحریم بر کشور ایران است. بنابراین کشور ایران نیز در ردیف کشورهای دیگری مانند کره شمالی، در لیست کشورهایی که شهروندان آن امکان فعالیت داشته باشند قرار ندارد.

پس یادتان باشد که هیچگاه با آی‌پی ایرانی و بدون اتصال وی­پی­ان به وب‌سایت این صرافی وارد نشوید. از سوی دیگر باید از انواع وی­پی­انی استفاده کنید که اولا به تامین‌کننده آن اعتماد داشته باشید و ثانیا بتوانید همیشه کشور مقصدتان را ثابت نگه دارید. به عنوان مثال اگر سرور وی­پی­ان فعلی­تان در کانادا است، باید زین پس همیشه از کانادا به سرورهای باینس وصل شوید.
یک پیشنهاد امن دیگر این است که یک سرور مجازی خصوصی (VPS) با یک IP استاتیک تهیه کنید که اختصاصا برای خودتان کار V-P-N را انجام دهید. بدین ترتیب هم از امنیت آن بیشتر اطمینان دارید، هم از تغییر نکردن IP که همیشه با آن به باینس متصل می شوید.

آیا برای استفاده از فاینانس به شماره موبایل نیاز است؟

در حالت عادی این صرافی به اطلاعات شخصی و خاص شما همچون شماره موبایل نیازی ندارد، اما برای فعال کردن تایید هویت دو مرحله ای که اخیرا اجباری هم شده است، شما دو راه پیش پای خود دارید. ابتدا این که یک شماره موبایل بدهید تا برای هر بار ورود یک SMS حاوی کد ورود برای شما ارسال شود. دوم این که از Google Authenticator استفاده کنید.
طبیعتا توصیه می­شود در صورتی که دسترسی دائمی به یک شماره موبایل خارجی ندارید، گزینه دوم را انتخاب نموده تا نیازی به ورود شماره موبایل با کد ایران نداشته باشید. در غیر اینصورت امکان معرفی شماره موبایل را نخواهید داشت.

بایننس کوین چیست؟

این ارز دیجیتالی که یک توکن اتریوم ERC-20 است، در سال 2017 عرضه اولیه شد، در حقیقت به جهت جذب سرمایه برای توسعه و گسترش صرافی Binance خلق گردید. می­توانید این ارز دیجیتالی را در اغلب کیف پول­های محبوب نرم افزاری یا سخت افزاری ذخیره کنید.
یکی از جذابیت­های استفاده از این کوین در خود صرافی Binance، این است که در صورت استفاده از این ارز دیجیتالی برای انجام معاملات تان در صرافی Binance، مشمول تخفیف جذابی تا 25% در کارمزد معاملات خود خواهید شد. به همین خاطر معامله گران بسیاری برای کاهش هزینه های ترید خود، معاملات خود را با این ارز دیجیتالی انجام می­دهند که کاملا هم منطقی است.

بایننس کوین چیست

آیا صرافی بایننس امن است؟

همانطور که می­دانیم باینس یکی از قدیمی ترین و پرآوازه ترین صرافی­های ارز دیجیتالی در دنیا است. این صرافی به شما اجازه می­دهد تا از پروفایل خودتان با تکنولوژی Two Factor Authentication یا تایید هویت دو مرحله­ای محافظت کنید.

لازم به یادآوری است که این صرافی در تاریخ 7 می 2019 دچار یک نفوذ امنیتی سنگین شده و در نتیجه آن، 7000 بیت کوین دزدیده شد. البته این کمپانی به سرعت اطلاع‌رسانی کرد که تمام این رمز ارزهای از دست رفته تحت پوشش بیمه بوده و خسارت وارد شده به کاربران جبران شده است.

جمع‌بندی

به‌عنوان نتیجه­گیری، وقتی همه چیز را کنار هم بگذارید تا درباره Binance قضاوت کنید، مزایای این صرافی فراتر از معایبش هستند، و این چیزی است که درباره صرافی­های دیگر نمی­توان به راحتی گفت. هزینه پایین کمیسیون­ها در کنار تجربه و دانش ثابت شده تیم بایننس، توانسته پلتفرم تریدی را بسازد که در حوزه ارزهای دیجیتالی به اندازه کافی بزرگ و تاثیرگذار است.
حالا نوبت شماست، آیا شما تا حالا تجربه استفاده از خدمات بایننس را داشته اید؟ لطفا تجربیات خودتان را درباره این صرافی رمز ارز با ما و خوانندگان دیگر در میان بگذارید.

سوالات متداول

۱. بایننس چیست؟

Binance یک صرافی آنلاین برای خرید و فروش رمز ارز و همچنین تبادل ارزهای دیجیتالی با یکدیگر است. این صرافی در سال ۲۰۱۷ آغاز به کار کرد و حالا جزو یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های این حوزه است.

۲. Binance کوین چیست؟

این ارز دیجیتالی توسط صرافی بایننس کوین خلق شد، و علت محبوبیتش تخفیف‌هایی است که این صرافی برای انجام تراکنش‌ها با آن در نظر می‌گیرد.

۳. آیا از ایران می‌توان در باینس فعالیت کرد؟

طبق قوانین خیر. اما در حال حاضر ایرانیان زیادی از خدمات Binance و با مخفی کردن IP خود با کمک V-P-Nها یا VPSها استفاده می‌کنند.

۴. آیا Binance امن است؟

در یک کلام بله. یادتان باشد امنیت نسبی است و همیشه دست بالای دست بسیار است. اما Binance تمهیداتی اندیشیده است تا امنیت حساب کاربری مشتریانش بیشتر تامین شود.

۵. بایننس چگونه کار می‌کند؟

شما می‌توانید با پرداخت مبلغی از باینس ارز دیجیتالی خریداری کرده یا کیف پول آن را به دارایی خود متصل کنید. سپس می‌توانید درخواست خرید یا فروش خود را ثبت کرده و با سرمایه‌گذاران دیگر معامله کنید. در هر معامله باینس از شما کارمزدی دریافت خواهد کرد.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم